REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2014 poz. 84
ZARZĄDZENIE Nr 63
MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU1)
z dnia 22 grudnia 2014 r.
w sprawie ustalenia podziału pracy w kierownictwie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju
Na podstawie art. 37 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) ustala się, co następuje:
2. Minister sprawuje bezpośredni nadzór nad:
1) Prezesem Urzędu Transportu Kolejowego;
2) Prezesem Urzędu Lotnictwa Cywilnego;
3) Przedsiębiorstwem Państwowym „Porty Lotnicze”;
4) Polską Agencją Żeglugi Powietrznej;
5) Instytutem Kolejnictwa;
6) Centrum Projektów Europejskich.
3. Minister wykonuje bezpośrednio zadania w stosunku do Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych oraz Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych.
4. Minister reprezentuje Skarb Państwa w spółkach PKP S.A. i PKP PLK S.A.
5. Minister nadzoruje merytorycznie:
1) Gabinet Polityczny Ministra (GP);
2) Biuro Ministra (BM);
3) Departament Transportu Kolejowego (DTK);
4) Departament Rozwoju Kolei (DRK);
5) Departament Lotnictwa (DL).
2. Do wyłącznej kompetencji Ministra zastrzegam:
1) akceptowanie projektów: założeń do projektów ustaw, ustaw, rozporządzeń i uchwał Rady Ministrów oraz strategii, programów i polityk, kierowanych przez Ministra do uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania;
2) występowanie do Prezesa Rady Ministrów o powołanie lub odwołanie z określonych stanowisk lub funkcji;
3) powoływanie i wyznaczanie, a także odwoływanie i cofanie wyznaczenia na określone stanowiska lub funkcje, w ramach właściwości wynikającej z obowiązujących przepisów.
3. Sekretarz i Podsekretarze Stanu, każdy w zakresie określonym zarządzeniem, są upoważnieni, z zastrzeżeniem ust. 11 i 12, do załatwiania spraw w imieniu Ministra, w tym do przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków.
4. Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz podpisuje pisma kierowane do Sekretarza Stałego Komitetu Rady Ministrów w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń Komitetu wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
5. Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz podpisuje w zastępstwie Ministra akty wykonawcze do ustaw, komunikaty oraz obwieszczenia.
6. Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski podpisuje korespondencję w zakresie związanym z wykonywaniem funkcji koordynatora prac Zespołu do spraw Oceny Skutków Regulacji.
7. Podsekretarz Stanu Iwona Wendel, a w razie jej nieobecności osoba zastępująca, podpisuje pisma kierowane do Sekretarza Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń Komitetu wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
8. Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda, a w razie jego nieobecności osoba zastępująca, podpisuje pisma kierowane do Sekretarza Komitetu do Spraw Europejskich w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń Komitetu wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
9. Sekretarz Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny podpisują, z upoważnienia Ministra, pisma w zakresie nadzorowanej problematyki, a w szczególności:
1) do Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, przesyłające opracowane w Ministerstwie stanowiska Rządu do poselskich projektów ustaw, po ich rozpatrzeniu przez Radę Ministrów;
2) przesyłające opracowane w Ministerstwie projekty dokumentów rządowych, kierowane do uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania;
3) zawierające uwagi do projektów zgłaszanych w toku uzgodnień międzyresortowych;
4) odpowiedzi na interpelacje, interwencje, zapytania i wystąpienia poselskie oraz na oświadczenia i wystąpienia senatorskie skierowane do Ministra;
5) do posłów i senatorów, w sprawach zgłaszanych skarg i interwencji.
10. Pisma, o których mowa w ust. 1 i 9, powinny być przygotowane na blankiecie Ministra i parafowane przez właściwego merytorycznie kierownika komórki organizacyjnej, a przedkładane do podpisu Ministra – zaaprobowane również przez członka kierownictwa Ministerstwa nadzorującego właściwą merytorycznie komórkę organizacyjną.
11. Wydawanie decyzji administracyjnych, postanowień i zaświadczeń, udzielanie odpowiedzi na skargi przewidziane w ustawie z dnia 30 sierpnia 2002 r. – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.2)), wnoszenie środków odwoławczych oraz innych pism procesowych w postępowaniach przed sądami administracyjnymi, powszechnymi oraz Sądem Najwyższym, a także pism przedsądowych w sprawach cywilnych i pism w postępowaniu egzekucyjnym wymaga odrębnego upoważnienia.
12. Złożenie przez Sekretarza Stanu lub Podsekretarzy Stanu oświadczenia woli w imieniu Ministra wymaga uprzedniego uzyskania pełnomocnictwa w formie prawem przewidzianej.
2. Sekretarz Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny współdziałają w realizacji ustawowych zadań Ministra przez:
1) uzgadnianie podejmowanych inicjatyw;
2) wzajemne informowanie się o kluczowych zagadnieniach wchodzących w zakres ich obowiązków oraz kierunkowych rozstrzygnięciach.
3. Sekretarz Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny przedkładają kierownictwu Ministerstwa dokumenty w sprawach wymagających rozstrzygnięć oraz informacje i propozycje w innych ważnych sprawach.
4. Sekretarz Stanu, Podsekretarze Stanu realizujący zadania w zakresie działu administracji rządowej rozwój regionalny i Dyrektor Generalny odpowiadają za monitorowanie realizacji zadań, określonych w art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2014 r. poz. 1649), wytycznych szczegółowych dla programów operacyjnych opracowanych zgodnie z właściwością oraz dla regionalnych programów operacyjnych, a także wskazanych wytycznych horyzontalnych dla programów operacyjnych na okres 2007–2013.
5. Sekretarz Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny wykonują powierzone im zadania przy pomocy kierowników komórek organizacyjnych Ministerstwa.
1) dróg i autostrad;
2) transportu drogowego;
3) opracowania i realizacji budżetu państwa w częściach: budownictwo, lokalne planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, gospodarka morska i transport;
4) bezpieczeństwa ruchu drogowego.
2. Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz z upoważnienia Ministra:
1) występuje o nadanie odznaczeń państwowych;
2) nadaje i wręcza honorowe odznaki resortowe i udziela w tym zakresie dalszych pełnomocnictw.
3. Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz w imieniu Ministra sprawuje nadzór nad:
1) Generalnym Dyrektorem Dróg Krajowych i Autostrad;
2) Głównym Inspektorem Transportu Drogowego;
3) Instytutem Transportu Samochodowego;
4) Transportowym Dozorem Technicznym;
5) Instytutem Badawczym Dróg i Mostów.
4. W sprawach, o których mowa w ust. 1–3, Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
5. Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz reprezentuje Ministra w Stałym Komitecie Rady Ministrów.
6. Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz pełni funkcję Sekretarza Stanu do spraw Parlamentarnych.
7. Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Dróg i Autostrad (DDA);
2) Departament Transportu Drogowego (DTD);
3) Departament Budżetu Infrastruktury (DBI);
4) Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (SKR).
2. Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski z upoważnienia Ministra podejmuje decyzje i zajmuje stanowisko w sprawach budownictwa, mieszkalnictwa, zagospodarowania przestrzennego i polityki miejskiej, gospodarki nieruchomościami oraz orzecznictwa.
3. Ponadto Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski odpowiada za:
1) nadzorowanie zadań związanych z zamykaniem Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich i Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL;
2) nadzorowanie realizacji zadań związanych z zapewnieniem funkcjonowania Europejskiego Funduszu Społecznego w okresie programowania 2014–2020;
3) nadzorowanie realizacji projektów badawczych realizowanych we współpracy z Organizacją Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) m.in. w ramach programu LEED;
4) nadzór nad realizacją Europejskiego Funduszu Dostosowania do Globalizacji;
5) koordynowanie prac Zespołu do spraw Oceny Skutków Regulacji.
4. Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski reprezentuje Ministra w Zespole do spraw Programowania Prac Rządu.
5. Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski w imieniu Ministra sprawuje nadzór nad:
1) Głównym Inspektorem Nadzoru Budowlanego;
2) Instytutem Techniki Budowlanej w Warszawie;
3) Instytutem Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa w Warszawie;
4) Instytutem Rozwoju Miast w Krakowie.
6. W sprawach, o których mowa w ust. 1–5, Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
7. Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Europejskiego Funduszu Społecznego (DZF);
2) Departament Polityki Przestrzennej (DPM);
3) Departament Mieszkalnictwa (DM);
4) Departament Gospodarki Nieruchomościami (DGN);
5) Departament Budownictwa (DB);
6) Departament Orzecznictwa I (DOI);
7) Departament Orzecznictwa II (DOII).
2. Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda odpowiada za realizację, w tym za osiągnięcie wydatkowania środków zgodnego z założeniami projektów finansowanych z Mechanizmu Finansowego EOG oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego, Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy, Phare SSG, Sektorowego Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004–2006, Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007–2013, programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej (EWT) w latach 2007–2013 oraz programów Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w latach 2007–2013.
3. Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda z upoważnienia Ministra podejmuje decyzje i zajmuje stanowisko w sprawach polityki transportowej.
4. Ponadto Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda odpowiada za:
1) nadzór nad realizacją zadań związanych z aktywnym udziałem strony polskiej w pracach dotyczących Polityki Spójności UE, w tym koordynację prac dotyczących negocjacji rozporządzeń regulujących funkcjonowanie tej polityki w latach 2014–2020;
2) nadzór nad przygotowaniami do wdrażania polityki spójności w Polsce w latach 2014–2020, w tym przygotowanie i negocjacje Umowy Partnerstwa oraz koordynację przygotowania i negocjacji programów operacyjnych;
3) koordynację wdrażania programów operacyjnych w ramach NSRO oraz Umowy Partnerstwa;
4) nadzór nad funkcjonowaniem Komitetu Koordynującego NSRO na lata 2007–2013;
5) koordynowanie działań w ramach realizacji procesu ewaluacji polityki spójności;
6) koordynację zagadnień związanych z pomocą publiczną w ramach programów operacyjnych;
7) koordynowanie współpracy z EUROSTAT i Głównym Urzędem Statystycznym;
8) koordynowanie funkcjonowania systemu informatycznego do obsługi programów operacyjnych współfinansowanych ze środków strukturalnych i Funduszu Spójności w latach 2007–2013;
9) nadzorowanie zamknięcia spraw związanych z realizacją Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004–2006;
10) nadzorowanie wykonania i rozliczenia kontraktów wojewódzkich oraz koordynację przygotowań do realizacji kontraktów terytorialnych;
11) koordynację współpracy międzynarodowej, w tym utrzymywanie kontaktów z Komisją Europejską i innymi instytucjami Unii Europejskiej oraz nadzór nad realizacją działań wynikających z porozumień o współpracy zawartych przez Ministra z partnerami zagranicznymi;
12) realizację zadań związanych z członkostwem Polski w Unii Europejskiej, w tym koordynację w ramach Ministerstwa procesu decyzyjnego w Unii Europejskiej;
13) prowadzenie spraw Grupy Wyszehradzkiej;
14) koordynację spraw związanych z umowami twinningowymi w ramach programów Unii Europejskiej, Instrumentu Pomocy Przedakcesyjnej (IPA) oraz Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa.
5. W sprawach, o których mowa w ust. 1–4, Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
6. Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda reprezentuje Ministra w Komitecie do Spraw Europejskich.
7. Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Koordynacji Strategii i Polityk Rozwoju (DKS);
2) Departament Koordynacji Wdrażania Funduszy Unii Europejskiej (DKF);
3) Departament Programów Pomocowych (DPT);
4) Departament Współpracy Międzynarodowej (DWM);
5) Departament Certyfikacji i Desygnacji (DCD) – w zakresie realizacji programów Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w latach 2007–2013;
6) Departament Współpracy Terytorialnej (DWT).
2. Ponadto Podsekretarz Stanu Iwona Wendel odpowiada za:
1) koordynowanie zagadnień związanych z obszarem społeczeństwa informacyjnego;
2) koordynację zagadnień związanych z instrumentami inżynierii finansowej w ramach programów operacyjnych;
3) nadzór nad zmianami, realizacją i monitorowaniem Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Polski Wschodniej do roku 2020;
4) nadzór nad procesem monitorowania obszarów strategicznej interwencji w zakresie województw wskazanych w Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Polski Wschodniej;
5) nadzór nad przygotowaniem strategii ponadregionalnych;
6) nadzór nad sprawami w zakresie dotychczasowych wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego dotyczących systemu projektów indywidualnych i generujących dochód, w tym dużych;
7) nadzór nad sprawami z zakresu realizacji zadań dotyczących Partnerstwa Publiczno-Prywatnego, w tym działań Platformy PPP;
8) nadzór nad wdrożeniem inicjatywy JASPERS.
3. Podsekretarz Stanu Iwona Wendel pełni funkcję Pełnomocnika do spraw realizacji Projektów Phare pozostających w kompetencji ministra właściwego do spraw transportu oraz wykonuje zadania Instytucji Zarządzającej dla Funduszu TENT.
4. Podsekretarz Stanu Iwona Wendel prowadzi sprawy wynikające z podległości Ministrowi Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
5. W sprawach, o których mowa w ust. 1–4, Podsekretarz Stanu Iwona Wendel reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
6. Podsekretarz Stanu Iwona Wendel reprezentuje Ministra w Komitecie Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji.
7. Podsekretarz Stanu Iwona Wendel nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Rozwoju Cyfrowego (DRC);
2) Departament Konkurencyjności i Innowacyjności (DKI);
3) Departament Programów Ponadregionalnych (DPP);
4) Departament Programów Infrastrukturalnych (DPI);
5) Departament Systemu Wdrażania Programów Infrastrukturalnych (DWI);
6) Departament Wsparcia Projektów Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (DWP);
7) Departament Informacji i Promocji (DIP).
2. Podsekretarz Stanu Dorota Pyć w imieniu Ministra sprawuje nadzór nad:
1) Dyrektorami Urzędów Morskich;
2) Dyrektorami Urzędów Żeglugi Śródlądowej;
3) Akademią Morską w Gdyni;
4) Akademią Morską w Szczecinie;
5) Instytutem Morskim w Gdańsku;
6) Morską Służbą Poszukiwania i Ratownictwa;
7) Izbą Morską w Gdańsku z siedzibą w Gdyni;
8) Izbą Morską w Szczecinie;
9) Odwoławczą Izbą Morską w Gdańsku z siedzibą w Gdyni.
3. Podsekretarz Stanu Dorota Pyć wykonuje zadania Ministra w stosunku do Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich.
4. W sprawach, o których mowa w ust. 1–3, Podsekretarz Stanu Dorota Pyć reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
5. Podsekretarz Stanu Dorota Pyć nadzoruje merytorycznie Departament Transportu Morskiego i Bezpieczeństwa Żeglugi (DTM).
2. Ponadto Dyrektor Generalny odpowiada za:
1) nadzorowanie opracowania budżetu części 34 – Rozwój regionalny;
2) nadzorowanie realizacji budżetu dysponenta części 34 – Rozwój regionalny oraz obsługi finansowo-księgowej środków pochodzących z funduszy strukturalnych;
3) nadzorowanie prac związanych z realizacją zadań ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego dotyczących przygotowania materiałów do projektu ustawy budżetowej w zakresie wydatków na programy finansowane z udziałem środków pochodzących z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i bezzwrotnej pomocy udzielonej przez państwa członkowskie EFTA oraz zmian w tych wydatkach;
4) akceptację w imieniu ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego wniosków o uruchomienie środków/zapewnienie finansowania lub dofinansowania z rezerw celowych budżetu państwa oraz budżetu środków europejskich na finansowanie programów oraz akceptowanie zmian klasyfikacji wydatków;
5) nadzorowanie realizacji zadań związanych z pełnieniem przez Ministra funkcji Instytucji Certyfikującej wydatki w ramach programów perspektywy 2007–2013, Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009–2014 i Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009–2014, a także dla Europejskiego Funduszu Dostosowania do Globalizacji;
6) współpracę z instytucjami kontrolnymi oraz, w zakresie określonym w Wytycznych w zakresie warunków certyfikacji oraz przygotowania prognoz wniosków o płatność do Komisji Europejskiej w Programach Operacyjnych w ramach NSRO na lata 2007–2013, udział w procesie tworzenia i zapewniania efektywnego systemu kontroli środków unijnych;
7) nadzorowanie procesów legislacyjnych w zakresie prawa krajowego oraz nadzorowanie prowadzenia spraw z zakresu obsługi prawnej;
8) koordynowanie procesu wdrażania prawa Unii Europejskiej do polskiego systemu prawnego;
9) nadzorowanie spraw dotyczących kontroli w działach administracji rządowej kierowanych przez Ministra;
10) nadzorowanie spraw dotyczących zarządzania kryzysowego i ochrony informacji niejawnych.
3. Dyrektor Generalny nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Budżetu Rozwoju (DBR);
2) Departament Certyfikacji i Desygnacji (DCD), z zastrzeżeniem § 6 ust. 7 pkt 5;
3) Departament Informatyki (DI);
4) Departament Kontroli (DK);
5) Departament Prawny (DP);
6) Biuro Administracyjne (BA);
7) Biuro Dyrektora Generalnego (BDG);
8) Biuro Zarządzania Zasobami Ludzkimi (BZL);
9) Biuro Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Informacji Niejawnych (BZK).
1) realizacja zadań, powierzonych przez Ministra, dotyczących współdziałania z organami władzy ustawodawczej, administracji rządowej i samorządu terytorialnego, partii politycznych, związków zawodowych i organizacji społecznych;
2) dokonywanie, na polecenie Ministra, oceny merytorycznej i formalnej materiałów przedkładanych Ministrowi.
2. Szczegółowe zadania w Gabinecie Politycznym Ministra ustala Minister.
2. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra oraz Sekretarza Stanu Zbigniewa Rynasiewicza, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski.
3. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra, Sekretarza Stanu oraz Podsekretarza Stanu Pawła Orłowskiego, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda.
4. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra, Sekretarza Stanu, Podsekretarza Stanu Pawła Orłowskiego oraz Podsekretarza Stanu Marcelego Niezgody, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Podsekretarz Stanu Iwona Wendel.
5. W przypadkach nieobecności Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu zastępstwa odbywają się według następujących zasad:
1) Sekretarza Stanu Zbigniewa Rynasiewicza w czasie nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Dorota Pyć;
2) Podsekretarza Stanu Marcelego Niezgodę w czasie nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski;
3) Podsekretarza Stanu Pawła Orłowskiego w czasie nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Iwona Wendel;
4) Podsekretarza Stanu Iwonę Wendel w czasie nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda;
5) Podsekretarza Stanu Dorotę Pyć w czasie nieobecności zastępuje Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz.
6. W przypadku jednoczesnej nieobecności osób zastępujących wymienionych w ust. 5, decyzję o zastępstwie czasowym podejmuje Minister.
7. Dyrektora Generalnego w czasie nieobecności – w zakresie czynności związanych z certyfikowaniem wydatków – zastępuje Dyrektor Departamentu Certyfikacji i Desygnacji, na podstawie odrębnego upoważnienia udzielonego przez Ministra.
8. O nieobecności Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu, Dyrektora Generalnego oraz osobach zastępujących, Biuro Ministra zawiadamia niezwłocznie członków kierownictwa Ministerstwa.
Minister Infrastruktury i Rozwoju: M. Wasiak
|
1) Minister Infrastruktury i Rozwoju kieruje działami administracji rządowej budownictwo, lokalne planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, gospodarka morska, rozwój regionalny oraz transport, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury i Rozwoju (Dz. U. poz. 1257).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2012 r. poz. 1101 i 1529 oraz z 2014 r. poz. 183 i 543.
3) Zmiany wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. Min. Inf. i Roz. z 2014 r. poz. 49, 60, 71 i 77.
- Data ogłoszenia: 2014-12-22
- Data wejścia w życie: 2014-12-22
- Data obowiązywania: 2014-12-22
- Dokument traci ważność: 2015-01-08
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA