REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 42
ZARZĄDZENIE NR 26
MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA1)
z dnia 12 czerwca 2017 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa
Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§ 1.
1) w § 2 w ust. 1 uchyla się pkt 6;
2) w § 21 w ust. 1:
a) w pkt 4:
– lit. a otrzymuje brzmienie:
„a) prowadzą, w porozumieniu z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi, sprawy wynikające z działalności Ministra w zakresie współpracy międzynarodowej, w tym dotyczące umów międzynarodowych, oraz sprawy wymagające uwzględniania zobowiązań międzynarodowych Polski,”,
– w lit. d przecinek zastępuje się średnikiem i uchyla się lit. e,
b) w pkt 6 w lit. h średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. i w brzmieniu:
„i) realizują obowiązki oraz zadania wynikające z ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz. U. z 2016 r. poz. 64, z późn. zm.), z zastrzeżeniem § 27 ust. 2 pkt 2 lit. e;”,
c) w pkt 7:
– w lit. b dodaje się tiret siódme w brzmieniu:
„– kontroli, określonych ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji,”,
– w lit. d dodaje się tiret piąte w brzmieniu:
„– spraw wynikających z dwustronnych umów o popieraniu i wzajemnej ochronie inwestycji (tzw. „umów BIT”),”,
– w lit. j średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. k w brzmieniu:
„k) współdziałają z Departamentem Gospodarki Nieruchomościami w zakresie opiniowania wniosków, składanych w trybie ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz. U. poz. 2259, z późn. zm.), o zgodę na rozporządzenie składnikami aktywów trwałych przez państwowe osoby prawne podległe Ministrowi lub przez niego nadzorowane;”;
3) w § 25 w ust. 2 w pkt 7 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 8–15 w brzmieniu:
„8) prowadzenie postępowań w sprawach wydania Europejskiej Legitymacji Zawodowej dla pośredników w obrocie nieruchomościami;
9) wykonywanie w imieniu Skarbu Państwa uprawnień w zakresie gospodarowania nieruchomościami przeznaczonymi na potrzeby instytucji państwowych, o których mowa w art. 60 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2016 r. poz. 2147, z późn. zm.), a także przeznaczania nieruchomości na cele szczególne;
10) wyposażanie i doposażanie państwowych osób prawnych oraz państwowych jednostek organizacyjnych;
11) rozstrzyganie o sposobach zagospodarowania nieruchomości, które pozostały po zlikwidowanych lub sprywatyzowanych państwowych osobach prawnych oraz przejmowanie na rzecz Skarbu Państwa praw do nieruchomości państwowych osób prawnych;
12) wydawanie zgód na rozporządzenie składnikami aktywów trwałych przez państwowe osoby prawne podległe Ministrowi lub przez niego nadzorowane, zgodnie z ustawą z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym;
13) dokonywanie darowizn na rzecz fundacji lub organizacji pożytku publicznego oraz wyposażanie fundacji w nieruchomości z zasobu nieruchomości Skarbu Państwa, którymi gospodaruje starosta wykonujący zadania z zakresu administracji rządowej;
14) wydawanie zgód na nabycie lub budowę nieruchomości na potrzeby organów administracji rządowej;
15) opracowywanie polityki gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa oraz planu realizacji polityki gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa.”;
4) w § 26:
a) w ust. 2:
– pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) wykonywanie zadań dotyczących uprawnień oraz obowiązków wynikających z praw z akcji należących do Skarbu Państwa w spółkach PKP S.A., PKP PLK S.A., WARS S.A. oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Oleśnicy S.A.;”,
– po pkt 4 dodaje się pkt 4a w brzmieniu:
„4a) nadzór nad spółkami, o których mowa w art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji i restrukturyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” (Dz. U. z 2017 r. poz. 680);”,
b) w ust. 3 uchyla się pkt 1;
5) w § 27 w ust. 2 w pkt 2 w lit. d średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. e w brzmieniu:
„e) instytucji certyfikujących, o których mowa w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji;”;
6) w § 29 w ust. 2 w pkt 5 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 6 w brzmieniu:
„6) realizacja zadań w zakresie funkcjonowania i rozwoju rynku transportu lotniczego w Polsce.”;
7) w § 32 w ust. 2 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) wykonywanie zadań dotyczących uprawnień oraz obowiązków wynikających z praw z akcji należących do Skarbu Państwa w spółce Poczta Polska S.A.;”;
8) w § 33:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Departament Polityki Przestrzennej (DPP) odpowiada za realizację zadań w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego, rewitalizacji oraz koordynacji, przygotowywania i wdrażania rozwiązań systemowych dotyczących gospodarowania przestrzenią, w tym Kodeksu urbanistyczno-budowlanego, oraz koordynacji systemu prawnego procesu inwestycyjno-budowlanego.”,
b) w ust. 2:
– pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) analizowanie i koordynowanie przygotowywania i wdrażania przepisów prawa regulujących proces inwestycyjno-budowlany, we współpracy z Departamentem Architektury, Budownictwa i Geodezji, a także podejmowanie działań w zakresie optymalizacji i uspójnienia tych przepisów;”,
– po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:
„1a) przygotowywanie i wdrażanie rozwiązań prawnych i programowych kształtujących system rewitalizacji;”,
– pkt 3 otrzymuje brzmienie:
„3) realizacja zadań związanych z oceną zgodności planów zagospodarowania przestrzennego województw z koncepcją przestrzennego zagospodarowania kraju;”,
– pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„6) koordynowanie sporządzania programów zadań rządowych służących realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym;”,
– pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„8) inicjowanie i wspieranie badań, studiów, programów i projektów pilotażowych w zakresie planowania przestrzennego oraz rewitalizacji;”,
– w pkt 11 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 12–15 w brzmieniu:
„12) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących nakazu opróżnienia lokalu mieszkalnego w trybie art. 29 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. poz. 1777, z późn. zm.);
13) przygotowanie i wdrażanie rozwiązań systemowych dotyczących osób wykonujących czynności z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego, z wyłączeniem architektów i inżynierów budownictwa, oraz wykonywanie zadań Ministra dotyczących tych osób;
14) inicjowanie i realizacja zadań służących tworzeniu centralnego punktu dostępu do danych i informacji o aktach planowania przestrzennego;
15) inicjowanie i realizacja zadań służących tworzeniu jednolitego systemu monitorowania zagospodarowania przestrzennego.”,
c) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Departament zapewnia obsługę Głównej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej.”;
9) w § 34 w ust. 2:
a) pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„6) współpraca z Prokuratorią Generalną Rzeczypospolitej Polskiej w przypadku wykonywania przez Prokuratorię Generalną Rzeczypospolitej Polskiej zastępstwa procesowego Ministra;”,
b) w pkt 9 lit. a otrzymuje brzmienie:
„a) prowadzonych przez Departament Gospodarki Nieruchomościami, z wyjątkiem postępowań sądowych w sprawach nieruchomości wykorzystywanych na potrzeby jednostek wymienionych w art. 60 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, Departament Lokalizacji Inwestycji i Departament Orzecznictwa,”,
c) w pkt 11 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 12 i 13 w brzmieniu:
„12) współdziałanie z właściwymi komórkami organizacyjnymi w zakresie prowadzonych przez te komórki spraw związanych z opracowywaniem projektów umów międzynarodowych oraz innych aktów prawa międzynarodowego, a także spraw związanych z realizacją zadań Ministra wynikających z ustawy z dnia 14 kwietnia 2000 r. o umowach międzynarodowych (Dz. U. poz. 443, z późn. zm.);
13) koordynowanie prowadzenia spraw wynikających z dwustronnych umów o popieraniu i wzajemnej ochronie inwestycji (BIT).”;
10) w § 35:
a) użyte, w różnym przypadku, wyrazy „koordynacja” oraz „monitoring” zastępuje się wyrazami „koordynowanie” oraz „monitorowanie”,
b) w ust. 2 pkt 14 otrzymuje brzmienie:
„14) prowadzenie wykazu umów międzynarodowych oraz innych aktów z zakresu współpracy międzynarodowej właściwych dla Ministra;”;
11) w § 38 w ust. 2:
a) w pkt 6 lit. b otrzymuje brzmienie:
„b) przygotowywanie wzorów dokumentów, w tym umów, porozumień w zakresie powierzeń przetwarzania i ochrony danych osobowych, oraz wydawanie upoważnień do przetwarzania danych osobowych,”,
b) pkt 11 i 12 otrzymują brzmienie:
„11) obsługa komisji dyscyplinarnej rozpoznającej sprawy dyscyplinarne członków korpusu służby cywilnej;
12) obsługa sekretarska sekretarza stanu, podsekretarzy stanu, dyrektora generalnego oraz Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych i Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych.”;
12) w § 39:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Biuro Ministra (BM) odpowiada za organizacyjne wspomaganie Ministra i pozostałych członków kierownictwa Ministerstwa, realizację – we współpracy z pozostałymi komórkami organizacyjnymi – polityki informacyjnej resortu i wykonywanie zadań dotyczących uprawnień oraz obowiązków wynikających z praw z akcji i udziałów należących do Skarbu Państwa, będących w kompetencji Ministra, z zastrzeżeniem zadań realizowanych przez Departament Kolejnictwa oraz Departament Poczty.”,
b) w ust. 2 pkt 7 otrzymuje brzmienie:
„7) koordynacja organizacyjnego przygotowywania krajowych i zagranicznych wyjazdów członków kierownictwa Ministerstwa oraz oficjalnych wizyt gości zagranicznych podejmowanych na szczeblu kierownictwa Ministerstwa;”;
13) w § 40 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. W strukturze Biura funkcjonuje Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych, który w zakresie wykonywania swoich zadań podlega bezpośrednio Ministrowi. Pełnomocnikowi do spraw ochrony informacji niejawnych podlega wyodrębniona organizacyjnie komórka do spraw ochrony informacji niejawnych, w skład której wchodzi Kancelaria Tajna.”;
14) w § 41 w ust. 2 pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„6) inicjowanie i prowadzenie działań informacyjnych, promocyjnych i edukacyjnych na rzecz poprawy stanu BRD w Polsce, w tym realizacja kampanii społecznych, oraz inicjowanie i organizacja szkoleń kadr administracji publicznej z zakresu BRD;”.
§ 2.
2. Do czasu zatwierdzenia przez dyrektora generalnego regulaminów wewnętrznych, o których mowa w ust. 1, zachowują moc dotychczas obowiązujące regulaminy wewnętrzne komórek organizacyjnych – w zakresie, w jakim są zgodne z zarządzeniem.
§ 3.
1) § 1 pkt 1 oraz pkt 4 lit. b, które wchodzą w życie z mocą od dnia 30 grudnia 2016 r.;
2) § 1 pkt 3, który wchodzi w życie z mocą od dnia 1 stycznia 2017 r.;
3) § 1 pkt 4 lit. a oraz pkt 7 i pkt 12 lit. a, które wchodzą w życie z mocą od dnia 3 stycznia 2017 r.;
4) § 1 pkt 13, który wchodzi w życie z mocą od dnia 24 stycznia 2017 r.
Minister Infrastruktury i Budownictwa: A. Adamczyk
|
1) Minister Infrastruktury i Budownictwa kieruje działami administracji rządowej: budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, łączność oraz transport, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury i Budownictwa (Dz. U. poz. 1907 i 2094).
- Data ogłoszenia: 2017-06-12
- Data wejścia w życie: 2017-06-13
- Data obowiązywania: 2017-06-13
- Z mocą od: 2016-12-30
- Dokument traci ważność: 2018-08-03
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA