REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2014 poz. 26
ZARZĄDZENIE NR 19
MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU1)
z dnia 27 marca 2014 r.
w sprawie ustalenia regulaminu Głównej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej
Na podstawie art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2012 r., poz. 647, z późn. zm.2)), zarządza się co następuje:
§ 1.
§ 2.
Minister Infrastruktury i Rozwoju: E. Bieńkowska
|
1) Minister Infrastruktury i Rozwoju kieruje działem administracji rządowej - budownictwo, lokalne planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 listopada 2013 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury i Rozwoju (Dz. U. poz. 1391).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2012 r. poz. 951 i 1445 oraz z 2013 r. poz. 21, 405, 1238 i 1446.
Załącznik do zarządzenia nr 19
Ministra Infrastruktury i Rozwoju
z dnia 27 marca 2014 r. (poz. 26)
REGULAMIN GŁÓWNEJ KOMISJI URBANISTYCZNO-ARCHITEKTONICZNEJ
§ 1. 1. Regulamin Głównej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej, zwany dalej „regulaminem”, określa organizację i tryb działania Głównej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej.
2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1) Komisji – rozumie się przez to Główną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną;
2) Ministrze – rozumie się przez to ministra właściwego do spraw budownictwa, lokalnego planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa;
3) Departamencie – rozumie się przez to Departament Polityki Przestrzennej w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju.
§ 2. 1. Komisja liczy nie więcej niż 40 osób.
2. W skład Komisji wchodzą:
1) Przewodniczący Komisji;
2) Zastępca Przewodniczącego Komisji;
3) członkowie Komisji.
3. Zastępca Przewodniczącego Komisji wybierany jest przez Komisję ze swojego grona w drodze głosowania.
4. Osoby, o których mowa w ust. 2, potwierdzają przyjęcie powołania oraz zapoznanie się z niniejszym regulaminem poprzez odpowiednią adnotację wraz z podpisem na akcie powołania.
5. Informację o powołaniach, o których mowa w ust. 4, podaje się do publicznej wiadomości w Dzienniku Urzędowym Ministra.
6. Sekretarzem Komisji jest pracownik Departamentu wyznaczony przez Dyrektora Departamentu.
§ 3. Przewodniczący Komisji:
1) reprezentuje Komisję;
2) kieruje całokształtem prac Komisji;
3) przedstawia Ministrowi na piśmie uchwały zawierające stanowiska Komisji, w terminie 7 dni od dnia ich podjęcia.
§ 4. 1. Komisja rozpatruje sprawy z inicjatywy Ministra lub, po uzgodnieniu z Ministrem, na własny wniosek, wyrażając swoje stanowiska w formie pisemnych uchwał stanowiących załącznik do protokołu z posiedzenia Komisji.
2. Uchwały Komisji zapadają zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym przy obecności co najmniej połowy składu Komisji. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Komisji, a w razie jego nieobecności Zastępcy Przewodniczącego Komisji.
§ 5. 1. Komisja rozpatruje sprawy na posiedzeniach.
2. Posiedzenie Komisji zwołuje Przewodniczący Komisji na wniosek Ministra lub osoby przez niego upoważnionej, zaś w przypadku, gdy Komisja rozpatruje sprawy z własnej inicjatywy –Przewodniczący Komisji po uzgodnieniu z Ministrem lub osobą przez niego upoważnioną.
3. O terminie i miejscu posiedzenia Komisji oraz rodzaju spraw skierowanych pod obrady Przewodniczący Komisji powiadamia pisemnie Ministra i członków Komisji najpóźniej na 7 dni przed terminem posiedzenia. Dopuszcza się również powiadomienia telefoniczne lub drogą elektroniczną z zachowaniem terminu wskazanego w zdaniu poprzednim.
4. W posiedzeniach Komisji może uczestniczyć Minister lub osoby przez niego upoważnione oraz inne osoby zaproszone przez Przewodniczącego Komisji, bez prawa głosu.
5. Osoby obecne na posiedzeniu Komisji podpisują listę obecności.
§ 6. 1. Członkowie Komisji mogą pisemnie zgłaszać uwagi do projektów uchwał oraz zdanie odrębne. W przypadku zgłoszenia przez członka Komisji zdania odrębnego, dołącza się je do uchwały.
2. Sekretarz Komisji lub członek Komisji sporządza protokół z posiedzenia Komisji.
3. Protokół podpisuje Przewodniczący Komisji albo jego zastępca i niezwłocznie przekazuje Dyrektorowi Departamentu.
§ 7. 1. Komisja może zdecydować o rozpatrzeniu sprawy w Zespole.
2. Członków Zespołu wyznacza Przewodniczący Komisji. Członkowie Zespołu ze swojego grona wybierają Koordynatora, który organizuje prace Zespołu i zwołuje jego posiedzenia.
3. Zespół wyraża swoje stanowisko w formie pisemnych opinii. Opinia przygotowana przez Zespół jest niezwłocznie przekazywana Przewodniczącemu Komisji celem zatwierdzenia i przekazania Ministrowi.
§ 8. Członkostwo w Komisji oraz udział w jej pracach są nieodpłatne.
§ 9. Przewodniczący Komisji sporządza i przedstawia Ministrowi co najmniej raz na 3 miesiące sprawozdanie z pracy Komisji, zawierające informacje o datach posiedzeń, tematyce obrad, podjętych uchwałach, ewentualnych informacjach o problemach w funkcjonowaniu Komisji oraz wnioskach dotyczących kolejnych posiedzeń Komisji.
§ 10. Obsługę Komisji, w tym:
1) przesyłanie powiadomień, o których mowa w § 5 ust. 3,
2) zapewnienie sali oraz niezbędnego wyposażenia na czas posiedzenia Komisji oraz Zespołów, prowadzenie dokumentacji związanej z funkcjonowaniem Komisji,
3) inne czynności zapewniające prawidłowe funkcjonowanie Komisji,
– zapewnia Departament.
- Data ogłoszenia: 2014-04-04
- Data wejścia w życie: 2014-04-04
- Data obowiązywania: 2014-07-01
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA