REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2021 poz. 7

ZARZĄDZENIE
MINISTRA AKTYWÓW PAŃSTWOWYCH 1)

z dnia 19 marca 2021 r.

w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Aktywów Państwowych

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2021 r. poz. 178) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Ustala się regulamin organizacyjny Ministerstwa Aktywów Państwowych, stanowiący załącznik do zarządzenia.

§ 2.

W terminie miesiąca od dnia wejścia w życie niniejszego zarządzenia, kierujący komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Aktywów Państwowych opracują, uzgodnią z innymi komórkami organizacyjnymi i przedłożą Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa Aktywów Państwowych do zatwierdzenia projekty wewnętrznych regulaminów organizacyjnych kierowanych przez siebie komórek organizacyjnych, w przypadku gdy regulamin organizacyjny Ministerstwa Aktywów Państwowych zmienił zakres zadań komórki organizacyjnej.

§ 3.

Traci moc zarządzenie Ministra Aktywów Państwowych z dnia 3 grudnia 2020 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Aktywów Państwowych (Dz. Urz. Min. Ak. Państ. poz. 30).

§ 4.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Aktywów Państwowych: J. Sasin


1) Minister Aktywów Państwowych kieruje działami administracji rządowej - aktywa państwowe, gospodarka złożami kopalin oraz łączność, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Aktywów Państwowych (Dz. U. poz. 2256 oraz z 2020 r. poz. 496 i 1746).

Załącznik do zarządzenia
Ministra Aktywów Państwowych
z dnia 19 marca 2021 r. (poz. 7)

[REGULAMIN ORGANIZACYJNY MINISTERSTWA AKTYWÓW PAŃSTWOWYCH]

REGULAMIN ORGANIZACYJNY MINISTERSTWA AKTYWÓW PAŃSTWOWYCH

ROZDZIAŁ 1

Postanowienia ogólne

§ 1. 1. Regulamin organizacyjny Ministerstwa Aktywów Państwowych, zwany dalej "regulaminem", określa ogólny zakres zadań i tryb pracy komórek organizacyjnych Ministerstwa Aktywów Państwowych, zwanego dalej "ministerstwem".

2. Użyte w regulaminie określenia oznaczają:

1) członek kierownictwa ministerstwa - ministra, sekretarza stanu, podsekretarza stanu, dyrektora generalnego oraz szefa Gabinetu Politycznego;

2) departament - departament albo biuro.

ROZDZIAŁ 2

Organizacja pracy

§ 2. Minister Aktywów Państwowych, zwany dalej "Ministrem", kieruje ministerstwem oraz wykonuje politykę Rady Ministrów w zakresie działów administracji rządowej: aktywa państwowe, gospodarka złożami kopalin oraz łączność a także koordynuje i nadzoruje jej wykonywanie przez organy, urzędy i jednostki organizacyjne podległe Ministrowi lub przez niego nadzorowane.

§ 3. Minister kieruje ministerstwem przy pomocy sekretarzy stanu, podsekretarzy stanu, dyrektora generalnego, szefa Gabinetu Politycznego oraz dyrektorów departamentów.

§ 4. Zakresy czynności sekretarzy stanu i podsekretarzy stanu oraz zakres, w jakim sekretarz stanu zastępuje Ministra, określa odrębne zarządzenie Ministra.

§ 5. 1. Dyrektor generalny odpowiada za sprawne funkcjonowanie urzędu i określa, m.in. zasady podejścia procesowego, zarządzania projektami i zarządzania ryzykiem.

2. Dyrektor generalny wykonuje zadania Administratora Danych Osobowych określone w przepisach o ochronie danych osobowych, w szczególności w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1781).

§ 6. 1. Departamentem kieruje dyrektor. W departamencie mogą być ustanowieni zastępcy dyrektora.

2. Departament może składać się z wydziałów, zespołów i samodzielnych stanowisk pracy.

3. Wydziałami kierują naczelnicy wydziałów, zespołami kierują koordynatorzy zespołów.

4. W przypadku wieloosobowego samodzielnego stanowiska pracy, do kierowania nim może zostać wyznaczony koordynator.

5. Dyrektora departamentu zastępuje zastępca dyrektora departamentu, a jeżeli w departamencie utworzono więcej niż jedno stanowisko zastępcy dyrektora departamentu - zastępca wskazany w regulaminie wewnętrznym departamentu. Kolejność zastępowania dyrektora departamentu i jego zastępców, w czasie ich nieobecności, określa regulamin wewnętrzny komórki organizacyjnej.

6. W departamentach, w których nie utworzono stanowiska zastępcy dyrektora departamentu lub w przypadku nieobecności w pracy osób wskazanych w regulaminie wewnętrznym, dyrektor departamentu wyznacza osobę zastępującą go w czasie nieobecności, zawiadamiając o tym dyrektora generalnego i właściwego członka kierownictwa ministerstwa oraz wskazując zakres udzielonego upoważnienia.

7. W uzasadnionych przypadkach dyrektor generalny może upoważnić do zastępowania dyrektora departamentu, w czasie jego nieobecności, osobę inną niż wskazane w ust. 5 i 6.

8. Zadania doraźne mogą być realizowane w grupach roboczych, wyznaczonych przez członków kierownictwa lub dyrektorów departamentów lub ich zastępców.

§ 7. 1. Dyrektor departamentu, w zakresie zadań departamentu, jest upoważniony do zaciągania i wykonywania zobowiązań finansowych o wartości mniejszej niż 130 tys. złotych netto, w przypadku zamówień publicznych ujętych w planie zamówień lub planie finansowym ministerstwa, bez konieczności aprobaty wniosku przez dyrektora generalnego, w tym do zawierania, zmiany i realizacji umów z nich wynikających.

2. W przypadku nieobecności dyrektora departamentu zastępca dyrektora departamentu, o którym mowa w § 6 ust. 5, może zaciągać i realizować zobowiązania określone w ust. 1.

3. Dyrektor departamentu i zastępca dyrektora departamentu potwierdza w formie pisemnego oświadczenia, że przyjmuje obowiązki w zakresie gospodarki finansowej ministerstwa, o których mowa w ust. 1.

ROZDZIAŁ 3

Zadania kadry kierowniczej departamentu

§ 8. 1. Do zadań dyrektora departamentu należy w szczególności:

1) zapewnienie terminowego i prawidłowego wykonywania zadań;

2) organizacja i wewnętrzny podział pracy, w tym przygotowanie wewnętrznego regulaminu organizacyjnego departamentu;

3) doskonalenie organizacji i metod pracy;

4) podejmowanie decyzji w sprawach niezastrzeżonych do kompetencji członków kierownictwa;

5) podejmowanie decyzji lub innych rozstrzygnięć w imieniu członków kierownictwa, w ramach udzielonych upoważnień;

6) ustalanie szczegółowego zakresu obowiązków pracowników, sporządzanie i aktualizacja opisów stanowisk pracy oraz przedstawianie wniosków w sprawach zatrudniania, zwalniania, awansowania, nagradzania, podnoszenia kwalifikacji zawodowych, wyróżniania i karania pracowników;

7) zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie danych osobowych i innych informacji prawnie chronionych;

8) w zakresie zadań departamentu, zarządza uprawnieniami i upoważnieniami do przetwarzania danych osobowych w departamencie, w szczególności udziela upoważnień do przetwarzania danych osobowych i je odbiera oraz prowadzi ewidencję osób upoważnionych w departamencie;

9) realizacja zadań z zakresu bezpieczeństwa państwa, w tym obronności i zarządzania kryzysowego;

10) zapewnienie przestrzegania przez pracowników dyscypliny i czasu pracy oraz corocznego wykorzystania urlopu wypoczynkowego;

11) zapewnienie przestrzegania przez członków korpusu służby cywilnej wytycznych w zakresie zasad służby cywilnej oraz zasad etyki korpusu służby cywilnej.

2. Dyrektor departamentu jest zobowiązany do opracowania i uzgodnienia z innymi komórkami organizacyjnymi, z dyrektorem Departamentu Prawnego oraz dyrektorem Biura Dyrektora Generalnego projektu wewnętrznego regulaminu organizacyjnego departamentu, w terminie 30 dni od zajścia zdarzenia powodującego konieczność jego opracowania albo dokonania jego istotnej zmiany.

3. Dyrektor departamentu, jako właściciel procesów, jest zobowiązany do opracowania i uzgodnienia z innymi właścicielami procesów oraz dyrektorem Biura Dyrektora Generalnego opisów procesów, których jest opiekunem, w terminie 30 dni od zajścia zdarzenia powodującego konieczność dokonania ich istotnej zmiany.

§ 9. Zastępca dyrektora departamentu oraz naczelnik wydziału działa zgodnie z powierzonym zakresem zadań i odpowiada za realizację zadań komórki organizacyjnej w zakresie ustalonym w regulaminie wewnętrznym komórki lub przez dyrektora departamentu, w szczególności odpowiada za:

1) organizowanie pracy oraz sprawowanie merytorycznego nadzoru nad realizacją zadań przez podległych mu pracowników;

2) kontrolowanie dyscypliny pracy.

§ 10. 1. Dyrektor departamentu lub zastępca dyrektora departamentu akceptuje dokumenty przedkładane do podpisu członkowi kierownictwa ministerstwa.

2. Dyrektorzy departamentów oraz zastępcy dyrektorów departamentów podpisują:

1) dokumenty inne niż wymienione w ust. 1;

2) decyzje administracyjne przygotowywane w kierowanych departamentach w zakresie udzielonych im upoważnień.

3. Dokumenty inne niż wymienione w ust. 1 i 2 związane z pracą wydziałów, zespołów lub samodzielnych stanowisk mogą podpisywać, na podstawie szczegółowego upoważnienia dyrektora departamentu, odpowiednio naczelnicy wydziałów, koordynatorzy zespołów lub osoby zajmujące samodzielne stanowiska.

4. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 i 2, wymagają akceptacji Inspektora ochrony danych, jeżeli dotyczą spraw pozostających w zakresie jego właściwości.

ROZDZIAŁ 4

Podstawowe zadania departamentów

§ 11. Departament, w zakresie swojej właściwości:

1) realizuje zadania Ministra i dyrektora generalnego;

2) w trakcie realizacji zadań współdziała z departamentami, organami administracji rządowej i samorządowej, instytucjami oraz partnerami społecznymi i innymi podmiotami zewnętrznymi;

3) współpracuje z innymi departamentami przy realizacji ich zadań;

4) uczestniczy w opracowywaniu i wykonywaniu planu finansowego;

5) prowadzi systematyczną identyfikację procesów służących realizacji zadań określonych w pkt 1-4 oraz zarządza procesami, których właścicielem jest dyrektor departamentu i je doskonali;

6) systematycznie analizuje dokumenty rządowe i inne akty normatywne pozostające w jego właściwości pod względem ich obowiązywania, aktualności, celowości i skuteczności, a w przypadku konieczności zmiany odpowiada za jej sprawne przeprowadzenie;

7) monitoruje zmiany w obszarze prawa krajowego i międzynarodowego oraz uczestniczy w pracach nad projektami tych zmian;

8) sporządza opinie w zakresie kompetencji departamentu;

9) przygotowuje w zakresie swojej działalności upoważnienia lub pełnomocnictwa do załatwiania spraw i podpisywania pism;

10) udziela niezbędnej pomocy Inspektorowi ochrony danych w zakresie realizacji przez niego zadań związanych z ochroną danych osobowych.

§ 12. Zadania departamentu określa wewnętrzny regulamin organizacyjny, zawierający w szczególności:

1) szczegółowy zakres zadań departamentu;

2) strukturę organizacyjną departamentu wraz ze schematem organizacyjnym;

3) organizację zarządzania departamentem;

4) listę procesów, których właścicielem jest dyrektor departamentu;

5) listę aktów normatywnych będących we właściwości departamentu;

6) zakresy upoważnień do załatwiania spraw i podpisywania pism, udzielonych zastępcy dyrektora departamentu, naczelnikowi wydziału, koordynatorowi zespołu oraz osobom zajmującym samodzielne stanowiska.

§ 13. 1. Departamentem właściwym do realizacji określonego zadania jest departament, który zgodnie z regulaminem prowadzi sprawy z danego zakresu, albo - jeżeli nie można stwierdzić w sposób jednoznaczny właściwości - departament prowadzący sprawy tematycznie związane lub o zbliżonym charakterze.

2. Jeżeli departament nie uważa się za właściwy w sprawie, przekazuje sprawę bezpośrednio departamentowi, który jego zdaniem jest właściwy.

3. W przypadku zadania wykraczającego poza zakres działania jednego departamentu właściwym do jego realizacji lub koordynacji jest ten departament, do którego należy większość zagadnień lub istota zadania.

4. Departament koordynujący:

1) przedkłada departamentom współpracującym materiały do opinii;

2) wnioskuje o przedstawienie niezbędnych informacji i dokumentów przez departamenty współpracujące;

3) wyznacza terminy realizacji prac.

5. Spory kompetencyjne między departamentami rozstrzyga dyrektor generalny.

ROZDZIAŁ 5

Struktura organizacyjna ministerstwa

§ 14. W skład ministerstwa wchodzi:

1) Departament Analiz i Sprawozdawczości - DAS;

2) Departament Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego - DZK;

3) Departament Budżetu i Finansów - DBF;

4) Departament Funduszy Europejskich i Instrumentów Rozwojowych - DFE;

5) Departament Górnictwa - DGA;

6) Departament Komunikacji - DKO;

7) Departament Kontroli i Audytu - DKA;

8) Departament Nadzoru I - DN I;

9) Departament Nadzoru II - DN II;

10) Departament Nadzoru III - DN III;

11) Departament Prawny - DP;

12) Departament Spółek Paliwowo-Energetycznych - DPE;

13) Biuro Administracyjne - BA;

14) Biuro do spraw Reformy Nadzoru Właścicielskiego - BRN;

15) Biuro Dyrektora Generalnego - BDG;

16) Biuro Kadr - BK;

17) Biuro Koordynacji Igrzysk Europejskich 2023 - BKI;

18) Biuro Ministra - BM;

19) Gabinet Polityczny - GP.

§ 15. Gabinet Polityczny odpowiada za koordynację i realizację spraw, które wynikają z jego funkcji politycznej.

§ 16. Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych odpowiada za zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych. Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych podlega bezpośrednio Ministrowi.

§ 17. Inspektor ochrony danych, w zakresie realizacji zadań, o których mowa w art. 39 RODO, i innych przepisach dotyczących ochrony danych osobowych, podlega bezpośrednio Administratorowi Danych Osobowych.

ROZDZIAŁ 6

Zakresy działania departamentów

Departament Analiz i Sprawozdawczości (DAS)

§ 18. 1. Departament Analiz i Sprawozdawczości odpowiada za inicjowanie, opracowywanie i opiniowanie projektów strategicznych dokumentów rządowych o zasięgu międzyresortowym w zakresie kompetencji Ministra.

2. Departament, w zakresie prowadzonych przez Skarb Państwa transakcji kapitałowych:

1) opiniuje, pod względem ekonomiczno-finansowym, analizy i wyceny zewnętrznych doradców oraz sporządza, na potrzeby ministerstwa, analizy w procesach:

a) podziału, łączenia lub przekształcenia spółek z udziałem Skarbu Państwa,

b) umorzenia akcji/udziałów spółek z udziałem Skarbu Państwa,

c) wnoszenia akcji/udziałów na podwyższenie kapitału zakładowego w spółkach z udziałem Skarbu Państwa,

d) transakcji nabycia i sprzedaży akcji/udziałów spółek z udziałem Skarbu Państwa;

2) współpracuje z innymi departamentami i podmiotami, m.in. przez uczestnictwo w spotkaniach z zewnętrznymi doradcami wspierającymi Ministra w realizowanych transakcjach kapitałowych;

3) gromadzi informacje na temat przebiegu transakcji kapitałowych oraz stanu realizacji poszczególnych projektów;

4) przedkłada właściwemu członkowi kierownictwa ministerstwa okresowe raporty dotyczące realizowanych transakcji kapitałowych.

3. Departament przygotowuje stanowisko Ministra na posiedzenia Rady Ministrów i Stałego Komitetu Rady Ministrów w zakresie zbywania akcji lub udziałów należących do Skarbu Państwa nieobjętych nadzorem właścicielskim Ministra.

4. Departament dokonuje analiz:

1) o charakterze horyzontalnym lub strategicznym dotyczących spółek z udziałem Skarbu Państwa na potrzeby członków kierownictwa ministerstwa;

2) mających na celu optymalizację współpracy pomiędzy spółkami z udziałem Skarbu Państwa;

3) wybranych procesów i zjawisk gospodarczych związanych z funkcjonowaniem spółek z udziałem Skarbu Państwa;

4) bieżących dotyczących notowań akcji spółek z udziałem Skarbu Państwa.

5. Departament we współpracy z właściwymi departamentami opracowuje informacje o kondycji ekonomiczno-finansowej spółek z udziałem Skarbu Państwa.

6. Departament opiniuje pod względem ekonomiczno-finansowym, na wniosek właściwego departamentu, sprawy związane z nadzorem Ministra nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa, przedłożone przez spółki wybrane dokumenty strategiczne wymagające podjęcia uchwały przez Walne Zgromadzenie/Zgromadzenie Wspólników spółki.

7. Departament opracowuje sprawozdania dotyczące spółek z udziałem Skarbu Państwa na potrzeby organizacji międzynarodowych oraz innych organów administracji, a w szczególności na potrzeby statystyki publicznej prowadzonej przez Główny Urząd Statystyczny oraz koordynuje działania w tym zakresie.

8. Departament odpowiada za współpracę z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów w zakresie zarządzania uprawnieniami pracowników ministerstwa do dostępu do "Zintegrowanego Systemu Informatycznego db KPRM".

9. Departament odpowiada za realizację przepisów ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o kontroli niektórych inwestycji (Dz. U. z 2020 r. poz. 2145).

10. Departament pełni rolę biura monitorowania projektów w zakresie realizacji programów i projektów strategicznych ministerstwa zgodnie z "Procesem Monitorowania Projektów Strategicznych" przyjętym uchwałą nr 4/06/2018 Rady Monitorowania Portfela Projektów Strategicznych z dnia 12 czerwca 2018 r.

11. Departament opiniuje wnioski o udzielenie pomocy publicznej przez Ministra spółkom z udziałem Skarbu Państwa znajdującym się w nadzorze Ministra.

Departament Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego (DZK)

§ 19. 1. Departament Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego odpowiada za:

1) pozamilitarne przygotowania obronne w działach administracji rządowej aktywa państwowe, gospodarka złożami kopalin oraz łączność;

2) ochronę obowiązkową obszarów, obiektów, urządzeń i transportów ważnych dla obronności, interesu gospodarczego państwa, bezpieczeństwa publicznego i innych ważnych interesów państwa;

3) realizację działań z zakresu obrony cywilnej;

4) ustalanie granic terenów zamkniętych oraz nadzorowanie prac na terenach zamkniętych ze względu na bezpieczeństwo i obronność państwa;

5) zapewnienie ciągłości działania w sytuacjach awaryjnych we współpracy z Biurem Administracyjnym;

6) realizację i koordynację działań w zakresie zarządzania kryzysowego oraz współpracę międzynarodową w tym zakresie;

7) realizację i koordynację działań w zakresie ochrony infrastruktury krytycznej oraz współpracę międzynarodową w tym zakresie;

8) realizację przepisów ustawy z dnia 18 marca 2010 r. o szczególnych uprawnieniach ministra właściwego do spraw aktywów państwowych oraz ich wykonywaniu w niektórych spółkach kapitałowych lub grupach kapitałowych prowadzących działalność w sektorach energii elektrycznej, ropy naftowej oraz paliw gazowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 2173);

9) wydawanie opinii na podstawie przepisów art. 6 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu (Dz. U. z 2020 r. poz. 1866 oraz z 2021 r. poz. 234), w porozumieniu z właściwymi komórkami organizacyjnymi prowadzącymi sprawy związane z nadzorem Ministra nad spółkami Skarbu Państwa;

10) opiniowanie planów działań operatora pocztowego w zakresie zarządzania kryzysowego;

11) sprawy z zakresu cyberbezpieczeństwa, w szczególności opiniowanie projektów aktów normatywnych;

12) współpracę w ramach Krajowego Systemu Cyberbezpieczeństwa na rzecz przeciwdziałania zagrożeniom cyberbezpieczeństwa;

13) opracowywanie, we współpracy z pozostałymi departamentami, stanowisk Ministra oraz materiałów informacyjnych związanych z udziałem Ministra w posiedzeniach Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji (KRMC) oraz zespołów zadaniowych KRMC, a także informowanie departamentów o toczących się i planowanych pracach KRMC i zespołów zadaniowych KRMC;

14) prowadzenie spraw dotyczących bezpieczeństwa informacji w ministerstwie, w tym sprawowanie nadzoru nad bezpieczeństwem teleinformatycznym ministerstwa;

15) realizację zadań wynikających z przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742), w tym prowadzenie Kancelarii Tajnej oraz zapewnienie obsługi wszystkich dokumentów niejawnych przetwarzanych w ministerstwie;

16) koordynowanie spraw związanych z realizacją zadań wynikających z Rządowego Programu Przeciwdziałania Korupcji.

2. Departament współpracuje z Biurem Dyrektora Generalnego w zakresie zadań związanych z cyberbezpieczeństwem wewnętrznym, opiniowaniem projektów aktów prawnych i projektów informatycznych przekazywanych przez KRMC oraz świadczeniem usług drogą elektroniczną.

3. W strukturze departamentu działa Inspektor ochrony danych, który monitoruje przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.

4. W strukturze departamentu działa Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych, który wykonuje zadania określone w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz nadzoruje ochronę informacji niejawnych w ministerstwie.

Departament Budżetu i Finansów (DBF)

§ 20. Departament Budżetu i Finansów odpowiada za sprawy dotyczące konstruowania i monitorowania realizacji budżetu Ministra - dysponenta części 26 - Łączność, 48 - Gospodarka złożami kopalin i 55 - Aktywa państwowe, we współpracy z departamentami, oraz za obsługę finansową środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, w tym za:

1) przygotowanie planu rzeczowo-finansowego oraz monitorowanie jego realizacji, w tym dokonywanie korekt i zmian;

2) obsługę finansowo-księgową budżetu Ministra - dysponenta części 26 - Łączność, 48 - Gospodarka złożami kopalin i 55 - Aktywa państwowe oraz sprawozdawczość budżetową i finansową;

3) zadania z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i podatku dochodowego od osób fizycznych;

4) rozliczenia podróży służbowych oraz rozliczenia podatku od towarów i usług;

5) prowadzenie ewidencji księgowej zakładowego funduszu świadczeń socjalnych oraz dochodów i wydatków ze środków gromadzonych na wyodrębnionych rachunkach bankowych;

6) dokonywanie okresowych analiz z wykonania dochodów i wydatków budżetowych;

7) prowadzenie ewidencji księgowej akcji/udziałów spółek Skarbu Państwa, których prawa z akcji Skarbu Państwa wykonuje Minister.

Departament Funduszy Europejskich i Instrumentów Rozwojowych (DFE)

§ 21. 1. Departament Funduszy Europejskich i Instrumentów Rozwojowych odpowiada za:

1) analizę możliwości uzyskiwania wsparcia ze środków Funduszy Europejskich, w ramach Polityki Spójności UE oraz Instrumentu "Łącząc Europę" (CEF), przez poszczególne spółki z udziałem Skarbu Państwa ze wszystkich sektorów gospodarki, szczególnie pod kątem przygotowania portfela projektów pod okres programowania 2021-2027;

2) analizę możliwości uzyskiwania wsparcia przez poszczególne spółki z udziałem Skarbu Państwa z innych źródeł zewnętrznych, m.in: programy zarządzane bezpośrednio przez Komisję Europejską, zwaną dalej "KE" (Horizon 2020, investEU), Fundusz Sprawiedliwej Transformacji;

3) stałą współpracę z zarządami spółek z udziałem Skarbu Państwa, mającej na celu wsparcie i monitoring pozyskiwania zewnętrznych środków inwestycyjnych w ramach polityki spójności oraz środków zarządzanych bezpośrednio przez KE;

4) wykorzystywanie narzędzi nadzorczych wobec spółek z udziałem Skarbu Państwa, będących beneficjentami polityki spójności, w szczególności projektów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) 2014-2020, oraz Instrumentu "Łącząc Europę" (CEF), dla zapewnienia sprawnej i prawidłowej realizacji inwestycji;

5) uczestnictwo w opiniowaniu kryteriów wyboru projektów oraz samych projektów, w których potencjalnymi beneficjentami mogą być spółki z udziałem Skarbu Państwa;

6) animację partnerstw krajowych i międzynarodowych na potrzeby pozyskiwania finansowania zarówno ze środków polityki spójności jak również ze źródeł bezpośrednio zarządzanych przez KE;

7) prowadzenie spójnej polityki międzynarodowej ministerstwa, w tym polityki europejskiej, we współpracy z innymi departamentami;

8) sprawy związane z członkostwem w UE, w tym za koordynację wypracowywania stanowiska Rzeczypospolitej Polskiej w sprawach wynikających z kompetencji Ministra na poziomie Rady Europejskiej, Komitetu Stałych Przedstawicieli (COREPER) i Rady Ministrów UE;

9) prowadzenie spraw związanych z wypracowaniem stanowiska ministerstwa wobec priorytetów Prezydencji w Radzie UE;

10) przygotowanie i koordynację przygotowania stanowiska ministerstwa na posiedzenia organów przygotowawczych Rady UE;

11) koordynację współpracy członków kierownictwa ministerstwa z KE, Parlamentem Europejskim i innymi instytucjami unijnymi;

12) koordynację zadań związanych z postępowaniami prowadzonymi przez KE w związku z brakiem transpozycji lub nieprawidłową transpozycją przepisów UE w zakresie kompetencji Ministra oraz monitorowanie transpozycji prawa UE;

13) koordynację przygotowania stanowiska Ministra do projektów umów międzynarodowych inicjowanych przez naczelne i centralne organy administracji rządowej.

2. Departament odpowiada za zarządzanie środkami pomocy technicznej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna.

Departament Górnictwa (DGA)

§ 22. 1. Departament Górnictwa odpowiada za realizację zadań wynikających z przyjętej przez Radę Ministrów polityki gospodarczej wobec sektora górnictwa węglowego i górnictwa niewęglowego oraz zadań związanych z przemysłem koksowniczym, a także za prowadzenie spraw z zakresu gospodarki złożami kopalin.

2. Do zadań departamentu należy w szczególności:

1) monitoring procesów funkcjonowania górnictwa węgla kamiennego;

2) prowadzenie spraw związanych z przyjętymi przez Radę Ministrów programami sektorowymi górnictwa węgla kamiennego i węgla brunatnego;

3) realizacja zadań Ministra wynikających z ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. z 2020 r. poz. 1064, 1339 i 2320 oraz z 2021 r. poz. 234);

4) finansowanie zadań wynikających z ustawy z dnia 7 września 2007 r. o funkcjonowaniu górnictwa węgla kamiennego (Dz. U. z 2019 r. poz. 1821);

5) monitoring przebiegu likwidacji zakładów górniczych podmiotów, o których mowa w ustawie z dnia 30 sierpnia 2013 r. o dotacji przeznaczonej dla niektórych podmiotów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1771 oraz z 2020 r. poz. 2398) wraz z finansowaniem zadań;

6) prowadzenie spraw związanych z notyfikacją programów pomocowych dla górnictwa sektora węgla kamiennego;

7) prowadzenie, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw środowiska, racjonalnej gospodarki złożami węglowodorów, węgla brunatnego, węgla kamiennego, siarki rodzimej, soli kamiennej, soli potasowej, soli potasowo-magnezowej i miedzi, w obszarze objętym wydobyciem;

8) uzgadnianie koncesji, udzielanych przez ministra właściwego do spraw środowiska, na wydobywanie kopalin objętych własnością górniczą Skarbu Państwa;

9) prowadzenie badań statystycznych w zakresie węgla kamiennego i brunatnego oraz koksownictwa;

10) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad instytutami badawczymi;

11) prowadzenie spraw związanych z problematyką technologii czystego węgla, w zastosowaniu do przetwórstwa węgla i produkcji syntetycznych paliw z węgla;

12) prowadzenie spraw związanych z problematyką wydobycia metanu z pokładów węgla;

13) współpraca międzynarodowa w zakresie górnictwa węgla kamiennego;

14) uczestnictwo w dialogu społecznym m.in. przez udział w pracach Zespołu Trójstronnego do spraw Bezpieczeństwa Socjalnego Górników i Zespołu Trójstronnego do spraw Branży Węgla Brunatnego;

15) prowadzenie spraw związanych z właściwością Ministra w sprawach fundacji, których statutowe cele działalności związane są z właściwością departamentu;

16) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad Prezesem Wyższego Urzędu Górniczego,

17) realizacja zadań związanych z rozpatrywaniem wniosków o nadanie odznak resortowych "Zasłużony dla Górnictwa RP" i stopni górniczych.

3. Departament Górnictwa odpowiada za:

1) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa, w tym:

a) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem uprawnień w zakresie praw z akcji i udziałów Skarbu Państwa będących w kompetencji Ministra, w szczególności wykonywanie prawa głosu oraz innych praw korporacyjnych i majątkowych wspólnika/akcjonariusza, z zastrzeżeniem § 33 ust. 1 pkt 7 i 8,

b) wykonywanie czynności związanych z realizacją praw i obowiązków wspólnika/akcjonariusza,

c) monitorowanie sytuacji ekonomiczno-finansowej spółek,

d) wykonywanie innych zadań w zakresie nadzoru właścicielskiego,

2) pozyskiwanie, gromadzenie i przetwarzanie informacji oraz przygotowywanie materiałów niezbędnych do prowadzenia przez członków kierownictwa ministerstwa polityki właścicielskiej, a w szczególności dokonywanie analizy funkcjonowania zasad i instrumentów polityki właścicielskiej oraz ochrony interesów Skarbu Państwa,

3) udzielanie wsparcia członkom organów nadzoru podmiotów, w których prawa z akcji i udziałów wykonuje Minister, w ramach współpracy z przedstawicielami Skarbu Państwa w tych organach,

4) opracowanie okresowych i doraźnych informacji o kondycji ekonomiczno-finansowej podmiotów, w których prawa z akcji i udziałów wykonuje Minister,

5) prowadzenie czynności w zakresie zbywania akcji lub udziałów należących do Skarbu Państwa, wnoszenia akcji lub udziałów jako wkładu niepieniężnego na utworzenie, lub podwyższenie kapitału zakładowego spółki z udziałem Skarbu Państwa,

6) prowadzenie spraw związanych z notyfikacją programów pomocowych spółek,

7) współpracę z innymi departamentami oraz podmiotami zewnętrznymi w zakresie spraw związanych z wykonywaniem praw z akcji i udziałów w spółkach będących w kompetencji Ministra,

8) prowadzenie, zgodnie z art. 8a ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 735 oraz z 2021 r. poz. 159 i 255), listy:

a) członków organów zarządzających i nadzorczych spółek oraz pełnomocników wspólnika, o których mowa w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i niektórych uprawnieniach pracowników,

b) osób będących akcjonariuszami spółek z udziałem Skarbu Państwa reprezentujących co najmniej jedną dwudziestą kapitału zakładowego

- w zakresie podmiotów, które zgodnie z podziałem pracy w kierownictwie ministerstwa określonym w przepisach odrębnych, podlegają członkowi kierownictwa ministerstwa 16 nadzorującemu prace tego departamentu oraz zgodnie z podziałem wskazanym w załączniku do regulaminu.

4. Departament zapewnia obsługę prac Pełnomocnika Rządu do spraw transformacji spółek energetycznych i górnictwa węglowego.

5. Departament zapewnia obsługę prac Pełnomocnika Ministra do spraw górnictwa węgla kamiennego.

Departament Komunikacji (DKO)

§ 23. Departament Komunikacji odpowiada za sprawy z zakresu obsługi informacyjnej i medialnej ministerstwa oraz Ministra, w tym w szczególności:

1) zapewnia obsługę medialną członków kierownictwa ministerstwa, nadzoruje i koordynuje kontakty z mediami;

2) koordynuje obecność ministerstwa w mediach społecznościowych;

3) odpowiada za realizację działań komunikacyjnych dotyczących ministerstwa;

4) odpowiada za sprawy związane z kierunkami komunikacji ministerstwa;

5) koordynuje sprawy związane z wizerunkiem ministerstwa;

6) pełni nadzór administracyjny nad zewnętrznym portalem ministerstwa oraz przygotowuje i publikuje materiały informacyjne na stronie internetowej ministerstwa, które nie są treściami BIP;

7) zapewnia monitorowanie środków społecznego przekazu w zakresie działania ministerstwa i członków kierownictwa ministerstwa oraz opracowanie przeglądu mediów dla członków kierownictwa ministerstwa i pracowników ministerstwa;

8) zapewnia dostawę prasy w formie papierowej oraz cyfrowej dla ministerstwa.

Departament Kontroli i Audytu (DKA)

§ 24. 1. Departament Kontroli i Audytu odpowiada za:

1) planowanie, prowadzenie i dokumentowanie kontroli działalności organów, urzędów i jednostek, wobec których Minister posiada uprawnienia kontrolne;

2) obsługę kontroli zewnętrznych;

3) kontrolę wewnętrzną;

4) przygotowywanie zbiorczych informacji o wynikach przeprowadzonych kontroli na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawa;

5) przyjmowanie, w tym przez obsługę Infolinii dla Obywatela, rozpatrywanie i załatwianie skarg, wniosków, petycji, postulatów oraz innych spraw kierowanych przez 17 obywateli, organizacje społeczne, organizacje związkowe i inne instytucje do Ministra oraz ministerstwa - w zakresie niepowierzonym innym departamentom,

6) sporządzanie okresowych analiz i opracowań dotyczących działalności departamentu;

7) prowadzenie rejestru skarg i wniosków, petycji oraz przygotowywanie, we współpracy z innymi departamentami, corocznej zbiorczej informacji o ich rozpatrzeniu;

8) prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi pracowników ministerstwa;

9) prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami lustracyjnymi pracowników ministerstwa, o których mowa w przepisach dotyczących ujawniania informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990, oraz treści tych dokumentów;

10) prowadzenie rejestru wydawanych w ministerstwie upoważnień lub pełnomocnictw do kontroli.

2. W strukturze departamentu funkcjonuje wyodrębnione Samodzielne Stanowisko do Spraw Audytu Wewnętrznego, którego zasady funkcjonowania określają przepisy o finansach publicznych oraz Karta audytu wewnętrznego zatwierdzona przez Ministra.

Departament Nadzoru I (DN I)

§ 25. 1. Departament Nadzoru I odpowiada za:

1) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa, w tym:

a) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem uprawnień w zakresie praw z akcji i udziałów Skarbu Państwa będących w kompetencji Ministra, w szczególności wykonywanie prawa głosu oraz innych praw korporacyjnych i majątkowych wspólnika/akcjonariusza, z zastrzeżeniem § 33 ust. 1 pkt 7 i 8,

b) wykonywanie czynności związanych z realizacją praw i obowiązków wspólnika/akcjonariusza,

c) monitorowanie sytuacji ekonomiczno-finansowej spółek,

d) wykonywanie innych zadań w zakresie nadzoru właścicielskiego,

2) pozyskiwanie, gromadzenie i przetwarzanie informacji oraz przygotowywanie materiałów niezbędnych do prowadzenia przez członków kierownictwa ministerstwa polityki właścicielskiej, a w szczególności dokonywanie analizy funkcjonowania zasad i instrumentów polityki właścicielskiej oraz ochrony interesów Skarbu Państwa,

3) udzielanie wsparcia członkom organów nadzoru podmiotów, w których prawa z akcji i udziałów wykonuje minister, w ramach współpracy z przedstawicielami Skarbu Państwa w tych organach,

4) opracowanie okresowych i doraźnych informacji o kondycji ekonomiczno-finansowej podmiotów, w których prawa z akcji i udziałów wykonuje Minister,

5) prowadzenie czynności w zakresie zbywania akcji lub udziałów należących do Skarbu Państwa, wnoszenia akcji lub udziałów jako wkładu niepieniężnego na utworzenie, lub podwyższenie kapitału zakładowego spółki z udziałem Skarbu Państwa,

6) prowadzenie spraw związanych z notyfikacją programów pomocowych spółek,

7) współpracę z innymi departamentami oraz podmiotami zewnętrznymi w zakresie spraw związanych z wykonywaniem praw z akcji i udziałów w spółkach będących w kompetencji Ministra,

8) prowadzenie, zgodnie z art. 8a ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym, listy:

a) członków organów zarządzających i nadzorczych spółek oraz pełnomocników wspólnika, o których mowa w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i niektórych uprawnieniach pracowników (Dz. U. z 2021 r. poz. 425),

b) osób będących akcjonariuszami spółek z udziałem Skarbu Państwa reprezentujących co najmniej jedną dwudziestą kapitału zakładowego

- w zakresie podmiotów, które zgodnie z podziałem pracy w kierownictwie ministerstwa określonym w przepisach odrębnych, podlegają członkowi kierownictwa ministerstwa nadzorującemu prace tego departamentu oraz zgodnie z podziałem wskazanym w załączniku do regulaminu.

2. Departament odpowiada za prowadzenie spraw dotyczących:

1) przejmowania przez Ministra wykonywania praw z akcji i udziałów Skarbu Państwa w spółkach prawa handlowego, w szczególności na podstawie art. 49 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305);

2) nabywania przez Skarb Państwa akcji i udziałów w spółkach z mocy prawa;

3) nabywanie przez Skarb Państwa akcji i udziałów w spółkach na skutek decyzji Ministra chyba, że nabycie dotyczy akcji lub udziałów w spółkach przypisanych innym departamentom zgodnie z załącznikiem do regulaminu;

4) nabywanie przez Skarb Państwa akcji i udziałów w spółkach na podstawie innych tytułów niż wymienione w pkt 2 i 3, chyba, że nabycie na podstawie innego tytułu dotyczy akcji lub udziałów w spółkach przypisanych innym departamentom zgodnie z załącznikiem do regulaminu.

3. Departament wykonuje zadania, o których mowa w ust. 1, w stosunku do spółek, o których mowa ust. 2, do czasu wpisania ich do Załącznika do regulaminu.

4. Departament Nadzoru I odpowiada za wykonywanie zadań w zakresie dotyczącym sektora usług pocztowych. Do zadań departamentu należą w szczególności:

1) opracowywanie przepisów określających kierunki rozwoju rynku usług pocztowych w zakresie dotyczącym zapewnienia społeczeństwu dostępu do powszechnych usług pocztowych, stałego podnoszenia jakości usług pocztowych, wspierania rozwoju konkurencji na rynku pocztowym oraz poprawy infrastruktury pocztowej;

2) wykonywanie zadań ministra właściwego do spraw łączności w zakresie wynikającym z ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 1041 i 2320) oraz z odrębnych przepisów;

3) prowadzenie w trybie odwoławczym i nadzoru indywidualnych postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących wykonania obowiązku rejestracji odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych oraz ustalenia opłaty za używanie niezarejestrowanego odbiornika radiofonicznego lub telewizyjnego;

4) nadzór nad wykonywaniem kontroli obowiązku rejestracji odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych oraz obowiązku pobierania opłaty abonamentowej;

5) prowadzenie spraw dotyczących polityki emisyjnej znaczków pocztowych;

6) współpraca z organizacjami międzynarodowymi w zakresie sektora pocztowego, w szczególności ze Światowym Związkiem Pocztowym (UPU) oraz Europejskim Komitetem do spraw Regulacji Pocztowych (CERP), w tym reprezentowanie Polski w pracach grup roboczych oraz komitetów UE;

7) realizacja zadań związanych z rozpatrywaniem wniosków o nadanie odznak honorowych "Zasłużony dla Łączności".

Departament Nadzoru II (DN II)

§ 26. 1. Departament Nadzoru II odpowiada za:

1) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa, w tym:

a) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem uprawnień w zakresie praw z akcji i udziałów Skarbu Państwa będących w kompetencji Ministra, w szczególności wykonywanie prawa głosu oraz innych praw korporacyjnych i majątkowych wspólnika/akcjonariusza, z zastrzeżeniem § 33 ust. 1 pkt 7 i 8,

b) wykonywanie czynności związanych z realizacją praw i obowiązków wspólnika/akcjonariusza,

c) monitorowanie sytuacji ekonomiczno-finansowej spółek,

d) wykonywanie innych zadań w zakresie nadzoru właścicielskiego,

2) pozyskiwanie, gromadzenie i przetwarzanie informacji oraz przygotowywanie materiałów niezbędnych do prowadzenia przez członków kierownictwa ministerstwa polityki właścicielskiej, a w szczególności dokonywanie analizy funkcjonowania zasad i instrumentów polityki właścicielskiej oraz ochrony interesów Skarbu Państwa,

3) udzielanie wsparcia członkom organów nadzoru podmiotów, w których prawa z akcji i udziałów wykonuje minister, w ramach współpracy z przedstawicielami Skarbu Państwa w tych organach,

4) opracowanie okresowych i doraźnych informacji o kondycji ekonomiczno-finansowej podmiotów, w których prawa z akcji i udziałów wykonuje Minister,

5) prowadzenie czynności w zakresie zbywania akcji lub udziałów należących do Skarbu Państwa, wnoszenia akcji lub udziałów jako wkładu niepieniężnego na utworzenie, lub podwyższenie kapitału zakładowego spółki z udziałem Skarbu Państwa,

6) prowadzenie spraw związanych z notyfikacją programów pomocowych spółek,

7) współpracę z innymi departamentami oraz podmiotami zewnętrznymi w zakresie spraw związanych z wykonywaniem praw z akcji i udziałów w spółkach będących w kompetencji Ministra,

8) prowadzenie, zgodnie z art. 8a ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym, listy:

a) członków organów zarządzających i nadzorczych spółek oraz pełnomocników wspólnika, o których mowa w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i niektórych uprawnieniach pracowników,

b) osób będących akcjonariuszami spółek z udziałem Skarbu Państwa reprezentujących co najmniej jedną dwudziestą kapitału zakładowego

- w zakresie podmiotów, które zgodnie z podziałem pracy w kierownictwie ministerstwa określonym w przepisach odrębnych, podlegają członkowi kierownictwa ministerstwa 21 nadzorującemu prace tego departamentu oraz zgodnie z podziałem wskazanym w załączniku do regulaminu.

2. Departament odpowiada za wyrażanie zgody na podstawie art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 10 lutego 2017 r. o Krajowym Ośrodku Wsparcia Rolnictwa (Dz. U. z 2020 r. poz. 481), w porozumieniu z Departamentem Analiz i Sprawozdawczości.

3. Departament koordynuje proces nieodpłatnego zbywania akcji na rzecz uprawnionych pracowników, rolników i rybaków, o którym mowa w art. 36-38d oraz art. 63 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i niektórych uprawnieniach pracowników oraz w innych ustawach odwołujących się do nieodpłatnego zbywania akcji osobom uprawnionym wspomnianym w powyższej ustawie.

Departament Nadzoru III (DN III)

§ 27. 1. Departament Nadzoru III odpowiada za:

1) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa, w tym:

a) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem uprawnień w zakresie praw z akcji i udziałów Skarbu Państwa będących w kompetencji Ministra, w szczególności wykonywanie prawa głosu oraz innych praw korporacyjnych i majątkowych wspólnika/akcjonariusza, z zastrzeżeniem § 33 ust. 1 pkt 7 i 8,

b) wykonywanie czynności związanych z realizacją praw i obowiązków wspólnika/akcjonariusza,

c) monitorowanie sytuacji ekonomiczno-finansowej spółek,

d) wykonywanie innych zadań w zakresie nadzoru właścicielskiego;

2) pozyskiwanie, gromadzenie i przetwarzanie informacji oraz przygotowywanie materiałów niezbędnych do prowadzenia przez członków kierownictwa ministerstwa polityki właścicielskiej, a w szczególności dokonywanie analizy funkcjonowania zasad i instrumentów polityki właścicielskiej oraz ochrony interesów Skarbu Państwa;

3) udzielanie wsparcia członkom organów nadzoru podmiotów, w których prawa z akcji i udziałów wykonuje minister, w ramach współpracy z przedstawicielami Skarbu Państwa w tych organach;

4) opracowanie okresowych i doraźnych informacji o kondycji ekonomiczno-finansowej podmiotów, w których prawa z akcji i udziałów wykonuje Minister;

5) prowadzenie czynności w zakresie zbywania akcji lub udziałów należących do Skarbu Państwa, wnoszenia akcji lub udziałów jako wkładu niepieniężnego na utworzenie, lub podwyższenie kapitału zakładowego spółki z udziałem Skarbu Państwa;

6) prowadzenie spraw związanych z notyfikacją programów pomocowych spółek,

7) współpracę z innymi departamentami oraz podmiotami zewnętrznymi w zakresie spraw związanych z wykonywaniem praw z akcji i udziałów w spółkach będących w kompetencji Ministra,

8) prowadzenie, zgodnie z art. 8a ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym, listy:

a) członków organów zarządzających i nadzorczych spółek oraz pełnomocników wspólnika, o których mowa w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i niektórych uprawnieniach pracowników,

b) osób będących akcjonariuszami spółek z udziałem Skarbu Państwa reprezentujących co najmniej jedną dwudziestą kapitału zakładowego

- w zakresie podmiotów, które zgodnie z podziałem pracy w kierownictwie ministerstwa określonym w przepisach odrębnych, podlegają członkowi kierownictwa ministerstwa nadzorującemu prace tego departamentu oraz zgodnie z podziałem wskazanym w załączniku do regulaminu.

2. Departament odpowiada za tematykę spraw offsetowych, w tym Komitetu Offsetowego i Komitetu ds. Umów Offsetowych oraz zespołów negocjacyjnych, związanych z umowami offsetowymi, a także spraw związanych z funkcjonowaniem krajowego przemysłu zbrojeniowego i obsługą Ministra w obszarach związanych z Zespołem Trójstronnym ds. Rozwoju Przemysłowego Potencjału Obronnego i Modernizacji Technicznej Sił Zbrojnych przy Radzie Dialogu Społecznego.

3. Departament odpowiada za prowadzenie i koordynację - we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi - spraw związanych z wykonywaniem obowiązków i uprawnień Ministra wynikających z ustawy z dnia 17 grudnia 2020 r. o promowaniu wytwarzania energii elektrycznej w morskich farmach wiatrowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 234), związanych z realizacją inwestycji w zakresie morskich farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim, wydawanie opinii na podstawie art. 23 ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej (Dz. U. z 2020 r. poz. 2135 oraz z 2021 r. poz. 234) oraz zapewnia obsługę prac Pełnomocnika do 23 spraw koordynacji działań podmiotów objętych nadzorem właścicielskim Ministra w procesie realizacji inwestycji w zakresie morskich farm wiatrowych.

Departament Prawny (DP)

§ 28. 1. Departament Prawny odpowiada za zapewnienie obsługi prawnej Ministra i ministerstwa, w tym:

1) wykonuje zastępstwo procesowe przed sądami powszechnymi i administracyjnymi, w tym przygotowuje i składa pisma procesowe oraz wnosi skargi kasacyjne oraz wykonuje czynności procesowe w toku postępowania karnego - na podstawie stanowiska przedstawionego przez właściwą komórkę organizacyjną;

2) wydaje opinie prawne w sprawach komórek organizacyjnych po przedstawieniu stanu faktycznego sprawy oraz stanowiska komórki organizacyjnej;

3) opiniuje pod względem formalnoprawnym projekty decyzji administracyjnych, postanowień wydawanych w postępowaniach administracyjnych, projekty pełnomocnictw i upoważnień, projekty umów i porozumień oraz innych oświadczeń woli składanych w imieniu Skarbu Państwa, w tym projekty uchwał walnych zgromadzeń i zgromadzeń wspólników spółek, w których prawa z udziałów lub akcji wykonuje Minister;

4) opiniuje pod względem formalnoprawnym projekty odpowiedzi na skargi do sądów administracyjnych oraz sprzeciwy od decyzji oraz projekty zawiadomień o możliwości popełniania przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

5) koordynuje współpracę z Prokuratorią Generalną Rzeczypospolitej Polskiej, w tym przygotowuje wystąpienia do Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej w sprawach określonych w ustawie z dnia 15 grudnia 2016 r. o Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2020 r. poz. 762 i 2320) oraz opiniuje pod względem formalnoprawnym projekty stanowisk przekazywanych do Trybunału Konstytucyjnego;

6) zapewnia jednolitą interpretację przepisów w ministerstwie dla ochrony interesu Skarbu Państwa;

7) odpowiada za poprawność pod względem prawnym, legislacyjnym i redakcyjnym projektów aktów prawnych opracowanych w ministerstwie;

8) opracowuje statut ministerstwa;

9) zapewnia poprawność formalnoprawną tekstów jednolitych aktów normatywnych opracowywanych przez właściwe komórki merytoryczne;

10) opiniuje pod względem prawnym projekty aktów normatywnych i innych dokumentów rządowych opracowane przez właściwe komórki merytoryczne oraz projekty aktów normatywnych przekazane do opinii inicjowane przez naczelne i centralne organy administracji rządowej;

11) przygotowuje, z własnej inicjatywy lub na wniosek komórki organizacyjnej, wyjaśnienia dotyczące zagadnień prawnych o charakterze systemowym lub mających istotne znaczenie dla realizacji zadań należących do właściwości Ministra, po uprzednim przedstawieniu stanowiska przez komórkę wnioskującą;

12) ogłasza właściwe akty normatywne Ministra w Dzienniku Urzędowym Ministra Aktywów Państwowych;

13) kieruje akty prawne i inne dokumenty do redakcji Dziennika Ustaw RP i Dziennika Urzędowego RP "Monitor Polski" w celu ich ogłoszenia;

14) prowadzi rejestr upoważnień i pełnomocnictw;

15) prowadzi wykaz prac legislacyjnych Ministra;

16) przygotowuje na potrzeby Rządowego Centrum Legislacji informacje dotyczące niezrealizowanych upoważnień ustawowych do wydawania aktów wykonawczych z zakresu działania Ministra.

2. W przypadku zatrudnienia radcy prawnego w ramach stosunku pracy lub innego stosunku prawnego w komórce organizacyjnej innej niż Departament Prawny, wykonuje on zadania, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, na rzecz tej komórki. Zadania, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 4, radca prawny zatrudniony w komórce organizacyjnej innej niż Departament Prawny wykonuje na wniosek dyrektora komórki organizacyjnej, w której jest zatrudniony, na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez dyrektora Departamentu Prawnego lub inną upoważnioną osobę.

3. W celu zapewnienia jednolitej interpretacji przepisów w ministerstwie dla ochrony interesu Skarbu Państwa w sprawach szczególnie skomplikowanych, nietypowych lub istotnych dla funkcjonowania ministerstwa, komórka organizacyjna zatrudniająca radcę prawnego występuje o opinię do Departamentu Prawnego dołączając do wniosku swoje stanowisko w sprawie będącej przedmiotem wniosku.

Departament Spółek Paliwowo-Energetycznych (DPE)

§ 29. 1. Departament Spółek Paliwowo-Energetycznych odpowiada za:

1) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa, w tym:

a) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem uprawnień w zakresie praw z akcji i udziałów Skarbu Państwa będących w kompetencji Ministra, w szczególności wykonywanie prawa głosu oraz innych praw korporacyjnych i majątkowych wspólnika/akcjonariusza, z zastrzeżeniem § 33 ust. 1 pkt 7 i 8,

b) wykonywanie czynności związanych z realizacją praw i obowiązków wspólnika/akcjonariusza,

c) monitorowanie sytuacji ekonomiczno-finansowej spółek,

d) wykonywanie innych zadań w zakresie nadzoru właścicielskiego,

2) pozyskiwanie, gromadzenie i przetwarzanie informacji oraz przygotowywanie materiałów niezbędnych do prowadzenia przez członków kierownictwa ministerstwa polityki właścicielskiej, a w szczególności dokonywanie analizy funkcjonowania zasad i instrumentów polityki właścicielskiej oraz ochrony interesów Skarbu Państwa,

3) udzielanie wsparcia członkom organów nadzoru podmiotów, w których prawa z akcji i udziałów wykonuje minister, w ramach współpracy z przedstawicielami Skarbu Państwa w tych organach,

4) opracowanie okresowych i doraźnych informacji o kondycji ekonomiczno-finansowej podmiotów, w których prawa z akcji i udziałów wykonuje Minister,

5) prowadzenie czynności w zakresie zbywania akcji lub udziałów należących do Skarbu Państwa, wnoszenia akcji lub udziałów jako wkładu niepieniężnego na utworzenie, lub podwyższenie kapitału zakładowego Spółki z udziałem Skarbu Państwa,

6) prowadzenie spraw związanych z notyfikacją programów pomocowych spółek,

7) współpracę z innymi departamentami oraz podmiotami zewnętrznymi w zakresie spraw związanych z wykonywaniem praw z akcji i udziałów w spółkach będących w kompetencji Ministra,

8) prowadzenie, zgodnie z art. 8a ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym, listy:

a) członków organów zarządzających i nadzorczych spółek oraz pełnomocników wspólnika, o których mowa w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i niektórych uprawnieniach pracowników,

b) osób będących akcjonariuszami spółek z udziałem Skarbu Państwa reprezentujących co najmniej jedną dwudziestą kapitału zakładowego

- w zakresie podmiotów, które zgodnie z podziałem pracy w kierownictwie ministerstwa określonym w przepisach odrębnych, podlegają członkowi kierownictwa ministerstwa 26 nadzorującemu prace tego departamentu oraz zgodnie z podziałem wskazanym w załączniku do regulaminu.

2. Departament odpowiada za kreowanie jednolitej polityki ministerstwa związanej z nadzorem Ministra nad spółkami Skarbu Państwa.

Biuro Administracyjne (BA)

§ 30. 1. Biuro Administracyjne zarządza i administruje nieruchomością będącą w trwałym zarządzie ministerstwa, prowadzi gospodarkę majątkową ministerstwa oraz zapewnia obsługę techniczną i administracyjną, fizyczną ochronę osób i mienia.

2. Biuro Administracyjne odpowiada za:

1) dokonywanie czynności właściwych dla utrzymywania nieruchomości w stanie niepogorszonym, w szczególności prowadzenie książki obiektu budowlanego i dokumentacji technicznej, wykonywanie przeglądów oraz kontroli stanu technicznego budynku i jego wyposażenia, usuwanie awarii i ich skutków, wykonywanie konserwacji i napraw;

2) zapewnienie dostaw mediów, usług komunalnych, utrzymanie porządku i czystości oraz ubezpieczenie majątku ministerstwa;

3) sprawy zamówień publicznych;

4) planowanie i nadzór nad racjonalnym wykorzystywaniem powierzchni nieruchomości, zarówno części zabudowanej, jak i niezabudowanej, w tym nadzorowanie wykonywania spraw związanych z najmem, dzierżawą i użyczeniem powierzchni ministerstwa, a także spraw związanych z parkingami, oraz prowadzenie odpowiedniej dokumentacji w tym zakresie;

5) zarządzanie majątkiem ministerstwa, wykonywanie zadań związanych z ewidencjonowaniem składników majątkowych i nadzorem nad ich eksploatacją, prowadzenie gospodarki zaopatrzeniowo-materiałowej;

6) sporządzanie planów remontów i inwestycji oraz ich realizację;

7) obsługę administracyjną i techniczną w zakresie niezbędnym do funkcjonowania ministerstwa, obejmującą w szczególności: zaopatrzenie, poligrafię, eksploatację, kontrolę dostępu;

8) prowadzenie gospodarki transportowej;

9) zakup robót budowlanych, usług i dostaw będących w zakresie kompetencji biura oraz współpracę z innymi departamentami w tym zakresie;

10) kontrolę obiektu, urządzeń i wyposażenia technicznego budynku oraz zapobieganie skutkom uszkodzeń lub awarii, w tym zawiadamianie odpowiednich służb o zauważonych nieprawidłowościach;

11) obsługę narad, konferencji i szkoleń realizowanych na potrzeby ministerstwa;

12) prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy oraz ochroną przeciwpożarową w ministerstwie;

13) fizyczną ochronę osób i mienia, monitorowanie sygnałów z systemów bezpieczeństwa i podejmowanie działań określonych odpowiednio do powstałego zagrożenia oraz współpracę z innymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie ochrony obiektu i mienia ministerstwa.

Biuro do spraw Reformy Nadzoru Właścicielskiego (BRN)

§ 31. Biuro do spraw Reformy Nadzoru Właścicielskiego odpowiada za prowadzenie spraw określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 9 grudnia 2019 r. w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do spraw reformy nadzoru właścicielskiego nad spółkami Skarbu Państwa (Dz. U. poz. 2375), a w szczególności za:

1) obsługę Pełnomocnika Rządu do spraw reformy nadzoru właścicielskiego nad spółkami Skarbu Państwa w zakresie jego uprawnień do przygotowania reformy nadzoru właścicielskiego nad spółkami Skarbu Państwa;

2) zapewnienie wsparcia eksperckiego dla Pełnomocnika Rządu do spraw reformy nadzoru właścicielskiego nad spółkami Skarbu Państwa;

3) zapewnienie obsługi oraz wsparcia analitycznego zespołom eksperckim powołanym w zakresie właściwości Pełnomocnika Rządu do spraw reformy nadzoru właścicielskiego nad spółkami Skarbu Państwa.

Biuro Dyrektora Generalnego (BDG)

§ 32. 1. Biuro Dyrektora Generalnego odpowiada za:

1) organizację ministerstwa, z zastrzeżeniem § 28 ust. 1 pkt 8, w tym za działania podnoszące jakość i efektywność pracy;

2) koordynowanie spraw związanych z kontrolą zarządczą i planami działalności;

3) opracowywanie rocznej informacji o działaniach podejmowanych wobec Ministra przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową;

4) informatyzację ministerstwa, również w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną, a także za współpracę z właściwymi departamentami w zakresie 28 wdrażania rozwiązań informatycznych, wprowadzanych przez nie i wynikających z ich wyłącznych kompetencji;

5) zarządzanie dokumentacją i koordynowanie czynności kancelaryjnych;

6) prowadzenie archiwum ministerstwa;

7) obsługę kancelaryjną ministerstwa, w tym dekretowanie korespondencji kierowanej do ministerstwa;

8) obsługę sekretariatu dyrektora generalnego.

2. Biuro Dyrektora Generalnego współpracuje z Departamentem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego w zakresie zadań związanych z cyberbezpieczeństwem wewnętrznym, opiniowaniem projektów aktów prawnych i projektów informatycznych przekazywanych przez KRMC, oraz świadczeniem usług drogą elektroniczną.

Biuro Kadr (BK)

§ 33. 1. Biuro Kadr odpowiada za:

1) prowadzenie spraw wynikających z nawiązania, trwania i ustania stosunku pracy pracowników ministerstwa;

2) realizację polityki w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w ministerstwie;

3) realizację świadczeń socjalnych na rzecz pracowników i emerytów ministerstwa, w tym projektowanie, analizę i kontrolę bieżącego wydatkowania Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;

4) organizowanie praktyk studenckich, staży absolwenckich i wolontariatu;

5) obsługę rzecznika dyscyplinarnego, komisji dyscyplinarnej i antymobbingowej ministerstwa;

6) realizację zadań wynikających z art. 8a ust. 1 pkt 3 i art. 21 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym, dotyczących egzaminów dla kandydatów na członków organów nadzorczych;

7) aprobowanie wniosków w sprawie ustalenia składu lub zmian w składzie:

a) organu nadzorczego - rady nadzorczej, komisji rewizyjnej oraz pełnomocnika wspólnika, o którym mowa w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i niektórych uprawnieniach pracowników, lub organu nadzorczego państwowej osoby prawnej,

b) organu zarządzającego - zarządu, likwidatora w spółce, lub organu zarządzającego państwowej osoby prawnej;

8) przedkładanie Ministrowi wniosków, o których mowa w pkt 7, w celu podjęcia decyzji.

2. Biuro Kadr współpracuje z Departamentem Budżetu i Finansów w zakresie spraw wynikających z prowadzenia pracowniczych planów kapitałowych oraz gospodarowania funduszem płac ministerstwa.

Biuro Koordynacji Igrzysk Europejskich 2023 (BKI)

§ 34. Biuro Koordynacji Igrzysk Europejskich 2023 odpowiada za:

1) koordynację realizacji zadań wykonywanych przez organizatorów i współorganizatorów związanych z organizacją i przeprowadzeniem III Igrzysk Europejskich 2023 oraz nadzór nad prawidłowością realizacji tych zadań;

2) zapewnienie wsparcia eksperckiego i obsługę Pełnomocnika do spraw koordynacji III Igrzysk Europejskich 2023 oraz obsługę Zespołu Zadaniowego do spraw koordynacji działań przygotowawczych do organizacji III Igrzysk Europejskich 2023, o których mowa w uchwale Nr 124/2020 Rady Ministrów z dnia 4 września 2020 r. w sprawie koordynacji działań przygotowawczych do organizacji III Igrzysk Europejskich 2023;

3) opracowanie i prowadzenie prac legislacyjnych w zakresie projektu ustawy w sprawie przygotowania Igrzysk Europejskich 2023;

4) współpracę z jednostkami samorządu terytorialnego, organami administracji rządowej, związkami, stowarzyszeniami i organizacjami pozarządowymi w zakresie przygotowania i organizacji Igrzysk Europejskich 2023;

5) weryfikację, opracowanie materiałów i sprawozdań przekazywanych do biura przez organy administracji rządowej w sprawie realizacji zadań w zakresie przygotowania Igrzysk Europejskich 2023;

6) gromadzenie informacji na temat przebiegu i realizacji przygotowań do III Igrzysk Europejskich 2023;

7) współpracę z innymi departamentami oraz podmiotami zewnętrznymi w zakresie spraw pozostających we właściwości biura związanych z koordynacją Igrzysk Europejskich 2023.

Biuro Ministra (BM)

§ 35. 1. Biuro Ministra odpowiada za:

1) wspomaganie Ministra i pozostałych członków kierownictwa ministerstwa, dekretowanie korespondencji kierowanej do Ministra oraz obsługę sekretariatu Ministra i szefa Gabinetu Politycznego oraz pozostałych członków kierownictwa ministerstwa, z zastrzeżeniem § 32 ust. 1 pkt 8;

2) koordynowanie prac oraz udziału Ministra i członków kierownictwa ministerstwa w posiedzeniach Rady Ministrów, Stałego Komitetu Rady Ministrów i Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów oraz wykonywania zadań nałożonych na Ministra, zawartych w protokołach ustaleń Rady Ministrów, Stałego Komitetu Rady Ministrów i Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów;

3) koordynowanie opiniowania projektów dokumentów rządowych w ramach uzgodnień międzyresortowych oraz przewidzianych do rozpatrzenia przez Stały Komitet Rady Ministrów, Komitet Społeczny Rady Ministrów oraz Radę Ministrów;

4) koordynowanie udziału przedstawicieli Ministra w zespołach międzyresortowych oraz komisjach, komitetach, radach powoływanych przez podmioty zewnętrzne, a także koordynowanie spraw zespołów, rad, komisji, grup roboczych powoływanych przez Ministra;

5) udzielanie w terminie odpowiedzi na korespondencję otrzymaną z Sejmu i Senatu oraz Kancelarii Prezydenta i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, a także na interpelacje, zapytania oraz interwencje poselskie i senatorskie, w oparciu o projekty odpowiedzi przygotowane przez departamenty;

6) koordynowanie udzielania odpowiedzi na wnioski przesłane do ministerstwa na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 2176) oraz ustawy z dnia 25 lutego 2016 r. o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego (Dz. U. z 2019 r. poz. 1446), w oparciu o projekty odpowiedzi przygotowane przez departamenty;

7) koordynowanie:

a) prac oraz udziału Ministra i członków kierownictwa ministerstwa w posiedzeniach Sejmu, Senatu i komisji sejmowych i senackich oraz kierowanie spraw z tym związanych do załatwienia do właściwych departamentów,

b) prac związanych z przygotowaniem propozycji i monitorowaniem wykazu prac Rady Ministrów w zakresie właściwości Ministra, w zakresie aktów prawnych oraz ich założeń,

c) współpracy z Komisją Wspólną Rządu i Samorządu Terytorialnego,

d) na polecenie Ministra, realizacji wybranych spraw znajdujących się w rozproszonej właściwości departamentów oraz opracowuje niezbędne w tym zakresie materiały;

8) koordynowanie współpracy z Radą Ochrony Pracy;

9) koordynowanie prac związanych z obsługą Zespołu do spraw Programowania Prac Rządu;

10) realizację zadań związanych z rozpatrywaniem wniosków o nadanie odznaczeń państwowych;

11) koordynowanie opracowania programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057) i sprawozdania z jego realizacji;

12) koordynowanie spraw związanych z Krajowym Programem Działań na rzecz Równego Traktowania;

13) prowadzenie działań w zakresie komunikacji wewnętrznej ministerstwa;

14) nadzór administracyjny nad wewnętrznym portalem ministerstwa, przygotowanie i publikowanie materiałów informacyjnych na wewnętrznym portalu ministerstwa (strona intranetowa ministerstwa) oraz na zewnętrznym portalu ministerstwa (gov.pl/aktywa państwowe), pełniącym funkcję BIP;

15) organizację i obsługę spotkań oraz wizyt krajowych i zagranicznych Ministra i koordynację wizyt krajowych i zagranicznych pozostałych członków kierownictwa ministerstwa;

16) koordynowanie spraw wizowych pracowników ministerstwa;

17) obsługę protokolarną oraz koordynowanie spraw udzielania patronatów honorowych przez Ministra, prowadzenie elektronicznego rejestru zaproszeń na imprezy krajowe, otrzymywanych przez członków kierownictwa ministerstwa oraz elektronicznego rejestru zaproszeń i próśb o spotkanie kierowanych do Ministra.

2. Biuro zapewnia obsługę prac Pełnomocnika Ministra Aktywów Państwowych do spraw otwartości danych oraz Pełnomocnika Ministra Aktywów Państwowych do spraw funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw energetycznych.

Załącznik do regulaminu
organizacyjnego Ministerstwa
Aktywów Państwowych

Wykaz spółek, których sprawy związane z nadzorem Ministra Aktywów Państwowych prowadzi:

Departament Górnictwa

1

Centrala Zbytu Węgla Węglozbyt S.A.

Katowice

2

Centralna Stacja Ratownictwa Górniczego S.A.

Bytom

3

Centrum Badań i Dozoru Górnictwa Podziemnego sp. z o.o.

Lędziny

4

Holding KW sp. z o.o.

Katowice

5

HUTA ŁABĘDY S.A.

Gliwice

6

HUTMAR S.A.

Częstochowa

7

Jastrzębska Spółka Węglowa S.A.

Jastrzębie-Zdrój

8

Jastrzębskie Zakłady Remontowe sp. z o.o.

Jastrzębie-Zdrój

9

JSW KOKS S.A.

Zabrze

10

Katowicki Węgiel sp. z o.o.

Katowice

11

Nieruchomości KW sp. z o.o.

Katowice

12

Polska Grupa Górnicza S.A.

Katowice

13

PSK Rzeszów sp. z o.o. w likwidacji

Katowice

14

Regionalny Fundusz Gospodarczy S.A.

Częstochowa

15

Spółka Restrukturyzacji Kopalń S.A.

Bytom

16

Śląsko-Dąbrowska Spółka Mieszkaniowa sp. z o.o.

Katowice

17

WĘGLOKOKS S.A.

Katowice

18

Zakłady Górniczo-Hutnicze "SABINÓW" S.A.

Częstochowa

Departament Nadzoru I

1

Fabryka Elementów Złącznych S.A.

Siemianowice Śląskie

2

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A.

Warszawa

3

GRUPA AZOTY S.A.

Tarnów

4

Grupa Azoty Zakłady Azotowe "Puławy" S.A.

Puławy

5

Grupa Azoty Zakłady Chemiczne "Police" S.A.

Police

6

Instytut Automatyki Systemów Energetycznych Sp. z o.o.

Wrocław

7

Krajowa Spółka Cukrowa S.A.

Toruń

8

Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych S.A.

Warszawa

9

Poczta Polska S.A.

Warszawa

10

Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A.

Warszawa

11

Powszechny Zakład Ubezpieczeń S.A.

Warszawa

12

Przedsiębiorstwo Przemysłu Ziemniaczanego Trzemeszno Sp. z o.o.

Trzemeszno

13

Towarzystwo Finansowe Silesia Sp. z o.o.

Katowice

14

Wałbrzyskie Zakłady Koksownicze "VICTORIA" S.A.

Wałbrzych

15

Zespół Elektrowni Wodnych Niedzica S.A.

Niedzica

16

Zakłady Przemysłu Ziemniaczanego w Pile ZETPEZET Sp. z o.o.

Piła

Departament Nadzoru II

1

Centrala Farmaceutyczna "CEFARM" S.A.

Warszawa

2

Centrum Biurowe Plac Grunwaldzki S.A.

Katowice

3

Chłodnia "MORS-WOLA" Sp. z o.o.

Warszawa

4

DALMOR S.A.

Gdynia

5

Energop Sp. z o.o.

Sochaczew

6

Exatel S.A.

Warszawa

7

Fabryka Przewodów Energetycznych S.A.

Będzin

8

KGHM Polska Miedź S.A.

Lubin

9

LOT Aircraft Maintenance Services sp. z o.o.

Warszawa

10

Nadwiślańska Spółka Mieszkaniowa Sp. z o.o.

Brzeszcze

11

Polska Grupa Lotnicza S.A.

Warszawa

12

Polski Holding Hotelowy sp. z o.o.

Warszawa

13

Polski Holding Nieruchomości S.A.

Warszawa

14

Polskie Koleje Państwowe S.A.

Warszawa

15

Polskie Linie Lotnicze "LOT" S.A.

Warszawa

16

Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego

"CHEMOBUDOWA-KRAKÓW" S.A.

Kraków

17

Przedsiębiorstwo Usług Hotelarskich PUH Sp. z o.o.

Łódź

18

Tarchomińskie Zakłady Farmaceutyczne "Polfa" S.A.

Warszawa

19

Totalizator Sportowy Sp. z o.o.

Warszawa

20

Walcownia Metali Nieżelaznych "ŁABĘDY" S.A.

Gliwice

21

Warszawski Holding Nieruchomości S.A.

Warszawa

22

Warszawskie Zakłady Sprzętu Ortopedycznego S.A.

Warszawa

23

Wytwórnia Surowic i Szczepionek BIOMED Sp. z o.o.

Warszawa

24

Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Oleśnicy S.A. w upadłości

Oleśnica

25

Kopalnia Soli "Wieliczka" S.A.

Wieliczka

26

Kopalnia Soli Bochnia Sp. z o.o.

Bochnia

Departament Nadzoru III

1

Agencja Rozwoju Regionalnego "ARLEG" S.A.

Legnica

2

Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.

Bielsko-Biała

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA