REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2013 poz. 1
ZARZĄDZENIE NR 1
MINISTRA INFASTRUKTURY I ROZWOJU
z dnia 10 grudnia 2013 r.
w sprawie tymczasowego ustalenia podziału pracy w kierownictwie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w zakresie działów: budownictwo, lokalne planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, gospodarka morska, rozwój regionalny i transport
Na podstawie art. 37 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) ustala się, co następuje:
1) kieruje działalnością Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, zwanego dalej „Ministerstwem”, i ustala podstawowe kierunki jego polityki;
2) nadzoruje Centrum Projektów Europejskich.
2. Minister nadzoruje merytorycznie Gabinet Polityczny Ministra (GP), Biuro Ministra w dotychczasowym Ministerstwie Rozwoju Regionalnego, zwanym dalej „MRR”, (BM) Biuro Ministra w zniesionym Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, zwanym dalej „MTBiGM”, (BM-MTBiGM).
2. Do wyłącznej kompetencji Ministra zastrzegam:
1) akceptowanie projektów: założeń do projektów ustaw, ustaw, rozporządzeń i uchwał Rady Ministrów oraz strategii, programów i polityk, kierowanych przez Ministra Infrastruktury i Rozwoju do konsultacji społecznych i uzgodnień międzyresortowych;
2) występowanie do Prezesa Rady Ministrów o powołanie lub odwołanie z określonych stanowisk lub funkcji;
3) powoływanie i wyznaczanie, a także odwoływanie i cofanie wyznaczenia na określone stanowiska lub funkcje, w ramach właściwości wynikającej z obowiązujących przepisów.
2. Sekretarze i Podsekretarze Stanu, każdy w zakresie określonym zarządzeniem, są upoważnieni, z zastrzeżeniem ust. 10 i 11, do załatwiania spraw w imieniu Ministra, w tym do przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków.
3. Sekretarz Stanu Adam Zdziebło podpisuje pisma kierowane do Sekretarza stałego komitetu Rady Ministrów w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń Komitetu wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
4. Sekretarz Stanu Adam Zdziebło podpisuje w zastępstwie Ministra akty wykonawcze do ustaw, komunikaty oraz obwieszczenia.
5. Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski podpisuje korespondencję w zakresie związanym z wykonywaniem funkcji koordynatora prac Zespołu do spraw Oceny Skutków Regulacji.
6. Podsekretarz Stanu Iwona Wendel, a w razie jej nieobecności osoba zastępująca, podpisuje pisma kierowane do Sekretarza Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń Komitetu wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
7. Podsekretarz Stanu Marcin Kubiak, a w razie jego nieobecności osoba zastępująca, podpisuje pisma kierowane do Sekretarza Komitetu do Spraw Europejskich w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń Komitetu wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
8. Sekretarze Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny podpisują, z upoważnienia Ministra, pisma w zakresie nadzorowanej problematyki, a w szczególności:
1) do Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, przesyłające opracowane w Ministerstwie stanowiska Rządu do poselskich projektów ustaw, po ich rozpatrzeniu przez Radę Ministrów;
2) przesyłające opracowane w Ministerstwie projekty dokumentów rządowych, kierowane do uzgodnień międzyresortowych oraz konsultacji ze związkami zawodowymi i organizacjami pracodawców;
3) zawierające uwagi do projektów zgłaszanych w toku uzgodnień międzyresortowych;
4) do posłów i senatorów, w sprawach zgłaszanych skarg i interwencji.
9. Pisma, o których mowa w ust. 1 i 8, powinny być przygotowane na blankiecie Ministra i parafowane przez właściwego merytorycznie kierownika komórki organizacyjnej, a przedkładane do podpisu Ministra – zaaprobowane również przez członka kierownictwa Ministerstwa nadzorującego właściwą merytorycznie komórkę organizacyjną.
10. Wydawanie decyzji administracyjnych, postanowień i zaświadczeń na podstawie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego, udzielanie odpowiedzi na skargi przewidziane w ustawie Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, wnoszenie środków odwoławczych oraz innych pism procesowych w postępowaniach przed sądami administracyjnymi, powszechnymi oraz Sądem Najwyższym, a także pism przedsądowych w sprawach cywilnych i pism w postępowaniu egzekucyjnym wymaga odrębnego upoważnienia.
11. Złożenie przez Sekretarza Stanu lub Podsekretarzy Stanu oświadczenia woli w imieniu Ministra wymaga uprzedniego uzyskania pełnomocnictwa w formie prawem przewidzianej.
2. Sekretarze Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny współdziałają w realizacji ustawowych zadań Ministra przez:
1) uzgadnianie podejmowanych inicjatyw;
2) wzajemne informowanie się o kluczowych zagadnieniach wchodzących w zakres ich obowiązków oraz kierunkowych rozstrzygnięciach.
3. Sekretarze Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny przedkładają kierownictwu Ministerstwa dokumenty w sprawach wymagających rozstrzygnięć oraz informacje i propozycje w innych ważnych sprawach.
4. Sekretarz Stanu Adam Zdziebło, Podsekretarze Stanu realizujący zadania w zakresie działu administracji rządowej rozwój regionalny i Dyrektor Generalny odpowiadają za monitorowanie realizacji zadań, określonych w art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712, z późn. zm.1)), wytycznych szczegółowych dla programów operacyjnych opracowanych zgodnie z właściwością oraz dla regionalnych programów operacyjnych, a także wskazanych wytycznych horyzontalnych dla programów operacyjnych na okres 2007–2013.
5. Sekretarz Stanu, Podsekretarze Stanu i Dyrektor Generalny wykonują powierzone im zadania przy pomocy kierowników komórek organizacyjnych Ministerstwa.
2. Sekretarz Stanu Adam Zdziebło z upoważnienia Ministra podejmuje decyzje i zajmuje stanowisko w sprawach kolejnictwa oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego.
3. Ponadto Sekretarz Stanu Adam Zdziebło odpowiada za:
1) nadzór nad sprawami w zakresie dotychczasowych wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego dotyczących systemu projektów indywidualnych i generujących dochód, w tym dużych;
2) nadzór nad sprawami z zakresu realizacji zadań dotyczących Partnerstwa Publiczno-Prywatnego, w tym działań Platformy PPP;
3) nadzór nad wdrożeniem inicjatywy JASPERS.
4. Sekretarz Stanu Adam Zdziebło pełni funkcję Pełnomocnika do spraw realizacji Projektów Phare pozostających w kompetencji ministra właściwego do spraw transportu oraz wykonuje zadania Instytucji Zarządzającej dla Funduszu TENT.
5. Sekretarz Stanu Adam Zdziebło w imieniu Ministra sprawuje nadzór nad:
1) Prezesem Urzędu Transportu Kolejowego;
2) Instytutem Kolejnictwa.
6. Sekretarz Stanu Adam Zdziebło prowadzi sprawy wynikające z podległości Ministrowi Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
7. Sekretarz Stanu Adam Zdziebło wykonuje zadania Ministra w stosunku do Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych.
8. Sekretarz Stanu Adam Zdziebło reprezentuje Skarb Państwa w spółkach PKP SA i PKP PLK SA.
9. W sprawach, o których mowa w ust. 1–8, Sekretarz Stanu Adam Zdziebło reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
10. Sekretarz Stanu Adam Zdziebło reprezentuje Ministra w stałym komitecie Rady Ministrów.
11. Sekretarz Stanu Adam Zdziebło nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Koordynacji Programów Infrastrukturalnych w dotychczasowym MRR (DPI);
2) Departament Wsparcia Programów Infrastrukturalnych w dotychczasowym MRR (DWI);
3) Departament Wsparcia Projektów Partnerstwa Publiczno-Prywatnego w dotychczasowym MRR (DWP);
4) Departament Informacji, Promocji i Szkoleń w dotychczasowym MRR (DIP);
5) Departament Współpracy Terytorialnej w dotychczasowym MRR (DWT);
6) Departament Funduszy UE w zniesionym MTBiGM (DF);
7) Departament Transportu Kolejowego w zniesionym MTBiGM (TK);
8) Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w zniesionym MTBiGM (TRD).
1) dróg i autostrad;
2) transportu drogowego;
3) lotnictwa;
4) przygotowania i wykonania budżetu państwa w częściach: budownictwo, lokalne planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, gospodarka morska i transport.
2. Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz z upoważnienia Ministra:
1) występuje o nadanie odznaczeń państwowych;
2) nadaje i wręcza honorowe odznaki resortowe i udziela w tym zakresie dalszych pełnomocnictw.
3. Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz w imieniu Ministra sprawuje nadzór nad:
1) Generalnym Dyrektorem Dróg Krajowych i Autostrad;
2) Głównym Inspektorem Transportu Drogowego;
3) Prezesem Urzędu Lotnictwa Cywilnego;
4) Przedsiębiorstwem Państwowym „Porty Lotnicze”;
5) Polską Agencją Żeglugi Powietrznej;
6) Instytutem Transportu Samochodowego;
7) Transportowym Dozorem Technicznym;
8) Instytutem Badawczym Dróg i Mostów.
4. Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz wykonuje zadania Ministra w stosunku do Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych.
5. W sprawach, o których mowa w ust. 1–4, Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
6. Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Dróg i Autostrad wzniesionym MTBiGM (TA);
2) Departament Transportu Drogowego w zniesionym MTBiGM (TD);
3) Departament Lotnictwa w zniesionym MTBiGM (TL);
4) Departament Budżetu w zniesionym MTBiGM (DB).
2. Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski z upoważnienia Ministra podejmuje decyzje i zajmuje stanowisko w sprawach mieszkalnictwa.
3. Ponadto Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski odpowiada za:
1) nadzorowanie zadań związanych z zamykaniem Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich i Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL;
2) nadzorowanie realizacji zadań związanych z zapewnieniem funkcjonowania Europejskiego Funduszu Społecznego w okresie programowania 2014–2020;
3) nadzorowanie realizacji projektów badawczych realizowanych we współpracy z Organizacją Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) m.in. w ramach programu LEED;
4) nadzór nad realizacją Europejskiego Funduszu Dostosowania do Globalizacji;
5) koordynowanie prac Zespołu do spraw Oceny Skutków Regulacji.
4. W sprawach, o których mowa w ust. 1–3, Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
5. Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym w dotychczasowym MRR (DZF);
2) Departament Polityki Przestrzennej w dotychczasowym MRR (DPM);
3) Departament Mieszkalnictwa w zniesionym MTBiGM (BS).
2. Ponadto Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda odpowiada za:
1) nadzór nad realizacją zadań związanych z aktywnym udziałem strony polskiej w debacie nad przyszłością Polityki Spójności UE w kolejnym okresie programowania, w tym koordynację prac dotyczących negocjacji rozporządzeń regulujących funkcjonowanie tej polityki w latach 2014–2020;
2) nadzór nad przygotowaniami do wdrażania polityki spójności w Polsce w latach 2014–2020;
3) koordynację wdrażania programów operacyjnych w ramach NSRO;
4) nadzór nad funkcjonowaniem Komitetu Koordynującego NSRO na lata 2007–2013;
5) koordynowanie działań w ramach realizacji procesu ewaluacji polityki spójności;
6) koordynację zagadnień związanych z pomocą publiczną w ramach programów operacyjnych;
7) reprezentowanie strony polskiej w Europejskiej Konferencji Ministrów Odpowiedzialnych za Planowanie Regionalne/Przestrzenne (CEMAT);
8) nadzorowanie udziału strony polskiej, reprezentowanie strony polskiej i współpracę w realizacji międzynarodowych programów: spójności terytorialnej – ESPON, rozwoju miast URBACT oraz Rozwoju Przestrzennego Morza Bałtyckiego – VASAB;
9) koordynowanie współpracy z EUROSTAT i Głównym Urzędem Statystycznym;
10) koordynowanie funkcjonowania systemu informatycznego do obsługi programów operacyjnych współfinansowanych ze środków strukturalnych i Funduszu Spójności w latach 2007–2013;
11) nadzorowanie realizacji Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego, w tym za osiągnięcie wydatkowania środków zgodnego z założeniami programu;
12) nadzorowanie wykonania i rozliczenia kontraktów wojewódzkich.
3. W sprawach, o których mowa w ust. 1 i 2, Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
4. Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Koordynacji Polityki Strukturalnej w dotychczasowym MRR (DKS);
2) Departament Koordynacji Wdrażania Funduszy Unii Europejskiej w dotychczasowym MRR (DKF).
2. Ponadto Podsekretarz Stanu Iwona Wendel odpowiada za:
1) koordynowanie zadań w zakresie rozwoju cyfrowego;
2) koordynowanie zagadnień związanych z obszarem społeczeństwa informacyjnego;
3) koordynację zagadnień związanych z instrumentami inżynierii finansowej w ramach programów operacyjnych;
4) nadzór nad zmianami, realizacją i monitorowaniem Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Polski Wschodniej do roku 2020;
5) nadzór nad procesem monitorowania obszarów strategicznej interwencji w zakresie województw wskazanych w Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Polski Wschodniej;
6) nadzór nad przygotowaniem strategii ponadregionalnych.
3. W sprawach, o których mowa w ust. 1 i 2, Podsekretarz Stanu Iwona Wendel reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
4. Podsekretarz Stanu Iwona Wendel reprezentuje Ministra w Komitecie Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji.
5. Podsekretarz Stanu Iwona Wendel nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Koordynacji Programów Regionalnych i Cyfryzacji w dotychczasowym MRR (DRC);
2) Departament Zarządzania Programami Konkurencyjności i Innowacyjności w dotychczasowym MRR (DKI);
3) Departament Programów Ponadregionalnych w dotychczasowym MRR (DPP).
2. Podsekretarz Stanu Marcin Kubiak z upoważnienia Ministra podejmuje decyzje i zajmuje stanowisko w sprawach polityki transportowej.
3. Ponadto Podsekretarz Stanu Marcin Kubiak odpowiada za:
1) koordynację współpracy międzynarodowej, w tym utrzymywanie kontaktów z Komisją Europejską i innymi instytucjami Unii Europejskiej oraz nadzór nad realizacją działań wynikających z porozumień o współpracy zawartych przez Ministra z partnerami zagranicznymi;
2) realizację zadań związanych z członkostwem Polski w Unii Europejskiej, w tym koordynację w ramach Ministerstwa procesu decyzyjnego w Unii Europejskiej;
3) prowadzenie spraw Grupy Wyszehradzkiej;
4) koordynację spraw związanych z umowami twinningowymi w ramach programów Unii Europejskiej; Instrumentu Pomocy Przedakcesyjnej (IPA) oraz Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa.
4. W sprawach, o których mowa w ust. 1–3, Podsekretarz Stanu Marcin Kubiak reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
5. Podsekretarz Stanu Marcin Kubiak reprezentuje Ministra w Komitecie do Spraw Europejskich.
6. Podsekretarz Stanu Marcin Kubiak nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Programów Pomocowych i Pomocy Technicznej w dotychczasowym MRR (DPT);
2) Departament Unii Europejskiej i Współpracy Międzynarodowej w dotychczasowym MRR (DUE);
3) Departament Instytucji Certyfikującej w dotychczasowym MRR (DIC) – w zakresie realizacji programów Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa w latach 2007–2013;
4) Departament Polityki Transportowej i Współpracy Międzynarodowej w zniesionym MTBiGM (TP).
2. Podsekretarz Stanu Dorota Pyć w imieniu Ministra sprawuje nadzór nad:
1) Dyrektorami Urzędów Morskich;
2) Dyrektorami Urzędów Żeglugi Śródlądowej;
3) Akademią Morską w Gdyni;
4) Akademią Morską w Szczecinie;
5) Instytutem Morskim w Gdańsku;
6) Morską Służbą Poszukiwania i Ratownictwa;
7) Izbą Morską w Gdańsku z siedzibą w Gdyni;
8) Izbą Morską w Szczecinie;
9) Odwoławczą Izbą Morską w Gdańsku z siedzibą w Gdyni.
3. Podsekretarz Stanu Dorota Pyć wykonuje zadania Ministra w stosunku do Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich.
4. W sprawach, o których mowa w ust. 1–3, Podsekretarz Stanu Dorota Pyć reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
5. Podsekretarz Stanu Dorota Pyć nadzoruje merytorycznie Departament Transportu Morskiego i Bezpieczeństwa Żeglugi w zniesionym MTBiGM (GT).
2. Podsekretarz Stanu Janusz Żbik w imieniu Ministra sprawuje nadzór nad:
1) Głównym Inspektorem Nadzoru Budowlanego;
2) Instytutem Techniki Budowlanej w Warszawie;
3) Instytutem Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa w Warszawie;
4) Instytutem Rozwoju Miast w Krakowie.
3. W sprawach, o których mowa w ust. 1–2, Podsekretarz Stanu Janusz Żbik reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
4. Podsekretarz Stanu Janusz Żbik nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa w zniesionym MTBiGM (BP);
2) Departament Orzecznictwa I w zniesionym MTBiGM (BO I);
3) Departament Orzecznictwa II w zniesionym MTBiGM (BO II);
4) Departament Gospodarki Nieruchomościami w zniesionym MTBiGM (BN).
2. Ponadto Dyrektor Generalny odpowiada za:
1) nadzorowanie opracowania budżetu części 34 – Rozwój regionalny;
2) nadzorowanie realizacji budżetu dysponenta części budżetowej oraz obsługi finansowo-księgowej środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności;
3) nadzorowanie prac związanych z przygotowaniem materiałów do projektu ustawy budżetowej w zakresie wydatków na programy finansowane z udziałem środków pochodzących z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i bezzwrotnej pomocy udzielonej przez państwa członkowskie EFTA, w zakresie działu administracji rządowej rozwój regionalny;
4) akceptowanie wniosków o uruchomienie środków/zapewnienie finansowania lub dofinansowania z rezerw celowych budżetu państwa oraz budżetu środków europejskich na finansowanie programów oraz akceptowanie zmian klasyfikacji wydatków, w zakresie działu administracji rządowej rozwój regionalny;
5) nadzorowanie realizacji zadań związanych z pełnieniem przez Ministra funkcji Instytucji Certyfikującej wydatki w ramach programów perspektywy 2007–2013, Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009–2014 i Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009–2014, a także dla Europejskiego Funduszu Dostosowania do Globalizacji;
6) współpracę z instytucjami kontrolnymi oraz, w zakresie określonym w Wytycznych w zakresie warunków certyfikacji oraz przygotowania prognoz wniosków o płatność do Komisji Europejskiej w Programach Operacyjnych w ramach NSRO na lata 2007–2013, udział w procesie tworzenia i zapewniania efektywnego systemu kontroli środków unijnych;
7) nadzorowanie procesów legislacyjnych w zakresie prawa krajowego oraz nadzorowanie prowadzenia spraw z zakresu obsługi prawnej;
8) koordynowanie procesu wdrażania prawa Unii Europejskiej do polskiego systemu prawnego;
9) nadzorowanie spraw dotyczących kontroli w działach administracji rządowej: budownictwo, lokalne planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, gospodarka morska i transport;
10) nadzorowanie spraw dotyczących zarządzania kryzysowego i ochrony informacji niejawnych w działach administracji rządowej: budownictwo, lokalne planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, gospodarka morska i transport.
3. Dyrektor Generalny nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Informatyki w dotychczasowym MRR (Dl);
2) Departament Ekonomiczno-Finansowy w dotychczasowym MRR (DEF);
3) Departament Instytucji Certyfikującej w dotychczasowym MRR (DIC), z zastrzeżeniem § 9 ust. 5 pkt 3;
4) Departament Prawny w dotychczasowym MRR (DP);
5) Biuro Administracyjne w dotychczasowym MRR (BA);
6) Biuro Dyrektora Generalnego w dotychczasowym MRR (BDG);
7) Biuro Zarządzania Zasobami Ludzkimi w dotychczasowym MRR (BZL);
8) Departament Kontroli w zniesionym MTBiGM (DK);
9) Biuro Dyrektora Generalnego w zniesionym MTBiGM (BDG – MTBiGM);
10) Biuro Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Informacji Niejawnych w zniesionym MTBiGM (BZK);
11) Biuro Administracyjno-Finansowe wzniesionym MTBiGM (BAF);
12) Departament Prawny w zniesionym MTBiGM (DP-MTBiGM).
1) realizacja zadań, powierzonych przez Ministra, dotyczących współdziałania z organami władzy ustawodawczej, administracji rządowej i samorządu terytorialnego, partii politycznych, związków zawodowych i organizacji społecznych;
2) dokonywanie, na polecenie Ministra, oceny merytorycznej i formalnej materiałów przedkładanych Ministrowi.
2. Szczegółowe zadania w Gabinecie Politycznym Ministra ustala Minister.
2. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra oraz Sekretarza Stanu Adama Zdziebło, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust.1, Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski.
3. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra, Sekretarza Stanu Adama Zdziebło oraz Podsekretarza Stanu Pawła Orłowskiego, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust.1, Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda.
4. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra, Sekretarza Stanu Adama Zdziebło, Podsekretarza Stanu Pawła Orłowskiego oraz Podsekretarza Stanu Marcelego Niezgody, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Podsekretarz Stanu Iwona Wendel.
5. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra, Sekretarza Stanu Adama Zdziebło, Podsekretarza Stanu Pawła Orłowskiego, Podsekretarza Stanu Marcelego Niezgody oraz Podsekretarza Stanu Iwony Wendel, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Podsekretarz Stanu Marcin Kubiak.
6. W przypadkach nieobecności Sekretarzy Stanu i Podsekretarzy Stanu zastępstwa odbywają się według następujących zasad:
1) Sekretarza Stanu Adama Zdziebło w czasie nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Marceli Niezgoda;
2) Sekretarza Stanu Zbigniewa Rynasiewicza w czasie nieobecności zastępuje Sekretarz Stanu Adam Zdziebło;
3) Podsekretarza Stanu Marcelego Niezgodę w czasie nieobecności zastępuje Sekretarz Stanu Adam Zdziebło;
4) Podsekretarza Stanu Pawła Orłowskiego w czasie nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Iwona Wendel;
5) Podsekretarza Stanu Iwonę Wendel w czasie nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski;
6) Podsekretarza Stanu Marcina Kubiaka w czasie nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Iwona Wendel;
7) Podsekretarza Stanu Dorotę Pyć w czasie nieobecności zastępuje Sekretarz Stanu Zbigniew Rynasiewicz;
8) Podsekretarza Stanu Janusza Żbika w czasie nieobecności zastępuje Podsekretarz Stanu Paweł Orłowski.
7. W przypadku jednoczesnej nieobecności osób zastępujących wymienionych w ust. 6 pkt 1–8, decyzję o zastępstwie czasowym podejmuje Minister.
8. W przypadku nieobecności Dyrektora Generalnego – w zakresie czynności związanych z certyfikowaniem wydatków – zastępuje Dyrektor Departamentu Instytucji Certyfikującej, na podstawie odrębnego upoważnienia udzielonego przez Ministra.
9. O nieobecności Ministra, Sekretarzy Stanu i Podsekretarzy Stanu, Dyrektora Generalnego oraz osobach zastępujących, Biuro Ministra zawiadamia niezwłocznie członków kierownictwa Ministerstwa.
Minister Infrastruktury i Rozwoju: E. Bieńkowska
|
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1241, z 2011 r. Nr 279, poz. 1644, z 2012 r. poz. 1237 oraz z 2013 r. poz. 714.
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1241 i Nr 219, poz. 1706, z 2011 r. Nr 82, poz. 451, Nr 185, poz. 1092 i Nr 201, poz. 1183 oraz z 2012 r. poz. 1544.
- Data ogłoszenia: 2013-12-11
- Data wejścia w życie: 2013-12-10
- Data obowiązywania: 2013-12-10
- Dokument traci ważność: 2014-01-14
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA