REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2016 poz. 15
ZARZĄDZENIE NR 14
MINISTRA CYFRYZACJI
z dnia 13 maja 2016 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Cyfryzacji
Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§ 1.
1) w § 15 w ust. 1:
a) w pkt 3 dodaje się lit. d w brzmieniu:
„d) obsługa infolinii Ministerstwa;”,
b) pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„8) organizowanie i obsługa posiedzeń Rady do Spraw Cyfryzacji;”,
c) dodaje się pkt 26 i 27 w brzmieniu:
„26) prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem okresowej oceny przyjmowania i załatwiania skarg, wniosków przez organy i jednostki podległe Ministrowi lub przez niego nadzorowane oraz sporządzaniem rocznej informacji o petycjach rozpatrzonych w roku poprzednim;
27) zarządzanie Intranetem Ministerstwa.”;
2) w § 17 po pkt 13 dodaje się pkt 13a w brzmieniu:
„13a) pełnienie funkcji Krajowego Punktu Kontaktowego (PoC), którego zadaniem jest gromadzenie informacji na temat incydentów w skali całego kraju i kontakt z analogicznymi instytucjami w innych krajach członkowskich Unii Europejskiej w celu wymiany informacji na temat transnarodowych incydentów;”;
3) § 18 otrzymuje brzmienie:
„§ 18. Do zakresu zadań Departamentu e-Państwa należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, w szczególności realizacja zadań związanych z dofinansowaniem projektów informatycznych o publicznym zastosowaniu lub przedsięwzięć wspierających rozwój społeczeństwa informacyjnego przygotowywanych lub realizowanych przez podmioty publiczne na podstawie art. 12c tej ustawy;
2) określanie misji i wizji oraz strategii informatyzacji Państwa oraz koordynacja działań związanych z wdrażaniem strategii informatyzacji Państwa, w tym aktualizacja oraz koordynacja wdrażania Programu Zintegrowanej Informatyzacji Państwa;
3) projektowanie prawnych, organizacyjnych i technologicznych podstaw rozwoju informatyzacji administracji publicznej oraz podmiotów wykonujących zadania publiczne;
4) współpraca międzynarodowa, w tym obejmująca realizację zobowiązań międzynarodowych Rzeczypospolitej Polskiej, w zakresie informatyzacji administracji publicznej;
5) monitorowanie działalności legislacyjnej dotyczącej informatyzacji administracji publicznej i rozwoju elektronicznej administracji;
6) prowadzenie spraw związanych z koordynacją podziału rezerwy celowej pn. „Środki na informatyzację, rozwój społeczeństwa informacyjnego oraz upowszechnianie szerokopasmowego dostępu do Internetu”;
7) współpraca, w ramach merytorycznej właściwości Departamentu, z Departamentem Koordynacji Funduszy Europejskich w realizacji POPC w ramach obecnej i kolejnych perspektyw finansowych Unii Europejskiej;
8) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji, w tym obsługa sekretariatu tego komitetu;
9) współpraca z Radą do Spraw Cyfryzacji w zakresie realizacji zadań Rady, o których mowa w art. 17 ust. 2 ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne w obszarze związanym z informatyzacją administracji publicznej;
10) koordynacja działań związanych z rozwojem systemu ePUAP;
11) prowadzenie spraw związanych z budową i wdrażaniem krajowego schematu identyfikacji elektronicznej i uwierzytelnienia, w tym tworzenie podstaw prawnych krajowego schematu identyfikacji i uwierzytelnienia oraz monitorowanie zmian zachodzących w prawie krajowym i unijnym w tym zakresie;
12) realizacja zadań w zakresie zapewnienia jednego punktu (bramy) dostępu do usług administracji publicznej, w szczególności prowadzenie spraw związanych z rozwojem portalu obywatel.gov.pl, zgodnie z uchwałą w sprawie przygotowania i wdrożenia inicjatywy „Obywatel”;
13) prowadzenie spraw związanych z podległością wobec Ministra w zakresie Centrum Cyfrowej Administracji w likwidacji;
14) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad:
a) Instytutem Technik Innowacyjnych EMAG,
b) Instytutem Maszyn Matematycznych.”;
4) w § 19:
a) pkt 10 otrzymuje brzmienie:
„10) prowadzenie spraw związanych z integracją rejestrów i ewidencji, o których mowa w pkt 1 i 2;”,
b) pkt 19 otrzymuje brzmienie:
„19) współpraca z Departamentem Infrastruktury Teleinformatycznej przy prowadzeniu ewidencji i rejestrów, o których mowa w pkt 1 i 2, w szczególności w zakresie utrzymania systemów teleinformatycznych używanych na potrzeby tych rejestrów i ewidencji;”,
c) dodaje się pkt 28 i 29 w brzmieniu:
„28) zastępstwo procesowe Ministra przed sądami administracyjnymi w sprawach z zakresu właściwości Departamentu;
29) prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad Centralnym Ośrodkiem Informatyki.”;
5) po § 19 dodaje się § 19a w brzmieniu:
„§ 19a. Do zakresu zadań Departamentu Infrastruktury Teleinformatycznej należy w szczególności:
1) zapewnienie funkcjonowania systemu ePUAP, w tym techniczne utrzymanie systemu ePUAP;
2) zapewnienie technicznego utrzymania systemów teleinformatycznych prowadzonych na potrzeby rejestrów i ewidencji pozostających we właściwości Ministra;
3) zapewnienie technicznego utrzymania portalu obywatel.gov.pl;
4) koordynacja funkcji wyłącznego regionalnego rejestru internetowego sprawującego pieczę nad poprawnym gospodarowaniem publicznymi adresami internetowymi na potrzeby systemów teleinformatycznych z zakresu właściwości Ministra;
5) zabezpieczenie techniczne w zakresie realizacji zadań związanych z wymianą informacji między Rzeczpospolitą Polską a innymi krajami Unii Europejskiej na potrzeby wyborów do Parlamentu Europejskiego;
6) współpraca z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych w zakresie funkcjonowania i utrzymania sieci oraz systemów teleinformatycznych w obszarze związanym z rejestrami i ewidencjami prowadzonymi przez Ministra;
7) prowadzenie spraw związanych z nadzorem, kontrolą i eksploatacją Centrum Certyfikacji oraz rozwojem Infrastruktury Klucza Publicznego (PKI);
8) współpraca z Departamentem Ewidencji Państwowych w zakresie:
a) obsługi wniosków o dostęp do rejestrów i ewidencji pozostających we właściwości Ministra,
b) wsparcia w udostępnianiu danych rejestrów i ewidencji pozostających we właściwości Ministra;
9) obsługa administracyjna oraz techniczna w zakresie łączności i informatyki komórek organizacyjnych;
10) obsługa systemu służącego do elektronicznego zarządzania dokumentacją;
11) sprawowanie nadzoru nad bezpieczeństwem teleinformatycznym Ministerstwa.”;
6) w § 22 dodaje się pkt 16 w brzmieniu:
„16) współpraca z Departamentem e-Państwa w zakresie spraw związanych z zapewnieniem jednego punktu (bramy) dostępu do usług administracji publicznej, w szczególności w zakresie rozwoju portalu obywatel.gov.pl, zgodnie z uchwałą w sprawie przygotowania i wdrożenia inicjatywy „Obywatel”;”;
7) w § 23:
a) w pkt 1 uchyla się lit. d,
b) po pkt 4 dodaje się pkt 4a w brzmieniu:
„4a) prowadzenie spraw związanych z procesem cyfryzacji radiofonii i telewizji;”;
8) § 25 otrzymuje brzmienie:
„§ 25. 1. Do zakresu zadań Biura Dyrektora Generalnego należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem organów oraz kierowników jednostek organizacyjnych, podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych w zakresie jego kompetencji oraz powoływaniem i odwoływaniem Dyrektora Generalnego Ministerstwa;
2) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań dyrektora generalnego urzędu wynikających z ustawy o służbie cywilnej i ustawy Kodeks pracy;
3) prowadzenie spraw związanych ze współpracą ze związkami zawodowymi działającymi w Ministerstwie;
4) współpraca z Szefem Służby Cywilnej w zakresie realizacji zadań służby cywilnej w Ministerstwie, w tym w sprawach związanych ze sprawozdawczością;
5) prowadzenie spraw z zakresu gospodarowania i utrzymywania obiektu Ministerstwa;
6) zapewnienie dostaw i usług umożliwiających właściwe bieżące funkcjonowanie Ministerstwa, z zastrzeżeniem § 19a pkt 9;
7) prowadzenie gospodarki transportowej Ministerstwa;
8) obsługa spraw związanych z procesami inwestycyjnymi dotyczącymi nieruchomości Ministerstwa;
9) obsługa recepcyjna Ministerstwa;
10) zapewnienie obsługi prawnej w sprawach z zakresu zadań Biura, w tym zastępstwo procesowe Ministra i Dyrektora Generalnego Ministerstwa przed sądami;
11) prowadzenie Kancelarii Głównej Ministerstwa;
12) obsługa skrzynki mc@mc.gov.pl;
13) prowadzenie rejestru zarządzeń oraz decyzji Dyrektora Generalnego Ministerstwa oraz ewidencji pełnomocnictw i upoważnień udzielanych przez Dyrektora Generalnego Ministerstwa;
14) prowadzenie ewidencji upoważnień wydawanych na podstawie ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz ustawy o ochronie danych osobowych;
15) wykonywanie zadań archiwów zakładowych w Ministerstwie;
16) obsługa organizacyjno-techniczna Komisji Dyscyplinarnej Ministerstwa Cyfryzacji oraz Rzecznika Dyscyplinarnego;
17) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań Ministra wynikających z przepisów ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz z organizacją i funkcjonowaniem systemu ochrony informacji niejawnych w Ministerstwie;
18) koordynacja i nadzór nad realizacją zadań określonych ustawą o ochronie danych osobowych w Ministerstwie;
19) prowadzenie spraw dotyczących bezpieczeństwa Ministerstwa i zarządzania kryzysowego.
2. W strukturze Biura funkcjonuje pion ochrony informacji niejawnych, którym kieruje Pełnomocnik do spraw Ochrony Informacji Niejawnych.
3. W sprawach określonych w ust. 1 pkt 2, 5-9, 11-15 i 17 Biuro Dyrektora Generalnego wykonuje zadania również w odniesieniu do projektów współfinansowanych z funduszy europejskich z wyłączeniem zakupów realizowanych w ramach projektów.”.
§ 2.
- Anna Streżyńska |
MINISTER CYFRYZACJI |
- Data ogłoszenia: 2016-05-16
- Data wejścia w życie: 2016-05-17
- Data obowiązywania: 2016-05-17
- Dokument traci ważność: 2016-10-25
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA