REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 11
ZARZĄDZENIE NR 10
MINISTRA CYFRYZACJI
z dnia 11 kwietnia 2017 r.
w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg, wniosków lub petycji w Ministerstwie Cyfryzacji
Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) w związku z art. 253 § 5 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23, z późn. zm.1)) oraz art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2014 r. poz. 1195 oraz z 2016 r. poz. 1579) zarządza się, co następuje:
§ 1.
1) tryb rozpatrywania skarg, wniosków lub petycji;
2) sposób, dni i godziny przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków w Ministerstwie Cyfryzacji, zwanym dalej „Ministerstwem”;
3) sposób i tryb opracowywania sprawozdań w zakresie skarg i wniosków oraz zbiorczej informacji o rozpatrzonych petycjach.
§ 2.
2. Dyrektor Generalny Ministerstwa Cyfryzacji, sprawuje bieżący nadzór nad terminowością przyjmowania i rozpatrywania skarg, wniosków lub petycji przez Biuro Ministra Ministerstwa Cyfryzacji.
§ 3.
1) rozpatruje skargi, wnioski lub petycje należące do właściwości Ministerstwa;
2) prowadzi w postaci elektronicznej rejestr skarg i wniosków oraz rejestr petycji, które zawierają w szczególności:
a) imię i nazwisko albo nazwę skarżącego, wnioskodawcy lub zgłaszającego petycję,
b) znak sprawy,
c) datę wpływu skargi, wniosku lub petycji,
d) przedmiot skargi, wniosku lub petycji,
e) informację o sposobie załatwienia skargi, wniosku lub petycji;
3) przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków.
§ 4.
2. Skargi lub wnioski, które wpłynęły bezpośrednio do komórek organizacyjnych Ministerstwa, komórki te przekazują niezwłocznie, nie później niż następnego dnia roboczego do Biura Ministra w celu zarejestrowania.
3. Petycje, które wpłynęły bezpośrednio do komórek organizacyjnych Ministerstwa, komórki te przekazują niezwłocznie, nie później niż następnego dnia roboczego do Biura Ministra w celu zarejestrowania i zamieszczenia ich na stronie internetowej Ministerstwa.
§ 5.
§ 6.
2. Biuro Ministra prowadzi w postaci elektronicznej ewidencję przyjęć obywateli w sprawach skarg i wniosków oraz petycji, które zawierają:
1) datę przyjęcia obywatela;
2) imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego skargę, wniosek lub petycję;
3) treść sprawy;
4) imię i nazwisko przyjmującego;
5) informację o sposobie załatwienia skargi, wniosku lub petycji.
3. Informację o terminach przyjmowania obywateli w sprawie skarg lub wniosków przez pracowników Biura Ministra podaje się do wiadomości poprzez umieszczenie jej w ogólnie dostępnym miejscu w siedzibie Ministerstwa oraz na stronie internetowej Ministerstwa.
§ 7.
1) roczne sprawozdanie z przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków za rok poprzedni;
2) zbiorczą informację o rozpatrzonych petycjach za rok poprzedni.
2. Sprawozdanie oraz informacja, o których mowa w ust. 1, podlegają zatwierdzeniu przez Ministra oraz publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa.
§ 8.
§ 9.
§ 10.
MINISTER CYFRYZACJI |
Anna Streżyńska |
|
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2016 r. poz. 868, 996,1579 oraz 2138.
2) Niniejsze zarządzenie było poprzedzone zarządzeniem Nr 7 Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 20 czerwca 2012 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji (Dz. Urz. Min. Ad. i Cyf. poz. 22).
- Data ogłoszenia: 2017-04-14
- Data wejścia w życie: 2017-04-11
- Data obowiązywania: 2017-04-11
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA