REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2021 poz. 6
ZARZĄDZENIE NR 5
MINISTRA ROZWOJU, PRACY I TECHNOLOGII1)
z dnia 25 stycznia 2021 r.
w sprawie podziału pracy w Kierownictwie Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii
Na podstawie art. 37 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz.U. z 2019 r. poz. 1171 oraz z 2020 r. poz. 568, 695 i 2320) zarządza się, co następuje:
§ 1.
2. Minister nadzoruje merytorycznie:
1) Gabinet Polityczny Ministra;
2) Biuro Ministra;
3) Biuro Komunikacji.
§ 2.
2. Do wyłącznej kompetencji Ministra należy:
1) kierowanie projektów ustaw, rozporządzeń i uchwał Rady Ministrów oraz strategii, programów i polityk pod obrady Rady Ministrów;
2) występowanie do Prezesa Rady Ministrów o powołanie lub odwołanie z określonych stanowisk lub funkcji;
3) powoływanie i wyznaczanie, a także odwoływanie i cofanie wyznaczenia na określone stanowiska lub funkcje, w ramach właściwości wynikającej z obowiązujących przepisów;
4) przyznawanie odznaczeń resortowych.
3. Sekretarze Stanu i Podsekretarze Stanu realizują zadania w zakresie powierzonych kompetencji określone dla działów administracji rządowej:
1) budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo;
2) gospodarka;
3) praca;
4) turystyka.
4. Sekretarze Stanu i Podsekretarze Stanu, każdy w zakresie określonym zarządzeniem, są upoważnieni, z zastrzeżeniem ust. 11 i 12, do załatwiania spraw w imieniu Ministra, w tym do przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków.
5. Sekretarz Stanu Iwona Michałek podpisuje:
1) w czasie nieobecności Ministra, w zastępstwie Ministra, akty wykonawcze do ustaw, akty wewnętrzne Ministra, wytyczne, komunikaty oraz obwieszczenia;
2) pisma kierowane do Sekretarza Komitetu do spraw Pożytku Publicznego w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez ten Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń tego Komitetu z wnioskami o ich sprostowanie.
6. Podsekretarz Stanu Marek Niedużak podpisuje:
1) pisma kierowane do Sekretarza Stałego Komitetu Rady Ministrów w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez ten Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń tego Komitetu wraz z wnioskami o ich sprostowanie;
2) pisma kierowane do Przewodniczącego Zespołu do spraw Programowania Prac Rządu w sprawach dokumentów wnoszonych na posiedzenia Zespołu oraz rozpatrywanych przez ten Zespół;
3) pisma kierowane do Sekretarza Komitetu do spraw Europejskich w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez ten Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń tego Komitetu z wnioskami o ich sprostowanie.
7. Podsekretarz Stanu Robert Tomanek podpisuje pisma:
1) kierowane do Sekretarza Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez ten Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń tego Komitetu wraz z wnioskami o ich sprostowanie;
2) pisma kierowane do Komitetu Koordynacyjnego do spraw Polityki Rozwoju;
3) pisma kierowane do Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa.
8. Podsekretarz Stanu Olga Ewa Semeniuk podpisuje:
1) pisma kierowane do Sekretarza Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez ten Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń tego Komitetu wraz z wnioskami o ich sprostowanie;
2) pisma kierowane do Sekretarza Komitetu Społecznego Rady Ministrów w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez ten Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń tego Komitetu wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
9. Sekretarze Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny podpisują, z upoważnienia Ministra, pisma w zakresie nadzorowanej problematyki, a w szczególności:
1) do Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, przesyłające opracowane w Ministerstwie stanowiska Rządu do poselskich projektów ustaw, po ich rozpatrzeniu przez Radę Ministrów;
2) przesyłające opracowane w Ministerstwie projekty dokumentów rządowych, kierowane do uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania;
3) zawierające uwagi do projektów zgłaszanych w toku uzgodnień międzyresortowych;
4) odpowiedzi na interpelacje, interwencje, zapytania i wystąpienia poselskie, oświadczenia i wystąpienia senatorskie, oraz na wystąpienia posłów Parlamentu Europejskiego skierowane do Ministra;
5) do posłów i senatorów, w sprawach zgłaszanych skarg i interwencji.
10. Pisma, o których mowa w ust. 1 i 9, powinny być przygotowane z wykorzystaniem wzoru formularza Ministra i odpowiednio parafowane przez kierującego właściwą merytorycznie komórką organizacyjną Ministerstwa, a przedkładane do podpisu Ministra - zaaprobowane również przez członka kierownictwa Ministerstwa nadzorującego właściwą merytorycznie komórkę organizacyjną Ministerstwa.
11. Wydawanie decyzji administracyjnych, postanowień i zaświadczeń, udzielanie odpowiedzi na skargi przewidziane w ustawie z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. z 2019 r. poz. 2325, z 2020 r. poz. 2299 i 2320 oraz z 2021 r. poz. 54), wnoszenie środków odwoławczych oraz innych pism procesowych w postępowaniach przed sądami administracyjnymi, powszechnymi oraz Sądem Najwyższym, a także pism przedsądowych w sprawach cywilnych i pism w postępowaniu egzekucyjnym wymaga odrębnego upoważnienia albo pełnomocnictwa.
12. Złożenie przez Sekretarzy Stanu, Podsekretarzy Stanu lub Dyrektora Generalnego oświadczenia woli w imieniu Ministra wymaga uprzedniego uzyskania pełnomocnictwa w formie prawem przewidzianej.
§ 3.
2. Sekretarze Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny współdziałają w realizacji ustawowych zadań Ministra przez:
1) uzgadnianie podejmowanych inicjatyw;
2) wzajemne informowanie się o kluczowych zagadnieniach wchodzących w zakres ich obowiązków oraz kierunkowych rozstrzygnięciach.
3. Sekretarze Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny przedkładają kierownictwu Ministerstwa dokumenty w sprawach wymagających rozstrzygnięć oraz informacje i propozycje w innych ważnych sprawach.
4. Sekretarze Stanu i Podsekretarze Stanu w zakresie swojej właściwości dokonują kontroli zgodności z polityką Rady Ministrów aktów prawa miejscowego.
5. Sekretarze Stanu i Podsekretarze Stanu w zakresie swojej właściwości realizują zadania:
1) wynikające z nadzoru Ministra nad organami i jednostkami organizacyjnymi oraz innymi podmiotami podległymi Ministrowi lub przez niego nadzorowanymi;
2) związane z powoływaniem i odwoływaniem członków organów spółek i jednostek organizacyjnych oraz innych podmiotów, w stosunku do których Minister posiada stosowne uprawnienia;
3) wynikające z nadzoru Ministra nad instytutami badawczymi oraz wykonywania uprawnień Ministra dotyczących wykonywania praw z akcji i udziałów posiadanych przez nadzorowane instytuty badawcze;
4) związane z wykonywaniem kompetencji kierownika zamawiającego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. poz. 2019 oraz z 2020 r. poz. 288, 1492, 1517, 2275 i 2320).
6. Sekretarze Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny wykonują powierzone im zadania przy pomocy kierujących komórkami organizacyjnymi Ministerstwa.
§ 4.
1) określania kierunków rozwiązań i koordynowania zadań w zakresie indywidualnego prawa pracy;
2) kształtowania polityki wynagrodzeń i świadczeń związanych z pracą w niektórych jednostkach budżetowych;
3) kształtowania rozwiązań w zakresie warunków pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz świadczeń związanych z warunkami pracy;
4) określania kierunków prac związanych z dostosowaniem polskiego prawodawstwa z zakresu prawa pracy do prawa Unii Europejskiej;
5) realizacji zadań Ministra w zakresie spraw dotyczących zawodów zaufania publicznego;
6) określania kierunków rozwiązań i koordynowania zadań związanych z wdrażaniem Europejskiego Funduszu Społecznego.
2. W sprawach, o których mowa w ust. 1, Sekretarz Stanu Iwona Michałek reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
3. Sekretarz Stanu Iwona Michałek reprezentuje Ministra w Komitecie do spraw Pożytku Publicznego.
4. Sekretarz Stanu Iwona Michałek nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Funduszy;
2) Departament Prawa Pracy;
3) Departament Rynku Pracy;
4) Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego.
5. Sekretarz Stanu Iwona Michałek w imieniu Ministra sprawuje nadzór merytoryczny nad realizacją zadań Centralnego Instytutu Ochrony Pracy - Państwowego Instytutu Badawczego, Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych, Główną Biblioteką Pracy i Zabezpieczenia Społecznego, Ochotniczymi Hufcami Pracy oraz Zakładem Wydawniczo-Poligraficznym Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
§ 5.
2. W sprawach, o których mowa w ust. 1, Sekretarz Stanu Andrzej Gut-Mostowy reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
3. Sekretarz Stanu Andrzej Gut-Mostowy nadzoruje merytorycznie Departament Turystyki.
4. Sekretarz Stanu Andrzej Gut-Mostowy w imieniu Ministra sprawuje nadzór merytoryczny nad realizacją zadań Polskiej Organizacji Turystycznej.
§ 6.
1) polityką inwestycyjną, w tym funkcjonowaniem i zarządzaniem instrumentem specjalnych stref ekonomicznych;
2) nadzorem organizacyjno-personalnym Ministra nad organami i jednostkami organizacyjnymi oraz innymi podmiotami podległymi Ministrowi lub przez niego nadzorowanymi;
3) wykonuje zadania związane z nadzorem ministra nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa, w których prawa z akcji i udziałów Skarbu Państwa wykonuje minister właściwy do spraw gospodarki;
4) wykonuje zadania związane z realizacją uprawnień Ministra, jako ministra właściwego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (Dz. U. z 2020 r. poz. 2167), wobec fundacji, których główne cele wiążą się z zakresem działów administracji rządowej: budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, gospodarka, praca oraz turystyka;
5) powoływaniem i odwoływaniem członków organów spółek i jednostek organizacyjnych oraz innych podmiotów, w stosunku do których Minister posiada stosowne uprawnienia;
6) nadzorem Ministra nad instytutami badawczymi oraz wykonywaniem uprawnień Ministra dotyczących wykonywania praw z akcji i udziałów posiadanych przez nadzorowane instytuty badawcze;
7) wykonywaniem czynności w zakresie dochodzenia należności wynikających z zadań Ministra niezastrzeżonych dla innych komórek organizacyjnych;
8) wydawaniem decyzji w sprawach statusu centrum badawczo-rozwojowego.
2. W zakresie realizacji działań związanych z instrumentami przeciwdziałania skutkom gospodarczym pandemii COVID-19 oraz programów rządowych przyjmowanych na podstawie art. 21a ustawy z dnia 4 lipca 2019 r. o systemie instytucji rozwoju (Dz.U. z 2020 r. poz. 2011 i 2255) Sekretarz Stanu Grzegorz Piechowiak współpracuje z Podsekretarzem Stanu Olgą Ewą Semeniuk.
3. W sprawach, o których mowa w ust. 1, Sekretarz Stanu Grzegorz Piechowiak reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
4. Sekretarz Stanu Grzegorz Piechowiak nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Budżetu i Finansów;
2) Departament Jednostek Nadzorowanych i Podległych;
3) Departament Rozwoju Inwestycji.
5. Sekretarz Stanu Grzegorz Piechowiak w imieniu Ministra:
1) wykonuje zadania i uprawnienia ministra właściwego do spraw gospodarki w stosunku do Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A.;
2) wykonuje zadania Ministra wynikające z ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców (Dz.U. poz. 648);
3) realizuje zadania związane z udzielaniem i rozliczaniem dotacji na realizację ustawowych zadań Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu S.A.
6. Ponadto Sekretarz Stanu Grzegorz Piechowiak odpowiada za nadzorowanie:
1) opracowania budżetu Ministerstwa części budżetowych:
a) 18 - Budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo,
b) 20 - Gospodarka,
c) 31 - Praca,
d) 40 - Turystyka;
2) realizacji zadań dysponenta części budżetowych:
a) 18 - Budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo,
b) 20 - Gospodarka,
c) 31 - Praca,
d) 40 - Turystyka.
§ 7.
1) kształtowania warunków podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej;
2) kształtowania systemu zamówień publicznych oraz polityki zakupowej państwa;
3) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej w kraju w obszarze handlu i usług oraz administrowaniem obrotem towarami i usługami;
4) dotyczących instrumentów wsparcia małych i średnich przedsiębiorstw;
5) członkostwa w Unii Europejskiej, w tym koordynacji w ramach Ministerstwa procesu decyzyjnego w Unii Europejskiej;
6) związanych z obsługą prawną Ministra w zakresie spraw objętych działami administracji rządowej:
a) budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo,
b) gospodarka,
c) praca;
d) turystyka.
2. W sprawach, o których mowa w ust. 1, Podsekretarz Stanu Marek Niedużak reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
3. Podsekretarz Stanu Marek Niedużak reprezentuje Ministra w:
1) Stałym Komitecie Rady Ministrów;
2) Komitecie do Spraw Europejskich;
3) Zespole do spraw Programowania Prac Rządu.
4. Podsekretarz Stanu Marek Niedużak nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Doskonalenia Regulacji Gospodarczych;
2) Departament Małych i Średnich Przedsiębiorstw;
3) Departament Prawny;
4) Departament Spraw Europejskich.
5. Podsekretarz Stanu Marek Niedużak w imieniu Ministra sprawuje nadzór merytoryczny nad realizacją zadań Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, biur informacji gospodarczej oraz nad działalnością Wydziału Ekonomiczno-Handlowego nadzorowanego przez Ministra w Stałym Przedstawicielstwie RP przy Unii Europejskiej w Brukseli.
§ 8.
1) budownictwa, geodezji i kartografii;
2) gospodarki nieruchomościami, w tym orzecznictwa dotyczącego lokalizacji inwestycji, zezwoleń i pozwoleń na realizację inwestycji;
3) mieszkalnictwa;
4) ograniczania lub pozbawiania praw do nieruchomości oraz uwłaszczania osób prawnych w zakresie objętym działem administracji rządowej - budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo;
5) planowania i zagospodarowania przestrzennego;
6) dotyczących gospodarki niskoemisyjnej.
2. W sprawach, o których mowa w ust. 1, Podsekretarz Stanu Anna Kornecka reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
3. Podsekretarz Stanu Anna Kornecka nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Architektury, Budownictwa i Geodezji;
2) Departament Gospodarki Nieruchomościami;
3) Departament Gospodarki Niskoemisyjnej;
4) Departament Lokalizacji Inwestycji;
5) Departament Mieszkalnictwa;
6) Departament Orzecznictwa;
7) Departament Planowania Przestrzennego.
4. Podsekretarz Stanu Anna Kornecka w imieniu Ministra sprawuje nadzór merytoryczny nad realizacją zadań:
1) Głównego Geodety Kraju;
2) Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego;
3) Krajowego Zasobu Nieruchomości;
4) Instytutu Geodezji i Kartografii;
5) Instytutu Techniki Budowlanej.
§ 9.
1) dotyczących polityki rozwoju; polityki innowacyjności, polityki technologicznej, polityki przemysłowej oraz polityki neutralności klimatycznej w zakresie właściwości ministra właściwego do spraw gospodarki;
2) dotyczących polityki eksportowej;
3) dotyczących realizacji polityki offsetowej;
4) promocji gospodarki polskiej w kraju i za granicą;
5) kształtowania i realizacji zasad wymiany handlowej Unii Europejskiej z krajami trzecimi;
6) dotyczących bieżącego monitoringu sytuacji gospodarczej kraju.
2. W sprawach, o których mowa w ust. 1, Podsekretarz Stanu Robert Tomanek reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
3. Podsekretarz Stanu Robert Tomanek nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Analiz Gospodarczych;
2) Departament Handlu i Współpracy Międzynarodowej;
3) Departament Innowacji i Polityki Przemysłowej.
4. Podsekretarz Stanu Robert Tomanek reprezentuje Ministra w:
1) Komitecie Ekonomicznym Rady Ministrów;
2) Komitecie Koordynacyjnym do spraw Polityki Rozwoju;
3) Komitecie do spraw Umowy Partnerstwa.
5. Podsekretarz Stanu Robert Tomanek sprawuje nadzór merytoryczny nad realizacją zadań Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej, Polskiej Agencji Kosmicznej, Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości oraz zespołów w stałych przedstawicielstwach Rzeczypospolitej Polskiej przy organizacjach międzynarodowych za granicą.
§ 10.
1) koordynacją zagadnień związanych z obszarem społeczeństwa informacyjnego, w szczególności gospodarki cyfrowej;
2) bezpieczeństwem gospodarczym;
3) wykonywaniem działalności w zakresie rzemiosła, w tym z opracowywaniem rozwiązań systemowych i legislacyjnych na rzecz poprawy warunków wykonywania rzemiosła;
4) realizacji zadań związanych ze współpracą z Międzynarodową Organizacją Pracy;
5) związanych z udzielaniem pomocy w rozwiązywaniu sporów zbiorowych pracy z udziałem mediatorów;
6) określania kierunków rozwiązań i koordynowania zadań w zakresie zbiorowego prawa pracy.
2. W sprawach, o których mowa w ust. 1, Podsekretarz Stanu Olga Ewa Semeniuk reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
3. Podsekretarz Stanu Olga Ewa Semeniuk współpracuje z Sekretarzem Stanu Grzegorzem Piechowiakiem w zakresie realizacji:
1) działań związanych z instrumentami przeciwdziałania skutkom gospodarczym pandemii COVID-19 oraz
2) programów rządowych przyjmowanych na podstawie art. 21a ustawy z dnia 4 lipca 2019 r. o systemie instytucji rozwoju (Dz.U. z 2020 r. poz. 2011 i 2255).
4. Podsekretarz Stanu Olga Ewa Semeniuk reprezentuje Ministra w:
1) Komitecie Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji;
2) Komitecie Społecznym Rady Ministrów.
5. Podsekretarz Stanu Olga Ewa Semeniuk reprezentuje Ministra w pracach zespołów powoływanych dla prowadzenia branżowego dialogu społecznego, o których mowa w art. 40 ust. 3 ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o Radzie Dialogu Społecznego i innych instytucjach dialogu społecznego (Dz.U. z 2018 r. poz. 2232 oraz z 2020 r. poz. 568 i 2157).
6. Podsekretarz Stanu Olga Ewa Semeniuk nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Gospodarki Cyfrowej;
2) Departament Obrotu Towarami Wrażliwymi i Bezpieczeństwa Technicznego;
3) Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego.
7. Podsekretarz Stanu Olga Ewa Semeniuk w imieniu Ministra:
1) sprawuje nadzór merytoryczny nad realizacją zadań Urzędu Dozoru Technicznego, Prezesa Głównego Urzędu Miar, Polskiego Centrum Akredytacji i Centrum Partnerstwa Społecznego "Dialog" im. Andrzeja Bączkowskiego;
2) koordynuje realizację zadań związanych z dialogiem społecznym, w szczególności w zakresie współpracy z organizacjami partnerów społecznych i instytucjami dialogu społecznego.
§ 11.
2. Ponadto Dyrektor Generalny odpowiada za nadzorowanie spraw:
1) związanych z budową, rozwojem, utrzymaniem oraz zapewnieniem bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych w Ministerstwie;
2) dotyczących kontroli w działach administracji rządowej kierowanych przez Ministra;
3) dotyczących zarządzania kryzysowego, spraw obronnych i ochrony informacji niejawnych.
3. Dyrektor Generalny nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Bezpieczeństwa i Obsługi Administracyjnej;
2) Departament Kontroli i Audytu;
3) Biuro Dyrektora Generalnego.
§ 12.
1) realizacja zadań, powierzonych przez Ministra, dotyczących współdziałania z organami władzy ustawodawczej, administracji rządowej i samorządu terytorialnego, partii politycznych, związków zawodowych i organizacji społecznych;
2) dokonywanie, na polecenie Ministra, oceny merytorycznej i formalnej materiałów przedkładanych Ministrowi.
2. Szczegółowe zadania w Gabinecie Politycznym Ministra ustala Minister.
§ 13.
2. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra oraz Sekretarza Stanu Iwony Michałek, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Sekretarz Stanu Grzegorz Piechowiak.
3. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra, Sekretarza Stanu Iwony Michałek i Sekretarza Stanu Grzegorza Piechowiaka, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Sekretarz Stanu Andrzej Gut-Mostowy.
4. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra, Sekretarza Stanu Iwony Michałek, Sekretarza Stanu Grzegorza Piechowiaka i Sekretarza Stanu Andrzeja Guta-Mostowego, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Podsekretarz Stanu Marek Niedużak.
5. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra, Sekretarza Stanu Iwony Michałek, Sekretarza Stanu Grzegorza Piechowiaka, Sekretarza Stanu Andrzeja Guta-Mostowego, Podsekretarza Stanu Marka Niedużaka, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Podsekretarz Stanu Anna Kornecka.
6. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra, Sekretarza Stanu Iwony Michałek, Sekretarza Stanu Grzegorza Piechowiaka, Sekretarza Stanu Andrzeja Guta-Mostowego, Podsekretarza Stanu Marka Niedużaka i Podsekretarza Stanu Anny Korneckiej, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Podsekretarz Stanu Robert Tomanek.
7. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra, Sekretarza Stanu Iwony Michałek, Sekretarza Stanu Grzegorza Piechowiaka, Sekretarza Stanu Andrzeja Guta-Mostowego, Podsekretarza Stanu Marka Niedużaka, Podsekretarza Stanu Anny Korneckiej i Podsekretarza Stanu Roberta Tomanka, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Podsekretarz Stanu Olga Ewa Semeniuk.
8. W przypadkach nieobecności Sekretarzy Stanu i Podsekretarzy Stanu zastępstwa odbywają się według następujących zasad:
1) Sekretarza Stanu Iwonę Michałek w czasie nieobecności zastępuje Sekretarz Stanu Grzegorz Piechowiak;
2) Sekretarza Stanu Grzegorza Piechowiaka w czasie nieobecności zastępuje Sekretarz Stanu Iwona Michałek;
3) Sekretarza Stanu Iwonę Michałek i Sekretarza Stanu Grzegorza Piechowiaka w czasie jednoczesnej nieobecności zastępuje Sekretarz Stanu Andrzej Gut-Mostowy;
4) Sekretarza Stanu Andrzeja Guta-Mostowego w czasie nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Marek Niedużak;
5) Sekretarza Stanu Andrzeja Guta-Mostowego i Podsekretarza Stanu Marka Niedużaka w czasie jednoczesnej nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Anna Kornecka;
6) Sekretarza Stanu Iwonę Michałek, Sekretarza Stanu Grzegorza Piechowiaka i Sekretarza Stanu Andrzeja Guta-Mostowego w czasie jednoczesnej nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Marek Niedużak;
7) Podsekretarza Stanu Annę Kornecką w czasie nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Robert Tomanek;
8) Podsekretarza Stanu Marka Niedużaka w czasie nieobecności zastępuje Sekretarz Stanu Andrzej Gut-Mostowy;
9) Podsekretarza Stanu Roberta Tomanka w czasie nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Olga Ewa Semeniuk;
10) Podsekretarza Stanu Olgę Ewę Semeniuk w czasie nieobecności zastępuje Sekretarz Stanu Grzegorz Piechowiak.
7. W przypadku jednoczesnej nieobecności osób zastępujących wymienionych w ust. 6, decyzję o zastępstwie czasowym podejmuje Minister.
8. O nieobecności Ministra, Sekretarzy Stanu, Podsekretarzy Stanu i Dyrektora Generalnego oraz osobach zastępujących, Biuro Ministra zawiadamia niezwłocznie członków kierownictwa Ministerstwa.
§ 14.
§ 15
§ 16.
§ 17.
MINISTER ROZWOJU,
PRACY I TECHNOLOGII
JAROSŁAW GOWIN
1) Minister Rozwoju, Pracy i Technologii kieruje działem administracji rządowej - budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, gospodarka, praca oraz turystyka, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii (Dz. U. poz. 1718).
- Data ogłoszenia: 2021-01-26
- Data wejścia w życie: 2021-01-25
- Data obowiązywania: 2021-08-03
- Dokument traci ważność: 2021-08-30
- ZARZĄDZENIE NR 35. MINISTRA ROZWOJU, PRACY I TECHNOLOGII z dnia 10 maja 2021 r. zmieniające zarządzenie w sprawie podziału pracy w Kierownictwie Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii
- ZARZĄDZENIE NR 47 MINISTRA ROZWOJU, PRACY I TECHNOLOGII z dnia 3 sierpnia 2021 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie podziału pracy w Kierownictwie Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA