REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2024 poz. 10

ZARZĄDZENIE NR 10
MINISTRA CYFRYZACJI1)

z dnia 25 marca 2024 r.

w sprawie składu oraz regulaminu organizacyjnego Podkomitetu do spraw transformacji cyfrowej

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 14lk ust. 14 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2024 r. poz. 324) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Zarządzenie określa skład oraz regulamin organizacyjny Podkomitetu do spraw transformacji cyfrowej, zwanego dalej „Podkomitetem”, powołanego na podstawie § 8 ust. 1 pkt 4 załącznika do uchwały nr 1 Komitetu Monitorującego do spraw planu rozwojowego z dnia 17 maja 2023 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu Komitetu Monitorującego do spraw planu rozwojowego, zwanego dalej „Komitetem”.

§ 2.

1. W skład Podkomitetu wchodzą:

1) Przewodniczący Podkomitetu - Dariusz Standerski – Sekretarz Stanu w Ministerstwie Cyfryzacji;

2) Zastępca Przewodniczącego Podkomitetu – Dyrektor Departamentu Projektów i Strategii w Ministerstwie Cyfryzacji, do którego zakresu działania należą sprawy związane z koordynowaniem i realizacją działań Ministra Cyfryzacji w zakresie Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w ramach Komponentu C;

3) pozostali członkowie Podkomitetu – członkowie Komitetu, o których mowa w § 2 zarządzenia Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie powołania Komitetu Monitorującego do spraw planu rozwojowego (Dz. Urz. Min. Fun. i Pol. Reg. poz. 19 i 27) albo ich zastępcy właściwi ze względu na zakres merytoryczny prac Podkomitetu.

2. Przewodniczący Podkomitetu, na podstawie zgłoszeń członków Komitetu, wyznacza pozostałych członków Podkomitetu, których liczba nie może być mniejsza niż 4.

§ 3.

Przewodniczący Podkomitetu, z własnej inicjatywy lub na wniosek Zastępcy Przewodniczącego Podkomitetu lub pozostałych członków Podkomitetu, może zapraszać na posiedzenia Podkomitetu osoby, o których mowa w § 8 ust. 5 zdanie drugie załącznika do uchwały nr 1 Komitetu Monitorującego do spraw planu rozwojowego z dnia 17 maja 2023 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu Komitetu Monitorującego do spraw planu rozwojowego.

§ 4.

1. Przewodniczący Podkomitetu:

1) prowadzi obrady Podkomitetu;

2) zwołuje posiedzenia Podkomitetu, w tym wyznacza ich terminy;

3) proponuje porządek obrad Podkomitetu;

4) podpisuje podjęte przez Podkomitet uchwały i protokoły z jego posiedzeń.

2. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Podkomitetu lub na jego bezpośrednie polecenie, zadania Przewodniczącego Podkomitetu wykonuje jego Zastępca.

§ 5.

1. Posiedzenia Podkomitetu odbywają się co najmniej dwa razy w roku.

2. Przewodniczący Podkomitetu, z własnej inicjatywy lub na pisemny uzasadniony wniosek Zastępcy Przewodniczącego Podkomitetu lub połowy pozostałych członków Podkomitetu może zdecydować, aby posiedzenia Podkomitetu odbywały się częściej.

3. Posiedzenia Podkomitetu odbywają się za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

4. Informację na temat terminu posiedzenia Podkomitetu oraz proponowanego porządku obrad Sekretariat Podkomitetu przesyła drogą elektroniczną członkom Podkomitetu, co najmniej na 14 dni kalendarzowych przed planowanym terminem posiedzenia. W uzasadnionych przypadkach termin ten może zostać skrócony przez Przewodniczącego Podkomitetu, jednak nie może być krótszy niż 10 dni kalendarzowych.

5. Przed planowanym posiedzeniem Podkomitetu jego członkowie oraz osoby zaproszone przez Przewodniczącego Podkomitetu na posiedzenie otrzymują drogą elektroniczną porządek obrad oraz dokumenty będące przedmiotem obrad.

§ 6.

1. Porządek obrad podlega zatwierdzeniu przez Podkomitet na początku każdego posiedzenia.

2. Każdy członek Podkomitetu może zgłosić do porządku obrad dodatkowy punkt najpóźniej na 2 dni robocze przed terminem posiedzenia Podkomitetu.

3. Przewodniczący Podkomitetu może proponować wprowadzenie do porządku obrad dodatkowe sprawy, których nie dało się przewidzieć przed wyznaczonym terminem posiedzenia Podkomitetu.

§ 7.

1. Każdy projekt uchwały Podkomitetu jest przedmiotem debaty. Podczas debaty Przewodniczący Podkomitetu oraz członkowie Podkomitetu mogą zgłaszać do niego poprawki.

2. Uchwały Podkomitetu są przyjmowane zwykłą większością głosów członków Podkomitetu obecnych na posiedzeniu. W głosowaniu musi brać udział co najmniej połowa członków Podkomitetu. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Podkomitetu.

3. Każdy członek Podkomitetu dysponuje jednym głosem.

§ 8.

1. Z inicjatywy Przewodniczącego Podkomitetu lub na wniosek Zastępcy Przewodniczącego Podkomitetu lub co najmniej połowy pozostałych członków Podkomitetu, Podkomitet może podejmować uchwały w trybie obiegowym.

2. W ramach trybu obiegowego Sekretariat Podkomitetu przesyła drogą elektroniczną projekt uchwały wszystkim członkom Podkomitetu wraz z terminem na wyrażenie stanowiska wyznaczonym przez Przewodniczącego Podkomitetu.

3. W trybie obiegowym każdy z członków Podkomitetu może przesłać uwagi do otrzymanego projektu uchwały. Wszystkie uwagi wraz ze swoim stanowiskiem Przewodniczący Podkomitetu przekazuje członkom Podkomitetu.

4. W przypadku uwzględnienia uwag przez Przewodniczącego Podkomitetu uchwałę uznaje się za przyjętą. Uchwała jest podpisywana przez Przewodniczącego Podkomitetu oraz przesyłana drogą elektroniczną do członków Podkomitetu.

5. W przypadku nieuwzględnienia przez Przewodniczącego Podkomitetu uwag do projektu uchwały Przewodniczący Podkomitetu wycofuje ten projekt z procedowania w trybie obiegowym.

6. Projekt uchwały wycofany z procedowania w trybie obiegowym poddawany jest przez Przewodniczącego Podkomitetu pod głosowanie na posiedzeniu Podkomitetu.

7. W uzasadnionych przypadkach lub po wyrażeniu sprzeciwu przez co najmniej 2 członków Podkomitetu Przewodniczący Podkomitetu może wycofać projekt uchwały z procedowania w trybie obiegowym.

§ 9.

1. Z posiedzeń Podkomitetu sporządza się, w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia posiedzenia, protokół obejmujący w szczególności:

1) porządek obrad;

2) listę imienną uczestników obrad;

3) treść uchwał przyjętych przez Podkomitet wraz z informacją o liczbie oddanych głosów, w tym za przyjęciem uchwały, przeciw jej przyjęciu oraz wstrzymujących się;

4) skrócony przebieg obrad;

5) inne ustalenia Podkomitetu i Przewodniczącego Podkomitetu.

2. Protokół przesyła drogą elektroniczną członkom Podkomitetu Sekretariat Podkomitetu.

3. Członkowie Podkomitetu mogą wnosić uwagi do protokołu, w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia jego otrzymania. Uwagi zgłoszone po terminie nie będą uwzględniane w protokole.

4. Zgłoszenie uwag skutkuje koniecznością ustosunkowania się do nich przez Sekretariat Podkomitetu i przesłania w ciągu 7 dni roboczych wersji protokołu opracowanej w oparciu o uwzględnione uwagi do członków Podkomitetu.

5. Jeśli w ciągu kolejnych 5 dni kalendarzowych od daty rozesłania nowej wersji protokołu nie wpłyną do niego uwagi uznaje się tę wersję za przyjętą i przedkłada do podpisu Przewodniczącego Podkomitetu. Jeśli wpłyną kolejne uwagi protokół jest ponownie przesyłany do członków Podkomitetu.

6. Obieg opiniowania protokołu może wystąpić maksymalnie dwukrotnie.

7. W sytuacji, gdy do protokołu nie wpłyną uwagi, jest on uznany za zatwierdzony i jest przekazywany do podpisu Przewodniczącego Podkomitetu.

8. W przypadku zgłoszenia uwag o charakterze redakcyjnym Sekretariat Podkomitetu ma możliwość dokonania korekty bez ponownego przesyłania protokołu do członków Podkomitetu.

9. Ostateczna wersja protokołu zostaje przesłana drogą elektroniczną do wiadomości członków Podkomitetu.

§ 10.

1. W uzasadnionych przypadkach Przewodniczący Podkomitetu z inicjatywy własnej lub na wniosek Zastępcy Przewodniczącego Podkomitetu, lub co najmniej połowy pozostałych członków Podkomitetu, może zwracać się do Komitetu z prośbą o opracowanie ekspertyz, analiz, badań i innych dokumentów niezbędnych do realizacji zadań Podkomitetu.

2. Przewodniczący Podkomitetu przedstawia sprawozdanie z efektów prac Podkomitetu Przewodniczącemu Komitetu - na jego wniosek oraz Komitetowi - na posiedzeniach lub w trybie obiegowym.

§ 11.

1. Obsługę Podkomitetu, w tym prowadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z jego pracami, zapewnia Sekretariat Podkomitetu w Departamencie Projektów i Strategii Ministerstwa Cyfryzacji.

2. Komunikacja Sekretariatu Podkomitetu z członkami Podkomitetu oraz osobami zaproszonymi przez Przewodniczącego Podkomitetu na posiedzenia odbywa się drogą elektroniczną za pomocą dedykowanego adresu poczty elektronicznej podkomitetKPO@cyfra.gov.pl.

3. Do zadań Sekretariatu Podkomitetu należy:

1) przygotowywanie porządku obrad Podkomitetu;

2) zawiadamianie o terminach posiedzeń Podkomitetu;

3) koordynowanie przygotowania oraz przesyłanie członkom Podkomitetu oraz osobom zaproszonym przez Przewodniczącego Podkomitetu na posiedzenia materiałów i projektów dokumentów przeznaczonych do rozpatrzenia lub zatwierdzenia przez Podkomitet, w szczególności projektów uchwał;

4) sporządzanie protokołów z posiedzeń Podkomitetu;

5) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z posiedzeniami Podkomitetu, w szczególności uchwał i protokołów z posiedzeń;

6) przygotowywanie i obsługa posiedzeń Podkomitetu;

7) prowadzenie bieżącej korespondencji z członkami Podkomitetu oraz osobami zaproszonym przez Przewodniczącego Podkomitetu na posiedzenia;

9) zamieszczanie informacji dotyczących Podkomitetu na stronie internetowej Ministerstwa Cyfryzacji;

10) obsługa korespondencji Podkomitetu, w tym skrzynki elektronicznej podkomitetKPO@cyfra.gov.pl;

11) wykonywanie innych zadań zleconych przez Przewodniczącego Podkomitetu w obszarze pracy Podkomitetu.

§ 12.

1. Koszty funkcjonowania Podkomitetu są finansowane ze środków budżetu państwa z części 27 – informatyzacja.

2. Członkowie Podkomitetu, o których mowa w § 2, nie otrzymują wynagrodzenia za udział w posiedzeniach Podkomitetu.

§ 13.

1. Dane osobowe: imiona i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, stopień naukowy lub tytuł zawodowy, nazwa reprezentowanej instytucji/organu członków Podkomitetu oraz osób zaproszonych przez Przewodniczącego Podkomitetu na posiedzenia, mogą być udostępniane wszystkim osobom biorącym udział w danym posiedzeniu Podkomitetu.

2. Za zgodą członka Podkomitetu jego dane osobowe: imiona i nazwisko, stopień naukowy lub tytuł zawodowy, nazwa reprezentowanej instytucji/organu, mogą być udostępniane na stronie internetowej Ministerstwa Cyfryzacji.

3. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia.

4. Wzór zgody, o której mowa w ust. 2, stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia.

§ 14.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Cyfryzacji: K. Gawkowski


1) Minister Cyfryzacji kieruje działem administracji rządowej - informatyzacja, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Cyfryzacji (Dz. U. poz. 2720).

Załącznik 1. [Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych]

Załączniki do zarządzenia nr 10
Ministra Cyfryzacji
z dnia 25 marca 2024 r.

Załącznik nr 1

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych

Zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), dalej „RODO”, oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi ochrony danych osobowych, a także decyzjami administracyjnymi oraz wytycznymi i zaleceniami w tym zakresie:

I. Administrator danych

Administratorem danych jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z Administratorem danych można kontaktować się korespondencyjnie na adres siedziby, drogą elektroniczną na adres: KANCELARIA@CYFRA.GOV.PL LUB NA ADRES SKRYTKI NA EPUAP: /MAIC/SKRYTKAESP.

II. Inspektor Ochrony Danych

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się w sprawach dotyczących ochrony danych osobowych:

1) korespondencyjnie na adres siedziby administratora,

oraz

2) drogą elektroniczną na adres e-mail: IOD@mc.gov.pl.

III. Cel przetwarzania danych

Przetwarzane dane osobowe mają służyć do realizacji zadań związanych z Krajowym Planem Odbudowy i Zwiększania Odporności, dalej „KPO”.

Ponadto dane osobowe będą przetwarzane w celach realizacji obowiązku archiwizacyjnego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164) oraz ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 307).

IV. Podstawa prawna przetwarzania

Minister Cyfryzacji przetwarza dane osobowe na podstawie art. 14lzj w zw. z art. 14lzm ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2024 r. poz. 324) w zw. z art. 6 ust. 1 lit. a i c RODO (przetwarzanie jest możliwe, jeżeli osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów lub przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze).

Minister Cyfryzacji przetwarza również dane osobowe na podstawie przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c i e RODO (ze względu na niezbędność przetwarzania tych danych do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi).

V. Okres przechowywania danych

Minister Cyfryzacji będzie przetwarzał dane osobowe przez okres realizacji KPO i funkcjonowania Podkomitetu do spraw transformacji cyfrowej, dalej „Podkomitet”, oraz przez okres 3 lub 5 lat po realizacji KPO zgodnie z art. 132 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 z dnia 18 lipca 2018 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii, zmieniające rozporządzenia (UE) nr 1296/2013, (UE) nr 1301/2013, (UE) nr 1303/2013, (UE) nr 1304/2013, (UE) nr 1309/2013, (UE) nr 1316/2013, (UE) nr 223/2014 i (UE) nr 283/2014 oraz decyzję nr 541/2014/UE, a także uchylające rozporządzenie (UE, Euratom) nr 966/2012 (Dz.U. L 193 z 30.7.2018, s. 1), przepisami ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.

VI. Rodzaje przetwarzanych danych

Minister Cyfryzacji przetwarza następujące kategorie danych osobowych:

1) imiona i nazwisko;

2) numer telefonu;

3) adres e-mail;

4) stopień naukowy lub tytuł zawodowy;

5) nazwa reprezentowanej instytucji/organu.

VII. Dostęp do danych osobowych

Dane osobowe mogą być powierzane lub udostępniane:

1) podmiotom świadczącym na rzecz Instytucji Odpowiedzialnej usługi związane z obsługą i rozwojem systemów teleinformatycznych oraz zapewnieniem łączności, w szczególności dostawcom rozwiązań IT i operatorom telekomunikacyjnym;

2) organom administracji publicznej (na podstawie przepisów prawa);

3) organom Unii Europejskiej (na podstawie przepisów prawa);

4) podmiotom, którym Instytucja Odpowiedzialna powierzyła wykonywanie zadań w ramach planu rozwojowego.

Dane osobowe członków Podkomitetu: imiona i nazwiska, numer telefonu, adres e-mail, stopień naukowy lub tytuł zawodowy, nazwa reprezentowanej instytucji/organu, mogą być udostępniane innym członkom Podkomitetu oraz instytucjom i podmiotom, których członkowie wchodzącą w skład Podkomitetu.

VIII. Prawa osób, których dane dotyczą

Członkowie Podkomitetu mają prawo do:

1) dostępu do danych osobowych oraz otrzymania ich kopii - art. 15 RODO;

2) sprostowania danych osobowych - art. 16 RODO;

3) żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – jeżeli spełnione są przesłanki określone w art. 18 RODO;

4) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych – art. 21 RODO;

5) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa - art. 77 RODO.

IX. Źródło pochodzenia danych osobowych

Minister Cyfryzacji otrzymał dane osobowe bezpośrednio od członków Komitetu Monitorującego do spraw planu rozwojowego, którzy zgłosili chęć uczestnictwa w Podkomitecie i zostali wyznaczeni przez Przewodniczącego Podkomitetu do jego składu.

X. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji

Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

XI. Przekazywanie danych do państwa trzeciego

Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej innej niż Unia Europejska.

Załącznik 2. [Zgoda na udostępnienie danych osobowych na stronie internetowej Ministerstwa Cyfryzacji]

Załącznik nr 2

Zgoda na udostępnienie danych osobowych na stronie internetowej Ministerstwa Cyfryzacji

Ja, niżej podpisana/-y, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), wyrażam/nie wyrażam* zgodę/-y na udostępnienie moich następujących danych osobowych:

1) imiona i nazwisko,

2) stopień naukowy lub tytuł zawodowy,

3) nazwa reprezentowanej instytucji/organu

- przez Ministra Cyfryzacji poprzez upublicznienie imiennej listy członków Podkomitetu do spraw transformacji cyfrowej na stronie internetowej urzędu obsługującego tego ministra. Jestem świadoma/-y, że mam prawo wycofać udzieloną zgodę. Wycofanie zgody pozostaje bez wpływu na przetwarzanie danych, które nastąpiło przed złożeniem oświadczenia o wycofaniu zgody.

Data……………………………………….

Podpis…………………………………………………………………………………….

* niewłaściwe skreślić

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2024-03-27
  • Data wejścia w życie: 2024-03-28
  • Data obowiązywania: 2024-03-28
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA