REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 42
DECYZJA NR DRRK-WR.717.29.2017.MB
PREZESA URZĘDU TRANSPORTU KOLEJOWEGO
z dnia 18 sierpnia 2017 r.
w sprawie przyznania spółce Koleje Dolnośląskie S.A. z siedzibą w Legnicy otwartego dostępu dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie Wrocław Główny – Żary – granica państwa i w relacji powrotnej
Działając na podstawie art. 13 ust. 1 pkt 5 w związku z art. 29c ust. 1, 3, 5 i 6 oraz art. 13a ust. 1 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 1727 z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą o transporcie kolejowym”, oraz art. 104 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 1257), zwanej dalej „k.p.a.”, po rozpoznaniu wniosku spółki Koleje Dolnośląskie S.A. z siedzibą w Legnicy, zwanej dalej „KD”, „Przewoźnikiem” lub „Wnioskodawcą”, z 12 czerwca 2017 r., złożonego do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, zwanego dalej „Prezesem UTK”, przy piśmie z 12 czerwca 2017 r., znak: KD/DH/43/2017 (data wpływu do Urzędu Transportu Kolejowego: 22 czerwca 2017 r.), w przedmiocie wydania przez Prezesa UTK decyzji o przyznaniu otwartego dostępu na trasie Wrocław Główny – Żary – granica państwa i w relacji powrotnej na okres od 10 grudnia 2017 r. do 8 grudnia 2018 r.,
PRZYZNAJĘ
spółce Koleje Dolnośląskie S.A. z siedzibą w Legnicy
otwarty dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie
Wrocław Główny – Żary – granica państwa i w relacji powrotnej,
realizowany liniami kolejowymi nr 273, 275 i 14 na okres od 10 grudnia 2017 r. do 8 grudnia 2018 r., tj. na roczny rozkład jazdy 2017/2018, z zachowaniem następujących warunków i zakresu wykorzystania dostępu do linii kolejowych:
1. Na wnioskowanej trasie Przewoźnik może uruchomić do 1 pary pociągów w dobie, zgodnie z rozkładem jazdy i terminami kursowania wskazanymi w załączniku nr 1 do niniejszej decyzji.
2. Dopuszczalne jest zatrzymywanie się pociągów KD na następujących stacjach: Wrocław Główny, Legnica, Żagań, Żary. Nie stanowi naruszenia postanowień niniejszej decyzji wprowadzenie dodatkowych postojów:
– po otrzymaniu pisemnego wniosku od organizatora publicznego transportu zbiorowego o wprowadzenie dodatkowego zatrzymania na wskazanej stacji/przystanku;
– ustalonych w ramach procesu koordynacji przy konstrukcji rocznego rozkładu jazdy, na wniosek zarządcy infrastruktury kolejowej w celu zachowania cykliczności rozkładu jazdy pociągów przewoźników kolejowych.
3. Na trasie Wrocław Główny – Żary – granica państwa przebiegającej liniami kolejowymi oznaczonymi w sentencji niniejszej decyzji, KD będzie realizowała przewozy pojazdami kolejowymi typu spalinowy zespół trakcyjny VT 628.4. Dopuszcza się możliwość wykorzystywania innych typów pojazdów kolejowych, jeżeli Przewoźnik zagwarantuje takie same bądź lepsze parametry techniczne, eksploatacyjne i jakościowe pojazdów.
4. Dopuszcza się korzystanie z tras przebiegających innymi liniami kolejowymi niż wymienione w niniejszej decyzji, przyznanych przez zarządcę infrastruktury, o ile ich przyznanie nastąpi z przyczyn niezależnych od Przewoźnika.
5. Dopuszcza się uruchomienie połączeń, o których mowa w pkt 1 sentencji w innych godzinach niż wskazane w rozkładzie jazdy stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej decyzji, o ile nastąpi to z przyczyn niezależnych od Przewoźnika.
UZASADNIENIE
Stan faktyczny:
Dnia 22 czerwca 2017 r. do Prezesa UTK wpłynął wniosek KD z 12 czerwca 2017 r., złożony przy piśmie z 12 czerwca 2017 r., znak: KD/DH/43/2017, o przyznanie otwartego dostępu na trasie Wrocław Główny – Żary – granica państwa i w relacji powrotnej na okres od 10 grudnia 2017 r. do 8 grudnia 2018 r.
W piśmie z 30 czerwca 2017 r., znak: DRRK-WR.717.29.2017.6.MB, Prezes UTK zawiadomił Wnioskodawcę o wszczęciu 22 czerwca 2017 r. na jego wniosek postępowania administracyjnego w przedmiocie wydania decyzji o przyznaniu otwartego dostępu na trasie Wrocław Główny – Żary – granica państwa i w relacji powrotnej na okres od 10 grudnia 2017 r. do 8 grudnia 2018 r. Zawiadomienie zostało doręczone Przewoźnikowi 7 lipca 2017 r.
Informacja o wpłynięciu wniosku KD została opublikowana na stronie internetowej Urzędu Transportu Kolejowego 30 czerwca 2017 r.
W piśmie z 3 lipca 2017 r., znak: DRRK-WR.717.29.2017.7.MB, Prezes UTK zawiadomił podmioty uprawnione, tj. Ministra Infrastruktury i Budownictwa, Marszałka Województwa Dolnośląskiego, Marszałka Województwa Lubuskiego, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z siedzibą w Warszawie, „Przewozy Regionalne” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie i „PKP Intercity” S.A. z siedzibą w Warszawie, o możliwości złożenia wniosku o badanie równowagi ekonomicznej w związku z wpłynięciem 22 czerwca 2017 r. do Prezesa UTK ww. wniosku KD o przyznanie otwartego dostępu na danej trasie krajowej.
W piśmie z 7 lipca 2017 r., znak: DG.I.8061.26.2017, Marszałek Województwa Lubuskiego poinformował, że nie widzi podstaw do badania równowagi ekonomicznej w niniejszym postępowaniu.
W piśmie z 13 lipca 2017 r., znak: DT-D.III.8060.44.2017, Marszałek Województwa Dolnośląskiego oznajmił, że odstępuje od wystąpienia z wnioskiem o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej.
W piśmie z 31 lipca 2017 r., znak: DTK.VI.4602.33.2017.AS2, Minister Infrastruktury i Budownictwa poinformował, że nie ma podstaw do złożenia wniosku o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej usług realizowanych na podstawie zawartej przez niego umowy o świadczenie usług publicznych w zakresie krajowych kolejowych przewozów pasażerskich.
Do dnia wydania decyzji, pozostałe podmioty uprawnione nie wypowiedziały się w niniejszej sprawie. Wobec tego do Prezesa UTK nie wpłynęły wnioski o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej w tym postępowaniu.
W piśmie z 3 sierpnia 2017 r., znak: DRRK-WR.717.29.2017.11.MB, Prezes UTK zawiadomił Wnioskodawcę o zgromadzeniu materiału dowodowego w niniejszym postępowaniu. Ponadto Prezes UTK poinformował Przewoźnika o możliwości wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów w terminie 5 dni od daty otrzymania pisma.
Mając na względzie powyższe, Prezes UTK zważył, co następuje:
Stosownie do art. 13a ust. 1 ustawy o transporcie kolejowym, do postępowania przed Prezesem UTK stosuje się, z zastrzeżeniem art. 13b ust. 2 i 3, przepisy k.p.a.
Zgodnie natomiast z art. 104 § 1 k.p.a.: organ administracji publicznej załatwia sprawę przez wydanie decyzji, chyba że przepisy kodeksu stanowią inaczej.
W dniu 22 czerwca 2017 r. do Prezesa UTK wpłynął wniosek KD z 12 czerwca 2017 r. o wydanie decyzji w sprawie przyznania otwartego dostępu na trasie Wrocław Główny – Żary – granica państwa i w relacji powrotnej na okres od 10 grudnia 2017 r. do 8 grudnia 2018 r.
KD jest przewoźnikiem kolejowym posiadającym licencję nr L/009/2016, wydaną na czas nieokreślony i potwierdzającą zdolność Wnioskodawcy do wykonywania funkcji przewoźnika kolejowego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz certyfikat bezpieczeństwa część A z 16 maja 2014 r. nr PL1120140007 (ważny od 21 maja 2014 r. do 20 maja 2019 r.) i część B z 9 grudnia 2015 r. nr PL1220150021 (ważny od 11 grudnia 2015 r. do 20 listopada 2019 r.), potwierdzający akceptację systemu zarządzania bezpieczeństwem na terenie Unii Europejskiej oraz regulacji przyjętych przez Przewoźnika w celu spełnienia krajowych wymagań bezpieczeństwa wykonywania przewozów na danej sieci.
Stosownie do art. 29c ust. 1 ustawy o transporcie kolejowym: Regularny przewóz kolejowy osób niebędący przewozem o charakterze użyteczności publicznej jest wykonywany wyłącznie na podstawie decyzji o przyznaniu otwartego dostępu.
Zgodnie z art. 29d ust. 4 ustawy o transporcie kolejowym: W zakresie kolejowych przewozów osób innych niż przewozy okazjonalne zarządca zawiera umowę o przydzielenie zdolności przepustowej w takim zakresie, w jakim aplikant zawarł umowę o świadczenie usług publicznych, przedstawił oświadczenie organizatora publicznego transportu kolejowego o zamiarze objęcia pociągów umową o świadczenie usług publicznych albo uzyskał decyzję o przyznaniu otwartego dostępu.
W świetle wyżej cytowanych przepisów ustawy o transporcie kolejowym, podmiotem uprawnionym do złożenia wniosku o przyznanie otwartego dostępu na danej trasie krajowej jest więc aplikant. Zgodnie z treścią art. 4 pkt 9b ustawy o transporcie kolejowym, aplikantem jest przewoźnik kolejowy, międzynarodowe ugrupowanie interesów gospodarczych obejmujące przewoźników kolejowych lub inny podmiot zainteresowany uzyskaniem zdolności przepustowej, w szczególności organizator publicznego transportu kolejowego, spedytor, nadawca ładunku lub operator transportu kombinowanego.
Wnioskodawca jest przewoźnikiem kolejowym. Jest wobec tego uprawniony do złożenia wniosku będącego przedmiotem rozpoznania w niniejszej sprawie. Wniosek KD został podpisany zgodnie z zasadami reprezentacji Przewoźnika wskazanymi w Krajowym Rejestrze Sądowym.
W myśl art. 29c ust. 3 ustawy o transporcie kolejowym, Prezes UTK wydaje decyzję o przyznaniu otwartego dostępu na danej trasie krajowej, w przypadku gdy w wyniku przeprowadzonego badania Prezes UTK określi, że proponowane krajowe połączenie pasażerskie nie zagraża równowadze ekonomicznej umowy o świadczenie usług publicznych, albo żaden podmiot nie wystąpi o przeprowadzenie takiego badania. W zakresie procedury przeprowadzenia badania, o którym mowa w zdaniu pierwszym, przepisy rozporządzenia 869/2014, z wyłączeniem art. 13 i art. 14 tego rozporządzenia, stosuje się odpowiednio.
Prezes UTK w badaniu, o którym mowa w ust. 3, uznaje równowagę ekonomiczną umowy o świadczenie usług publicznych za zagrożoną, w przypadku gdy skutkiem proponowanej usługi będzie inne niż nieistotne obniżenie przychodów z przewozów realizowanych na podstawie umowy o świadczenie usług publicznych.
Dodatkowo, zgodnie z ust. 6 przywołanego przepisu, decyzja o przyznaniu otwartego dostępu jest wydawana na okres nieprzekraczający 5 lat.
Zgodnie z brzmieniem cytowanego wyżej art. 29c ust. 3 ustawy o transporcie kolejowym, in fine w zakresie procedury przeprowadzenia badania równowagi ekonomicznej umowy o świadczenie usług publicznych, przepisy rozporządzenia Komisji (UE) nr 869/2014 z dnia 11 sierpnia 2014 r. w sprawie nowych kolejowych przewozów pasażerskich (Dz. Urz. UE L 239 z dnia 12 sierpnia 2014 r., s. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem 869/2014”, z wyłączeniem art. 13 i art. 14 tego rozporządzenia, stosuje się odpowiednio.
Procedura przeprowadzania przez Prezesa UTK badania równowagi ekonomicznej została uregulowana w art. 3 ust. 4, art. 4 ust. 1 oraz art. 10–12 rozporządzenia 869/2014. Przepis art. 3 ust. 4 rozporządzenia 869/2014 traktuje, że organ regulacyjny niezwłocznie publikuje na swojej stronie internetowej powiadomienie o złożonym przez wnioskodawcę wniosku o przyznaniu otwartego dostępu na trasie krajowej, z zastrzeżeniem wszelkich informacji wrażliwych z jego handlowego punktu widzenia, i informuje o tym podmioty uprawnione do złożenia wniosku o badanie równowagi ekonomicznej umowy o świadczenie usług publicznych.
Podmioty uprawnione mają obowiązek złożyć wniosek o badanie równowagi ekonomicznej w terminie czterech tygodni od publikacji wniosku przewoźnika na stronie internetowej organu regulacyjnego (art. 4 ust. 1 rozporządzenia 869/2014).
O badanie głównego celu mogą występować z wnioskiem następujące podmioty (art. 10 rozporządzenia 869/2014):
a) właściwy organ lub właściwe organy, które zawarły umowę o świadczenie usług publicznych obejmującą stację początkową i stację końcową proponowanej nowej usługi;
b) każdy inny zainteresowany właściwy organ mający prawo ograniczania dostępu na mocy art. 11 dyrektywy 2012/34/UE;
c) zarządca infrastruktury na obszarze geograficznym objętym proponowaną usługą w zakresie nowych międzynarodowych przewozów pasażerskich;
d) każde przedsiębiorstwo kolejowe realizujące umowę o świadczenie usług publicznych przyznaną przez organ, o którym mowa w lit. a).
Oznacza to, że do wystąpienia o badanie równowagi ekonomicznej umowy o świadczenie usług publicznych uprawnieni są:
a) organizatorzy publicznego transportu zbiorowego, którzy zawarli co najmniej jedną umowę o świadczenie usług publicznych na realizację połączeń pasażerskich, obejmującą stację początkową i stację końcową na trasie wnioskowanego nowego połączenia;
b) inni organizatorzy publicznego transportu zbiorowego, którzy wykażą swój interes w badaniu równowagi ekonomicznej wnioskowanego nowego połączenia;
c) zarządca infrastruktury na obszarze geograficznym objętym proponowanym nowym połączeniem;
d) operatorzy umów o świadczenie usług publicznych, którzy realizują umowę o świadczenie usług publicznych na rzecz organizatorów publicznego transportu zbiorowego, o których mowa w lit. a.
Informację o wpłynięciu wniosku KD Prezes UTK opublikował 30 czerwca 2017 r., na stronie internetowej Urzędu Transportu Kolejowego (pod adresem: https://www.utk.gov.pl/pl/dostep-do-infrastruktur/dostep-do-infrastruktu/otwarty-dostep-krajowy/powiadomienia/13189,Wniosek-Kolei-Dolnoslaskich-SA-z-22-czerwca-2017-r-o-przyznanie-otwartego-dostep.html).
Wobec tego czterotygodniowy termin na złożenie ww. wniosków przez podmioty uprawnione upłynął 28 lipca 2017 r.
Mając na uwadze powyższe okoliczności, zgodnie z cytowanym wyżej art. 29c ust. 3 ustawy o transporcie kolejowym, Prezes UTK wydaje decyzję o przyznaniu otwartego dostępu na danej trasie krajowej, gdy:
1) w wyniku przeprowadzonego badania określi, że proponowane krajowe połączenie pasażerskie nie zagraża równowadze ekonomicznej umowy o świadczenie usług publicznych, albo
2) żaden podmiot nie wystąpi o przeprowadzenie takiego badania.
Powyższy przepis definiuje kryteria, które powinny zostać spełnione w celu wydania decyzji w sprawie przyznania otwartego dostępu.
Użycie spójnika „albo” wskazuje na alternatywę wykluczającą (rozłączną) zawartą w art. 29c ust. 3 ustawy o transporcie kolejowym. Jej zastosowanie oznacza, że należy wybrać pomiędzy dwoma wykluczającymi się alternatywami. Inaczej mówiąc, użycie spójnika „albo” oznacza, że tylko jedno ze zdań, w których występuje alternatywa rozłączna, jest prawdziwe.
Przenosząc powyższe rozważania na grunt art. 29c ust. 3 ustawy o transporcie kolejowym, wskazać należy, że Prezes UTK zobligowany jest do wydania decyzji o przyznaniu otwartego dostępu na danej trasie krajowej w sytuacji:
1) braku wniosku o badanie równowagi ekonomicznej, bądź
2) wpłynięcia takiego wniosku i przeprowadzenia badania równowagi ekonomicznej umowy o świadczenie usług publicznych, w wyniku którego zostanie wykazane, że proponowane krajowe połączenie pasażerskie nie zagraża równowadze ekonomicznej umowy.
Należy zauważyć, że pisma, które wpłynęły w niniejszym postępowaniu, tj. pismo:
– Marszałka Województwa Lubuskiego z 7 lipca 2017 r., znak: DG.I.8061.26.2017;
– Marszałka Województwa Dolnośląskiego z 13 lipca 2017 r., znak: DT-D.III.8060.44.2017;
– Ministra Infrastruktury i Budownictwa z 31 lipca 2017 r., znak: DTK.VI.4602.33.2017.AS2;
nie stanowiły wniosków o badanie równowagi ekonomicznej. W powyższych pismach organizatorzy publicznego transportu zbiorowego poinformowali, że nie widzą podstaw do złożenia wniosku lub że odstępują od wystąpienia z wnioskiem o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej.
Biorąc pod uwagę powyższe, w przedmiotowej sprawie do Prezesa UTK nie wpłynęły wnioski podmiotów uprawnionych o badanie równowagi ekonomicznej. Wobec tego, w świetle art. 29c ust. 3 ustawy o transporcie kolejowym, Prezes UTK uprawniony był do wydania rozstrzygnięcia jak w sentencji niniejszej decyzji.
Zgodnie z art. 29c ust. 5 ustawy o transporcie kolejowym, w decyzji o przyznaniu otwartego dostępu określa się w szczególności:
1) aplikanta, jego siedzibę i adres;
2) trasy, na których mają być realizowane przewozy w ramach otwartego dostępu;
3) okres, na jaki decyzja zostaje wydana;
4) warunki oraz zakres wykorzystywania dostępu do infrastruktury kolejowej.
Biorąc pod uwagę treść ww. art. 29c ust. 5 ustawy o transporcie kolejowym, Prezes UTK postanowił wydać decyzję o przyznaniu otwartego dostępu na wnioskowaną przez Przewoźnika trasę: Wrocław Główny – Żary – granica państwa i w relacji powrotnej dla 1 pary pociągów w dobie, na warunkach wskazanych w złożonym wniosku.
Prezes UTK określił, zgodnie z żądaniem Przewoźnika, że pociągi KD mogą zatrzymywać się na stacjach Wrocław Główny, Legnica, Żagań, Żary. Niemniej jednak, mając na uwadze, że organizator publicznego transportu zbiorowego może wykazać zainteresowanie wprowadzeniem dodatkowych stacji zatrzymania na trasie wnioskowanej przez KD oraz że stacje zatrzymania mogą ulec zmianie na skutek ustalonych przez zarządcę postojów w ramach procesu koordynacji przy konstrukcji rocznego rozkładu jazdy, zasadne było wprowadzenie w sentencji właściwego zapisu.
Dodatkowo z uwagi na trwające na sieci zarządcy prace modernizacyjne oraz biorąc pod uwagę, że to zarządca infrastruktury jest podmiotem uprawnionym do przydzielania przewoźnikowi kolejowemu zdolności przepustowej, zasadne stało się wprowadzenie zapisu, zgodnie z którym dopuszcza się korzystanie z tras przebiegających innymi liniami kolejowymi niż wymienione w niniejszej decyzji oraz uruchomienie połączeń na wnioskowanej trasie w innych godzinach niż wskazane w rozkładzie jazdy stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej decyzji, o ile nastąpi to z przyczyn niezależnych od Przewoźnika.
KD będzie realizowała przewozy pojazdami kolejowymi typu spalinowy zespół trakcyjny VT 628.4. Jednakże Prezes UTK dopuścił możliwość wykorzystywania innych typów pojazdów kolejowych, jeżeli Przewoźnik zagwarantuje takie same bądź lepsze parametry techniczne, eksploatacyjne i jakościowe pojazdów.
Zgodnie z art. 29c ust. 6 ustawy o transporcie kolejowym, decyzja o przyznaniu otwartego dostępu jest wydawana na okres nieprzekraczający 5 lat.
Wobec tego Prezes UTK wydał decyzję o przyznaniu otwartego dostępu zgodnie z wnioskiem KD na okres 1 roku, tj. na rozkład jazdy pociągów 2017/2018.
Mając na uwadze powyższe, Prezes UTK rozstrzygnął jak w sentencji.
Dodatkowo wskazać należy, iż Prezes UTK dokonuje okresowej kontroli działalności przewoźników kolejowych wykonujących usługę w ramach otwartego dostępu w zakresie warunków jej wykonywania określonych w decyzji o przyznaniu otwartego dostępu.
Decyzja o przyznaniu otwartego dostępu wygasa w przypadku likwidacji albo ogłoszenia upadłości aplikanta, któremu decyzja została wydana.
Prezes UTK uchyla decyzję o przyznaniu otwartego dostępu w przypadku:
1) wystąpienia rażącego naruszenia warunków określonych w tej decyzji;
2) zaprzestania wykonywania przewozów przez co najmniej 6 miesięcy z przyczyn leżących po stronie aplikanta.
POUCZENIE
Na podstawie art. 29c ust. 3 w zw. z art. 13b ust. 2 ustawy o transporcie kolejowym w zw. z art. 47969 § 1 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 1822 z późn. zm.), zwanej dalej: „k.p.c.”, Strona może wnieść odwołanie od decyzji Prezesa UTK za jego pośrednictwem do Sądu Okręgowego w Warszawie – sądu ochrony konkurencji i konsumentów w terminie dwutygodniowym od dnia doręczenia niniejszej decyzji. Postępowanie w sprawie odwołania od niniejszej decyzji toczy się według przepisów k.p.c. o postępowaniu w sprawach z zakresu regulacji transportu kolejowego (art. 13b ust. 4 ustawy o transporcie kolejowym).
Opłata od odwołania wynosi 100 zł i uiszczana jest na rachunek bankowy sądu lub w formie znaków opłaty sądowej według ustalonego wzoru (art. 9 pkt 1 i art. 32 ust. 3 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o kosztach sądowych w sprawach cywilnych (tekst jednolity: Dz.U. z 2016 r., poz. 623 z późn. zm.), zwanej dalej „u.k.s.c.”). Stronie przysługuje prawo zwolnienia od kosztów sądowych oraz pomocy prawnej z urzędu na zasadach określonych w art. 95 i nast. u.k.s.c. w związku z art. 117 i nast. k.p.c.
Strona zadowolona z decyzji może złożyć oświadczenie o zrzeczeniu się uprawnienia do wniesienia odwołania, skutkujące prawomocnością decyzji. Złożenie oświadczenia następuje na zasadach ogólnych przewidzianych dla wniesienia podania, określonych w art. 63 § 1 k.p.a.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego: Ignacy Góra
Załącznik nr 1 do decyzji znak: DRRK-WR.717.29.2017.MB
PLANOWANY ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW NA TRASIE WROCŁAW GŁÓWNY – ŻARY – GRANICA PAŃSTWA I W RELACJI POWROTNEJ WRAZ Z TERMINAMI KURSOWANIA
Rodzaj pociągu | AMM | AMM | ||
Numer pociągu | 5835 | 5839 | ||
Terminy kursowania |
| km | (6) i (7) oraz | (5) oraz 1.01, 29.03, |
Wrocław Główny | o. | 0 | 17:14 | 19:41 |
Legnica | p. | 65 | 17:55 | 20:22 |
Legnica | o. | 65 | 17:56 | 20:23 |
Żagań | o. | 140 | 18:59 | 21:26 |
Żary | o. | 152 | 19:12 | 21:39 |
granica państwa | o. | 188 | I | I |
Rodzaj pociągu | AMM | AMM | ||
Numer pociągu | 5835 | 5839 | ||
Terminy kursowania |
| km | (6) i (7) oraz | (5) огаz 1.01, |
granica państwa | o. | 145 | 1 | 1 |
Żary | o. | 181 | 10:44 | 16:44 |
Żagań | p. | 193 | 10:57 | 16:57 |
Legnica | p. | 268 | 11:58 | 17:59 |
Legnica | o. | 268 | 11:59 | 18:00 |
Wrocław Główny | p. | 333 | 12:40 | 18:41 |
- Data ogłoszenia: 2017-08-25
- Data wejścia w życie: 2017-08-25
- Data obowiązywania: 2017-08-25
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA