REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2012 poz. 8
ZARZĄDZENIE Nr 1
MINISTRA ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI
z dnia 19 stycznia 2012 r.
w sprawie ustanowienia i zadań Pełnomocnika Ministra Administracji i Cyfryzacji do spraw rozwoju kompetencji cyfrowych w administracji
Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.1)) w związku z § 4 ust. 1 Regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, stanowiącego załącznik do zarządzenia Nr 5 Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 27 grudnia 2011 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji zarządza się, co następuje:
§ 1.
2. Pełnomocnika wyznacza i odwołuje, w drodze decyzji, Minister Administracji i Cyfryzacji.
3. Pełnomocnik może używać skróconej nazwy „Pełnomocnik Ministra Administracji i Cyfryzacji ds. kompetencji cyfrowych”.
§ 2.
2. Do zadań Pełnomocnika należy w szczególności:
1) analizowanie i raportowanie o sytuacji w zakresie zatrudnienia oraz kompetencjach pracowników komórek odpowiedzialnych za procesy cyfryzacji administracji państwowej;
2) określanie rekomendacji w sprawie minimum kwalifikacji dla pracowników komórek odpowiedzialnych za procesy cyfryzacji w administracji publicznej;
3) określenie rekomendacji w sprawie minimum kompetencji cyfrowych dla pracowników administracji publicznej;
4) przygotowywanie zaleceń odnośnie podnoszenia kwalifikacji pracowników odpowiedzialnych za procesy cyfryzacji uwzględniając stały rozwój technologii teleinformatycznych oraz metod jej wykorzystywania;
5) inicjowanie i programowanie szkoleń kierowanych do pracowników odpowiedzialnych za procesy cyfryzacji administracji, w tym podyplomowego studium dla dyrektorów oraz osób kierujących projektami teleinformatycznymi w administracji państwowej;
6) inicjowanie i promowanie innych działań związanych z podnoszeniem kwalifikacji cyfrowych pracowników administracji publicznej;
7) wykonywanie innych zadań zleconych przez Ministra Administracji i Cyfryzacji w zakresie określonym w ust. 1.
§ 3.
2. Pełnomocnik może powoływać grupy zadaniowe, do których zaprasza przedstawicieli administracji publicznej oraz ekspertów zewnętrznych. Powołując grupę zadaniową Pełnomocnik określa zakres tematyczny jej prac oraz określa okres na jaki jest powołana.
§ 4.
2. Pełnomocnik przedstawia Ministrowi Administracji i Cyfryzacji opinie i wnioski w zakresie zadań określonych w § 2.
§ 5.
2. Obsługę kancelaryjną Pełnomocnika zapewnia Departament Społeczeństwa Informacyjnego. W Departamencie Społeczeństwa Informacyjnego powołuje się zespół Pełnomocnika, który zapewnia jego obsługę organizacyjno-techniczną.
3. Wydatki związane z działalnością Pełnomocnika, w tym koszty podróży służbowych, pokrywane są ze środków przydzielonych do dyspozycji komórki obsługującej Pełnomocnika.
§ 6.
MINISTER |
|
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600, z 2008 r. Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 42, poz. 337, Nr 98, poz. 817, Nr 157, poz. 1241 i Nr 161, poz. 1277, z 2010 r. Nr 57, poz. 354 oraz z 2011 r. Nr 117, poz. 676, Nr 185, poz. 1092 i Nr 232, poz. 1378.
- Data ogłoszenia: 2012-01-26
- Data wejścia w życie: 2012-01-19
- Data obowiązywania: 2012-01-19
- Dokument traci ważność: 2015-11-03
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA