REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2013 poz. 34
ZARZĄDZENIE NR 17/2013
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 10 czerwca 2013 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego
Na podstawie art. 39 ust. 6 i 8 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:
§ 1.
1) w załączniku nr 1 § 19 otrzymuje brzmienie:
„§ 19. Biuro Informatyki i Łączności
1. Biuro Informatyki i Łączności odpowiada za realizację zadań związanych z utrzymaniem sprawnej i wydajnej infrastruktury informatyczno-telekomunikacyjnej, nadzorowaniem stanu technicznego oraz ilościowego posiadanych urządzeń teleinformatycznych, zachowaniem optymalnego stanu zabezpieczeń informatycznych, utrzymaniem stałej wewnętrznej i zewnętrznej komunikacji elektronicznej, analizą potrzeb teleinformatycznych oraz związanym z tym przygotowywaniem planów oraz specyfikacji zakupów, zapewnianiem pracownikom Inspektoratu właściwych narzędzi informatycznych oraz pomocy w zakresie wykonywanych zadań.
2. W skład Biura Informatyki i Łączności wchodzą:
1) Wydział Administracji Bazami Danych oraz Programowania (BIŁ-WAD);
2) Wydział Administracji Systemów oraz Aplikacji (BIŁ-WAS);
3) Wydział Usług Sieciowych i Telekomunikacji (BIŁ-WUS);
4) Wydział Wsparcia Technicznego (BIŁ-WWT);
5) Wydział Ogólny (BIŁ-WO);
6) Wydział Projektowania Systemów i Rozwiązań Informatycznych (BIŁ-WPS);
7) Wydział Rozwoju Projektów Informatycznych (BIŁ-WRP);
8) Wieloosobowe Stanowisko do spraw Procedur oraz Bezpieczeństwa (BIŁ-SPB).
3. Do zadań Wydziału Administracji Bazami Danych oraz Programowania należy:
1) administracja systemów merytorycznie wspierających zadania statutowe Inspekcji;
2) tworzenie oraz administrowanie kontami użytkowników systemów merytorycznie wspierających zadania statutowe Inspekcji;
3) monitorowanie poprawności działania silników baz danych oraz weryfikowanie anomalii danych;
4) współpraca w zakresie systemów merytorycznie wspierających zadania statutowe Inspekcji ze służbami informatycznymi organów Inspekcji;
5) współpraca w zakresie systemów merytorycznie wspierających zadania statutowe Inspekcji ze służbami informatycznymi firm powiązanych z tymi systemami;
6) udostępnianie innym biurom narzędzi do wykonywania zestawień, raportów i statystyk z systemów merytorycznie wspierających zadania statutowe Inspektoratu;
7) świadczenie pomocy technicznej pracownikom oraz użytkownikom w zakresie obsługi systemów merytorycznie wspierających zadania statutowe Inspektoratu;
8) współpraca przy analizie oraz rozwoju rozwiązań informatycznych umożliwiających dostęp do zasobów rejestrów państwowych;
9) współpraca przy kontaktach z przedstawicielami jednostek administracji publicznej w zakresie dostępu do rejestrów państwowych;
10) określanie we współpracy z Wydziałem Ogólnym oraz w porozumieniu z pozostałymi komórkami Biura bieżącego i przewidywanego zapotrzebowania na zakupy usług teleinformatycznych, sprzętu komputerowego, oprogramowania i aplikacji biurowych, materiałów eksploatacyjnych oraz innego wyposażenia teleinformatycznego dla Inspektoratu;
11) prowadzenie pełnej dokumentacji z zakresu wykonywanych prac.
4. Do zadań Wydziału Administracji Systemów oraz Aplikacji należy:
1) administracja, analiza oraz rozwój systemów informatycznych Inspektoratu z wyłączeniem systemów merytorycznych obsługiwanych przez Wydział Administracji Bazami Danych oraz Programowania;
2) tworzenie kont użytkowników w domenach Inspektoratu, administrowanie nimi oraz przydzielanie im odpowiedniego poziomu uprawnień dostępu do zasobów informatycznych Inspektoratu;
3) administracja oraz rozwój systemów korespondencji elektronicznej;
4) wykonywanie oraz administrowanie procesami tworzenia elektronicznych kopii bezpieczeństwa danych informatycznych Inspektoratu;
5) przeprowadzanie aktualizacji systemów operacyjnych oraz scentralizowanego oprogramowania wykorzystywanego przez pracowników Inspektoratu;
6) współpraca w przygotowaniu i ocenie umów z firmami świadczącymi usługi informatyczne w zakresie merytorycznym;
7) analiza funkcjonowania systemów informatycznych Inspekcji oraz opracowywanie i realizowanie koncepcji i kierunków jego rozwoju;
8) współpraca z wykonawcami świadczącymi usługi w zakresie analizy, projektowania i wdrażania nowych rozwiązań teleinformatycznych w Inspekcji;
9) wdrażanie bądź koordynacja wdrażania i przekazywania systemów oraz nowych technologii do eksploatacji w Inspektoracie;
10) współpraca z wykonawcami świadczącymi usługi w zakresie technologii intranetowych oraz internetowych wdrożonych lub wdrażanych w Inspektoracie;
11) świadczenie pomocy technicznej pracownikom oraz użytkownikom w zakresie obsługiwanych przez wydział systemów oraz aplikacji;
12) określanie we współpracy z Wydziałem Ogólnym oraz w porozumieniu z pozostałymi komórkami Biura bieżącego i przewidywanego zapotrzebowania na zakupy usług teleinformatycznych, sprzętu komputerowego, oprogramowania i aplikacji biurowych, materiałów eksploatacyjnych oraz innego wyposażenia teleinformatycznego dla Inspektoratu;
13) prowadzenie pełnej dokumentacji z zakresu wykonywanych prac.
5. Do zadań Wydziału Usług Sieciowych i Telekomunikacji należy:
1) administrowanie oraz rekonfigurowanie urządzeń (UTM) sprzętowo zabezpieczających styk sieci Inspektoratu z Internetem we wszystkich lokalizacjach;
2) aktualizowanie oprogramowania urządzeń sieciowych;
3) analizowanie, konfigurowanie oraz monitorowanie połączeń pomiędzy komórkami organizacyjnymi Inspektoratu oraz pomiędzy komórkami organizacyjnymi Inspektoratu a urządzeniami wykorzystywanymi do realizacji zadań;
4) konfigurowanie oraz monitorowanie oprogramowania umożliwiającego zdalny dostęp do zasobów informatycznych Inspektoratu;
5) zakładanie, przydzielanie uprawnień, zarządzanie oraz monitorowanie kont użytkowników mających dostęp do zasobów informatycznych Inspektoratu;
6) świadczenie zdalnej pomocy technicznej użytkownikom w zakresie dostępu do informatycznych zasobów Inspektoratu;
7) administrowanie oraz rekonfigurowanie urządzeń aktywnych będących częścią wewnętrznej sieci logicznej Inspektoratu;
8) administrowanie oraz modyfikowanie konfiguracji wewnętrznej centrali telefonicznej Inspektoratu;
9) współpraca z dostawcami usług teleinformatycznych;
10) określanie we współpracy z Wydziałem Ogólnym oraz w porozumieniu z pozostałymi komórkami Biura bieżącego i przewidywanego zapotrzebowania na zakupy usług teleinformatycznych, sprzętu komputerowego, oprogramowania i aplikacji biurowych, materiałów eksploatacyjnych oraz innego wyposażenia teleinformatycznego dla Inspektoratu;
11) świadczenie pomocy technicznej użytkownikom w zakresie dostępu do informatycznych zasobów Inspektoratu;
12) prowadzenie pełnej dokumentacji z zakresu wykonywanych prac.
6. Do zadań Wydziału Wsparcia Technicznego należy:
1) utrzymywanie ciągłości pracy stacji roboczych, oprogramowania biurowego i dedykowanego wykorzystywanego w Inspektoracie;
2) nadzór nad wykonywaniem serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego sprzętu komputerowego, urządzeń peryferyjnych oraz oprogramowania;
3) bezpośrednie wsparcie użytkowników w zakresie instalacji i konfiguracji stacji roboczych, urządzeń peryferyjnych, oprogramowania biurowego, narzędziowego oraz poczty elektronicznej;
4) udzielanie pomocy w problemach związanych z eksploatacją stacji roboczych, urządzeń peryferyjnych, w tym drobne naprawy bieżące;
5) analiza potrzeb, zakup i instalacja materiałów eksploatacyjnych niezbędnych do poprawnego funkcjonowania sprzętu komputerowego i urządzeń peryferyjnych;
6) współtworzenie rejestrów sprzętu teleinformatycznego oraz licencji oprogramowania;
7) obsługa technicznych urządzeń druku oraz kopertowania;
8) udział w przeprowadzanych na terenie Inspektoratu inwentaryzacji sprzętu teleinformatycznego oraz licencji;
9) analiza oraz optymalne rozlokowanie zasobów informatycznych pomiędzy pracownikami Inspekcji;
10) określanie we współpracy z Wydziałem Ogólnym oraz w porozumieniu z pozostałymi komórkami Biura bieżącego i przewidywanego zapotrzebowania na zakupy usług teleinformatycznych, sprzętu komputerowego, oprogramowania i aplikacji biurowych, materiałów eksploatacyjnych oraz innego wyposażenia teleinformatycznego dla Inspektoratu;
11) prowadzenie pełnej dokumentacji z zakresu wykonywanych prac.
7. Do zadań Wydziału Ogólnego należy:
1) obsługa sekretarsko-biurowa Biura;
2) obsługa kancelaryjna Biura;
3) rejestracja zgłoszeń problemów informatycznych, klasyfikowanie ich oraz przekazywanie do rozwiązania we wszystkich wydziałach Biura;
4) monitorowanie realizacji zgłoszeń dotyczących problemów informatycznych, ich analiza oraz okresowe przedstawianie raportów z zakresu jakościowego i terminowego realizowania zadań;
5) przyjmowanie oraz rejestrowanie korespondencji dotyczącej zadań wykonywanych przez Biuro;
6) wysyłanie oraz rejestrowanie korespondencji dotyczącej zadań wykonywanych przez Biuro;
7) prowadzenie określonej przez dyrektora biura dokumentacji z zakresu wykonywanych prac;
8) określanie, we współpracy odpowiednio z odpowiedzialną za tworzenie budżetu komórką Inspektoratu lub Wydziałem Funduszy Rozwojowych bieżącego i przewidywanego zapotrzebowania na zakupy usług teleinformatycznych, sprzętu komputerowego, oprogramowania i aplikacji biurowych, materiałów eksploatacyjnych oraz innego wyposażenia teleinformatycznego dla Inspektoratu;
9) koordynowanie prac pozostałych komórek Biura w zakresie określania bieżącego i przewidywanego zapotrzebowania na zakupy usług teleinformatycznych, sprzętu komputerowego, oprogramowania i aplikacji biurowych, materiałów eksploatacyjnych oraz innego wyposażenia teleinformatycznego dla Inspektoratu;
10) koordynowanie procesu rozwoju zawodowego pracowników Biura w zakresie zwiększania kompetencji;
11) prowadzenie pomocniczych rejestrów sprzętu teleinformatycznego oraz licencji oprogramowania;
12) monitorowanie przebiegu procesu wydatkowania środków budżetowych w zakresie zakupu towarów oraz usług teleinformatycznych;
13) monitorowanie realizacji umów z zakresu dostaw towarów lub usług teleinformatycznych oraz okresowe raportowanie stanu ich realizacji;
14) prowadzenie dokumentacji związanej z wydatkowaniem środków budżetowych w zakresie zakupu towarów oraz usług teleinformatycznych;
15) współpraca w prowadzeniu dokumentacji przetargowej z zakresu merytorycznego obszaru działalności Biura;
16) współpraca w prowadzeniu dokumentacji projektowej z zakresu merytorycznego obszaru działalności Biura;
17) prowadzenie pełnej dokumentacji z zakresu wykonywanych prac.
8. Do zadań Wydziału Projektowania Systemów i Rozwiązań Informatycznych należy:
1) opracowywanie kierunków rozwoju informatycznego, w tym dokonywanie analizy potrzeb, określanie priorytetów i przygotowywanie strategii informatyzacji Inspektoratu;
2) opracowywanie i realizacja projektów dotyczących tworzenia systemów oraz innych rozwiązań informatycznych;
3) w koordynacji z BIŁ-WRP organizowanie, prowadzenie, nadzorowanie i koordynowanie prac związanych z realizacją projektów informatycznych;
4) w koordynacji z BIŁ-WRP udział w działaniach związanych z zarządzaniem wymaganiami dla systemów informatycznych Inspektoratu;
5) administracja oraz obsługa informatyczna serwisu internetowego Inspektoratu, we współpracy z Wydziałem Informacji i Promocji w Gabinecie Głównego Inspektora;
6) przygotowywanie i przekazywanie jednostkom merytorycznie odpowiedzialnym narzędzi informatycznych służących do samodzielnego dodawania i aktualizacji treści na stronach internetowych i intranetowych Inspektoratu;
7) administracja oraz obsługa informatyczna serwisów intranetowych Inspektoratu;
8) nadzór nad pracami związanymi z analizą procesów organizacyjnych Inspektoratu, eksploatacją i rozwojem systemów wspierających obiegu dokumentów;
9) koordynacja projektów i prac bieżących związanych z funkcjonowaniem systemów internetowych Inspektoratu;
10) współpraca z innymi organami i jednostkami organizacyjnymi w zakresie zapewnienia interoperacyjności funkcjonujących i projektowanych systemów i rozwiązań informatycznych;
11) tworzenie lub współtworzenie schematów procesów wykonywanych przez komórki organizacyjne Inspektoratu;
12) wypracowywanie rekomendacji zmian procesów organizacyjnych Inspektoratu w oparciu o zidentyfikowane możliwości optymalizacji;
13) określanie we współpracy z Wydziałem Ogólnym oraz w porozumieniu z pozostałymi komórkami Biura bieżącego i przewidywanego zapotrzebowania na zakupy usług teleinformatycznych, sprzętu komputerowego, oprogramowania i aplikacji biurowych, materiałów eksploatacyjnych oraz innego wyposażenia teleinformatycznego dla Inspektoratu;
14) prowadzenie pełnej dokumentacji z zakresu wykonywanych prac.
9. Do zadań Wydziału Rozwoju Projektów Informatycznych należy:
1) wdrażanie bądź koordynacja wdrażania systemów udoskonalanych i rozwijanych wspierających merytorycznie zadania statutowe do eksploatacji w Inspektoracie;
2) przekazywanie wiedzy o wdrożonych zmianach w systemach merytorycznie wspierających zadania statutowe Inspektoratu do osób odpowiedzialnych za utrzymanie danego systemu;
3) współpraca z wykonawcami świadczącymi usługi w zakresie analizy, projektowania i wdrażania nowych rozwiązań dotyczących systemów merytorycznie wspierających zadania statutowe Inspektoratu;
4) rozwój systemów merytorycznie wspierających zadania statutowe Inspektoratu;
5) współpraca w projektowaniu oraz tworzeniu rozwiązań informatycznych umożliwiających dostęp do zasobów rejestrów państwowych (np. PESEL, CEPiK etc.);
6) współpraca przy analizie oraz rozwoju rozwiązań informatycznych umożliwiających dostęp do zasobów rejestrów państwowych;
7) współpraca przy działaniach związanych z rozwojem automatyzacji wykonywania procesów wymiany danych pomiędzy systemami informatycznymi wykorzystywanymi przez Inspekcję, a zewnętrznymi rejestrami państwowymi;
8) współpraca przy kontaktach z przedstawicielami jednostek administracji publicznej w zakresie dostępu do rejestrów państwowych;
9) analiza potrzeb wsparcia rozwiązaniami informatycznymi procesów biznesowych;
10) sprawowanie kontroli nad realizacją prowadzonych projektów informatycznych;
11) określanie we współpracy z Wydziałem Ogólnym oraz w porozumieniu z pozostałymi komórkami Biura bieżącego i przewidywanego zapotrzebowania na zakupy usług teleinformatycznych, sprzętu komputerowego, oprogramowania i aplikacji biurowych, materiałów eksploatacyjnych oraz innego wyposażenia teleinformatycznego dla Inspektoratu;
12) prowadzenie pełnej dokumentacji z zakresu wykonywanych prac.
10. Do zadań Wieloosobowego Stanowiska do spraw Procedur oraz Bezpieczeństwa należy:
1) współtworzenie, analiza oraz aktualizacja wewnętrznych procedur informatycznych Inspektoratu;
2) analiza poziomu zabezpieczeń systemów informatycznych wykorzystywanych w Inspektoracie;
3) analizowanie poziomu zabezpieczeń sieciowych wykorzystywanych w Inspektoracie;
4) opracowywanie planów awaryjnych oraz planów napraw systemów informatycznych;
5) współpraca z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji w zakresie współtworzenia oraz aktualizacji procedur, o których mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.);
6) prowadzenie pełnej dokumentacji z zakresu wykonywanych prac;
7) określanie we współpracy z Wydziałem Ogólnym oraz w porozumieniu z pozostałymi komórkami Biura bieżącego i przewidywanego zapotrzebowania na zakupy usług teleinformatycznych, sprzętu komputerowego, oprogramowania i aplikacji biurowych, materiałów eksploatacyjnych oraz innego wyposażenia teleinformatycznego dla Inspektoratu.”;
2) załącznik nr 2 otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia;
3) w załączniku nr 3 wiersz czwarty tabeli otrzymuje brzmienie:
4. | Biuro Informatyki i Łączności | BIŁ |
Wydział Administracji Bazami Danych oraz Programowania | BIŁ-WAD | |
| Wydział Administracji Systemów oraz Aplikacji | BIŁ-WAS |
| Wydział Usług Sieciowych i Telekomunikacji | BIŁ-WUS |
| Wydział Wsparcia Technicznego | BIŁ-WWT |
| Wydział Ogólny | BIŁ-WO |
| Wydział Projektowania Systemów i Rozwiązań Informatycznych | BIŁ-WPS |
| Wydział Rozwoju Projektów Informatycznych | BIŁ-WRP |
| Wieloosobowe Stanowisko do spraw Procedur oraz Bezpieczeństwa | BIŁ-SPB |
§ 2.
Główny Inspektor Transportu Drogowego: |
T. Połeć |
Załącznik do zarządzenia Nr 17/2013 Głównego Inspektora Transportu Drogowego
z dnia 10 czerwca 2013 r. (poz. 34)
SCHEMAT ORGANIZACYJNY GŁÓWNEGO INSPEKTORATU TRANSPORTU DROGOWEGO
- Data ogłoszenia: 2013-06-17
- Data wejścia w życie: 2013-06-17
- Data obowiązywania: 2013-06-17
- Dokument traci ważność: 2014-03-04
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA