REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2023 poz. 19

DECYZJA NR DPP-WOPN.717.7.2023.AJ
PREZESA URZĘDU TRANSPORTU KOLEJOWEGO

z dnia 7 listopada 2023 r.

w sprawie przyznania POLREGIO otwartego dostępu dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie krajowej Ostrowiec Świętokrzyski - Kraków Główny i w relacji powrotnej.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 13 ust. 1 pkt 5 w związku z art. 29c ust. 1, 2, 5, 7 i 8 oraz art. 13a ust. 1 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r. poz. 1786, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą o transporcie kolejowym", art. 11 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2018/1795 z dnia 20 listopada 2018 r. ustanawiającego procedurę i kryteria do celów stosowania badania równowagi ekonomicznej zgodnie z art. 11 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2012/34/UE (Dz. Urz. UE L 294 z 21 listopada 2018 r. str. 5), zwanego dalej „rozporządzeniem 2018/1795" oraz art. 104 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r. poz. 775, z późn. zm.), zwanej dalej „k.p.a.", po rozpoznaniu wniosku przewoźnika kolejowego POLREGIO S.A. z siedzibą w Warszawie, zwanego dalej „POLREGIO", „Przewoźnikiem" lub „Stroną", z 16 czerwca 2023 r. (data wpływu do Urzędu Transportu Kolejowego, zwanego dalej „Urzędem": 19 czerwca 2023 r.), zaktualizowanego pismem z 7 lipca 2023 r. (data wpływu do Urzędu za pośrednictwem platformy ePUAP: 7 lipca 2023 r.) oraz pismem z 25 października 2023 r. (data wpływu do Urzędu za pośrednictwem platformy ePUAP: 25 października 2023 r.), w sprawie uruchamiania planowanego nowego kolejowego przewozu pasażerskiego na trasie krajowej Ostrowiec Świętokrzyski - Kraków Główny i w relacji powrotnej, w okresie od 15 grudnia 2024 r. do 9 grudnia 2028 r., tj. w rocznych rozkładach jazdy pociągów: 2024/2025, 2025/2026, 2026/2027 oraz 2027/2028,

PRZYZNAJĘ

POLREGIO otwarty dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie krajowej
Ostrowiec Świętokrzyski - Kraków Główny i w relacji powrotnej,

realizowany liniami kolejowymi nr 8 i 25 w okresie od 15 grudnia 2024 r. do 9 grudnia 2028 r., tj. w rocznych rozkładach jazdy pociągów: 2024/2025, 2025/2026, 2026/2027 oraz 2027/2028 z zachowaniem następujących warunków i zakresu wykorzystania dostępu do linii kolejowych:

1. Na wnioskowanej trasie POLREGIO uruchomi 3 pary pociągów na dobę codziennie zgodnie z projektami rozkładu jazdy pociągów i terminami kursowania wskazanymi w załącznikach nr 1 oraz 2 do niniejszej decyzji.

2. Przewoźnik obowiązany jest uruchamiać nowe połączenia pasażerskie w częstotliwości oraz terminach wynikających z niniejszej decyzji.

Przewoźnik uprawniony jest do uruchamiania pociągów w mniejszym wymiarze, tj. częstotliwości lub terminach innych niż to wynika z punktu 1 niniejszej decyzji, wyłącznie w wyniku zaistnienia niemożliwych do przewidzenia zdarzeń zewnętrznych, niezależnych od Przewoźnika, będących następstwem siły wyższej lub działalności zarządcy infrastruktury.

3. Połączenia realizowane na podstawie niniejszej decyzji stanowią uzupełnienie oferty przewozowej zapewnianej na obszarze województw: małopolskiego i świętokrzyskiego organizowanej przez właściwego organizatora publicznego transportu zbiorowego.

4. W przypadku prac modernizacyjnych lub remontowych skutkujących zmniejszeniem zdolności przepustowej na odcinkach linii kolejowej, przez którą przebiega trasa pociągów kursujących na podstawie niniejszej decyzji i odcinkach linii kolejowych stycznych do nich, kursowanie pociągów na podstawie niniejszej decyzji nie może powodować nieuruchomienia pociągów ważnych z punktu widzenia interesu społeczno-gospodarczego kraju.

5. Przewoźnik uprawniony jest do uruchamiania pociągów, na podstawie niniejszej decyzji, w pełnej relacji, tj. Ostrowiec Świętokrzyski - Kraków Główny - Ostrowiec Świętokrzyski.

Uruchamianie przez Przewoźnika połączeń w krótszej relacji niż wskazano w pkt 1 sentencji, na podstawie niniejszej decyzji, jest dopuszczalne wyłącznie w wyniku zaistnienia zdarzeń będących następstwem siły wyższej lub działalności zarządcy infrastruktury.

6. Dopuszczalne jest zatrzymywanie się pociągów Przewoźnika na następujących stacjach: Ostrowiec Świętokrzyski, Boksycka, Kunów, Staw Kunowski, Brody Iłżeckie, Styków Iłżecki, Starachowice Michałów, Starachowice Wschodnie, Starachowice, Wąchock, Marcinków, Skarżysko Kościelne, Skarżysko-Kamienna, Skarżysko Zachodnie, Suchedniów Północny, Suchedniów, Berezów, Łączna, Zagnańsk, Tumlin, Kostomłoty, Kielce Piaski, Kielce, Kielce Białogon, Kielce Słowik, Sitkówka Nowiny, Radkowice, Wolica, Sobków, Miąsowa, Jędrzejów, Potok, Krzcięcice, Sędziszów, Klimontów, Kozłów, Tunel, Dziadówki, Miechów i Kraków Główny.

Pociąg nie będzie zatrzymywał się na stacjach handlowych na odcinku Kraków Batowice - Kamieńczyce.

Nie stanowi naruszenia postanowień niniejszej decyzji wprowadzenie dodatkowych postojów:

a) po otrzymaniu pisemnego wniosku, zawierającego uzasadnienie, od organizatora publicznego transportu zbiorowego, w rozumieniu art. 4 pkt 9 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (tekst jednolity: Dz.U. z 2022 r. poz. 1343, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą o publicznym transporcie zbiorowym", realizującego zadania w zakresie przewozów pasażerskich w transporcie kolejowym, o wprowadzenie dodatkowego zatrzymania na wskazanej stacji/przystanku;

b) ustalonych w ramach procesu koordynacji przy konstrukcji rocznego rozkładu jazdy, na wniosek zarządcy infrastruktury kolejowej w celu zachowania cykliczności rozkładu jazdy pociągów przewoźników kolejowych;

c) w przypadku wystąpienia zdarzeń będących następstwem siły wyższej lub działalności zarządcy infrastruktury.

7. Uruchamianie przez Przewoźnika nowych przewozów kolejowych nie powinno skutkować likwidacją skomunikowań pociągów uruchamianych na podstawie umowy o świadczenie usług publicznych w transporcie kolejowym.

8. Na trasie Ostrowiec Świętokrzyski - Kraków Główny i w relacji powrotnej, przebiegającej liniami kolejowymi oznaczonymi w sentencji niniejszej decyzji, Przewoźnik będzie realizował przewozy przy pomocy pojazdów typu ED78 (czteroczłonowy elektryczny zespół trakcyjny lub w trakcji wielokrotnej, w którym Przewoźnik zapewni windy i udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej sprawności ruchowej) lub pojazdami serii EN63A, EN64, EN57Ald, ED72A.

Dopuszcza się możliwość wykorzystywania również innych typów pojazdów kolejowych, jeżeli POLREGIO zagwarantuje takie same bądź lepsze parametry techniczne, eksploatacyjne i jakościowe pojazdów. Przewoźnik jest zobowiązany do wykorzystywania wyłącznie taboru spełniającego warunki techniczne, środowiskowe i eksploatacyjne określone przez zarządcę infrastruktury dla poszczególnych linii kolejowych.

9. Dopuszcza się korzystanie z tras przebiegających innymi liniami kolejowymi niż wymienione w niniejszej decyzji, przyznanych przez zarządcę infrastruktury, o ile ich przyznanie nastąpi z przyczyn niezależnych od Przewoźnika.

10. Dopuszcza się uruchomienie połączeń, o których mowa w pkt 1 sentencji, w innych godzinach niż wskazane w rozkładzie jazdy zawartym w załącznikach nr 1 i 2 do niniejszej decyzji, o ile nastąpi to z przyczyn niezależnych od Przewoźnika.

11. Przewoźnik obowiązany jest poinformować Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, zwanego dalej „Prezesem UTK", o każdym przypadku wystąpienia okoliczności uzasadniających uruchomienie połączenia na trasie Ostrowiec Świętokrzyski - Kraków Główny i w relacji powrotnej:

a) w niepełnej relacji;

b) w częstotliwości i terminie innymi niż wprost wynikającym z niniejszej decyzji,

oraz o wystąpieniu okoliczności skutkujących;

c) zaprzestaniem wykonywania przewozów przez co najmniej 6 miesięcy;

d) wprowadzeniem dodatkowych postojów.

W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w pkt 11 lit. a - d, Przewoźnik w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia ich wystąpienia, obowiązany jest przedstawić Prezesowi UTK stanowisko w sprawie wraz z uzasadnieniem.

UZASADNIENIE

Stan faktyczny:

Należy wskazać, że 19 czerwca 2023 r. wpłynął do Prezesa UTK wniosek POLREGIO z 16 czerwca 2023 r. o przyznanie otwartego dostępu na trasie Ostrowiec Świętokrzyski - Kraków Główny i w relacji powrotnej, w okresie od 15 grudnia 2024 r. do 9 grudnia 2028 r., tj. w rocznych rozkładach jazdy pociągów: 2024/2025, 2025/2026, 2026/2027 oraz 2027/2028, zwany dalej również „Wnioskiem".

Pismem z 22 czerwca 2023 r. (znak: DPP-WOPN.717.7.2023.2.AJ) Prezes UTK wezwał POLREGIO do uzupełnienia braków formalnych i merytorycznych Wniosku.

Do Urzędu 7 lipca 2023 r. wpłynął za pośrednictwem platformy ePUAP zaktualizowany Wniosek POLREGIO.

Natomiast 14 lipca 2023 r. do Urzędu wpłynął za pośrednictwem platformy ePUAP dokument pełnomocnictwa dla osoby wskazanej przez POLREGIO do działania w imieniu i na rzecz Przewoźnika w przedmiotowym postępowaniu przed Prezesem UTK.

Pismem z 19 lipca 2023 r. (znak: DPP-WOPN.717.7.2023.5.AJ) Prezes UTK powiadomił POLREGIO o wszczęciu postępowania administracyjnego w przedmiocie wydania decyzji w sprawie dotyczącej otwartego dostępu na trasie krajowej Ostrowiec Świętokrzyski - Kraków Główny i w relacji powrotnej w okresie od 15 grudnia 2024 r. do 9 grudnia 2028 r., tj. w rocznych rozkładach jazdy pociągów: 2024/2025, 2025/2026, 2026/2027 oraz 2027/2028. Strona została także poinformowana o materiale dowodowym i faktach znanych Prezesowi UTK z urzędu. W tym samym piśmie Prezes UTK poinformował Przewoźnika o przysługującym prawie wglądu w akta sprawy, sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów.

Prezes UTK 19 lipca 2023 r. opublikował informację o wpływie Wniosku POLREGIO na stronie internetowej Urzędu pod adresem: https://utk.gov.pl/pl/dostep-do-infrastruktur/dostep-do-infrastruktu/otwarty-dostep-krajowy/powiadomienia/20261,Powiadomienie-POLREGIO-SA-o-planowanych-nowych-krajowych-uslugach-pasazerskich-n.html.

Pismem z 20 lipca 2023 r. (znak: DPP-WOPN.717.7.2023.6.AJ) Prezes UTK powiadomił podmioty uprawnione o otrzymaniu powiadomienia POLREGIO z 16 czerwca 2023 r., w sprawie uruchamiania planowanego nowego kolejowego przewozu pasażerskiego na trasie krajowej Ostrowiec Świętokrzyski - Kraków Główny i w relacji powrotnej oraz poinformował o przysługującym prawie zgłoszenia wniosku o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej, w terminie i na zasadach określonych w przepisach rozporządzenia 2018/1795.

Pismem z 9 sierpnia 2023 r. (znak: BBPR1k-070-182/2023; data wpływu do Urzędu za pośrednictwem platformy ePUAP: 9 sierpnia 2023 r.) przewoźnik „PKP Intercity" S.A. z siedzibą w Warszawie, zwany dalej „PKP Intercity", poinformował, że nie będzie składał wniosku o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej.

W wiadomości elektronicznej z 28 sierpnia 2023 r. „Koleje Małopolskie" sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, zwana dalej „Kolejami Małopolskimi" poinformowała, że nie będzie składała wniosku o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej.

Pismem z 1 września 2023 r. (znak: DPP-WOPN.717.7.2023.10.AJ) Prezes UTK zawiadomił PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z siedzibą w Warszawie, zwaną dalej „PKP PLK", że w terminie określonym w art. 5 ust. 1 rozporządzenia 2018/1795 nie został złożony żaden wniosek o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej.

Pismem z 1 września 2023 r. (znak: DPP-WOPN.717.7.2023.11.AJ) Prezes UTK zawiadomił POLREGIO, że w terminie określonym w art. 5 ust. 1 rozporządzenia 2018/1795 nie został złożony żaden wniosek o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej. Ponadto Prezes UTK zawiadomił POLREGIO o pozostałych dokumentach wchodzących w skład materiału dowodowego sprawy. Jednocześnie Prezes UTK poinformował Stronę o zakończeniu etapu zbierania materiału dowodowego w sprawie oraz o przysługującym Przewoźnikowi prawie do wypowiedzenia się, co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań, w terminie 5 dni od doręczenia pisma.

W piśmie z 27 września 2023 r. (znak: DE.072.61.2023.BT) Koleje Małopolskie poinformowały, że nie będą składały wniosku o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej.

Pismem z 28 września 2023 r. (znak: DPP-WOPN.717.7.2023.13.AJ) Prezes UTK zawiadomił POLREGIO o pozostałych dokumentach wchodzących w skład materiału dowodowego sprawy. Jednocześnie Prezes UTK poinformował Stronę o zakończeniu etapu zbierania materiału dowodowego w sprawie oraz o przysługującym Przewoźnikowi prawie do wypowiedzenia się, co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań, w terminie 5 dni od doręczenia pisma.

Pismem z 5 października 2023 r. (znak: DPP-WOPN.717.7.2023.15.AJ) Prezes UTK zawiadomił POLREGIO o wyznaczeniu nowego terminu na rozpatrzenie przedmiotowej sprawy do 9 listopada 2023 r.

Pismem 19 października 2023 r. (znak: DPP-WOPN.717.7.2023.16.AJ) Prezes UTK wezwał POLREGIO do doprecyzowania treści projektu rozkładu jazdy nowej usługi na trasie krajowej Ostrowiec Świętokrzyski - Kraków Główny - Ostrowiec Świętokrzyski, wskazanego we Wniosku.

W odpowiedzi na wezwanie Prezesa UTK z 19 października 2023 r. (znak: DPP-WOPN.717.7.2023.16.AJ), do Urzędu wpłynęło ePismo POLREGIO z 25 października 2023 r. wraz z załącznikami, w którym Strona uczyniła zadość wezwaniu Prezesa UTK.

Strona nie skorzystała z przysługującego uprawnienia do wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań.

Mając powyższe na uwadze, Prezes UTK zważył, co następuje:

Stosownie do art. 13a ust. 1 ustawy o transporcie kolejowym do postępowania przed Prezesem UTK stosuje się, z zastrzeżeniem art. 13ab i art. 13b ust. 2 i 3, przepisy k.p.a.

Zgodnie natomiast z art. 104 § 1 k.p.a.: Organ administracji publicznej załatwia sprawę przez wydanie decyzji, chyba że przepisy kodeksu stanowią inaczej.

Art. 13 ust. 1 pkt 5 ustawy o transporcie kolejowym przyznaje Prezesowi UTK kompetencję do wydawania decyzji dotyczących otwartego dostępu.

Jak już wskazano, 19 czerwca 2023 r. do Prezesa UTK wpłynął Wniosek POLREGIO z 16 czerwca 2023 r., zaktualizowany 7 lipca 2023 r., w sprawie uruchamiania planowanego nowego kolejowego przewozu pasażerskiego na trasie krajowej Ostrowiec Świętokrzyski - Kraków Główny i w relacji powrotnej na okres czterech kolejnych rocznych rozkładów jazdy pociągów, począwszy od 15 grudnia 2024 r. do 9 grudnia 2028 r.

W związku z otrzymaniem przez Prezesa UTK Wniosku, niezbędne było ustalenie statusu Przewoźnika na podstawie obowiązujących przepisów prawa.

Zgodnie z informacjami, którymi Prezes UTK dysponuje z urzędu, POLREGIO jest podmiotem sektora transportu kolejowego posiadającym licencję nr L/085/2020, potwierdzającą zdolność do wykonywania funkcji przewoźnika kolejowego na terytorium Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego, zgodnie z właściwymi przepisami unijnymi oraz krajowymi, wraz z ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej, niezbędnej dla wykonywania funkcji przewoźnika kolejowego. Ponadto na rzecz POLREGIO został wydany jednolity certyfikat bezpieczeństwa nr PL1020210197 ważny od 1 grudnia 2021 r. do 1 grudnia 2026 r., potwierdzający akceptację przyjętego przez przedsiębiorstwo kolejowe systemu zarządzania bezpieczeństwem, w tym regulacji przyjętych przez przedsiębiorstwo w celu spełniania konkretnych wymagań w zakresie bezpiecznego wykonywania przewozów na danej sieci, zgodnie z właściwymi przepisami unijnymi oraz krajowymi. Wszystkie wskazane powyżej dokumenty POLREGIO zostały wydane przez Prezesa UTK. Z tego względu Prezes UTK ustalił, że POLREGIO jest przewoźnikiem kolejowym posiadającym podstawowe dokumenty z zakresu transportu kolejowego, umożliwiające wykonywanie kolejowych przewozów osób.

Stosownie do art. 29c ust. 1 ustawy o transporcie kolejowym: Regularny przewóz kolejowy osób niebędący przewozem o charakterze użyteczności publicznej jest wykonywany na podstawie decyzji o przyznaniu otwartego dostępu albo decyzji o przyznaniu ograniczonego dostępu.

Zgodnie z art. 29d ust. 4 ustawy o transporcie kolejowym: W zakresie kolejowych przewozów osób innych niż przewozy okazjonalne zarządca zawiera umowę o przydzielenie zdolności przepustowej w takim zakresie, w jakim aplikant zawarł umowę o świadczenie usług publicznych, przedstawił oświadczenie organizatora publicznego transportu kolejowego o zamiarze objęcia pociągów umową o świadczenie usług publicznych albo uzyskał decyzję o przyznaniu otwartego dostępu albo decyzję o przyznaniu ograniczonego dostępu.

W świetle wyżej cytowanych przepisów ustawy o transporcie kolejowym podmiotem uprawnionym do złożenia wniosku o przyznanie otwartego dostępu na danej trasie jest więc aplikant. Zgodnie z treścią art. 4 pkt 9b ustawy o transporcie kolejowym aplikantem jest przewoźnik kolejowy, międzynarodowe ugrupowanie interesów gospodarczych obejmujące przewoźników kolejowych lub inny podmiot zainteresowany uzyskaniem zdolności przepustowej, w szczególności organizator publicznego transportu kolejowego, spedytor, nadawca ładunku lub operator transportu kombinowanego.

Natomiast przez przewoźnika kolejowego, zgodnie z art. 4 pkt 9 ustawy o transporcie kolejowym, należy rozumieć przedsiębiorcę uprawnionego do wykonywania przewozów kolejowych, w tym przedsiębiorcę świadczącego wyłącznie usługę trakcyjną, na podstawie licencji i jednolitego certyfikatu bezpieczeństwa, lub przedsiębiorcę uprawnionego do wykonywania przewozów kolejowych na podstawie świadectwa bezpieczeństwa.

Tym samym należy stwierdzić, że POLREGIO, w związku z posiadaniem licencji na wykonywanie przewozów kolejowych osób oraz jednolitego certyfikatu bezpieczeństwa, spełnia wymagania ustawy o transporcie kolejowym pozwalające uznać Stronę za przewoźnika kolejowego. Przewoźnikowi przysługuje zatem uprawnienie do złożenia wniosku dotyczącego przyznania otwartego dostępu do infrastruktury kolejowej. Wniosek został podpisany przez pełnomocnika umocowanego na podstawie pełnomocnictwa podpisanego przez osoby upoważnione do reprezentacji POLREGIO zgodnie z zasadami reprezentacji Strony wskazanymi w Krajowym Rejestrze Sądowym.

Zgodnie z treścią art. 29c ust. 2 ustawy o transporcie kolejowym aplikant, który zamierza wystąpić o przydzielenie zdolności przepustowej w celu wykonywania przewozu na podstawie decyzji o przyznaniu otwartego dostępu, na trasie, na której są wykonywane przewozy na podstawie umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego, informuje o tym właściwego zarządcę infrastruktury oraz Prezesa UTK. Informacja o planowanym uruchomieniu komercyjnych przewozów osób na danej trasie powinna zostać przedstawiona za pomocą standardowego formularza powiadomienia, o którym mowa w art. 4 ust. 2 rozporządzenia 2018/1795, nie później niż w terminie 18 miesięcy przed dniem wejścia w życie rozkładu jazdy pociągów, którego będzie dotyczył wniosek o przydzielenie zdolności przepustowej.

Należy wskazać, że POLREGIO przekazała Wniosek 19 czerwca 2023 r., zachowując termin 18 miesięcy przed dniem wejścia w życie rozkładu jazdy pociągów 2024/2025. Powyższe oznacza, że moment wniesienia przez Stronę Wniosku do Prezesa UTK, a także szacowany czas uruchomienia przez Stronę przewozów są zgodne z postanowieniami art. 29c ust. 2 ustawy o transporcie kolejowym.

Stosownie do art. 29c ust. 3 ustawy o transporcie kolejowym: Prezes UTK, nie później niż przed upływem 10 dni od dnia otrzymania informacji o zamiarze wykonywania regularnego przewozu osób, o której mowa w ust. 2, przekazuje tę informację organizatorowi publicznego transportu kolejowego i przewoźnikowi kolejowemu, którzy zawarli umowę o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego na trasie, o której mowa w ust. 2.

Artykuł 29c ust. 4 ustawy o transporcie kolejowym określa, że w terminie miesiąca od dnia otrzymania informacji o zamiarze wykonywania regularnego przewozu osób, o której mowa w ust. 2 tego przepisu, organizator publicznego transportu kolejowego i przewoźnik kolejowy, którzy zawarli umowę o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego, oraz zarządca właściwej infrastruktury kolejowej mogą złożyć do Prezesa UTK wniosek o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego w rozumieniu przepisów rozporządzenia 2018/1795.

Pismem z 20 lipca 2023 r. (znak: DPP-WOPN.717.7.2023.6.AJ) Prezes UTK zawiadomił podmioty uprawnione, tj. te, którym przysługuje możliwość złożenia wniosku o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej, o planowanym uruchomieniu nowej usługi przez Przewoźnika. W przedmiotowym postępowaniu administracyjnym podmiotami uprawnionymi do złożenia wniosku o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej, o których mowa w art. 11 ust. 2 dyrektywy 2012/34/UE1, byli: Minister Infrastruktury, Marszałek Województwa Małopolskiego, Marszałek Województwa Świętokrzyskiego, PKP Intercity, Koleje Małopolskie i PKP PLK.

Przepisy art. 29c ust. 3 i 4 ustawy o transporcie kolejowym nawiązują do regulacji art. 5 ust. 1 rozporządzenia 2018/1795, który stanowi, że: Każdy wniosek o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej składany jest do organu regulacyjnego przez podmioty, o których mowa w art. 11 ust. 2 akapit pierwszy dyrektywy 2012/34/UE, w terminie wyznaczonym w tym przepisie. Przepis art. 5 ust. 1 rozporządzenia 2018/1795 zawiera odesłanie do przepisu ustanowionego na poziomie dyrektywy. Natomiast zgodnie z art. 11 ust. 2 dyrektywy 2012/34/UE w brzmieniu nadanym dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2370 z dnia 14 grudnia 2016 r. zmieniającą dyrektywę 2012/34/UE w odniesieniu do otwarcia rynku krajowych kolejowych przewozów pasażerskich oraz zarządzania infrastrukturą kolejową (Dz. Urz. UE L 352 z 23 grudnia 2016 r. str. 1): aby określić, czy zostałaby zagrożona równowaga ekonomiczna w ramach umowy o świadczenie usług publicznych, właściwy organ regulacyjny lub właściwe organy regulacyjne, o których mowa w art. 55, przeprowadzają obiektywną analizę ekonomiczną i opierają swoją decyzję na z góry ustalonych kryteriach. Dokonują tego na wniosek złożony w terminie miesiąca od otrzymania informacji o zamiarze świadczenia przewozów pasażerskich, o którym mowa w art. 38 ust. 4, przez dowolny z poniższych podmiotów:

a) właściwy organ lub właściwe organy, które zawarły umowę o świadczenie usług publicznych;

b) każdy inny zainteresowany właściwy organ mający prawo ograniczania dostępu na podstawie niniejszego artykułu;

c) zarządca infrastruktury;

d) przedsiębiorstwo kolejowe realizujące umowę o świadczenie usług publicznych.

Ze względu na to, że obowiązujące przepisy nie wiążą ze sobą początku biegu terminu dla złożenia wniosku o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej z momentem publikacji jawnej wersji powiadomienia aplikanta (tu: POLREGIO) o planowanej nowej usłudze, Prezes UTK przyjął, że początek biegu terminu dla każdego z podmiotów liczony jest indywidualnie. Początek biegu terminu dla złożenia przez podmiot uprawniony wniosku o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej związany jest z momentem doręczenia pisma organu regulacyjnego informującego o otrzymaniu wniosku o przyznanie otwartego dostępu do infrastruktury kolejowej. Z tego względu należało przyjąć, że termin na dokonanie czynności, o której mowa powyżej, rozpoczynał się, zgodnie z obowiązującymi zasadami obliczania terminów, od momentu doręczenia podmiotom uprawionym pisma Prezesa UTK z 20 lipca 2023 r. (znak: DPP-WOPN.717.7.2023.6.AJ).

W ustawie o transporcie kolejowym znajduje się również regulacja dotycząca sposobu postępowania Prezesa UTK w przypadku braku wniosku o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej oraz w sytuacji otrzymania takiego wniosku.

Wydanie decyzji o przyznaniu otwartego dostępu na danej trasie jest możliwe w sytuacji, gdy żaden podmiot uprawniony nie złoży w terminie przewidzianym przepisami, wniosku o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej albo gdy w wyniku przeprowadzonego badania, o którym mowa w art. 29c ust. 4 ustawy o transporcie kolejowym, Prezes UTK oceni, że proponowane połączenie pasażerskie nie zagraża równowadze ekonomicznej umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego (art. 29c ust. 5 ustawy o transporcie kolejowym).

W ramach niniejszego postępowania zostało złożone pismo PKP Intercity z 9 sierpnia 2023 r. (znak: BBPR1k-070-182/2023) oraz pismo Kolei Małopolskich z 27 września 2023 r. (znak: DE.072.61.2023.BT), w którym ww. podmioty przedstawiły swoje stanowiska.

Pismo PKP Intercity z 9 sierpnia 2023 r. (znak: BBPR1k-070-182/2023)

W piśmie z 9 sierpnia 2023 r. (znak: BBPR1k-070-182/2023) PKP Intercity oświadczyła, że nie będzie składała wniosku o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej.

Pismo Kolei Małopolskich z 27 września 2023 r. (znak: DE.072.61.2023.BT)

W piśmie z 27 września 2023 r. (znak: DE.072.61.2023.BT) Koleje Małopolskie oświadczyły, że nie będą składały wniosku o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej.

W związku z powyższym należy uznać, że w ramach niniejszego postępowania, w terminie określonym w art. 5 ust. 1 rozporządzenia 2018/1795, do Prezesa UTK nie wpłynął żaden wniosek o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej.

Wobec tego, w świetle art. 29c ust. 5 ustawy o transporcie kolejowym, Prezes UTK obowiązany był wydać decyzję o przyznaniu otwartego dostępu na trasie krajowej Ostrowiec Świętokrzyski - Kraków Główny i w relacji powrotnej, w okresie od 15 grudnia 2024 r. do 9 grudnia 2028 r., tj. w rocznych rozkładach jazdy pociągów: 2024/2025, 2025/2026, 2026/2027 oraz 2027/2028.

Zgodnie z treścią art. 29c ust. 7 ustawy o transporcie kolejowym: w decyzji o przyznaniu otwartego dostępu albo o przyznaniu ograniczonego dostępu określa się w szczególności:

1) aplikanta, jego siedzibę i adres;

2) trasy, na których mają być realizowane przewozy;

3) okres, na jaki decyzja zostaje wydana;

4) warunki oraz zakres korzystania z dostępu do infrastruktury kolejowej.

Przepis art. 29c ust. 7 pkt 4 ustawy o transporcie kolejowym obliguje Prezesa UTK do określenia w decyzji o przyznaniu otwartego dostępu warunków oraz zakresu korzystania z dostępu do infrastruktury kolejowej. Z tego względu Prezes UTK wprowadził w sentencji klauzule regulujące, na jakich warunkach i w jaki sposób Przewoźnik będzie mógł korzystać z infrastruktury kolejowej na podstawie niniejszej decyzji.

Prezes UTK przyznał POLREGIO, zgodnie z Wnioskiem Przewoźnika, prawo do wykonywania przewozów na wnioskowanej trasie w wymiarze 3 par pociągów na dobę codziennie w relacji Ostrowiec Świętokrzyski - Kraków Główny - Ostrowiec Świętokrzyski od 15 grudnia 2024 r. do 9 grudnia 2028 r. tj. w rocznych rozkładach jazdy pociągów 2024/2025, 2025/2026, 2026/2027 oraz 2027/2028, zgodnie z projektami rozkładu jazdy pociągów i terminami kursowania wskazanymi w załącznikach nr 1 i 2 do niniejszej decyzji.

Prezes UTK określił w decyzji, że w przypadku prac modernizacyjnych lub remontowych skutkujących zmniejszeniem zdolności przepustowej na odcinkach linii kolejowych, przez które przebiega trasa pociągów kursujących na podstawie niniejszej decyzji i odcinkach linii kolejowych stycznych do nich, kursowanie pociągów na podstawie niniejszej decyzji nie może powodować nieuruchomienia pociągów ważnych z punktu widzenia interesu społeczno-gospodarczego Rzeczpospolitej Polskiej.

W zgodzie z tym Prezes UTK zastrzegł również, że Przewoźnik uprawniony jest do uruchamiania pociągów, na podstawie niniejszej decyzji, na trasie krajowej Ostrowiec Świętokrzyski - Kraków Główny i w relacji powrotnej na wskazanych przez Przewoźnika odcinkach trasy, zgodnie z pkt 1 sentencji niniejszej decyzji. Uruchamianie przez Stronę połączeń w krótszej relacji, na podstawie niniejszej decyzji, zostało zastrzeżone dla zdarzeń będących następstwem siły wyższej lub działalności zarządcy infrastruktury. W ocenie Prezesa UTK, skoro POLREGIO złożyła wniosek o przyznanie otwartego dostępu, na podstawie którego uruchamiane będą połączenia w relacji Ostrowiec Świętokrzyski - Kraków Główny - Ostrowiec Świętokrzyski, to niecelowe byłoby działanie Przewoźnika polegające na wykonywaniu połączeń w krótszej relacji niż na wskazanych przez Stronę odcinkach trasy. Prezes UTK zauważa, że takie działanie mogłoby godzić nie tylko w prawidłowość przeprowadzonego postępowania przez organ regulacyjny oraz ocenę ewentualnie zgłoszonych wniosków przez podmioty uprawnione, ale również w interes potencjalnych podróżnych.

Prezes UTK, zgodnie z Wnioskiem POLREGIO, ustalił, że dopuszczalne jest zatrzymywanie się pociągów Przewoźnika na następujących stacjach: Ostrowiec Świętokrzyski, Boksycka, Kunów, Staw Kunowski, Brody Iłżeckie, Styków Iłżecki, Starachowice Michałów, Starachowice Wschodnie, Starachowice, Wąchock, Marcinków, Skarżysko Kościelne, Skarżysko-Kamienna, Skarżysko Zachodnie, Suchedniów Północny, Suchedniów, Berezów, Łączna, Zagnańsk, Tumlin, Kostomłoty, Kielce Piaski, Kielce, Kielce Białogon, Kielce Słowik, Sitkówka Nowiny, Radkowice, Wolica, Sobków, Miąsowa, Jędrzejów, Potok, Krzcięcice, Sędziszów, Klimontów, Kozłów, Tunel, Dziadówki, Miechów i Kraków Główny.

Zgodnie z Wnioskiem POLREGIO pociąg nie będzie zatrzymywał się na stacjach handlowych na odcinku Kraków Batowice - Kamieńczyce.

Jednocześnie Prezes UTK stwierdził, że nie stanowi naruszenia postanowień niniejszej decyzji wprowadzenie dodatkowych postojów:

a) po otrzymaniu pisemnego wniosku, zawierającego uzasadnienie, od organizatora publicznego transportu zbiorowego, w rozumieniu ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, realizującego zadania w zakresie przewozów pasażerskich w transporcie kolejowym, o wprowadzenie dodatkowego zatrzymania na wskazanej stacji/przystanku;

b) ustalonych w ramach procesu koordynacji przy konstrukcji rocznego rozkładu jazdy, na wniosek zarządcy infrastruktury kolejowej w celu zachowania cykliczności rozkładu jazdy pociągów przewoźników kolejowych;

c) w przypadku wystąpienia zdarzeń będących następstwem siły wyższej lub działalności zarządcy infrastruktury.

Uruchamianie usługi POLREGIO nie powinno powodować zakłócenia istniejących skomunikowań pomiędzy pociągami uruchamianymi na podstawie umowy o świadczenie usług publicznych. Prezes UTK zwrócił uwagę na to, że nowe połączenia Przewoźnika powinny mieć charakter uzupełniający wobec istniejącej oferty przewozowej, a więc stanowić dla niej wartość dodaną, a nie skutkować jej pogorszeniem. Z tego względu zarządca infrastruktury powinien uwzględniać w procesie alokacji zdolności przepustowej charakter realizowanej usługi Przewoźnika.

Połączenia realizowane na podstawie niniejszej decyzji powinny stanowić uzupełnienie oferty przewozowej zapewnianej na obszarze województw: małopolskiego i świętokrzyskiego organizowanej przez właściwego organizatora publicznego transportu zbiorowego. Jak wskazała POLREGIO we Wniosku: Niniejszy wniosek został przygotowany w odpowiedzi na szereg postulatów, zwłaszcza lokalnych społeczności, które mieszkając w powiatach ostrowieckim, starachowickim, skarżyskim i kieleckim województwa świętokrzyskiego, odczuły negatywne konsekwencje braku możliwości uzgodnienia z województwem małopolskim w 2022 roku, na mocy ustawy o publicznym transporcie zbiorowym (dalej ustawy PTZ), dotychczasowej liczby bezpośrednich połączeń kolejowych z Ostrowca Świętokrzyskiego do Krakowa.

Zgodnie ze złożonym przez POLREGIO Wnioskiem, przewozy realizowane na trasie Ostrowiec Świętokrzyski - Kraków Główny i w relacji powrotnej przebiegającej liniami kolejowymi oznaczonymi w sentencji niniejszej decyzji, będą realizowane przy pomocy pojazdów typu ED78 (czteroczłonowy elektryczny zespół trakcyjny lub w trakcji wielokrotnej, w którym Przewoźnik zapewni windy i udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej sprawności ruchowej) lub pojazdami serii EN63A, EN64, EN57Ald, ED72A, celem zoptymalizowania oferty.

Dopuszcza się możliwość wykorzystywania również innych niż wskazane powyżej typów pojazdów kolejowych, jeżeli POLREGIO zagwarantuje takie same bądź lepsze parametry techniczne, eksploatacyjne i jakościowe pojazdów. Przewoźnik jest zobowiązany do wykorzystywania wyłącznie taboru spełniającego warunki techniczne, środowiskowe i eksploatacyjne określone przez zarządcę infrastruktury dla poszczególnych linii kolejowych.

Prezes UTK zastrzegł w decyzji, że dopuszczalne jest korzystanie przez POLREGIO z tras przebiegających innymi liniami kolejowymi niż wymienione w niniejszej decyzji, przyznanych przez zarządcę infrastruktury, o ile ich przyznanie nastąpi z przyczyn niezależnych od Przewoźnika (np. w związku z ograniczoną zdolnością przepustową konkretnego odcinka infrastruktury kolejowej lub obowiązywaniem trasy okrężnej dla określonego fragmentu trasy).

Prezes UTK ustalił, że dopuszczalne jest uruchomienie połączeń, o których mowa w pkt 1 sentencji, w innych godzinach niż wskazane w rozkładzie jazdy zawartym w załącznikach nr 1 i 2 do niniejszej decyzji, o ile nastąpi to z przyczyn niezależnych od Przewoźnika (np. w związku z ograniczoną zdolnością przepustową infrastruktury kolejowej lub przesunięciem godzin odjazdu ze względu na obowiązujące priorytety przy układaniu rozkładu jazdy).

Mając na względzie rolę Prezesa UTK jako organu regulacyjnego w zakresie sektora kolejowego ustalono, że Przewoźnik obowiązany jest poinformować organ regulacyjny o każdym przypadku wystąpienia okoliczności uzasadniających uruchomienie połączenia na trasie Ostrowiec Świętokrzyski - Kraków Główny i w relacji powrotnej:

a) w niepełnej relacji;

b) w częstotliwości i terminie innymi niż wprost wynikającym z niniejszej decyzji, oraz o wystąpieniu okoliczności skutkujących:

c) zaprzestaniem wykonywania przewozów przez co najmniej 6 miesięcy;

d) wprowadzeniem dodatkowych postojów.

W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w lit. a - d, Przewoźnik obowiązany jest, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia ich wystąpienia, przedstawić stanowisko w sprawie wraz z uzasadnieniem.

Powyższa klauzula ma na celu uzyskiwanie na bieżąco wiedzy na temat faktycznie realizowanych przez POLREGIO przewozów i ich zgodności z treścią postanowień zawartych w niniejszej decyzji.

Mając na uwadze powyższe, Prezes UTK rozstrzygnął jak w sentencji.

Zgodnie z art. 29c ust. 8 ustawy o transporcie kolejowym decyzja o przyznaniu otwartego dostępu jest wydawana na okres nieprzekraczający 5 lat. Ze względu na złożony przez POLREGIO Wniosek, Prezes UTK przyznał Przewoźnikowi prawo otwartego dostępu na trasie Ostrowiec Świętokrzyski - Kraków Główny i w relacji powrotnej, od 15 grudnia 2024 r. do 9 grudnia 2028 r.

Prezes UTK dokonuje okresowej kontroli działalności przewoźników kolejowych wykonujących przewozy w ramach otwartego dostępu w zakresie spełniania warunków korzystania z dostępu do infrastruktury kolejowej określonych w decyzji o przyznaniu otwartego dostępu (art. 29c ust. 10 ustawy o transporcie kolejowym).

Decyzja o przyznaniu otwartego dostępu do infrastruktury kolejowej wygasa w przypadku likwidacji albo ogłoszenia upadłości aplikanta, któremu decyzja została wydana (art. 29c ust. 11 ustawy o transporcie kolejowym).

Zgodnie z art. 29c ust. 12 ustawy o transporcie kolejowym, Prezes UTK uchyla decyzję o przyznaniu otwartego dostępu do infrastruktury kolejowej w przypadku:

1) wystąpienia rażącego naruszenia warunków korzystania z dostępu do infrastruktury kolejowej określonych w tej decyzji;

2) zaprzestania wykonywania przewozów przez co najmniej 6 miesięcy z przyczyn leżących po stronie aplikanta.

POUCZENIE

Stronie niezadowolonej z niniejszej decyzji przysługuje prawo zwrócenia się do Prezesa UTK z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy w terminie 30 dni od daty doręczenia decyzji (art. 127 § 3 k.p.a. w związku z art. 29c ust. 9 ustawy o transporcie kolejowym).

Jeżeli strona nie chce skorzystać z prawa do zwrócenia się z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy, może wnieść do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie skargę na decyzję w terminie 30 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa UTK.

Wpis od skargi wynosi 200 zł i uiszczany jest gotówką do kasy sądu administracyjnego lub na rachunek bankowy tego sądu, zgodnie z art. 15 w związku z art. 127 § 3 w zw. z art. 129 § 2 k.p.a. w związku z art. 3 § 2 pkt 1 oraz art. 13 § 2, art. 52 § 1 i § 3, art. 53 § 1 i art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r. poz. 1634, z późn. zm.), zwanej dalej „p.p.s.a.", w związku z § 2 ust. 1 pkt 2 i § 5 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2003 r. w sprawie wysokości oraz szczegółowych zasad pobierania wpisu w postępowaniu przed sądami administracyjnymi (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r. poz. 535).

Stronie przysługuje możliwość ubiegania się o prawo pomocy obejmujące zwolnienie strony od kosztów sądowych oraz bezpłatne ustanowienie profesjonalnego pełnomocnika, na zasadach określonych w art. 239 - art. 262 p.p.s.a.

Strona zadowolona z decyzji może złożyć oświadczenie o zrzeczeniu się uprawnienia do wniesienia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy skutkujące prawomocnością decyzji. Złożenie oświadczenia następuje na zasadach ogólnych przewidzianych dla wniesienia podania określonych w art. 63 § 1 k.p.a.

Opłata:

Od niniejszej decyzji należna opłata skarbowa wynosi 10 zł (słownie: dziesięć złotych 00/100), zgodnie z cz. I pkt 53 Załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U. z 2023 r. poz. 2111). Strona, wraz z Wnioskiem, przedstawiła potwierdzenie uiszczenia 14 czerwca 2023 r. ww. opłaty skarbowej na rachunek Centrum Obsługi Podatnika Urzędu m.st. Warszawy.

W związku z powyższym uznać należy, że opłata za wydanie niniejszej decyzji została uiszczona przez Stronę w całości.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego Ignacy Góra


1 dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2012/34/UE z dnia 21 listopada 2012 r. w sprawie utworzenia jednolitego europejskiego obszaru kolejowego (wersja przekształcona) (Dz. Urz. UE L 343 z 14 grudnia 2012 r. str. 32), zwana dalej „dyrektywą 2012/34/UE"

Załącznik 1. [Załącznik nr 1 do decyzji znak: DPP-WOPN.717.7.2023.AJ]

Załączniki:

1. Projekt rocznego rozkładu jazdy w okresie od 15 grudnia 2024 r. do 9 grudnia 2028 r., tj. w rocznych rozkładach jazdy pociągów: 2024/2025, 2025/2026, 2026/2027 oraz 2027/2028 na trasie krajowej Ostrowiec Świętokrzyski - Kraków Główny.

2. Projekt rocznego rozkładu jazdy w okresie od 15 grudnia 2024 r. do 9 grudnia 2028 r., tj. w rocznych rozkładach jazdy pociągów: 2024/2025, 2025/2026, 2026/2027 oraz 2027/2028 na trasie krajowej Kraków Główny - Ostrowiec Świętokrzyski.

Załącznik nr 1 do decyzji znak: DPP-WOPN.717.7.2023.AJ

Lp.

nr

linii

odległość
w km

st/ p.o.

Numer pociągu

32310/1

32312/3

32314/5

postój w min

Nazwa przystanku

Przyjazd

Odjazd

Przyjazd

Odjazd

Przyjazd

Odjazd

Termin kursowania

codziennie

codziennie

codziennie

1.

25

0

st

Ostrowiec Świętokrzyski

-

05:05:00

-

11:30:00

-

14:30:00

-

ph

2.

25

4,256

p.o.

Boksycka

05:09:00

05:09:30

11:34:00

11:34:30

14:34:00

14:34:30

0,5

ph

3.

25

2,876

st

Kunów

05:12:00

05:12:30

11:37:00

11:37:30

14:37:00

14:37:30

0,5

ph

4.

25

5,525

p.o.

Staw Kunowski

05:17:00

05:17:30

11:42:00

11:42:30

14:42:00

14:42:30

0,5

ph

5.

25

3,845

p.o.

Brody Iłżeckie

05:21:00

05:21:30

11:46:00

11:46:30

14:46:00

14:46:30

0,5

ph

6.

25

3,75

p.o.

Styków Iłżecki

05:25:00

05:25:30

11:50:00

11:50:30

14:50:00

14:50:30

0,5

ph

7.

25

3,02

p.o.

Starachowice Michałów

05:28:00

05:28:30

11:53:00

11:53:30

14:53:00

14:53:30

0,5

ph

8.

25

4,152

st

Starachowice Wschodnie

05:32:00

05:32:30

11:57:00

11:57:30

14:57:00

14:57:30

0,5

ph

9.

25

1,857

p.o.

Starachowice

05:34:00

05:34:30

11:59:00

11:59:30

14:59:00

14:59:30

0,5

ph

10.

25

4,506

st

Wąchock

05:38:00

05:38:30

12:03:00

12:03:30

15:03:00

15:03:30

0,5

ph

11.

25

2,934

p.o.

Marcinków

05:41:00

05:41:30

12:06:00

12:06:30

15:06:00

15:06:30

0,5

ph

12.

25

6,208

p.o.

Skarżysko Kościelne

05:46:00

05:46:30

12:11:00

12:11:30

15:11:00

15:11:30

0,5

ph

13.

8

2,68

st

Skarżysko-Kamienna

05:50:00

05:52:00

12:15:00

12:17:00

15:15:00

15:17:00

2

ph

14.

8

2,408

p.o.

Skarżysko Zachodnie

05:55:00

05:55:30

12:20:00

12:20:30

15:20:00

15:20:30

0,5

ph

15.

8

4,187

p.o.

Suchedniów Północny

05:59:00

05:59:30

12:24:00

12:24:30

15:24:00

15:24:30

0,5

ph

16.

8

2,367

st

Suchedniów

06:01:00

06:01:30

12:26:00

12:26:30

15:26:00

15:26:30

0,5

ph

17.

8

2,695

p.o.

Berezów

06:04:00

06:04:30

12:29:00

12:29:30

15:29:00

15:29:30

0,5

ph

18.

8

5,172

st

Łączna

06:09:00

06:09:30

12:34:00

12:34:30

15:34:00

15:34:30

0,5

ph

19.

8

11,026

st

Zagnańsk

06:18:00

06:18:30

12:43:00

12:43:30

15:43:00

15:43:30

0,5

ph

20.

8

4,901

p.o.

Tumlin

06:22:00

06:22:30

12:47:00

12:47:30

15:47:00

15:47:30

0,5

ph

21.

8

5,862

st

Kostomłoty

06:27:00

06:27:30

12:52:00

12:52:30

15:52:00

15:52:30

0,5

ph

22.

8

3,805

p.o.

Kielce Piaski

06:31:00

06:31:30

12:56:00

12:56:30

15:56:00

15:56:30

0,5

ph

23.

8

1,807

st

Kielce

06:33:00

06:34:00

12:58:00

12:59:00

15:58:00

15:59:00

1

ph

24.

8

4,198

st

Kielce Białogon

06:38:00

06:38:30

13:03:00

13:03:30

16:03:00

16:03:30

0,5

ph

25.

8

3,498

p.o.

Kielce Słowik

06:42:00

06:42:30

13:07:00

13:07:30

16:07:00

16:07:30

0,5

ph

26.

8

1,962

st

Sitkówka Nowiny

06:44:00

06:44:30

13:09:00

13:09:30

16:09:00

16:09:30

0,5

ph

27.

8

4,916

p.o.

Radkowice

06:49:00

06:49:30

13:14:00

13:14:30

16:14:00

16:14:30

0,5

ph

28.

8

5,515

st

Wolica

06:53:00

06:53:30

13:18:00

13:18:30

16:18:00

16:18:30

0,5

ph

29.

8

4,116

st

Sobków

06:57:00

06:57:30

13:22:00

13:22:30

16:22:00

16:22:30

0,5

ph

30.

8

7,613

st

Miąsowa

07:03:00

07:03:30

13:28:00

13:28:30

16:28:00

16:28:30

0,5

ph

31.

8

12,175

st

Jędrzejów

07:11:00

07:11:30

13:36:00

13:36:30

16:36:00

16:36:30

0,5

ph

32.

8

6,598

p.o.

Potok

07:17:00

07:17:30

13:42:00

13:42:30

16:42:00

16:42:30

0,5

ph

33.

8

6,28

p.o.

Krzcięcice

07:22:00

07:22:30

13:47:00

13:47:30

16:47:00

16:47:30

0,5

ph

34.

8

6,689

st

Sędziszów

07:26:00

07:27:00

13:51:00

13:52:00

16:51:00

16:52:00

1

ph

35.

8

5,011

p.o.

Klimontów

07:31:00

07:31:30

13:56:00

13:56:30

16:56:00

16:56:30

0,5

ph

36.

8

5,855

st

Kozłów

07:36:00

07:36:30

14:01:00

14:01:30

17:01:00

17:01:30

0,5

ph

37.

8

5,68

st

Tunel

07:41:00

07:41:30

14:06:00

14:06:30

17:06:00

17:06:30

0,5

ph

38.

8

4,416

p.o.

Dziadówki

07:45:00

07:45:30

14:10:00

14:10:30

17:10:00

17:10:30

0,5

ph

39.

8

5,149

st

Miechów

07:49:00

07:49:30

14:14:00

14:14:30

17:14:00

17:14:30

0,5

ph

----->

----->

----->

----->

----->

----->

----->

-

-

40.

8

42,097

st

Kraków Główny

08:16:00

-

14:41:00

-

17:41:00

-

-

ph

Legenda:

st stacja

p.o. przystanek osobowy

-----> odcinek bez zatrzymywania się pociągów

Kraków Batowice - Kamieńczyce

ph postój handlowy

Załącznik 2. [Załącznik nr 2 do decyzji znak: DPP-WOPN.717.7.2023.AJ]

Załącznik nr 2 do decyzji znak: DPP-WOPN.717.7.2023.AJ

Lp.

nr
linii

odległość
w km

st/ p.o.

Numer pociągu

32310/1

32312/3

32314/5

postój
w min.

Nazwa przystanku

Przyjazd

Odjazd

Przyjazd

Odjazd

Przyjazd

Odjazd

Termin kursowania

codziennie

codziennie

codziennie

1.

8

0

st

Kraków Główny

-

09:05:00

-

16:05:00

-

19:05:00

-

ph

----->

----->

----->

----->

----->

----->

----->

-

-

2.

8

42,097

st

Miechów

09:32:00

09:32:30

16:32:00

16:32:30

19:32:00

19:32:30

0,5

ph

3.

8

5,149

p.o.

Dziadówki

09:36:00

09:36:30

16:36:00

16:36:30

19:36:00

19:36:30

0,5

ph

4.

8

4,416

st

Tunel

09:40:00

09:40:30

16:40:00

16:40:30

19:40:00

19:40:30

0,5

ph

5.

8

5,68

st

Kozłów

09:45:00

09:45:30

16:45:00

16:45:30

19:45:00

19:45:30

0,5

ph

6.

8

5,855

p.o.

Klimontów

09:49:00

09:49:30

16:49:00

16:49:30

19:49:00

19:49:30

0,5

ph

7.

8

5,011

st

Sędziszów

09:53:00

09:54:00

16:53:00

16:54:00

19:53:00

19:54:30

1

ph

8.

8

6,689

p.o.

Krzcięcice

09:59:00

09:59:30

16:59:00

16:59:30

19:59:00

19:59:30

0,5

ph

9.

8

6,28

p.o.

Potok

10:03:00

10:03:30

17:03:00

17:03:30

20:03:00

20:03:30

0,5

ph

10.

8

6,598

st

Jędrzejów

10:09:00

10:09:30

17:09:00

17:09:30

20:09:00

20:09:30

0,5

ph

11.

8

12,175

st

Miąsowa

10:17:00

10:17:30

17:17:00

17:17:30

20:17:00

20:17:30

0,5

ph

12.

8

7,613

st

Sobków

10:23:00

10:23:30

17:23:00

17:23:30

20:23:00

20:23:30

0,5

ph

13.

8

4,116

st

Wolica

10:27:00

10:27:30

17:27:00

17:27:30

20:27:00

20:27:30

0,5

ph

14.

8

5,515

p.o.

Radkowice

10:31:00

10:31:30

17:31:00

17:31:30

20:31:00

20:31:30

0,5

ph

15.

8

4,916

st

Sitkówka Nowiny

10:36:00

10:36:30

17:36:00

17:36:30

20:36:00

20:36:30

0,5

ph

16.

8

1,962

p.o.

Kielce Słowik

10:39:00

10:39:30

17:39:00

17:39:30

20:39:00

20:39:30

0,5

ph

17.

8

3,498

st

Kielce Białogon

10:42:00

10:42:30

17:42:00

17:42:30

20:42:00

20:42:30

0,5

ph

18.

8

4,198

st

Kielce

10:45:00

10:46:00

17:45:00

17:46:00

20:45:00

20:46:00

1

ph

19.

8

1,807

p.o.

Kielce Piaski

10:49:00

10:49:30

17:49:00

17:49:30

20:49:00

20:49:30

0,5

ph

20.

8

3,805

st

Kostomłoty

10:53:00

10:53:30

17:53:00

17:53:30

20:53:00

20:53:30

0,5

ph

21.

8

5,862

p.o.

Tumlin

10:59:00

10:59:30

17:59:00

17:59:30

20:59:00

20:59:30

0,5

ph

22.

8

4,901

st

Zagnańsk

11:03:00

11:03:30

18:03:00

18:03:30

21:03:00

21:03:30

0,5

ph

23.

8

11,026

st

Łączna

11:12:00

11:12:30

18:12:00

18:12:30

21:12:00

21:12:30

0,5

ph

24.

8

5,172

p.o.

Berezów

11:17:00

11:17:30

18:17:00

18:17:30

21:17:00

21:17:30

0,5

ph

25.

8

2,695

st

Suchedniów

11:20:00

11:20:30

18:20:00

18:20:30

21:20:00

21:20:30

0,5

ph

26.

8

2,367

p.o.

Suchedniów Północny

11:23:00

11:23:30

18:23:00

18:23:30

21:23:00

21:23:30

0,5

ph

27.

8

4,187

p.o.

Skarżysko Zachodnie

11:26:00

11:26:30

18:26:00

18:26:30

21:26:00

21:26:30

0,5

ph

28.

8

2,408

st

Skarżysko -Kamienna

11:29:00

11:30:00

18:29:00

18:30:00

21:29:00

21:30:00

1

ph

29.

25

2,68

p.o.

Skarżysko Kościelne

11:34:00

11:34:30

18:34:00

18:34:30

21:34:00

21:34:30

0,5

ph

30.

25

6,208

p.o.

Marcinków

11:39:00

11:39:30

18:39:00

18:39:30

21:39:00

21:39:30

0,5

ph

31.

25

2,934

st

Wąchock

11:42:00

11:42:30

18:42:00

18:42:30

21:42:00

21:42:30

0,5

ph

32.

25

4,506

p.o.

Starachowice

11:46:00

11:46:30

18:46:00

18:46:30

21:46:00

21:46:30

0,5

ph

33.

25

1,857

st

Starachowice Wschodnie

11:48:00

11:48:30

18:48:00

18:48:30

21:48:00

21:48:30

0,5

ph

34.

25

4,152

p.o.

Starachowice Michałów

11:52:00

11:52:30

18:52:00

18:52:30

21:52:00

21:52:30

0,5

ph

35.

25

3,02

p.o.

Styków Iłżecki

11:55:00

11:55:30

18:55:00

18:55:30

21:55:00

21:55:30

0,5

ph

36.

25

3,75

p.o.

Brody Iłżeckie

11:59:00

11:59:30

18:59:00

18:59:30

21:59:00

21:59:30

0,5

ph

37.

25

3,845

p.o.

Staw Kunowski

12:03:00

12:03:30

19:03:00

19:03:30

22:03:00

22:03:30

0,5

ph

38.

25

5,525

st

Kunów

12:07:00

12:07:30

19:07:00

19:07:30

22:07:00

22:07:30

0,5

ph

39.

25

2,876

p.o.

Boksycka

12:10:00

12:10:30

19:10:00

19:10:30

22:10:00

22:10:30

0,5

ph

40.

25

4,256

st

Ostrowiec Świętokrzyski

12:14:00

-

19:14:00

-

22:14:00

-

-

ph

Legenda:

st stacja

p.o. przystanek osobowy

----> odcinek bez zatrzymywania się pociągów

Kraków Batowice - Kamieńczyce

ph postój handlowy

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2023-11-14
  • Data wejścia w życie: 2023-11-14
  • Data obowiązywania: 2023-11-14
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA