REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2023 poz. 23
ZARZĄDZENIE NR 21
MINISTRA CYFRYZACJI 1)
z dnia 7 listopada 2023 r.
w sprawie legitymacji służbowej pracownika Ministerstwa Cyfryzacji wykonującego czynności kontrolne
Na postawie art. 34 ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz.U. z 2022 r. poz. 2022 r. poz. 1188 oraz z 2023 r. poz. 1195, 1234 i 1641) w zw. z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 913 i 1703) oraz art. 32 ust. 1 w zw. z art. 31 pkt 1 i 2 oraz art. 39b ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1797 oraz z 2023 r. poz. 1234) zarządza się, co następuje:
§ 1.
§ 2.
2. Legitymacja służbowa zawiera:
1) oznaczenie urzędu;
2) numer dokumentu;
3) zdjęcie pracownika spełniające wymagania określone w art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2022 r. poz. 671 oraz z 2023 r. poz. 1234 i 1941);
4) imię (imiona) i nazwisko pracownika;
5) stanowisko służbowe pracownika;
6) podpis pracownika;
7) datę wydania;
8) datę ważności;
9) pieczęć urzędu;
10) podpis Dyrektora Generalnego Ministerstwa Cyfryzacji lub osoby przez niego upoważnionej.
§ 3.
2. Nową legitymację służbową wydaje się w przypadku:
1) zmiany danych w niej zawartych;
2) utraty legitymacji służbowej;
3) zniszczenia lub uszkodzenia legitymacji służbowej.
3. W przypadkach określonych w ust. 2 pracownik obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić Dyrektora Generalnego Ministerstwa Cyfryzacji.
4. Pracownik jest obowiązany do niezwłocznego zwrotu legitymacji służbowej w przypadku:
1) ustania stosunku pracy;
2) zawieszenia w czynnościach służbowych;
3) utraty uprawnień do wykonywania czynności kontrolnych;
4) zaistnienia okoliczności wymienionych w ust. 2 pkt 1 i 3;
5) znalezienia utraconej legitymacji służbowej, jeśli pracownikowi wydano nową legitymację służbową.
5. Pracownik posiadający legitymację służbową nie może jej udostępniać innym osobom.
§ 5.
2. Przełożony pracownika składa wniosek o wydanie legitymacji służbowej wraz ze zdjęciem pracownika w postaci papierowej do Biura Administracyjnego.
3. Informacje o wydanych legitymacjach służbowych, w tym dotyczące ich wymiany, zwrotu oraz unieważnienia, odnotowuje się w rejestrze legitymacji służbowych.
4. Rejestr legitymacji służbowych prowadzi Biuro Administracyjne.
§ 6.
Minister Cyfryzacji: wz. P. Lewandowski
1) Minister Cyfryzacji kieruje działem administracji rządowej - informatyzacja, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 kwietnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Cyfryzacji (Dz. U. poz. 792).
- Data ogłoszenia: 2023-11-09
- Data wejścia w życie: 2023-11-10
- Data obowiązywania: 2023-11-10
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA