REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2020 poz. 30

ZARZĄDZENIE MINISTRA AKTYWÓW PAŃSTWOWYCH

z dnia 3 grudnia 2020 r.

w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Aktywów Państwowych

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1171 oraz z 2020 r. poz. 568 i 695) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Ustala się regulamin organizacyjny Ministerstwa Aktywów Państwowych, stanowiący załącznik do zarządzenia.

§ 2.

W terminie miesiąca od dnia wejścia w życie niniejszego zarządzenia, kierujący komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Aktywów Państwowych opracują, uzgodnią z innymi komórkami organizacyjnymi i przedłożą Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa Aktywów Państwowych do zatwierdzenia projekty wewnętrznych regulaminów organizacyjnych kierowanych przez siebie komórek organizacyjnych, w przypadku gdy regulamin organizacyjny Ministerstwa Aktywów Państwowych zmienił zakres zadań komórki organizacyjnej.

§ 3.

Traci moc zarządzenie Ministra Aktywów Państwowych z dnia 12 listopada 2020 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Aktywów Państwowych (Dz. Urz. Min. Ak. Państ. poz. 29).

§ 4.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

MINISTER AKTYWÓW
PAŃSTWOWYCH

JACEK SASIN


1) Minister Aktywów Państwowych kieruje działami administracji rządowej - aktywa państwowe, gospodarka złożami kopalin oraz łączność, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Aktywów Państwowych (Dz. U. poz. 2256 oraz z 2020 r. poz. 496 i 1746).

Załącznik do zarządzenia
Ministra Aktywów Państwowych
z dnia 3 grudnia 2020 r. (poz. 30)

[REGULAMIN ORGANIZACYJNY MINISTERSTWA AKTYWÓW PAŃSTWOWYCH]

REGULAMIN ORGANIZACYJNY MINISTERSTWA AKTYWÓW PAŃSTWOWYCH

ROZDZIAŁ 1

Postanowienia ogólne

§ 1. 1. Regulamin organizacyjny Ministerstwa Aktywów Państwowych, zwany dalej "regulaminem", określa ogólny zakres zadań i tryb pracy komórek organizacyjnych Ministerstwa Aktywów Państwowych, zwanego dalej "ministerstwem".

2. Użyte w regulaminie określenia oznaczają:

1) członek kierownictwa ministerstwa - ministra, sekretarza stanu, podsekretarza stanu, dyrektora generalnego oraz szefa Gabinetu Politycznego;

2) departament - departament albo biuro.

ROZDZIAŁ 2

Organizacja pracy

§ 2. Minister Aktywów Państwowych, zwany dalej "Ministrem", kieruje ministerstwem oraz wykonuje politykę Rady Ministrów w zakresie działów administracji rządowej: łączność, aktywa państwowe i gospodarka złożami kopalin, a także koordynuje i nadzoruje jej wykonywanie przez organy, urzędy i jednostki organizacyjne podległe Ministrowi lub przez niego nadzorowane.

§ 3. Minister kieruje ministerstwem przy pomocy sekretarzy stanu, podsekretarzy stanu, dyrektora generalnego, szefa Gabinetu Politycznego oraz dyrektorów departamentów.

§ 4. Zakresy czynności sekretarzy stanu i podsekretarzy stanu oraz zakres, w jakim sekretarz stanu zastępuje Ministra, określa odrębne zarządzenie Ministra.

§ 5. 1. Dyrektor generalny odpowiada za sprawne funkcjonowanie urzędu i określa, m.in. zasady podejścia procesowego, zarządzania projektami i zarządzania ryzykiem.

2. Dyrektor generalny wykonuje zadania Administratora Danych Osobowych określone w przepisach o ochronie danych osobowych, w szczególności w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1781).

§ 6. 1. Departamentem kieruje dyrektor. W departamencie mogą być ustanowieni zastępcy dyrektora.

2. Departament może składać się z wydziałów, zespołów i samodzielnych stanowisk pracy.

3. Wydziałami kierują naczelnicy wydziałów, zespołami kierują koordynatorzy zespołów.

4. W przypadku wieloosobowego samodzielnego stanowiska pracy, do kierowania nim może zostać wyznaczony koordynator.

5. Dyrektora departamentu zastępuje zastępca dyrektora departamentu, a jeżeli w departamencie utworzono więcej niż jedno stanowisko zastępcy dyrektora departamentu - zastępca wskazany w regulaminie wewnętrznym departamentu. Kolejność zastępowania dyrektora departamentu i jego zastępców, w czasie ich nieobecności, określa regulamin wewnętrzny komórki organizacyjnej.

6. W departamentach, w których nie utworzono stanowiska zastępcy dyrektora departamentu lub w przypadku nieobecności w pracy osób wskazanych w regulaminie wewnętrznym, dyrektor departamentu wyznacza osobę zastępującą go w czasie nieobecności, zawiadamiając o tym dyrektora generalnego i właściwego członka kierownictwa ministerstwa oraz wskazując zakres udzielonego upoważnienia.

7. W uzasadnionych przypadkach dyrektor generalny może upoważnić do zastępowania dyrektora departamentu, w czasie jego nieobecności, osobę inną niż wskazane w ust. 5 i 6.

8. Zadania doraźne mogą być realizowane w grupach roboczych, wyznaczonych przez członków kierownictwa lub dyrektorów departamentów lub ich zastępców.

§ 7. 1. Dyrektor departamentu, w zakresie zadań departamentu, jest upoważniony do zaciągania i wykonywania zobowiązań finansowych o wartości nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 tys. euro netto, w przypadku zamówień publicznych ujętych w planie zamówień lub planie finansowym ministerstwa, bez konieczności aprobaty wniosku przez dyrektora generalnego, w tym do zawierania i realizacji umów z nich wynikających.

2. W przypadku nieobecności dyrektora departamentu zastępca dyrektora departamentu, o którym mowa w § 6 ust. 5, może zaciągać i realizować zobowiązania określone w ust. 1.

3. Dyrektor departamentu i zastępca dyrektora departamentu obejmując stanowisko, potwierdza w formie pisemnego oświadczenia, że przyjmuje obowiązki w zakresie gospodarki finansowej ministerstwa, o których mowa w ust. 1.

ROZDZIAŁ 3

Zadania kadry kierowniczej departamentu

§ 8. 1. Do zadań dyrektora departamentu należy w szczególności:

1) zapewnienie terminowego i prawidłowego wykonywania zadań;

2) organizacja i wewnętrzny podział pracy, w tym przygotowanie wewnętrznego regulaminu organizacyjnego departamentu;

3) doskonalenie organizacji i metod pracy;

4) podejmowanie decyzji w sprawach niezastrzeżonych do kompetencji członków kierownictwa;

5) podejmowanie decyzji lub innych rozstrzygnięć w imieniu członków kierownictwa, w ramach udzielonych upoważnień;

6) ustalanie szczegółowego zakresu obowiązków pracowników, sporządzanie i aktualizacja opisów stanowisk pracy oraz przedstawianie wniosków w sprawach zatrudniania, zwalniania, awansowania, nagradzania, podnoszenia kwalifikacji zawodowych, wyróżniania i karania pracowników;

7) zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie danych osobowych i innych informacji prawnie chronionych;

8) realizacja zadań z zakresu bezpieczeństwa państwa, w tym obronności i zarządzania kryzysowego;

9) zapewnienie przestrzegania przez pracowników dyscypliny i czasu pracy oraz corocznego wykorzystania urlopu wypoczynkowego;

10) zapewnienie przestrzegania przez członków korpusu służby cywilnej wytycznych w zakresie zasad służby cywilnej oraz zasad etyki korpusu służby cywilnej.

2. Dyrektor departamentu jest zobowiązany do opracowania i uzgodnienia z innymi komórkami organizacyjnymi, z dyrektorem Departamentu Prawnego oraz dyrektorem Biura Dyrektora Generalnego projektu wewnętrznego regulaminu organizacyjnego departamentu, w terminie 30 dni od zajścia zdarzenia powodującego konieczność jego opracowania albo dokonania jego istotnej zmiany.

3. Dyrektor departamentu, jako właściciel procesów, jest zobowiązany do opracowania i uzgodnienia z innymi właścicielami procesów oraz dyrektorem Biura Dyrektora Generalnego opisów procesów, których jest opiekunem, w terminie 30 dni od zajścia zdarzenia powodującego konieczność dokonania ich istotnej zmiany.

§ 9. Zastępca dyrektora departamentu oraz naczelnik wydziału działa zgodnie z powierzonym zakresem zadań i odpowiada za realizację zadań komórki organizacyjnej w zakresie ustalonym w regulaminie wewnętrznym komórki lub przez dyrektora departamentu, w szczególności odpowiada za:

1) organizowanie pracy oraz sprawowanie merytorycznego nadzoru nad realizacją zadań przez podległych mu pracowników;

2) kontrolowanie dyscypliny pracy.

§ 10. 1. Dyrektor departamentu lub zastępca dyrektora departamentu akceptuje dokumenty przedkładane do podpisu członkowi kierownictwa ministerstwa.

2. Dyrektorzy departamentów oraz zastępcy dyrektorów departamentów podpisują:

1) dokumenty inne niż wymienione w ust. 1;

2) decyzje administracyjne przygotowywane w kierowanych departamentach w zakresie udzielonych im upoważnień.

3. Dokumenty inne niż wymienione w ust. 1 i 2 związane z pracą wydziałów, zespołów lub samodzielnych stanowisk mogą podpisywać, na podstawie szczegółowego upoważnienia dyrektora departamentu, odpowiednio naczelnicy wydziałów, koordynatorzy zespołów lub osoby zajmujące samodzielne stanowiska.

4. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 i 2, wymagają akceptacji Inspektora ochrony danych, jeżeli dotyczą spraw pozostających w zakresie jego właściwości.

ROZDZIAŁ 4

Podstawowe zadania departamentów

§ 11. Departament, w zakresie swojej właściwości:

1) realizuje zadania Ministra i dyrektora generalnego;

2) w trakcie realizacji zadań współdziała z departamentami, organami administracji rządowej i samorządowej, instytucjami oraz partnerami społecznymi i innymi podmiotami zewnętrznymi;

3) współpracuje z innymi departamentami przy realizacji ich zadań;

4) uczestniczy w opracowywaniu i wykonywaniu planu finansowego;

5) prowadzi systematyczną identyfikację procesów służących realizacji zadań określonych w pkt 1-4 oraz zarządza procesami, których właścicielem jest dyrektor departamentu i je doskonali;

6) systematycznie analizuje dokumenty rządowe i inne akty normatywne pozostające w jego właściwości pod względem ich obowiązywania, aktualności, celowości i skuteczności, a w przypadku konieczności zmiany odpowiada za jej sprawne przeprowadzenie;

7) monitoruje zmiany w obszarze prawa krajowego i międzynarodowego oraz uczestniczy w pracach nad projektami tych zmian;

8) sporządza opinie w zakresie kompetencji departamentu;

9) przygotowuje w zakresie swojej działalności upoważnienia lub pełnomocnictwa do załatwiania spraw i podpisywania pism;

10) udziela niezbędnej pomocy Inspektorowi ochrony danych w zakresie realizacji przez niego zadań związanych z ochroną danych osobowych.

§ 12. Zadania departamentu określa wewnętrzny regulamin organizacyjny, zawierający w szczególności:

1) szczegółowy zakres zadań departamentu;

2) strukturę organizacyjną departamentu wraz ze schematem organizacyjnym;

3) organizację zarządzania departamentem;

4) listę procesów, których właścicielem jest dyrektor departamentu;

5) listę aktów normatywnych będących we właściwości departamentu;

6) zakresy upoważnień do załatwiania spraw i podpisywania pism, udzielonych zastępcy dyrektora departamentu, naczelnikowi wydziału, koordynatorowi zespołu oraz osobom zajmującym samodzielne stanowiska.

§ 13. 1. Departamentem właściwym do realizacji określonego zadania jest departament, który zgodnie z regulaminem prowadzi sprawy z danego zakresu, albo - jeżeli nie można stwierdzić w sposób jednoznaczny właściwości - departament prowadzący sprawy tematycznie związane lub o zbliżonym charakterze.

2. Jeżeli departament nie uważa się za właściwy w sprawie, przekazuje sprawę bezpośrednio departamentowi, który jego zdaniem jest właściwy.

3. W przypadku zadania wykraczającego poza zakres działania jednego departamentu właściwym do jego realizacji lub koordynacji jest ten departament, do którego należy większość zagadnień lub istota zadania.

4. Departament koordynujący:

1) przedkłada departamentom współpracującym materiały do opinii;

2) wnioskuje o przedstawienie niezbędnych informacji i dokumentów przez departamenty współpracujące;

3) wyznacza terminy realizacji prac.

5. Spory kompetencyjne między departamentami ministerstwa rozstrzyga dyrektor generalny.

ROZDZIAŁ 5

Struktura organizacyjna ministerstwa

§ 14. W skład ministerstwa wchodzi:

1) Departament Analiz i Sprawozdawczości - DAS;

2) Departament Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego - DZK;

3) Departament Budżetu i Finansów - DBF;

4) Departament Funduszy Europejskich i Instrumentów Rozwojowych - DFE;

5) Departament Górnictwa - DGA;

6) Departament Komunikacji - DKO;

7) Departament Kontroli i Audytu - DKA;

8) Departament Łączności - DŁ;

9) Departament Nadzoru I - DN I;

10) Departament Nadzoru II - DN II;

11) Departament Prawny - DP;

12) Biuro Administracyjne - BA;

13) Biuro do spraw Reformy Nadzoru Właścicielskiego - BRN;

14) Biuro Dyrektora Generalnego - BDG;

15) Biuro Kadr - BK;

16) Biuro Koordynacji Igrzysk Europejskich 2023 - BKI;

17) Biuro Ministra - BM;

18) Gabinet Polityczny - GP.

§ 15. Gabinet Polityczny odpowiada za koordynację i realizację spraw, które wynikają z jego funkcji politycznej.

§ 16. Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych odpowiada za zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych. Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych podlega bezpośrednio ministrowi.

§ 17. Inspektor ochrony danych, w zakresie realizacji zadań, o których mowa w art. 39 RODO i innych przepisach dotyczących ochrony danych osobowych, podlega bezpośrednio Administratorowi Danych Osobowych.

ROZDZIAŁ 6

Zakresy działania departamentów Departament Analiz i Sprawozdawczości (DAS)

§ 18. 1. Departament Analiz i Sprawozdawczości odpowiada za inicjowanie, opracowywanie i opiniowanie projektów strategicznych dokumentów rządowych o zasięgu międzyresortowym w zakresie kompetencji Ministra.

2. Departament, w zakresie prowadzonych przez Skarb Państwa transakcji kapitałowych:

1) opiniuje, pod względem ekonomiczno-finansowym, analizy i wyceny zewnętrznych doradców oraz sporządza, na potrzeby ministerstwa, analizy w procesach:

a) podziału, łączenia lub przekształcenia spółek z udziałem Skarbu Państwa,

b) umorzenia akcji/udziałów spółek z udziałem Skarbu Państwa,

c) wnoszenia akcji/udziałów na podwyższenie kapitału zakładowego w spółkach z udziałem Skarbu Państwa,

d) transakcji nabycia i sprzedaży akcji/udziałów spółek z udziałem Skarbu Państwa;

2) współpracuje z innymi departamentami i podmiotami, m.in. poprzez uczestnictwo w spotkaniach z zewnętrznymi doradcami wspierającymi Ministra w realizowanych transakcjach kapitałowych;

3) gromadzi informacje na temat przebiegu transakcji kapitałowych oraz stanu realizacji poszczególnych projektów;

4) przedkłada właściwemu członkowi kierownictwa ministerstwa okresowe raporty dotyczące realizowanych transakcji kapitałowych.

3. Departament przygotowuje stanowisko Ministra na posiedzenia Rady Ministrów i Stałego Komitetu Rady Ministrów w zakresie zbywania akcji lub udziałów należących do Skarbu Państwa nieobjętych nadzorem właścicielskim Ministra.

4. Departament dokonuje analiz:

1) o charakterze horyzontalnym lub strategicznym dotyczących spółek z udziałem Skarbu Państwa na potrzeby członków kierownictwa ministerstwa;

2) mających na celu optymalizację współpracy pomiędzy spółkami z udziałem Skarbu Państwa;

3) wybranych procesów i zjawisk gospodarczych związanych z funkcjonowaniem spółek z udziałem Skarbu Państwa;

4) bieżących dotyczących notowań akcji spółek z udziałem Skarbu Państwa.

5. Departament we współpracy z właściwymi departamentami opracowuje informacje o kondycji ekonomiczno-finansowej spółek z udziałem Skarbu Państwa.

6. Departament opiniuje pod względem ekonomiczno-finansowym, na wniosek właściwego departamentu, sprawy związane z nadzorem Ministra nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa, przedłożone przez spółki wybrane dokumenty strategiczne wymagające podjęcia uchwały przez Walne Zgromadzenie/Zgromadzenie Wspólników spółki.

7. Departament opracowuje sprawozdania dotyczące spółek z udziałem Skarbu Państwa na potrzeby organizacji międzynarodowych oraz innych organów administracji, a w szczególności na potrzeby statystyki publicznej prowadzonej przez Główny Urząd Statystyczny oraz koordynuje działania w tym zakresie.

8. Departament odpowiada za współpracę z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów w zakresie zarządzania uprawnieniami pracowników ministerstwa do dostępu do "Zintegrowanego Systemu Informatycznego db KPRM".

9. Departament odpowiada za realizację przepisów ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o kontroli niektórych inwestycji (Dz. U. z 2020 r. poz. 117, 284 i 1086).

10. Departament pełni rolę biura monitorowania projektów w zakresie realizacji programów i projektów strategicznych ministerstwa zgodnie z "Procesem Monitorowania Projektów Strategicznych" przyjętym uchwałą nr 4/06/2018 Rady Monitorowania Portfela Projektów Strategicznych z dnia 12 czerwca 2018 r.

11. Departament opiniuje wnioski o udzielenie pomocy publicznej przez Ministra spółkom z udziałem Skarbu Państwa znajdującym się w nadzorze Ministra.

Departament Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego (DZK)

§ 19. 1. Departament Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego odpowiada za:

1) pozamilitarne przygotowania obronne w działach administracji rządowej aktywa państwowe, gospodarka złożami kopalin oraz łączność;

2) ochronę obowiązkową obszarów, obiektów, urządzeń i transportów ważnych dla obronności, interesu gospodarczego państwa, bezpieczeństwa publicznego i innych ważnych interesów państwa;

3) realizację działań z zakresu obrony cywilnej;

4) ustalanie granic terenów zamkniętych oraz nadzorowanie prac na terenach zamkniętych ze względu na bezpieczeństwo i obronność państwa;

5) zapewnienie ciągłości działania w sytuacjach awaryjnych we współpracy z Biurem Administracyjnym;

6) realizację i koordynację działań w zakresie zarządzania kryzysowego oraz współpracę międzynarodową w tym zakresie;

7) realizację i koordynację działań w zakresie ochrony infrastruktury krytycznej oraz współpracę międzynarodową w tym zakresie;

8) realizację przepisów ustawy z dnia 18 marca 2010 r. o szczególnych uprawnieniach ministra właściwego do spraw aktywów państwowych oraz ich wykonywaniu w niektórych spółkach kapitałowych lub grupach kapitałowych prowadzących działalność w sektorach energii elektrycznej, ropy naftowej oraz paliw gazowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 2012 oraz z 2020 r. poz. 284);

9) sprawy z zakresu cyberbezpieczeństwa, w szczególności opiniowanie projektów aktów normatywnych;

10) współpracę w ramach Krajowego Systemu Cyberbezpieczeństwa na rzecz przeciwdziałania zagrożeniom cyberbezpieczeństwa;

11) opracowywanie, we współpracy z pozostałymi departamentami, stanowisk Ministra oraz materiałów informacyjnych związanych z udziałem Ministra w posiedzeniach Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji (KRMC) oraz zespołów zadaniowych KRMC, a także informowanie departamentów o toczących się i planowanych pracach KRMC i zespołów zadaniowych KRMC;

12) prowadzenie spraw dotyczących bezpieczeństwa informacji w ministerstwie, w tym sprawowanie nadzoru nad bezpieczeństwem teleinformatycznym ministerstwa;

13) realizację zadań wynikających z przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742), w tym prowadzenie Kancelarii Tajnej oraz zapewnienie obsługi wszystkich dokumentów niejawnych przetwarzanych w ministerstwie;

14) koordynowanie spraw związanych z realizacją zadań wynikających z Rządowego Programu Przeciwdziałania Korupcji na lata 2018-2020.

2. Departament współpracuje z Biurem Dyrektora Generalnego w zakresie zadań związanych z cyberbezpieczeństwem wewnętrznym, opiniowaniem projektów aktów prawnych i projektów informatycznych przekazywanych przez KRMC oraz świadczeniem usług drogą elektroniczną.

3. W strukturze departamentu działa Inspektor ochrony danych, który monitoruje przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.

4. W strukturze departamentu działa Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych, który wykonuje zadania określone w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz nadzoruje ochronę informacji niejawnych w ministerstwie.

Departament Budżetu i Finansów (DBF)

§ 20. Departament Budżetu i Finansów odpowiada za sprawy dotyczące konstruowania i monitorowania realizacji budżetu Ministra - dysponenta części 26 - Łączność, 48 - Gospodarka złożami kopalin i 55 - Aktywa państwowe we współpracy z departamentami ministerstwa oraz za obsługę finansową środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, w tym za:

1) przygotowanie planu rzeczowo-finansowego oraz monitorowanie jego realizacji, w tym dokonywanie korekt i zmian;

2) obsługę finansowo-księgową budżetu Ministra - dysponenta części 26 - Łączność, 48 - Gospodarka złożami kopalin i 55 - Aktywa państwowe oraz sprawozdawczość budżetową i finansową;

3) zadania z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i podatku dochodowego od osób fizycznych;

4) rozliczenia podróży służbowych oraz rozliczenia podatku od towarów i usług;

5) prowadzenie ewidencji księgowej zakładowego funduszu świadczeń socjalnych oraz dochodów i wydatków ze środków gromadzonych na wyodrębnionych rachunkach bankowych;

6) dokonywanie okresowych analiz z wykonania dochodów i wydatków budżetowych;

7) prowadzenie ewidencji księgowej akcji/udziałów spółek Skarbu Państwa, których prawa z akcji Skarbu Państwa wykonuje Minister.

Departament Funduszy Europejskich i Instrumentów Rozwojowych (DFE)

§ 21. 1. Departament Funduszy Europejskich i Instrumentów Rozwojowych odpowiada za:

1) analizę możliwości uzyskiwania wsparcia ze środków Funduszy Europejskich, w ramach Polityki Spójności UE oraz Instrumentu "Łącząc Europę" (CEF), przez poszczególne spółki z udziałem Skarbu Państwa ze wszystkich sektorów gospodarki, szczególnie pod kątem przygotowania portfela projektów pod okres programowania 2021-2027;

2) analizę możliwości uzyskiwania wsparcia przez poszczególne spółki z udziałem Skarbu Państwa z innych źródeł zewnętrznych, m.in: programy zarządzane bezpośrednio przez Komisję Europejską, zwaną dalej "KE" (Horizon 2020, investEU), Fundusz Sprawiedliwej Transformacji;

3) stałą współpracę z zarządami spółek z udziałem Skarbu Państwa, mającej na celu wsparcie i monitoring pozyskiwania zewnętrznych środków inwestycyjnych w ramach polityki spójności oraz środków zarządzanych bezpośrednio przez KE;

4) wykorzystywanie narzędzi nadzorczych wobec spółek z udziałem Skarbu Państwa, będących beneficjentami polityki spójności, w szczególności projektów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) 2014-2020, oraz Instrumentu "Łącząc Europę" (CEF), dla zapewnienia sprawnej i prawidłowej realizacji inwestycji;

5) uczestnictwo w opiniowaniu kryteriów wyboru projektów oraz samych projektów, w których potencjalnymi beneficjentami mogą być spółki z udziałem Skarbu Państwa;

6) animację partnerstw krajowych i międzynarodowych na potrzeby pozyskiwania finansowania zarówno ze środków polityki spójności jak również ze źródeł bezpośrednio zarządzanych przez KE;

7) prowadzenie spójnej polityki międzynarodowej ministerstwa, w tym polityki europejskiej, we współpracy z innymi departamentami;

8) sprawy związane z członkostwem w UE, w tym za koordynację wypracowywania stanowiska Rzeczypospolitej Polskiej w sprawach wynikających z kompetencji Ministra na poziomie Rady Europejskiej, Komitetu Stałych Przedstawicieli (COREPER) i Rady Ministrów UE;

9) prowadzenie spraw związanych z wypracowaniem stanowiska ministerstwa wobec priorytetów Prezydencji w Radzie UE;

10) przygotowanie i koordynację przygotowania stanowiska ministerstwa na posiedzenia organów przygotowawczych Rady UE;

11) koordynację współpracy członków kierownictwa ministerstwa z KE, Parlamentem Europejskim i innymi instytucjami unijnymi;

12) koordynację zadań związanych z postępowaniami prowadzonymi przez KE w związku z brakiem transpozycji lub nieprawidłową transpozycją przepisów UE w zakresie kompetencji Ministra oraz monitorowanie transpozycji prawa UE;

13) koordynację przygotowania stanowiska Ministra do projektów umów międzynarodowych inicjowanych przez naczelne i centralne organy administracji rządowej.

2. Departament odpowiada za zarządzanie środkami pomocy technicznej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna.

Departament Górnictwa (DGA)

§ 22. 1. Departament Górnictwa odpowiada za realizację zadań wynikających z przyjętej przez Radę Ministrów polityki gospodarczej wobec sektora górnictwa węglowego i górnictwa niewęglowego oraz zadań związanych z przemysłem koksowniczym, a także za prowadzenie spraw z zakresu gospodarki złożami kopalin.

2. Do zadań departamentu należy w szczególności:

1) monitoring procesów funkcjonowania górnictwa węgla kamiennego;

2) prowadzenie spraw związanych z przyjętymi przez Radę Ministrów programami sektorowymi górnictwa węgla kamiennego i węgla brunatnego;

3) realizacja zadań Ministra wynikających z ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. z 2020 r. poz. 1064 i 1339);

4) finansowanie zadań wynikających z ustawy z dnia 7 września 2007 r. o funkcjonowaniu górnictwa węgla kamiennego (Dz. U. z 2019 r. poz. 1821);

5) monitoring przebiegu likwidacji zakładów górniczych podmiotów, o których mowa w ustawie z dnia 30 sierpnia 2013 r. o dotacji przeznaczonej dla niektórych podmiotów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1771) wraz z finansowaniem zadań;

6) prowadzenie spraw związanych z notyfikacją programów pomocowych dla górnictwa sektora węgla kamiennego;

7) prowadzenie, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw środowiska, racjonalnej gospodarki złożami węglowodorów, węgla brunatnego, węgla kamiennego, siarki rodzimej, soli kamiennej, soli potasowej, soli potasowo-magnezowej i miedzi, w obszarze objętym wydobyciem;

8) uzgadnianie koncesji, udzielanych przez ministra właściwego do spraw środowiska, na wydobywanie kopalin objętych własnością górniczą Skarbu Państwa;

9) prowadzenie badań statystycznych w zakresie węgla kamiennego i brunatnego oraz koksownictwa;

10) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad instytutami badawczymi;

11) prowadzenie spraw związanych z problematyką technologii czystego węgla, w zastosowaniu do przetwórstwa węgla i produkcji syntetycznych paliw z węgla;

12) prowadzenie spraw związanych z problematyką wydobycia metanu z pokładów węgla;

13) współpraca międzynarodowa w zakresie górnictwa węgla kamiennego;

14) uczestnictwo w dialogu społecznym m.in. poprzez udział w pracach Zespołu Trójstronnego do spraw Bezpieczeństwa Socjalnego Górników i Zespołu Trójstronnego do spraw Branży Węgla Brunatnego;

15) prowadzenie spraw związanych z właściwością Ministra w sprawach fundacji, których statutowe cele działalności związane są z właściwością departamentu;

16) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad Prezesem Wyższego Urzędu Górniczego,

17) realizacja zadań związanych z rozpatrywaniem wniosków o nadanie odznak resortowych "Zasłużony dla Górnictwa RP" i stopni górniczych.

3. Departament Górnictwa odpowiada za:

1) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa, w tym:

a) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem uprawnień w zakresie praw z akcji i udziałów Skarbu Państwa będących w kompetencji Ministra, w szczególności wykonywanie prawa głosu oraz innych praw korporacyjnych i majątkowych wspólnika/akcjonariusza, z zastrzeżeniem § 32 ust. 1 pkt 7 i 8,

b) wykonywanie czynności związanych z realizacją praw i obowiązków wspólnika/akcjonariusza,

c) monitorowanie sytuacji ekonomiczno-finansowej spółek,

d) wykonywanie innych zadań w zakresie nadzoru właścicielskiego,

2) pozyskiwanie, gromadzenie i przetwarzanie informacji oraz przygotowywanie materiałów niezbędnych do prowadzenia przez członków kierownictwa ministerstwa polityki właścicielskiej, a w szczególności dokonywanie analizy funkcjonowania zasad i instrumentów polityki właścicielskiej oraz ochrony interesów Skarbu Państwa,

3) udzielanie wsparcia członkom organów nadzoru podmiotów, w których prawa z akcji i udziałów wykonuje Minister, w ramach współpracy z przedstawicielami Skarbu Państwa w tych organach,

4) opracowanie okresowych i doraźnych informacji o kondycji ekonomiczno-finansowej podmiotów, w których prawa z akcji i udziałów wykonuje Minister,

5) prowadzenie czynności w zakresie zbywania akcji lub udziałów należących do Skarbu Państwa, wnoszenia akcji lub udziałów jako wkładu niepieniężnego na utworzenie, lub podwyższenie kapitału zakładowego spółki z udziałem Skarbu Państwa,

6) prowadzenie spraw związanych z notyfikacją programów pomocowych spółek,

7) współpracę z innymi departamentami oraz podmiotami zewnętrznymi w zakresie spraw związanych z wykonywaniem praw z akcji i udziałów w spółkach będących w kompetencji Ministra

- w zakresie podmiotów, które zgodnie z podziałem pracy w kierownictwie ministerstwa określonym w przepisach odrębnych, podlegają członkowi kierownictwa ministerstwa nadzorującemu prace tego departamentu oraz zgodnie z podziałem wskazanym w załączniku do regulaminu.

4. Departament zapewnia obsługę prac Pełnomocnika do spraw górnictwa węglowego.

Departament Komunikacji (DKO)

§ 23. Departament Komunikacji odpowiada za sprawy z zakresu obsługi informacyjnej i medialnej ministerstwa oraz Ministra, w tym w szczególności:

1) zapewnia obsługę medialną członków kierownictwa ministerstwa, nadzoruje i koordynuje kontakty z mediami;

2) koordynuje obecność ministerstwa w mediach społecznościowych;

3) odpowiada za realizację działań komunikacyjnych dotyczących ministerstwa;

4) odpowiada za sprawy związane z kierunkami komunikacji ministerstwa;

5) koordynuje sprawy związane z wizerunkiem ministerstwa;

6) pełni nadzór administracyjny nad zewnętrznym portalem ministerstwa oraz przygotowuje i publikuje materiały informacyjne na stronach internetowych ministerstwa;

7) zapewnia monitorowanie środków społecznego przekazu w zakresie działania ministerstwa i członków kierownictwa ministerstwa oraz opracowanie przeglądu mediów dla członków kierownictwa ministerstwa i pracowników ministerstwa;

8) prowadzi działania w zakresie komunikacji wewnętrznej ministerstwa;

9) zapewnia dostawę prasy oraz dostęp do płatnych mediów w Internecie dla ministerstwa.

Departament Kontroli i Audytu (DKA)

§ 24. 1. Departament Kontroli i Audytu odpowiada za:

1) planowanie, prowadzenie i dokumentowanie kontroli działalności organów, urzędów i jednostek, wobec których Minister posiada uprawnienia kontrolne;

2) obsługę kontroli zewnętrznych;

3) kontrolę wewnętrzną;

4) przygotowywanie zbiorczych informacji o wynikach przeprowadzonych kontroli na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawa;

5) przyjmowanie, w tym poprzez obsługę Infolinii dla Obywatela, rozpatrywanie i załatwianie skarg, wniosków, petycji, postulatów oraz innych spraw kierowanych przez obywateli, organizacje społeczne, organizacje związkowe i inne instytucje do Ministra oraz ministerstwa - w zakresie niepowierzonym innym departamentom,

6) sporządzanie okresowych analiz i opracowań dotyczących działalności departamentu;

7) prowadzenie rejestru skarg, wniosków i petycji oraz przygotowywanie, we współpracy z innymi departamentami, corocznej zbiorczej informacji o ich rozpatrzeniu;

8) prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi pracowników ministerstwa;

9) prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami lustracyjnymi pracowników ministerstwa, o których mowa w przepisach dotyczących ujawniania informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów;

10) prowadzenie rejestru wydawanych w ministerstwie upoważnień lub pełnomocnictw do kontroli.

2. W strukturze departamentu funkcjonuje wyodrębnione Samodzielne Stanowisko do Spraw Audytu Wewnętrznego, którego zasady funkcjonowania określają przepisy o finansach publicznych oraz Karta audytu wewnętrznego zatwierdzona przez Ministra.

Departament Łączności (DŁ)

§ 25. 1. Departament Łączności odpowiada za wykonywanie zadań w zakresie dotyczącym sektora usług pocztowych. Do zadań departamentu należą w szczególności:

1) opracowywanie przepisów określających kierunki rozwoju rynku usług pocztowych w zakresie dotyczącym zapewnienia społeczeństwu dostępu do powszechnych usług pocztowych, stałego podnoszenia jakości usług pocztowych, wspierania rozwoju konkurencji na rynku pocztowym oraz poprawy infrastruktury pocztowej;

2) wykonywanie zadań ministra właściwego do spraw łączności w zakresie wynikającym z ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 1041) oraz z odrębnych przepisów;

3) prowadzenie w trybie odwoławczym i nadzoru indywidualnych postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących wykonania obowiązku rejestracji odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych oraz ustalenia opłaty za używanie niezarejestrowanego odbiornika radiofonicznego lub telewizyjnego;

4) nadzór nad wykonywaniem kontroli obowiązku rejestracji odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych oraz obowiązku pobierania opłaty abonamentowej;

5) prowadzenie spraw dotyczących polityki emisyjnej znaczków pocztowych;

6) współpraca z organizacjami międzynarodowymi w zakresie sektora pocztowego, w szczególności ze Światowym Związkiem Pocztowym (UPU) oraz Europejskim Komitetem do spraw Regulacji Pocztowych (CERP), w tym reprezentowanie Polski w pracach grup roboczych oraz komitetów UE;

7) realizacja zadań związanych z rozpatrywaniem wniosków o nadanie odznak honorowych "Zasłużony dla Łączności".

2. Departament Łączności odpowiada za:

1) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa, w tym:

a) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem uprawnień w zakresie praw z akcji i udziałów Skarbu Państwa będących w kompetencji Ministra, w szczególności wykonywanie prawa głosu oraz innych praw korporacyjnych i majątkowych wspólnika/akcjonariusza, z zastrzeżeniem § 32 ust. 1 pkt 7 i 8,

b) wykonywanie czynności związanych z realizacją praw i obowiązków wspólnika/akcjonariusza,

c) monitorowanie sytuacji ekonomiczno-finansowej spółek,

d) wykonywanie innych zadań w zakresie nadzoru właścicielskiego,

2) pozyskiwanie, gromadzenie i przetwarzanie informacji oraz przygotowywanie materiałów niezbędnych do prowadzenia przez członków kierownictwa ministerstwa polityki właścicielskiej, a w szczególności dokonywanie analizy funkcjonowania zasad i instrumentów polityki właścicielskiej oraz ochrony interesów Skarbu Państwa,

3) udzielanie wsparcia członkom organów nadzoru podmiotów, w których prawa z akcji i udziałów wykonuje Minister, w ramach współpracy z przedstawicielami Skarbu Państwa w tych organach,

4) opracowanie okresowych i doraźnych informacji o kondycji ekonomiczno-finansowej podmiotów, w których prawa z akcji i udziałów wykonuje Minister,

5) prowadzenie czynności w zakresie zbywania akcji lub udziałów należących do Skarbu Państwa, wnoszenia akcji lub udziałów jako wkładu niepieniężnego na utworzenie lub podwyższenie kapitału zakładowego spółki z udziałem Skarbu Państwa,

6) prowadzenie spraw związanych z notyfikacją programów pomocowych spółek,

7) współpracę z innymi departamentami oraz podmiotami zewnętrznymi w zakresie spraw związanych z wykonywaniem praw z akcji i udziałów w spółkach będących w kompetencji Ministra 

- w zakresie podmiotów, które zgodnie z podziałem pracy w kierownictwie ministerstwa określonym w przepisach odrębnych, podlegają członkowi kierownictwa ministerstwa nadzorującemu prace tego departamentu oraz zgodnie z podziałem wskazanym w załączniku do regulaminu.

Departament Nadzoru I (DN I)

§ 26. Departament Nadzoru I odpowiada za:

1) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa, w tym:

a) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem uprawnień w zakresie praw z akcji i udziałów Skarbu Państwa będących w kompetencji Ministra, w szczególności wykonywanie prawa głosu oraz innych praw korporacyjnych i majątkowych wspólnika/akcjonariusza, z zastrzeżeniem § 32 ust. 1 pkt 7 i 8,

b) wykonywanie czynności związanych z realizacją praw i obowiązków wspólnika/akcjonariusza,

c) monitorowanie sytuacji ekonomiczno-finansowej spółek,

d) wykonywanie innych zadań w zakresie nadzoru właścicielskiego,

2) pozyskiwanie, gromadzenie i przetwarzanie informacji oraz przygotowywanie materiałów niezbędnych do prowadzenia przez członków kierownictwa ministerstwa polityki właścicielskiej, a w szczególności dokonywanie analizy funkcjonowania zasad i instrumentów polityki właścicielskiej oraz ochrony interesów Skarbu Państwa,

3) udzielanie wsparcia członkom organów nadzoru podmiotów, w których prawa z akcji i udziałów wykonuje minister, w ramach współpracy z przedstawicielami Skarbu Państwa w tych organach,

4) opracowanie okresowych i doraźnych informacji o kondycji ekonomiczno-finansowej podmiotów, w których prawa z akcji i udziałów wykonuje Minister,

5) prowadzenie czynności w zakresie zbywania akcji lub udziałów należących do Skarbu Państwa, wnoszenia akcji lub udziałów jako wkładu niepieniężnego na utworzenie, lub podwyższenie kapitału zakładowego Spółki z udziałem Skarbu Państwa,

6) prowadzenie spraw związanych z notyfikacją programów pomocowych spółek,

7) współpracę z innymi departamentami oraz podmiotami zewnętrznymi w zakresie spraw związanych z wykonywaniem praw z akcji i udziałów w spółkach będących w kompetencji Ministra 

- w zakresie podmiotów, które zgodnie z podziałem pracy w kierownictwie ministerstwa określonym w przepisach odrębnych, podlegają członkowi kierownictwa ministerstwa nadzorującemu prace tego departamentu oraz zgodnie z podziałem wskazanym w załączniku do regulaminu.

Departament Nadzoru II (DN II)

§ 27. 1. Departament Nadzoru II odpowiada za:

1) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa, w tym:

a) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem uprawnień w zakresie praw z akcji i udziałów Skarbu Państwa będących w kompetencji Ministra, w szczególności wykonywanie prawa głosu oraz innych praw korporacyjnych i majątkowych wspólnika/akcjonariusza, z zastrzeżeniem § 32 ust. 1 pkt 7 i 8,

b) wykonywanie czynności związanych z realizacją praw i obowiązków wspólnika/akcjonariusza,

c) monitorowanie sytuacji ekonomiczno-finansowej spółek,

d) wykonywanie innych zadań w zakresie nadzoru właścicielskiego,

2) pozyskiwanie, gromadzenie i przetwarzanie informacji oraz przygotowywanie materiałów niezbędnych do prowadzenia przez członków kierownictwa ministerstwa polityki właścicielskiej, a w szczególności dokonywanie analizy funkcjonowania zasad i instrumentów polityki właścicielskiej oraz ochrony interesów Skarbu Państwa,

3) udzielanie wsparcia członkom organów nadzoru podmiotów, w których prawa z akcji i udziałów wykonuje minister, w ramach współpracy z przedstawicielami Skarbu Państwa w tych organach,

4) opracowanie okresowych i doraźnych informacji o kondycji ekonomiczno-finansowej podmiotów, w których prawa z akcji i udziałów wykonuje Minister,

5) prowadzenie czynności w zakresie zbywania akcji lub udziałów należących do Skarbu Państwa, wnoszenia akcji lub udziałów jako wkładu niepieniężnego na utworzenie, lub podwyższenie kapitału zakładowego spółki z udziałem Skarbu Państwa,

6) prowadzenie spraw związanych z notyfikacją programów pomocowych spółek,

7) współpracę z innymi departamentami oraz podmiotami zewnętrznymi w zakresie spraw związanych z wykonywaniem praw z akcji i udziałów w spółkach będących w kompetencji Ministra 

- w zakresie podmiotów, które zgodnie z podziałem pracy w kierownictwie ministerstwa określonym w przepisach odrębnych, podlegają członkowi kierownictwa ministerstwa nadzorującemu prace tego departamentu oraz zgodnie z podziałem wskazanym w załączniku do regulaminu.

2. Departament odpowiada za prowadzenie spraw dotyczących przejmowania przez Ministra wykonywania praw z udziałów lub akcji w spółkach, w których udziały lub akcje Skarb Państwa nabywa z mocy prawa.

3. Departament odpowiada za tematykę spraw offsetowych, w tym Komitetu Offsetowego i Komitetu ds. Umów Offsetowych oraz zespołów negocjacyjnych, związanych z umowami offsetowymi, spraw związanych z funkcjonowaniem krajowego przemysłu zbrojeniowego i obsługą Ministra w obszarach związanych z Zespołem Trójstronnym ds. Rozwoju Przemysłowego Potencjału Obronnego i Modernizacji Technicznej Sił Zbrojnych przy Radzie Dialogu Społecznego.

4. Departament koordynuje proces nieodpłatnego zbywania akcji na rzecz uprawnionych pracowników, rolników i rybaków, o którym mowa w art. 36-38 d oraz art. 63 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i niektórych uprawnieniach pracowników (Dz. U. z 2019 r. poz. 2181 oraz z 2020 r. poz. 284, 875 i 1709) oraz w innych ustawach odwołujących się do nieodpłatnego zbywania akcji osobom uprawnionym wspomnianym w powyższej ustawie.

5. Departament zapewnia obsługę prac Pełnomocnika Ministra Aktywów Państwowych do spraw rozwoju morskiej energetyki wiatrowej.

Departament Prawny (DP)

§ 28. 1. Departament Prawny odpowiada za zapewnienie obsługi prawnej Ministra i ministerstwa, w tym:

1) wykonuje zastępstwo procesowe przed sądami powszechnymi i administracyjnymi, w tym przygotowuje i składa pisma procesowe oraz wnosi skargi kasacyjne oraz wykonuje czynności procesowe w toku postępowania karnego - na podstawie stanowiska przedstawionego przez właściwą komórkę organizacyjną;

2) wydaje opinie prawne w sprawach komórek organizacyjnych po przedstawieniu stanu faktycznego sprawy oraz stanowiska komórki organizacyjnej;

3) opiniuje pod względem formalno-prawnym projekty decyzji administracyjnych, postanowień wydawanych w postępowaniach administracyjnych, projekty pełnomocnictw i upoważnień, projekty umów i porozumień oraz innych oświadczeń woli składanych w imieniu Skarbu Państwa, w tym projekty uchwał walnych zgromadzeń i zgromadzeń wspólników spółek, w których prawa z udziałów lub akcji wykonuje Minister;

4) opiniuje pod względem formalno-prawnym projekty odpowiedzi na skargi do sądów administracyjnych oraz sprzeciwy od decyzji oraz projekty zawiadomień o możliwości popełniania przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

5) koordynuje współpracę z Prokuratorią Generalną Rzeczypospolitej Polskiej, w tym przygotowuje wystąpienia do Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej w sprawach określonych w ustawie z dnia 15 grudnia 2016 r. o Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2020 r. poz. 762) oraz opiniuje pod względem formalno-prawnym projekty stanowisk przekazywanych do Trybunału Konstytucyjnego;

6) zapewnia jednolitą interpretację przepisów w ministerstwie dla ochrony interesu Skarbu Państwa;

7) odpowiada za poprawność pod względem prawnym, legislacyjnym i redakcyjnym projektów aktów prawnych opracowanych w ministerstwie;

8) opracowuje statut ministerstwa;

9) zapewnienia poprawność formalnoprawną tekstów jednolitych aktów normatywnych opracowywanych przez właściwe komórki merytoryczne;

10) opiniuje pod względem prawnym projekty aktów normatywnych i innych dokumentów rządowych opracowane przez właściwe komórki merytoryczne oraz projekty aktów normatywnych przekazane do opinii inicjowane przez naczelne i centralne organy administracji rządowej;

11) przygotowuje, z własnej inicjatywy lub na wniosek komórki organizacyjnej, wyjaśnienia dotyczące zagadnień prawnych o charakterze systemowym lub mających istotne znaczenie dla realizacji zadań należących do właściwości Ministra, po uprzednim przedstawieniu stanowiska przez komórkę wnioskującą;

12) ogłasza właściwe akty normatywne Ministra w Dzienniku Urzędowym Ministra Aktywów Państwowych;

13) kieruje akty prawne i inne dokumenty do redakcji Dziennika Ustaw RP i Dziennika Urzędowego RP "Monitor Polski" w celu ich ogłoszenia;

14) prowadzi rejestr upoważnień i pełnomocnictw;

15) prowadzi wykaz prac legislacyjnych Ministra.

2. W przypadku zatrudnienia radcy prawnego w ramach stosunku pracy lub innego stosunku prawnego w komórce organizacyjnej innej niż Departament Prawny, wykonuje on zadania, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, na rzecz tej komórki. Zadania, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 4, radca prawny zatrudniony w komórce organizacyjnej innej niż Departament Prawny wykonuje na wniosek dyrektora komórki organizacyjnej, w której jest zatrudniony, na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez dyrektora Departamentu Prawnego lub inną upoważnioną osobę.

3. W celu zapewnienia jednolitej interpretacji przepisów w ministerstwie dla ochrony interesu Skarbu Państwa w sprawach szczególnie skomplikowanych, nietypowych lub istotnych dla funkcjonowania ministerstwa, komórka organizacyjna zatrudniająca radcę prawnego występuje o opinię do Departamentu Prawnego dołączając do wniosku swoje stanowisko w sprawie będącej przedmiotem wniosku.

Biuro Administracyjne (BA)

§ 29. Biuro Administracyjne odpowiada za:

1) prowadzenie obsługi administracyjnej ministerstwa, w tym zarządzanie powierzchnią biurową i użytkową;

2) współpracę z zarządcą budynku w zakresie ochrony fizycznej, monitoringu i zarządzania kluczami;

3) gospodarkę majątkową, w tym za prowadzenie magazynów ministerstwa;

4) prowadzenie gospodarki transportowej;

5) sprawy zamówień publicznych;

6) wykonywanie zadań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy;

7) prowadzenie spraw związanych z bieżącą obsługą techniczno-eksploatacyjną ministerstwa.

Biuro do spraw Reformy Nadzoru Właścicielskiego (BRN)

§ 30. Biuro do spraw Reformy Nadzoru Właścicielskiego odpowiada za prowadzenie spraw określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 9 grudnia 2019 r. w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do spraw reformy nadzoru właścicielskiego nad spółkami Skarbu Państwa (Dz. U. poz. 2375), a w szczególności za:

1) obsługę Pełnomocnika Rządu do spraw reformy nadzoru właścicielskiego nad spółkami Skarbu Państwa w zakresie jego uprawnień do przygotowania reformy nadzoru właścicielskiego nad spółkami Skarbu Państwa;

2) zapewnienie wsparcia eksperckiego dla Pełnomocnika Rządu do spraw reformy nadzoru właścicielskiego nad spółkami Skarbu Państwa;

3) zapewnienie obsługi oraz wsparcia analitycznego zespołom eksperckim powołanym w zakresie właściwości Pełnomocnika Rządu do spraw reformy nadzoru właścicielskiego nad spółkami Skarbu Państwa.

Biuro Dyrektora Generalnego (BDG)

§ 31. 1. Biuro Dyrektora Generalnego odpowiada za:

1) organizację ministerstwa, z zastrzeżeniem § 28 ust. 1 pkt 8, w tym za działania podnoszące jakość i efektywność pracy;

2) koordynowanie spraw związanych z kontrolą zarządczą i planami działalności;

3) opracowanie rocznej informacji o działaniach podejmowanych wobec Ministra przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową;

4) informatyzację ministerstwa, również w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną, a także za współpracę z właściwymi departamentami w zakresie wdrażania rozwiązań informatycznych, wprowadzanych przez nie i wynikających z ich wyłącznych kompetencji;

5) zarządzanie dokumentacją i koordynowanie czynności kancelaryjnych;

6) prowadzenie archiwum ministerstwa;

7) obsługę kancelaryjną ministerstwa, w tym dekretowanie korespondencji kierowanej do ministerstwa;

8) obsługę sekretariatu dyrektora generalnego.

2. Biuro Dyrektora Generalnego współpracuje z Departamentem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego w zakresie zadań związanych z cyberbezpieczeństwem wewnętrznym, opiniowaniem projektów aktów prawnych i projektów informatycznych przekazywanych przez KRMC oraz świadczeniem usług drogą elektroniczną.

Biuro Kadr (BK)

§ 32. 1. Biuro Kadr odpowiada za:

1) prowadzenie spraw wynikających z nawiązania, trwania i ustania stosunku pracy pracowników ministerstwa;

2) realizację polityki w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w ministerstwie;

3) realizację świadczeń socjalnych na rzecz pracowników i emerytów ministerstwa, w tym projektowanie, analizę i kontrolę bieżącego wydatkowania Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;

4) organizowanie praktyk studenckich, staży absolwenckich i wolontariatu;

5) obsługę rzecznika dyscyplinarnego, komisji dyscyplinarnej i antymobbingowej ministerstwa;

6) realizację zadań wynikających z art. 8a ust. 1 pkt 3 i art. 21 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz.U. z 2020 r. poz. 735), dotyczących egzaminów dla kandydatów na członków organów nadzorczych;

7) aprobowanie wniosków w sprawie ustalenia składu lub zmian w składzie:

a) organu nadzorczego - rady nadzorczej, komisji rewizyjnej oraz pełnomocnika wspólnika, o którym mowa w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i niektórych uprawnieniach pracowników (Dz. U. z 2019 r. poz. 2181 oraz z 2020 r. poz. 284 i 875), lub organu nadzorczego państwowej osoby prawnej,

b) organu zarządzającego - zarządu, likwidatora w spółce, lub organu zarządzającego państwowej osoby prawnej;

8) przedkładanie Ministrowi wniosków, o których mowa w pkt 7, w celu podjęcia decyzji.

2. Biuro Kadr współpracuje z Departamentem Budżetu i Finansów w zakresie spraw wynikających z prowadzenia pracowniczych planów kapitałowych oraz gospodarowania funduszem płac ministerstwa.

Biuro Koordynacji Igrzysk Europejskich 2023 (BKI)

§ 33. Biuro Koordynacji Igrzysk Europejskich 2023 odpowiada za prowadzenie spraw określonych w uchwale Nr 124/200 Rady Ministrów z dnia 4 września 2020 r. w sprawie koordynacji działań przygotowawczych do organizacji III Igrzysk Europejskich - Kraków, Małopolska 2023, a w szczególności za:

1) analizę prawnych, technicznych i ekonomiczno-finansowych uwarunkowań przygotowania oraz realizacji III Igrzysk Europejskich - Kraków, Małopolska 2023;

2) wdrożenie niezbędnych działań mających na celu uruchomienie i monitorowanie przygotowań do realizacji III Igrzysk Europejskich - Kraków, Małopolska 2023;

3) obsługę stałego Zespołu Zadaniowego, złożonego z przedstawicieli organów administracji rządowej.

Biuro Ministra (BM)

§ 34. 1. Biuro Ministra odpowiada za:

1) wspomaganie Ministra i pozostałych członków kierownictwa ministerstwa, dekretowanie korespondencji kierowanej do Ministra oraz obsługę sekretariatu Ministra i szefa Gabinetu Politycznego oraz pozostałych członków kierownictwa ministerstwa, z zastrzeżeniem § 31 ust. 1 pkt 8;

2) koordynowanie prac oraz udziału Ministra i członków kierownictwa ministerstwa w posiedzeniach Rady Ministrów, Stałego Komitetu Rady Ministrów i Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów oraz wykonywania zadań nałożonych na Ministra, zawartych w protokołach ustaleń Rady Ministrów, Stałego Komitetu Rady Ministrów i Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów;

3) koordynowanie opiniowania projektów dokumentów rządowych w ramach uzgodnień międzyresortowych oraz przewidzianych do rozpatrzenia przez Stały Komitet Rady Ministrów, Komitet Społeczny Rady Ministrów oraz Radę Ministrów;

4) koordynowanie udziału przedstawicieli Ministra w zespołach międzyresortowych oraz komisjach, komitetach, radach powoływanych przez podmioty zewnętrzne, a także koordynowanie spraw zespołów, rad, komisji, grup roboczych powoływanych przez Ministra;

5) udzielanie w terminie odpowiedzi na korespondencję otrzymaną z Sejmu i Senatu oraz Kancelarii Prezydenta i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, a także na interpelacje, zapytania oraz interwencje poselskie i senatorskie, w oparciu o projekty odpowiedzi przygotowane przez departamenty;

6) koordynowanie udzielania odpowiedzi na wnioski przesłane do ministerstwa na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429 oraz z 2020 r. poz. 695) oraz ustawy z dnia 25 lutego 2016 r. o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego (Dz. U. z 2019 r. poz. 1446), w oparciu o projekty odpowiedzi przygotowane przez departamenty;

7) koordynowanie:

a) prac oraz udziału Ministra i członków kierownictwa ministerstwa w posiedzeniach Sejmu, Senatu i komisji sejmowych i senackich oraz kierowanie spraw z tym związanych do załatwienia do właściwych departamentów,

b) prac związanych z przygotowaniem propozycji i monitorowaniem wykazu prac Rady Ministrów w zakresie właściwości Ministra, w zakresie aktów prawnych oraz ich założeń,

c) współpracy z Komisją Wspólną Rządu i Samorządu Terytorialnego,

d) na polecenie Ministra, realizacji wybranych spraw znajdujących się w rozproszonej właściwości departamentów oraz opracowuje niezbędne w tym zakresie materiały;

8) koordynowanie współpracy z Radą Ochrony Pracy;

9) koordynowanie prac związanych z obsługą Zespołu do spraw Programowania Prac Rządu;

10) realizację zadań związanych z rozpatrywaniem wniosków o nadanie odznaczeń państwowych;

11) koordynowanie opracowania programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057) i sprawozdania z jego realizacji;

12) koordynowanie spraw związanych z Krajowym Programem Działań na rzecz Równego Traktowania;

13) nadzór administracyjny nad wewnętrznym portalem ministerstwa, przygotowanie i publikowanie materiałów informacyjnych na wewnętrznym portalu ministerstwa (strona intranetowa ministerstwa) oraz na zewnętrznym portalu ministerstwa (gov.pl/aktywa państwowe), pełniącym funkcję BIP;

14) organizację i obsługę spotkań oraz wizyt krajowych i zagranicznych Ministra i koordynację wizyt krajowych i zagranicznych pozostałych członków kierownictwa ministerstwa;

15) koordynowanie spraw wizowych pracowników ministerstwa;

16) obsługę protokolarną oraz koordynowanie spraw udzielania patronatów honorowych przez Ministra, prowadzenie elektronicznego rejestru zaproszeń na imprezy krajowe, otrzymywanych przez członków kierownictwa ministerstwa oraz elektronicznego rejestru zaproszeń i próśb o spotkanie kierowanych do Ministra.

2. Biuro zapewnia obsługę prac Pełnomocnika Ministra Aktywów Państwowych do spraw otwartości danych.

Załącznik do regulaminu
organizacyjnego Ministerstwa
Aktywów Państwowych

Wykaz spółek, których sprawy związane z nadzorem Ministra Aktywów Państwowych prowadzi:

Departament Górnictwa

1.

Centrala Zbytu Węgla Węglozbyt S.A.

Katowice

2.

Centralna Stacja Ratownictwa Górniczego S.A.

Bytom

3.

Centrum Badań i Dozoru Górnictwa Podziemnego sp. z o.o.

Lędziny

4.

Holding KW sp. z o.o.

Katowice

5.

HUTA ŁABĘDY S.A.

Gliwice

6.

Jastrzębska Spółka Węglowa S.A.

Jastrzębie-Zdrój

7.

Jastrzębskie Zakłady Remontowe sp. z o.o.

Jastrzębie-Zdrój

8.

JSW KOKS S.A.

Zabrze

9.

Katowicki Węgiel sp. z o.o.

Katowice

10.

Nieruchomości KW sp. z o.o.

Katowice

11.

Polska Grupa Górnicza S.A.

Katowice

12.

PSK Rzeszów sp. z o.o. w likwidacji

Rzeszów

13.

Spółka Restrukturyzacji Kopalń S.A.

Bytom

14.

Śląsko-Dąbrowska Spółka Mieszkaniowa sp. z o.o.

Katowice

15.

WĘGLOKOKS S.A.

Katowice

16.

Zakłady Górniczo-Hutnicze "SABINÓW" S.A.

Częstochowa

Departament Łączności

1. "Poczta Polska Spółka Akcyjna"

Warszawa

Departament Nadzoru I

1.

"DALMOR" S.A.

Gdynia

2.

"Kostrzyńsko-Słubicka Specjalna Strefa Ekonomiczna" S.A.

Kostrzyn nad Odrą

3.

"Lubelski Rynek Hurtowy" S.A.

Elizówka

4.

"Nadwiślańska Spółka Mieszkaniowa" Sp. z o.o.

Brzeszcze

5.

"Rolno-Spożywczy Rynek Hurtowy" S.A.

Radom

6.

"Uzdrowisko Krynica-Żegiestów" S.A.

Krynica-Zdrój

7.

"Uzdrowisko Rabka" S.A.

Rabka-Zdrój

8.

"Zielonogórski Rynek Rolno-Towarowy" S.A.

Zielona Góra

9.

Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.

Bielsko-Biała

10.

Beskidzki Hurt Towarowy S.A.

Bielsko-Biała

11.

Centrum Biurowe Plac Grunwaldzki S.A.

Katowice

12.

Chłodnia "MORS-WOLA" Sp. z o.o.

Warszawa

13.

Dolnośląskie Centrum Hurtu Rolno-Spożywczego S.A.

Wrocław

14.

Elektrociepłownia Będzin S.A.

Poznań

15.

ENEA S.A.

Poznań

16.

Fabryka Elementów Złącznych S.A.

Siemianowice Śląskie

17.

Fabryka Przewodów Energetycznych S.A.

Będzin

18.

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A.

Warszawa

19.

GRUPA AZOTY S.A.

Tarnów

20.

Grupa Azoty Zakłady Azotowe "Puławy" S.A.

Puławy

21.

Grupa Azoty Zakłady Chemiczne "Police" S.A.

Police

22.

Grupa LOTOS S.A.

Gdańsk

23.

HUTMAR S.A.

Częstochowa

24.

Instytut Automatyki Systemów Energetycznych Sp. z o.o.

Wrocław

25.

Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A.

Katowice

26.

Krajowa Spółka Cukrowa S.A.

Toruń

27.

Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych S.A.

Warszawa

28.

Krakowski Park Technologiczny Sp. z o.o.

Kraków

29.

Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A.

Legnica

30.

LOTOS PETROBALTIC S.A.

Gdańsk

31.

Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A.

Łódź

32.

PGE Polska Grupa Energetyczna S.A.

Warszawa

33.

PL.2012+ Sp. z o.o.

Warszawa

34.

Podkarpackie Centrum Hurtowe AGROHURT S.A.

Rzeszów

35.

Podlaskie Centrum Rolno-Towarowe S.A.

Białystok

36.

Polski Holding Hotelowy sp. z o.o.

Warszawa

37.

Polski Holding Nieruchomości S.A.

Warszawa

38.

Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A.

Płock

39.

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A.

Warszawa

40.

Pomorska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.

Słupsk

41.

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna Sp. z o.o.

Sopot

42.

Pomorskie Hurtowe Centrum Rolno-Spożywcze S.A.

Gdańsk

43.

Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A.

Warszawa

44.

Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka Akcyjna

Warszawa

45.

Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego "CHEMOBUDOWA-KRAKÓW" S.A.

Kraków

46.

Przedsiębiorstwo Przeładunku Paliw Płynnych "NAFTOPORT" Sp. z o.o.

Gdańsk

47.

Przedsiębiorstwo Przemysłu Ziemniaczanego Trzemeszno Sp. z o.o.

Trzemeszno

48.

Przedsiębiorstwo Usług Hotelarskich PUH Sp. z o.o.

Łódź

49.

Regionalny Fundusz Gospodarczy S.A.

Częstochowa

50.

Rolno-Przemysłowy Rynek Hurtowy "GIEŁDA HURTOWA" S.A.

Legnica

51.

Rolno-Spożywczy Rynek Hurtowy "Giełda Elbląska" S.A.

Elbląg

52.

Specjalna Strefa Ekonomiczna "Starachowice" S.A.

Starachowice

53.

Specjalna Strefa Ekonomiczna Małej Przedsiębiorczości S.A.

Kamienna Góra

54.

Stacja Hodowli i Unasieniania Zwierząt Sp. z o.o. w Bydgoszczy

Bydgoszcz

55.

Suwalska Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A.

Suwałki

56.

TAURON Polska Energia S.A.

Katowice

57.

Totalizator Sportowy Sp. z o.o.

Warszawa

58.

Towarzystwo Finansowe Silesia Sp. z o.o.

Katowice

59.

Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna INVEST-PARK Sp. z o.o.

Wałbrzych

60.

Wałbrzyski Rynek Hurtowy S.A.

Wałbrzych

61.

Wałbrzyskie Zakłady Koksownicze "VICTORIA" S.A.

Wałbrzych

62.

Warmińsko-Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A.

Olsztyn

63.

Warszawski Holding Nieruchomości S.A.

Warszawa

64.

Warszawski Rolno-Spożywczy Rynek Hurtowy S.A.

Bronisze

65.

Wielkopolska Gildia Rolno - Ogrodnicza S.A.

Poznań

66.

Wielkopolskie Centrum Hodowli i Rozrodu Zwierząt w Poznaniu z siedzibą w Tulcach Sp. z o.o.

Tulce

67.

Zakłady Przemysłu Ziemniaczanego w Pile ZETPEZET Sp. z o.o.

Piła

68.

Zarządca Rozliczeń S.A.

Warszawa

69.

Zespół Elektrowni Wodnych Niedzica S.A.

Niedzica

Departament Nadzoru II

    

1.

"BINGO CENTRUM" Sp. z o.o.

Warszawa

2.

"Centrum Handlowe Wschód" S.A.

Warszawa

3.

"Energop" Sp. z o.o.

Sochaczew

4.

"PKS-IWOPOL" Sp. z o.o w likwidacji

Skarżysko- Kamienna

5.

"POLBUS-PKS" Sp. z o.o.

Wrocław

6.

"POLMO GNIEZNO" Sp. z o.o.

Gniezno

7.

"SILO" Spółka z o.o.

Człuchów

8.

"SPOMASZ" Bełżyce S.A.

Bełżyce

9.

"SUPON USŁUGI" Sp. z o.o.

Białystok

10.

Agencja Rozwoju Regionalnego "ARLEG" S.A.

Legnica

11.

AKWEN II Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Kielce

12.

ARELAN S.A.

Łódź

13.

BGE Spółka akcyjna

Mysłowice

14.

BIS-SUKCES Sp. z o.o.

Lublin

15.

Bosacka Development Partners Spółka z o.o.

Zakopane

16.

Centrala Farmaceutyczna "CEFARM" S.A.

Warszawa

17.

Centralny Ośrodek Badawczo Rozwojowy Aparatury Badawczej i Dydaktycznej COBRABID Sp. z o.o.

Warszawa

18.

Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o.

Warszawa

19.

Dom Hutników w Skierniewicach Sp. z o.o.

Skierniewice

20.

DRAGMOR Sp. z o.o.

Karniowice

21.

Drexpol Konsulting Sp. z o.o.

Lublin

22.

Drogowa Trasa Średnicowa S.A.

Katowice

23.

EHN S.A.

Studzienice

24.

ELEKTRIM - MEGADEX S.A.

Warszawa

25.

Elektromontaż Gdańsk S.A. w upadłości

Gdańsk

26.

Exatel S.A.

Warszawa

27.

Fabryka Obrabiarek do Drewna Sp. z o.o.

Bydgoszcz

28.

Fabryka Przyrządów i Uchwytów "BISON-BIAL" S.A. w likwidacji

Bielsk Podlaski

29.

Fabryka Żarówek "HELIOS" Sp. z o.o.

Katowice

30.

Federal-Mogul BIMET S.A.

Gdańsk

31.

FP SPOMAX S.A.

Ostrów Wielkopolski

32.

Gremi Inwestycje S.A.

Karniowice

33.

H. CEGIELSKI - POZNAŃ S.A.

Poznań

34.

HOLAGRA Sp. z o.o.

Leszno

35.

Huta Stalowa Wola S.A.

Stalowa Wola

36.

INWESTSTAR S.A.

Starachowice

37.

KGHM Polska Miedź S.A.

Lubin

38.

KOFAMA Koźle S.A.

Warszawa

39.

Kopalnia Soli "Wieliczka" S.A.

Wieliczka

40.

Kopalnia Soli Bochnia Sp. z o.o.

Bochnia

41.

Kopalnie Surowców Mineralnych "KOSMIN" Sp. z o.o.

Bielany Wrocławskie

42.

KOSMO Sp. z o.o.

Wrocław

43.

Laboratorium Ochrony Środowiska Pracy Sp. z o.o.

Siedlce

44.

LOGOTEC ENGINEERING S.A.

Mysłowice

45.

LOT Aircraft Maintenance Services sp. z o.o.

Warszawa

46.

LUBINEX Sp. z o.o.

Lubin

47.

Meprozet Kościan S.A.

Kościan

48.

MESKO Spółka Akcyjna

Skarżysko- Kamienna

49.

METRON-TERM Sp. z o.o.

Toruń

50.

Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Centrum Techniki Morskiej S.A.

Gdynia

51.

Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Oponiarskiego "STOMIL" Sp. z o. o.

Poznań

52.

Piastowskie Zakłady Przemysłu Gumowego STOMIL Sp. z o.o.

Piastów

53.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Warszawa

54.

PKS Mrągowo Sp. z o.o.

Mrągowo

55.

Pol-Mot Holding S.A. w restrukturyzacji

Warszawa

56.

Polska Grupa Lotnicza S.A.

Warszawa

57.

Polska Grupa Zbrojeniowa S.A.

Radom

58.

Polski Holding Obronny Sp. z o.o.

Warszawa

59.

Polskie Centrum Badań i Certyfikacji S.A.

Warszawa

60.

Polskie Koleje Państwowe S.A.

Warszawa

61.

Przedsiębiorstwo Budowy Tras Komunikacyjnych "TRAKT" w Szczecinie Sp. z o.o.

Szczecin

62.

Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe Spółka Akcyjna

Dębica

63.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej "POLONUS" w Warszawie S.A.

Warszawa

64.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Częstochowa w Częstochowie Spółka Akcyjna w likwidacji

Częstochowa

65.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Sp. z o.o. w Przemyślu

Przemyśl

66.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Dębicy S.A.

Dębica

67.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Katowicach S.A.

Bytom

68.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Ostrowcu Świętokrzyskim S.A.

Ostrowiec Świętokrzyski

69.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Ostrowie Wielkopolskim Sp. z o.o.

Ostrów Wielkopolski

70.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Wołowie Sp. z o.o.

Wołów

71.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Zielona Góra Sp. z o.o.

Zielona Góra

72.

Przedsiębiorstwo Przemysłowo-Handlowe Nida Sp. z o.o.

Warszawa

73.

Przedsiębiorstwo Przewozu Towarów Powszechnej Komunikacji Samochodowej S.A

Katowice

74.

Przedsiębiorstwo Zaopatrzenia Szkół "Cezas" Sp. z o.o.

Białystok

75.

Przemysłowy Instytut Maszyn Budowlanych Sp. z o.o.

Kobyłka

76.

RAPZ Sp. z o.o.

Dąbrowa Górnicza

77.

Regnon S.A.

Katowice

78.

Granqvists Manufacturing Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Blękwit

79.

ROSOMAK Spółka Akcyjna

Siemianowice Śląskie

80.

RUCH Chorzów S.A.

Chorzów

81.

Siarkopol Tarnobrzeg Spółka z o.o.

Tarnobrzeg

82.

SKLEJKA ORZECHOWO S.A.

Orzechowo

83.

Stilna S.A.

Bytom

84.

Stocznia Marynarki Wojennej S.A. w upadłości

Gdynia

85.

Stomil-Poznań S.A.

Poznań

86.

Tarchomińskie Zakłady Farmaceutyczne "Polfa" S.A.

Warszawa

87.

Termoizolacja Centrum Sp. z o.o.

Zabrze

88.

TEXTILIMPEX Sp. z o.o.

Łódź

89.

UML Development Sp. z o.o.

Katowice

90.

Walcownia Metali Nieżelaznych "ŁABĘDY" S.A.

Gliwice

91.

WARS S.A.

Warszawa

92.

Warszawskie Zakłady Sprzętu Ortopedycznego S.A.

Warszawa

93.

WELUX S.A

Wrocław

94.

Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Spółka Akcyjna

Katowice

95.

Wojskowe Biuro Projektów Budowlanych sp. z o.o. w upadłości

Poznań

96.

Wojskowe Centralne Biuro Konstrukcyjno-Technologiczne S.A.

Warszawa

97.

Wojskowe Przedsiębiorstwo Handlowe Sp. z o.o.

Warszawa

98.

Wojskowe Zakłady Elektroniczne S.A. w Zielonce

Zielonka

99.

Wojskowe Zakłady Inżynieryjne S.A.

Dęblin

100.

Wojskowe Zakłady Kartograficzne Sp. z o.o.

Warszawa

101.

Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 1 S.A.

Łódź

102.

Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 S.A.

Bydgoszcz

103.

Wojskowe Zakłady Łączności Nr 1 S.A.

Zegrze

104.

Wojskowe Zakłady Łączności nr 2 S.A. w Czernicy

Czernica

105.

Wojskowe Zakłady  Motoryzacyjne S.A.

Poznań

106.

Wojskowe Zakłady Uzbrojenia S.A

Grudziądz

107.

Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego PZL Krosno S.A.

Krosno

108.

Wytwórnia Surowic i Szczepionek BIOMED Sp. z o.o.

Warszawa

109.

Zakład Budowy Naczep Sp. z o.o.

Nieżychowice

110.

Zakład Naprawczy Mechanizacji Rolnictwa Sp. z .o. w upadłości

Ostróda

111.

Zakłady Artykułów Technicznych "ARTECH" sp. z o.o.

Łódź

112.

Zakłady Ceramiczne "BOLESŁAWIEC" w Bolesławcu Sp. z o.o.

Bolesławiec

113.

Zakłady Chemiczne "JELCHEM" S.A.

Jelenia Góra

114.

Zakłady Chemiczne "NITRO-CHEM" S.A.

Bydgoszcz

115.

Zakłady Chemiczne RUDNIKI S.A.

Rudniki

116.

Zakłady Mięsne "PEKPOL OSTROŁĘKA" S.A.

Ławy

117.

Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Oleśnicy S.A. w upadłości

Oleśnica

118. 

Zakłady Przemysłu Wełnianego 9 MAJA S.A.

Łódź

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2020-12-04
  • Data wejścia w życie: 2020-12-05
  • Data obowiązywania: 2020-12-05
  • Dokument traci ważność: 2021-03-20
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA