REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2021 poz. 19
ZARZĄDZENIE NR 16
MINISTRA CYFRYZACJI1)
z dnia 22 października 2021 r.
w sprawie nadania statutu Centrum Projektów Polska Cyfrowa
Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305, 1236, 1535 i 1773) zarządza się, co następuje:
§ 1.
§ 2.
§ 3.
MINISTER CYFRYZACJI: wz. J.Cieszyński
1) Minister Cyfryzacji kieruje działem administracji rządowej - informatyzacja, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Cyfryzacji (Dz. U. poz. 1716).
Załącznik do zarządzenia Nr 16
Ministra Cyfryzacji
z dnia 22 października 2021 r.
STATUT
CENTRUM PROJEKTÓW POLSKA CYFROWA
§ 1. 1. Centrum Projektów Polska Cyfrowa, zwane dalej „CPPC”, jest państwową jednostką budżetową podległą ministrowi właściwemu do spraw informatyzacji, zwanemu dalej „Ministrem”.
2. Siedzibą CPPC jest Warszawa.
3. CPPC realizuje zadania związane z wdrażaniem programów i projektów współfinansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej zapewniających między innymi wsparcie w ramach polityki spójności, środków pochodzących z bezzwrotnej pomocy zagranicznej, środków pochodzących z budżetu państwa i funduszy celowych, w szczególności Funduszu Szerokopasmowego, o którym mowa w art. 16a ustawy z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 777 i 784) oraz środków pochodzących z innych programów w zakresie mu powierzonym do realizacji na podstawie właściwych umów lub porozumień.
4. CPPC zarządza programami powierzonymi mu do realizacji w zakresie i w sposób zgodny z decyzjami uprawnionych organów administracji rządowej oraz zasadami obowiązującymi przy realizacji tych programów.
5. CPPC może uczestniczyć w realizacji zadań, o których mowa w ust. 3, jako beneficjent.
§ 2. 1. W skład CPPC wchodzą:
1) Dyrektor;
2) Zastępca Dyrektora;
3) Departament Strategii;
4) Departament Zarządzania Centrum;
5) Departament Kontroli Projektów;
6) Departament Prawny;
7) Departament Naboru Projektów;
8) Departament Koordynacji Realizacji Projektów;
9) Departament Koordynacji spraw Finansowo-Kadrowych;
10) Biura;
11) samodzielne stanowiska pracy.
2. Biura są samodzielnymi komórkami organizacyjnymi albo wchodzą w skład Departamentu Koordynacji Realizacji Projektów oraz Departamentu Koordynacji spraw Finansowo-Kadrowych, zwanych dalej „departamentami koordynacji”.
3. Regulamin organizacyjny CPPC ustala, w drodze zarządzenia, Dyrektor.
§ 3. 1. Dyrektora powołuje i odwołuje Minister.
2. Zastępcę Dyrektora powołuje i odwołuje Minister na wniosek Dyrektora.
3. Dyrektor kieruje CPPC i reprezentuje jednostkę jednoosobowo na zewnątrz.
4. Dyrektor wykonuje zadania CPPC przy pomocy Zastępcy Dyrektora, dyrektorów departamentów, dyrektorów departamentów koordynacji, dyrektorów biur oraz samodzielnych stanowisk pracy.
5. CPPC jest pracodawcą w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 oraz z 2021 r. poz. 1162).
6. Dyrektor wykonuje czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do osób zatrudnionych w CPPC i może powierzać wykonywanie określonych zadań innym osobom na podstawie umów cywilnoprawnych, pełnomocnictw oraz upoważnień.
7. Dyrektor może wydawać zarządzenia, decyzje i wytyczne w sprawach związanych z funkcjonowaniem i zakresem działania CPPC.
8. Dyrektor może upoważnić Zastępcę Dyrektora, dyrektorów departamentów, dyrektorów departamentów koordynacji, dyrektorów biur, kierowników komórek organizacyjnych wchodzących w skład departamentów lub biur lub pracowników departamentów, departamentów koordynacji lub biur, do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych sprawach.
- Data ogłoszenia: 2021-10-22
- Data wejścia w życie: 2022-01-01
- Data obowiązywania: 2022-01-01
- Dokument traci ważność: 2024-06-30
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA