REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2013 poz. 25
ZARZĄDZENIE Nr 12
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI
MORSKIEJ1)
z dnia 20 maja 2013 r.
w sprawie ustalenia regulaminu Głównej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej
Na podstawie art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2012 r. poz. 647 z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1.
§ 2.
§ 3.
MINISTER |
S. Nowak |
|
1) Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej kieruje działem administracji rządowej: budownictwo, lokalne planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej (Dz. U. Nr 248, poz. 1494 oraz z 2012 r. poz. 1396).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2012 r. poz. 951 i 1445 oraz z 2013 r. poz. 21 i 405.
Załącznik do Zarządzenia Ministra Transportu, Budownictwa
i Gospodarki Morskiej z dnia 20 maja 2013 (Poz. 25)
REGULAMIN GŁÓWNEJ KOMISJI URBANISTYCZNO-ARCHITEKTONICZNEJ
§ 1.
1. Regulamin określa organizację i tryb działania Głównej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej.
2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) Komisji – rozumie się przez to Główną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną;
2) Ministrze – rozumie się przez to ministra właściwego do spraw budownictwa, lokalnego planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa;
3) Departamencie – rozumie się przez to Departament Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
§ 2.
1. Komisja liczy nie więcej niż 25 osób.
2. W skład Komisji wchodzą:
1) Przewodniczący Komisji;
2) Zastępca Przewodniczącego Komisji;
3) Członkowie Komisji.
3. Zastępca Przewodniczącego Komisji wybierany jest przez Komisję ze swojego grona w drodze głosowania.
4. Osoby, o których mowa w ust. 2 potwierdzają przyjęcie powołania oraz zapoznanie się z niniejszym Regulaminem poprzez odpowiednią adnotację na akcie powołania.
5. Informację o powołaniach, o których mowa w ust. 4 podaje się do publicznej wiadomości w trybie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych.
6. Sekretarzem Komisji jest pracownik Departamentu wyznaczony przez Dyrektora Departamentu.
§ 3.
1. Przewodniczący Komisji:
1) reprezentuje Komisję;
2) kieruje całokształtem prac Komisji;
3) przedstawia Ministrowi na piśmie uchwały zawierające stanowiska Komisji, w terminie 7 dni od dnia ich podjęcia.
2. Zastępca Przewodniczącego działa w zakresie upoważnienia udzielonego przez Przewodniczącego Komisji.
§ 4.
1. Komisja rozpatruje sprawy z inicjatywy Ministra, wyrażając swoje stanowisko w formie uchwał.
2. Komisja może również, po uzgodnieniu z Ministrem, rozpatrywać sprawy z własnej inicjatywy, wyrażając swoje stanowisko w formie uchwał.
3. Uchwały Komisji zapadają zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym przy obecności co najmniej połowy składu Komisji. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Komisji, a w razie jego nieobecności Zastępcy Przewodniczącego Komisji. Uchwały sporządzane są na piśmie i stanowią załącznik do protokołu z posiedzenia Komisji.
§ 5.
1. Komisja rozpatruje sprawy na posiedzeniach.
2. Posiedzenie Komisji zwołuje Przewodniczący Komisji na wniosek Ministra lub osoby przez niego upoważnionej, zaś gdy Komisja rozpatruje sprawy, o których mowa w § 4 ust. 2 – Przewodniczący Komisji po uzgodnieniu z Ministrem lub osobą przez niego upoważnioną.
3. O terminie i miejscu posiedzenia Komisji oraz rodzaju spraw skierowanych pod obrady powiadamia Przewodniczący Komisji. Przewodniczący Komisji powiadamia pisemnie Ministra i członków Komisji najpóźniej na 7 dni przed terminem posiedzenia. Dopuszcza się również powiadomienia telefoniczne lub drogą elektroniczną z zachowaniem terminu wskazanego w zdaniu poprzednim.
4. W posiedzeniach Komisji mogą uczestniczyć Minister lub osoby upoważnione przez Ministra oraz inne osoby zaproszone przez Przewodniczącego Komisji.
5. Osoby obecne na posiedzeniu Komisji podpisują listę obecności.
§ 6.
1. Członkowie Komisji mogą pisemnie zgłaszać uwagi do projektów uchwał oraz zdanie odrębne. W przypadku zgłoszenia przez Członka Komisji zdania odrębnego, dołącza się je do uchwały.
2. Sekretarz Komisji lub Członek Komisji sporządza protokół z posiedzenia Komisji.
3. Protokół podpisuje Przewodniczący Komisji albo jego Zastępca i niezwłocznie przekazuje Dyrektorowi Departamentu.
§ 7.
1. Komisja może zdecydować o rozpatrzeniu sprawy w Zespole.
2. Członków Zespołu wyznacza Przewodniczący Komisji. Członkowie Zespołu ze swojego grona wybierają Koordynatora, który organizuje prace Zespołu i zwołuje jego posiedzenia.
3. Zespół wyraża swoje stanowisko w formie pisemnych opinii. Opinia przygotowana przez Zespół jest niezwłocznie przekazywana Przewodniczącemu Komisji celem zatwierdzenia i przekazania Ministrowi.
§ 8.
Członkostwo w Komisji oraz udział w jej pracach są nieodpłatne.
§ 9.
Przewodniczący Komisji sporządza i przedstawia Ministrowi co najmniej raz na 3 miesiące sprawozdanie z pracy Komisji, zawierające informację o datach posiedzeń, tematyce obrad, podjętych uchwałach, ewentualnych informacjach o problemach w funkcjonowaniu Komisji oraz wnioskach dotyczących kolejnych posiedzeń Komisji.
§ 10.
Obsługę Komisji, w tym:
1) przesyłanie zawiadomień, o których mowa w § 5 ust. 3,
2) zapewnienie sali oraz niezbędnego wyposażenia na czas posiedzenia Komisji oraz Zespołów,
3) prowadzenie dokumentacji związanej z funkcjonowaniem Komisji,
4) inne czynności zapewniające prawidłowe funkcjonowanie Komisji,
– zapewnia Departament.
- Data ogłoszenia: 2013-05-21
- Data wejścia w życie: 2013-05-21
- Data obowiązywania: 2013-05-21
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA