REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2020 poz. 27

ZARZĄDZENIE MINISTRA KLIMATU I ŚRODOWISKA

z dnia 17 grudnia 2020 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Klimatu i Środowiska

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1171 oraz z 2020 r. poz. 568 i 695) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W zarządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 9 listopada 2020 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Klimatu i Środowiska (Dz. Urz. Min. Klim. i Środ. poz. 10) w załączniku:

1) w § 3:

a) w ust. 1 pkt 1 i 2 otrzymują brzmienie:

"1) inicjują i przygotowują projekty aktów normatywnych, dokumentów i innych materiałów, prowadzą, we współpracy z Departamentem Prawnym, proces legislacyjny tych projektów, oraz prowadzą monitoring i ewaluację wprowadzonych aktów prawnych, a także przygotowują projekty tekstów jednolitych aktów normatywnych w zakresie właściwości Ministra;

2) opiniują projekty aktów normatywnych, dokumentów i innych materiałów przygotowywanych przez inne ministerstwa i urzędy, z zastrzeżeniem § 27 pkt 2;",

b) w ust. 2 w pkt 1:

- w lit. a w tiret piątym po wyrazie "umów" dodaje się wyrazy "i porozumień",

- w lit. b:

- tiret pierwsze otrzymuje brzmienie:

"- umów, w tym umów cywilnoprawnych, których stroną jest Skarb Państwa - Minister albo Skarb Państwa - Ministerstwo, przygotowywanych na podstawie wzorów narzuconych przez podmioty zewnętrzne, niepodlegających zmianie, z wyłączeniem umów dotyczących organizacji w Ministerstwie staży dla osób bezrobotnych lub niepełnosprawnych oraz praktyk zawodowych dla studentów,",

- w tiret czwartym po wyrazie "umów" dodaje się wyrazy "i porozumień";

2) w § 6:

a) w ust. 1:

- pkt 8 otrzymuje brzmienie:

"8) organizuje współpracę z innymi komórkami, w tym współpracuje z komórką właściwą do spraw informatyki w zakresie projektowania, testowania, wdrażania, eksploatacji i doskonalenia specjalistycznych systemów informatycznych dedykowanych komórce;",

- w pkt 11 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 12-19 w brzmieniu:

"12) reprezentuje komórkę na zewnątrz w sprawach należących do jej właściwości;

13) bierze udział w konferencjach, w pracach komisji parlamentarnych oraz krajowych i zagranicznych komisji, komitetów i grup roboczych, w zakresie właściwości komórki;

14) realizuje obowiązek zapewnienia adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;

15) przygotowuje komórkę w okresie pokoju do funkcjonowania w wyższych stanach gotowości obronnej państwa we współpracy z Departamentem Spraw Obronnych, Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa;

16) organizuje okresowe narady robocze z pracownikami komórki dla omówienia stopnia realizacji zadań, a także ustalenia kierunków, metod oraz form działania;

17) sprawuje nadzór nad realizacją budżetu komórki;

18) sprawuje nadzór nad przygotowywaniem opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, ocen pracowników i indywidualnych programów rozwoju zawodowego pracowników komórki oraz sporządza opisy stanowisk pracy, zakresy czynności i indywidualne programy rozwoju zawodowego pracowników bezpośrednio nadzorowanych, a także dokonuje okresowych ocen ich pracy;

19) realizuje inne zadania zlecone przez Ministra, Sekretarzy Stanu, Podsekretarzy Stanu lub Dyrektora Generalnego Ministerstwa.",

b) w ust. 2 po pkt 1 dodaje się pkt 1a i 1b w brzmieniu:

"1a) ocenia opracowania, materiały i pisma przygotowywane w Departamencie pod względem merytorycznym oraz pod względem prawidłowości stosowania obowiązujących przepisów, zachowania właściwych procedur, kompetencji oraz odpowiedniej redakcji;

1b) akceptuje projekty umów cywilnoprawnych i porozumień;",

c) dodaje się ust. 4 i 5 w brzmieniu:

"4. Zastępca dyrektora komórki w zakresie ustalonym w wewnętrznym regulaminie organizacyjnym komórki:

1) kieruje pracą bezpośrednio podległych wewnętrznych komórek organizacyjnych oraz nadzoruje terminowość i prawidłowość realizacji powierzonych im zadań, jak również doskonali metody ich działania i styl pracy;

2) zapewnia prawidłowe wykorzystanie czasu pracy przez pracowników bezpośrednio podległych wewnętrznych komórek organizacyjnych;

3) zapewnia właściwe wykorzystanie i rozwój zasobów ludzkich w bezpośrednio podległych wewnętrznych komórkach organizacyjnych;

4) ocenia opracowania, materiały i pisma przygotowywane w bezpośrednio podległych wewnętrznych komórkach organizacyjnych pod względem merytorycznym oraz pod względem prawidłowości stosowania obowiązujących przepisów, zachowania właściwych procedur, kompetencji oraz odpowiedniej redakcji;

5) współpracuje z dyrektorem komórki w zakresie realizacji obowiązku zapewnienia adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz w zakresie przygotowania komórki w okresie pokoju do funkcjonowania w wyższych stanach gotowości obronnej państwa;

6) akceptuje projekty umów cywilnoprawnych i porozumień oraz pisma i materiały wymagające podpisu Ministra, Sekretarzy Stanu, Podsekretarzy Stanu lub Dyrektora Generalnego Ministerstwa w sprawach należących do właściwości bezpośrednio podległych wewnętrznych komórek organizacyjnych;

7) podpisuje inne pisma w sprawach należących do właściwości bezpośrednio podległych wewnętrznych komórek organizacyjnych;

8) organizuje współpracę z innymi komórkami w sprawach należących do właściwości bezpośrednio podległych wewnętrznych komórek organizacyjnych;

9) reprezentuje komórkę na zewnątrz oraz reprezentuje Ministerstwo w stosunkach z innymi urzędami i instytucjami w sprawach należących do właściwości bezpośrednio podległych wewnętrznych komórek organizacyjnych;

10) bierze udział w konferencjach, w pracach komisji parlamentarnych oraz krajowych i zagranicznych komisji, komitetów i grup roboczych, w zakresie właściwości bezpośrednio podległych wewnętrznych komórek organizacyjnych;

11) wnioskuje do dyrektora komórki w sprawach zatrudniania, awansowania, nagradzania i wyróżniania pracowników bezpośrednio podległych wewnętrznych komórek organizacyjnych;

12) sprawuje nadzór nad realizacją budżetu bezpośrednio podległych wewnętrznych komórek organizacyjnych;

13) sporządza opisy stanowisk pracy, zakresy czynności i indywidualne programy rozwoju zawodowego pracowników bezpośrednio nadzorowanych oraz dokonuje okresowych ocen ich pracy;

14) realizuje inne zadania zlecone przez Ministra, Sekretarzy Stanu, Podsekretarzy Stanu, Dyrektora Generalnego Ministerstwa lub dyrektora komórki.

5. Naczelnik wydziału i kierujący zespołem, w zakresie określonym w wewnętrznym regulaminie organizacyjnym komórki:

1) planuje, organizuje i kieruje pracami, odpowiednio, wydziału albo zespołu, w celu terminowego i zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa wykonywania zadań ustalonych w wewnętrznym regulaminie organizacyjnym komórki oraz opracowuje projekty opisów stanowisk pracy, zakresów czynności i indywidualnych programów rozwoju zawodowego pracowników;

2) przydziela zadania pracownikom, udziela wskazówek i pomocy w realizacji tych zadań oraz sprawdza pod względem merytorycznym i formalnym pisma sporządzane w, odpowiednio, wydziale albo zespole, a także akceptuje pisma przed przekazaniem ich dyrektorowi komórki lub zastępcy dyrektora komórki;

3) doskonali styl i metody pracy oraz usprawnia organizację i techniki pracy, odpowiednio, wydziału albo zespołu;

4) zapewnia prawidłowe wykorzystanie czasu pracy przez pracowników odpowiednio, wydziału albo zespołu;

5) zapewnia właściwe wykorzystanie i rozwój zasobów ludzkich w, odpowiednio, wydziale albo zespole;

7) reprezentuje, odpowiednio, wydział albo zespół, wobec kierujących komórkami;

8) wnioskuje do bezpośredniego przełożonego w sprawach zatrudnienia, awansowania, nagradzania i wyróżniania pracowników, odpowiednio, wydziału albo zespołu, oraz dokonuje okresowych ocen ich pracy;

9) realizuje inne zadania zlecone przez dyrektora komórki lub zastępcę dyrektora komórki.";

3) w § 7 w pkt 1 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:

"realizacja zadań Ministra, jako dysponenta części 41, 47 i 51 budżetu państwa, w tym środków Unii Europejskiej i środków pochodzących z innych źródeł zagranicznych, w tym w układzie zadaniowym, w zakresie:";

4) w § 9 w pkt 1 lit. b otrzymuje brzmienie:

"b) inicjowanie i realizację projektów edukacyjnych z zakresu działów administracji rządowej - energia, klimat i środowisko, w tym ogólnopolskich medialnych kampanii społecznych,";

5) w § 10:

a) pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) wdrażanie narzędzi redukcji ubóstwa energetycznego w sektorze elektroenergetycznym i gazowym z uwzględnieniem zestawu kryteriów ubóstwa energetycznego, w tym monitorowanie i wdrażanie narzędzi wsparcia dla odbiorcy wrażliwego energii elektrycznej i gazu ziemnego;",

b) w pkt 5 wyraz "praz" zastępuje się wyrazem "prac";

6) w § 12 po pkt 2 dodaje się pkt 2a w brzmieniu:

"2a) koordynowanie współpracy Rzeczypospolitej Polskiej z wielostronnymi inicjatywami międzynarodowymi w obszarze energetyki jądrowej, w tym Międzynarodowymi Ramami Współpracy w zakresie Energii Jądrowej (IFNEC), Europejskim Forum Energii Jądrowej (ENEF), Międzynarodowym Projektem Innowacyjnych Reaktorów Jądrowych i Cyklów Paliwowych (INPRO);";

7) w §13:

a) pkt 1-3 otrzymują brzmienie:

"1) realizacja zadań Ministra pełniącego funkcję Instytucji Pośredniczącej dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 i Instytucji Pośredniczącej dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 w sektorze środowisko z wyłączeniem zadań określonych w § 7 pkt 3 i 4, § 9 pkt 1, § 20 pkt 5 i § 32 ust. 1 pkt 2;

2) realizacja zadań Ministra pełniącego funkcję Instytucji Pośredniczącej dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 i Instytucji Pośredniczącej dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 w sektorze energetyka, z wyłączeniem zadań określonych w § 7 pkt 4 i § 32 ust. 1 pkt 4;

3) realizacja zadań Ministra jako beneficjenta Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 w sektorze energetyka, z wyłączeniem zadań określonych w § 32 ust. 1 pkt 4;",

b) pkt 5 otrzymuje brzmienie:

"5) realizacja zadań Ministra pełniącego funkcję Operatora Programu dla Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014 i 2014-2021 oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014 i 2014-2021, z wyłączeniem zadań określonych w § 7 pkt 4 i § 32 ust. 1 pkt 3;",

c) pkt 8 otrzymuje brzmienie:

"8) prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem i uzgadnianiem list zadań z zakresu ochrony środowiska i poprawy efektywności energetycznej realizowanych przez państwowe jednostki budżetowe, dla których dysponentem części budżetowej jest Minister, ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej;";

8) w § 14 w pkt 3 uchyla się lit. d;

9) uchyla się § 16;

10) w § 17:

a) pkt 4 otrzymuje brzmienie:

"4) realizacja zadań Ministra w zakresie wdrażania infrastruktury informacji przestrzennej w resorcie oraz ponownego wykorzystania informacji sektora publicznego, a także udostępniania informacji publicznej oraz informacji o środowisku i jego ochronie, w tym prowadzenie spraw z zakresu postanowień Konwencji z Aarhus o dostępie do informacji, udziale społeczeństwa w podejmowaniu decyzji oraz dostępie do sprawiedliwości w sprawach dotyczących środowiska;",

b) po pkt 5 dodaje się pkt 5a w brzmieniu:

"5a) realizacja zadań Ministra wynikających z ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej (Dz. U. z 2019 r. poz. 2169 oraz z 2020 r. poz. 284 i 1378), z zastrzeżeniem § 28 ust. 1 pkt 4;";

11) § 19 otrzymuje brzmienie:

"§ 19. Do zakresu działania Departamentu Nadzoru Geologicznego i Polityki Surowcowej (DNGS) należy:

1) prowadzenie spraw z zakresu nadzoru Ministra nad:

a) Państwowym Instytutem Geologicznym - Państwowym Instytutem Badawczym;

b) wykonywaniem zadań państwowej służby geologicznej;

2) programowanie prac państwowej służby geologicznej;

3) prowadzenie spraw z zakresu regionalnych prac kartografii geologicznej, geologii środowiskowej, geozagrożeń oraz ochrony georóżnorodności;

4) prowadzenie spraw z zakresu współpracy międzynarodowej dotyczącej geologii i surowców kopalnych;

5) prowadzenie spraw związanych z poszukiwaniem i rozpoznawaniem złóż surowców mineralnych występujących na dnie oceanicznym;

6) obsługa merytoryczna, organizacyjno-prawna, techniczna i kancelaryjno-biurowa Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Surowcowej Państwa, w tym w zakresie koordynowania, inicjowania i opracowywania polityki surowcowej państwa oraz obsługa techniczno-organizacyjna i biurowa prac Międzyresortowego Zespołu do spraw Polityki Surowcowej Państwa;

7) prowadzenie spraw dotyczących opiniowania projektów studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin, a także spraw dotyczących opiniowania projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i planów zagospodarowania przestrzennego województwa;

8) prowadzenie spraw z zakresu uzgadniania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego i decyzji o warunkach zabudowy, w zakresie udokumentowanych złóż kopalin i wód podziemnych, w zakresie właściwości Ministra, a także planów zagospodarowania przestrzennego morskich wód wewnętrznych, morza terytorialnego i wyłącznej strefy ekonomicznej w zakresie udokumentowanych złóż kopalin;

9) prowadzenie spraw związanych z gospodarką nieruchomościami położonymi w granicach terenów górniczych w zakresie właściwości Ministra;

10) współpraca z organami państwowymi i samorządowymi w zakresie przeciwdziałania niezgodnej z prawem działalności geologicznej i górniczej.";

12) w § 20:

a) po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:

"1a) realizacja zadań Ministra związanych z ewaluacją Krajowego Programu Ochrony Powietrza do roku 2020 (z perspektywą do roku 2030);",

b) pkt 2 otrzymuj e brzmienie:

"2) inicjowanie i koordynowanie działań Ministra w zakresie polityki zrównoważonego rozwoju na szczeblu krajowym, w szczególności w zakresie zrównoważonego rozwoju miast, m.in. w obszarze transport i mobilność miejska, niskoemisyjność i efektywność energetyczna, adaptacja do zmian klimatu;",

c) uchyla się pkt 4,

d) po pkt 4 dodaje się pkt 4a w brzmieniu:

"4a) realizacja zadań Ministra z zakresu określania wymagań jakościowych dla paliw stałych w gospodarstwach domowych lub instalacjach spalania o nominalnej mocy cieplnej mniejszej niż 1 MW;";

13) uchyla się § 22;

14) w § 23 uchyla się pkt 6;

15) uchyla się § 24;

16) w § 25 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) prowadzenie monitoringu inicjowania i przygotowywania projektów ustaw oraz projektów rozporządzeń, w zakresie właściwości Ministra;";

17) w § 26 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

"3) prowadzenie spraw związanych z systemem zapasów interwencyjnych ropy naftowej i paliw ciekłych, w tym prowadzenie spraw z zakresu nadzoru Ministra nad Agencją Rezerw Materiałowych w zakresie realizacji zadań dysponenta Funduszu Zapasów Interwencyjnych;";

18) w § 28 w ust. 1 pkt 5 i 6 otrzymują brzmienie:

"5) koordynowanie realizacji zadań Ministra wynikających z roli gospodarza systemu infrastruktury krytycznej "systemu produkcji, składowania, przechowywania i stosowania substancji chemicznych i promieniotwórczych, w tym rurociągów substancji niebezpiecznych";

6) prowadzenie spraw z zakresu nadzoru Ministra nad Agencją Rezerw Materiałowych, z wyłączeniem realizowania przez Agencję Rezerw Materiałowych zadań dysponenta Funduszu Zapasów Interwencyjnych.";

19) w § 29 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) realizacja zadań Ministra w zakresie wyznaczania celów strategicznych w działach administracji rządowej - energia, klimat i środowisko, inicjowanie, opracowywanie oraz koordynowanie wdrażania strategii i programów w zakresie właściwości Ministra, w szczególności polityki ekologicznej państwa, polityki energetycznej Polski oraz Krajowego planu na rzecz energii i klimatu, oraz monitorowania ich realizacji, z wyłączeniem strategii i programów będących we właściwości innych komórek organizacyjnych oraz zadań określonych w § 20 pkt 5;";

20) w § 30 po pkt 2 dodaje się pkt 2a w brzmieniu:

"2a) promowanie kultury uczciwości i etycznych zachowań wśród pracowników Ministerstwa;";

21) w § 31 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) realizacja zadań Ministerstwa jako dysponenta trzeciego stopnia części 41, 47 i 51 budżetu państwa, w zakresie planowania i realizacji budżetu, obsługi finansowo-księgowej oraz sporządzania sprawozdań budżetowych, w tym w zakresie projektów finansowanych z udziałem środków Unii Europejskiej oraz środków pochodzących z innych źródeł zagranicznych;";

22) w załączniku nr 1:

a) w § 2 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

"5. Procedurę stosuje się odpowiednio do programów, strategii oraz innych dokumentów rządowych, w tym projektów stanowisk Rządu do projektów ustaw, opracowywanych w Ministerstwie.",

b) w § 4 otrzymuje brzmienie:

"§ 4. Poszczególne wersje projektu oraz uzasadnienia, w tym OSR, oraz dokumentów, o których mowa w § 14, § 16 ust. 13 i § 21 ust. 2 pkt 2, są przekazywane przez właściwą komórkę na kolejne etapy procesu legislacyjnego w zaakceptowanej przez jej dyrektora postaci elektronicznej i wymagają oznaczenia przez zamieszczenie na nich daty opracowania.",

c) w § 10:

- w ust. 1 zdanie pierwsze otrzymuje brzmienie:

"Przed rozpoczęciem prac nad opracowaniem projektu właściwa komórka przygotowuje harmonogram prac nad tym projektem.",

- ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Harmonogram wymaga akceptacji:

1) dyrektora właściwej komórki;

2) Dyrektora Departamentu Prawnego w zakresie jego spójności z uchwałą Nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. - Regulamin Pracy Rady Ministrów (M.P. z 2016 r. poz. 1006, z późn. zm.) oraz procedurą;

3) członka Kierownictwa Ministerstwa nadzorującego pracę właściwej komórki.",

- ust. 4 otrzymuje brzmienie:

"4. Wzór harmonogramu prac nad:

1) projektem ustawy określa załącznik nr 4 do procedury;

2) projektem rozporządzenia Rady Ministrów określa załącznik nr 5 do procedury;

3) projektem rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów i projektem rozporządzenia Ministra określa załącznik nr 5a do procedury.",

d) w § 11 w ust. 1 zdanie pierwsze otrzymuje brzmienie:

"Przed rozpoczęciem prac nad opracowaniem projektu właściwa komórka dokonuje oceny przewidywanych skutków społeczno-gospodarczych.",

e) w § 12 ust. 2 i 3 otrzymują brzmienie:

"2. Do projektów wniosków o wprowadzenie:

1) projektu rozporządzenia Rady Ministrów do wykazu prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów właściwa komórka załącza uzgodniony wewnątrzresortowo projekt wraz z OSR;

2) projektu ustawy, projektu rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów oraz projektu rozporządzenia Ministra do właściwego wykazu prac legislacyjnych właściwa komórka załącza OSR.

3. Właściwa komórka kieruje wniosek i załączniki, o których mowa odpowiednio w ust. 1 i 2, do zatwierdzenia przez Kierownictwo Ministerstwa. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, a w przypadku wniosku o wprowadzenie projektu rozporządzenia Rady Ministrów do wykazu prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów także ten projekt, wymaga wstępnej akceptacji Dyrektora Departamentu Prawnego.",

f) w § 13 po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:

"1a. W przypadku gdy Prezes Rady Ministrów albo działający z jego upoważnienia Zespół do spraw Programowania Prac Rządu postanowi o powierzeniu opracowania projektu ustawy innemu podmiotowi niż Minister, w szczególności Rządowemu Centrum Legislacji, właściwa komórka współpracuje z podmiotem, któremu powierzono opracowanie projektu ustawy, i udziela mu pomocy, w szczególności przez udostępnianie informacji i dokumentów oraz przekazywanie szczegółowych propozycji rozwiązań niezbędnych do opracowania projektu.",

g) w § 15:

- ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Uzgodnienia wewnątrzresortowe przeprowadza się przed:

1) przedstawieniem Kierownictwu Ministerstwa wniosku o wpis, o którym mowa w § 12 ust. 1 pkt 1 - w przypadku projektu rozporządzenia Rady Ministrów;

2) skierowaniem projektu do uzgodnień, opiniowania lub konsultacji publicznych - w przypadku projektu ustawy, projektu rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów oraz projektu rozporządzenia Ministra.",

- dodaje się ust. 6 w brzmieniu:

"6. Jeżeli projekt na dalszych etapach procesu legislacyjnego w porównaniu do wersji uzgodnionej wewnątrzresortowo ulega istotnym zmianom w zakresie zagadnień należących do właściwości innych komórek organizacyjnych Ministerstwa niż właściwa komórka lub jednostek lub organów, o których mowa w ust. 1, właściwa komórka przeprowadza ponowne uzgodnienia wewnątrzresortowe.",

h) w § 16:

- uchyla się ust. 1 i 2,

- ust. 3-6 otrzymują brzmienie:

"3. Przed skierowaniem projektu rozporządzenia Rady Ministrów do uzgodnień, konsultacji publicznych lub opiniowania, a w przypadku projektu ustawy, projektu rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów albo projektu rozporządzenia Ministra - przed jego zaakceptowaniem przez Kierownictwo Ministerstwa, Departament Prawny opiniuje projekt pod względem zgodności z prawem oraz poprawności redakcji i techniki legislacyjnej.

4. Departament Prawny akceptuje projekt lub zgłasza do niego uwagi w terminach:

1) do projektu ustawy - nie dłuższym niż 14 dni;

2) do pozostałych projektów aktów normatywnych - nie dłuższym niż 7 dni.

5. Właściwa komórka przekazuje do zatwierdzenia przez Kierownictwo Ministerstwa zaakceptowany przez Departament Prawny projekt:

1) rozporządzenia Rady Ministrów, jeżeli w wyniku ponownych uzgodnień wewnątrzresortowych lub opiniowania przez Departament Prawny do projektu wprowadzono istotne zmiany w stosunku do projektu załączonego do wniosku o wpis do właściwego wykazu;

2) ustawy, rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów albo rozporządzenia Ministra.

6. Departament Prawny, na wniosek właściwej komórki, kieruje projekt do uzgodnień, konsultacji publicznych lub opiniowania, zgodnie ze wskazanym w OSR zakresem konsultacji publicznych lub opiniowania. W przypadku projektu niemającego na celu wdrożenia prawa Unii Europejskiej Departament Prawny kieruje go do opinii ministra właściwego do spraw członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej, jeżeli wystąpi o to właściwa komórka wraz z przekazaniem uzasadnienia obejmującego wskazanie zagadnienia lub przepisów projektu, które wymagają dokonania oceny, oraz powodów, dla których powstały wątpliwości co do ich zgodności z prawem Unii Europejskiej.",

i) w § 19 po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:

"2a. W przypadku, o którym mowa w § 13 ust. 1a, właściwa komórka opracowuje nowy tekst projektu we współpracy z podmiotem, który opracował projekt ustawy.",

j) w§21:

- w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) w przypadku projektu ustawy opracowanego przez podmiot, o którym mowa w § 13 ust. 1a, informację o opracowaniu projektu ustawy przez ten podmiot wraz z wskazaniem nazwy podmiotu;",

- w ust. 2 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

"3) opinię o zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej, jeżeli została przedstawiona, i stanowisko Ministra w przypadku nieuwzględnienia uwag przedstawionych w tej opinii;",

k) w § 22 w ust. 2 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) opinię o zgodności projektu z prawem Unii Europejskiej, jeżeli została przedstawiona;",

l) w § 23 dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1 i dodaje się ust. 2 w brzmieniu:

"2. Do wniosku o potwierdzenie projektu ustawy albo projektu rozporządzenia załącza się informację o:

1) zgodności projektu z ustaleniami komisji prawniczej albo zwolnieniu projektu z obowiązku rozpatrzenia przez komisję prawniczą;

2) zmianach wprowadzonych w projekcie wykraczających poza zakres ustaleń Stałego Komitetu Rady Ministrów.",

m) w załączniku nr 1:

- odnośnik nr 1 otrzymuje brzmienie:

"1) Należy pozostawić właściwe punkty a pozostałe usunąć przy jednoczesnym ich przenumerowaniu w razie potrzeby.",

- pkt 5-7 otrzymują brzmienie:

"5) odstąpieniu od uzgadniania projektu wewnątrzresortowo, z wyjątkiem uzgadniania z Departamentem Prawnym i ............................... (nazwa komórki organizacyjnej w Ministerstwie Klimatu i Środowiska nadzorującej organ podległy Ministrowi Klimatu i Środowiska albo przez niego nadzorowany)6) (§ 15 procedury);

6) odstąpieniu od uzgadniania projektu wewnątrzresortowo, z wyjątkiem uzgadniania z Departamentem Ochrony Przyrody7) (§ 15 procedury);

7) odstąpieniu od przedstawiania projektu wraz z uzasadnieniem do akceptacji Kierownictwa Ministerstwa (§16 ust. 5 procedury).",

n) załączniki nr 4 i 5 otrzymują brzmienie określone odpowiednio w załącznikach nr 1 i 2 do niniejszego zarządzenia,

o) po załączniku nr 5 dodaje się załącznik nr 5a w brzmieniu określonym w załączniku nr 3 do niniejszego zarządzenia.

§ 2.

W terminie 14 dni od dnia wejścia w życie niniejszego zarządzenia dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa Klimatu i Środowiska opracują i przedłożą do zatwierdzenia Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa Klimatu i Środowiska nowe wewnętrzne regulaminy organizacyjne kierowanych przez siebie komórek organizacyjnych.

§ 3.

Do projektów aktów normatywnych, nad którymi prace zostały rozpoczęte przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia, stosuje się przepisy zarządzenia zmienianego w § 1, w brzmieniu nadanym niniejszym zarządzeniem.

§ 4.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

 

MINISTER KLIMATU

I ŚRODOWISKA

Michał Kurtyka

 

 

1) Minister Klimatu i Środowiska kieruje działami administracji rządowej - energia, klimat i środowisko, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1, 3 i 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Klimatu i Środowiska (Dz. U. poz. 1720 i 2004).

Załącznik 1. [WZÓR – HARMONOGRAM PRAC]

Załączniki do zarządzenia Ministra Klimatu i Środowiska
z dnia 17 grudnia 2020 r. (poz. 27)

Załącznik nr 1

Załącznik nr 4

WZÓR - HARMONOGRAM PRAC

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

Załącznik 2. [WZÓR – HARMONOGRAM PRAC]

Załącznik nr 2

Załącznik nr 5

WZÓR - HARMONOGRAM PRAC

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

Załącznik 3. [WZÓR – HARMONOGRAM PRAC]

Załącznik nr 4

Załącznik nr 5a

WZÓR - HARMONOGRAM PRAC

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2020-12-17
  • Data wejścia w życie: 2020-12-17
  • Data obowiązywania: 2020-12-17

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA