REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2024 poz. 3

WYTYCZNE NR 3/2024
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 12 stycznia 2024 r.

w sprawie warunków upoważniania personelu technicznego poświadczającego obsługę podzespołów

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 21 ust. 2 pkt 16 oraz art. 23 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2023 r. poz. 2110) ogłasza się, co następuje:

§ 1.

Zaleca się stosowanie niniejszych wytycznych określających szczegółowe warunki upoważniania personelu technicznego poświadczającego obsługę podzespołów przeznaczonych do zabudowy na skomplikowanych technicznie statkach powietrznych z napędem silnikowym.

§ 2.

Użyte w wytycznych skróty i pojęcia oznaczają:

1) Prezes Urzędu - Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego;

2) rozporządzenie nr 1321/2014 - rozporządzenie Komisji (UE) nr 1321/2014 z dnia 26 listopada 2014 r. w sprawie ciągłej zdatności do lotu statków powietrznych oraz wyrobów lotniczych, części i wyposażenia, a także w sprawie zatwierdzeń udzielanych organizacjom i personelowi zaangażowanym w takie zadania;

3) Part - M - załącznik I do rozporządzenia nr 1321/2014;

4) Part -145 - załącznik II do rozporządzenia nr 1321/2014;

5) Part - 66 - załącznik III do rozporządzenia nr 1321/2014;

6) skomplikowany technicznie statek powietrzny z napędem silnikowym:

a) samolot:

- o maksymalnej certyfikowanej masie startowej powyżej 5 700 kg, lub

- certyfikowany dla maksymalnej liczby miejsc pasażerskich powyżej dziewiętnastu, lub

- certyfikowany do użytkowania z załogą składającą się przynajmniej z dwóch pilotów, lub

- wyposażony w silnik lub silniki turboodrzutowe lub więcej niż jeden silnik turbośmigłowy, lub

b) śmigłowiec certyfikowany:

- dla maksymalnej masy startowej powyżej 3 175 kg, lub

- dla maksymalnej liczby miejsc pasażerskich powyżej dziewięciu, lub

- do eksploatacji z załogą składającą się co najmniej z dwóch pilotów; lub

c) pionowzlot z pochylanymi wirnikami;

7) personel poświadczający - personel odpowiedzialny za dopuszczenie statku lub podzespołu do eksploatacji po obsłudze technicznej;

8) podzespół - silnik, śmigło, część lub wyposażenie;

9) organizacja obsługowa (AMO) - organizację obsługi zatwierdzoną zgodnie z PART-145;

10) personel poświadczający obsługę podzespołów (CC/S) - personel upoważniony przez organizację obsługową do poświadczania obsługi silników, pomocniczych zespołów zasilających (Auxiliary Power Unit APU) i podzespołów;

11) poziom obsługi - m.in. naprawę główną (Overhaul), testy, naprawy, obwody elektryczne i elektroniczne klasy 1, 2 oraz 3 zgodnie z zawartością CMM;

12) AD (Airwothiness Directive) - dyrektywę zdatności;

13) AMC (Acceptable Means of Compliance) - akceptowalne sposoby spełniania wymagań;

14) AMP (Aircraft Maintenance Programme) - Program Obsługi Technicznej;

15) AOG (Aircraft On Ground) - statek powietrzny, który nie może wykonywać operacji lotniczych z powodu niesprawności;

16) EASA - Agencję Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego;

17) GM (Guidance Material) - materiał pomocniczy;

18) OEM (Original Equipment Manufacturer) - producenta oryginalnego wyposażenia lub podzespołu;

19) MOE (Maintenance Organisation Exposition) - charakterystykę organizacji obsługowej;

20) HF (Human Factor) - czynnik ludzki;

21) SB (Service Bulletin) - biuletyn serwisowy;

22) CMM (Component Maintenance Manual) - instrukcję obsługi podzespołów;

23) TCH (Type Certificate Holder) - posiadacza certyfikatu typu;

24) STCH (Supplemental Type Certificate Holder) - posiadacza uzupełniającego certyfikatu typu.

§ 3.

1. Dla celów standaryzacji, w przypadku gdy organizacja obsługowa wyznacza personel poświadczający, obsługę podzespołów, odpowiednie procedury wystawiania oraz przedłużania upoważnienia CC/S razem z odnośnymi kryteriami kwalifikacji, w zależności od złożoności podzespołu i procesu oceny kompetencji personelu powinny być wyszczególnione w MOE.

2. Procedura dla pierwszego upoważnienia jest przeprowadzana w następujący sposób:

1) organizacja obsługowa powinna określić w MOE przyjęte wymagania wstępne, aby uzyskać uprawnienie jako personel poświadczający obsługę podzespołów;

2) zapisy z oceny dla wydania upoważnienia do poświadczenia obsługi podzespołu statku powietrznego, powinny zawierać co najmniej:

a) nazwisko lub stanowisko osoby odpowiedzialnej za proces oceny,

b) datę dokonania oceny,

c) sprawdzenie dokumentacji dotyczącej kwalifikacji,

d) procedury dla pierwszej oceny (metody, włącznie z czynnościami jakie należy podjąć jeżeli wynik oceny nie jest zadawalający),

e) sposób odnotowania wyników oceny,

f) zarządzanie wykazem CC/S i indywidualnymi upoważnieniami,

g) dokumentację CC/S (obowiązki, zawartość teczek CC/S).

3. Organizacja obsługowa powinna szczegółowo opisać w MOE następujące wymagania wstępne dla przedłużenia upoważnienia CC/S, takie jak:

1) wymagania dotyczące ciągłego szkolenia (procedury organizacji obsługowej, zagadnienia dotyczące nowych technologii, zarządzanie bezpieczeństwem, w tym kwestie czynnika ludzkiego);

2) wymagania dotyczące doświadczenia obsługowego personelu (6 miesięcy odpowiedniego doświadczenia w 2 letnim okresie poprzedzającym) i związane z tym dokumenty.

4. Zapisy z oceny dla przedłużenia upoważnienia CC/S, powinna zawierać co najmniej:

1) nazwisko lub stanowisko osoby odpowiedzialnej za proces;

2) czas dokonania oceny;

3) sprawdzenie dokumentacji dotyczącej kwalifikacji;

4) sposoby i metody ciągłego kontrolowania kompetencji;

5) metody, włącznie z czynnościami jakie należy podjąć jeżeli wynik oceny nie będzie zadawalający;

6) sposób odnotowania wyników oceny:

a) zarządzanie wykazem CC/S i indywidualnymi upoważnieniami,

b) dokumentację CC/S (obowiązki, zawartość teczek (CC/S).

§ 4.

Zaleca się stosowanie następujących wymagań lub kryteriów kwalifikowania personelu poświadczającego obsługę podzespołów:

1) wymagania podstawowe:

a) minimalny poziom wykształcenia to ukończenie odpowiedniej szkoły zawodowej lub w przypadku braku wykształcenia zawodowego staż pracy udokumentowany odpowiednimi świadectwami,

b) CC/S będzie w stanie wykazać, że odbył szkolenie podstawowe1) w odpowiednim obszarze związanym z obsługą podzespołów:

- dyplom lub świadectwo ukończenia szkoły lotniczej lub

- dyplom lub świadectwo ukończenia szkoły technicznej, jeżeli zakres pracy, która ma być wykonywana dotyczy niezłożonych podzespołów elektrycznych lub przyrządów i wyposażenia bezpieczeństwa i kabiny lub

- dyplom lub świadectwo ukończenia wojskowej szkoły lotniczej.

c) CC/S powinien wykazać co najmniej:

- 2-letnie doświadczenie lotnicze w obszarze obsługi technicznej, w tym przynajmniej 12 miesięcy doświadczenia praktycznego w obsłudze określonego podzespołu lub grupy podzespołów w warsztacie,

- 3-letnie doświadczenie lotnicze w obszarze obsługi lotniczej dla złożonych podzespołów takich jak silnik lub APU i podwozia, w tym przynajmniej 24 miesięcy doświadczenia praktycznego w obsłudze określonego podzespołu lub grupy podzespołów w warsztacie.

2) wymagania z zakresu szkolenia technicznego ze znajomości podzespołu, podczas którego w zależności od złożoności i technologii podzespołu, CC/S powinien co najmniej wykazać, że odbył odpowiednie szkolenia teoretyczne i praktyczne z podzespołu w:

a) OEM, lub

b) organizacji szkolenia uznanej przez OEM, lub

c) odpowiednio zatwierdzonej organizacji obsługowej, pod warunkiem, że:

- osoba nominowana do przeprowadzenia szkolenia może wykazać, że odbyła szkolenie dla danego podzespołu na odpowiednim poziomie,

- osoba nominowana do przeprowadzenia szkolenia jest prawidłowo upoważniona przez organizację obsługową i może wykazać się posiadaniem odpowiedniego doświadczenia w obsłudze odnośnego podzespołu,

- program szkolenia został przeanalizowany przez głównego inżyniera, kierownika monitorowania zgodności (Part-145),

- podzespół jest dostępny dla celów szkoleniowych;

3) wymagania w zakresie szkolenia podczas próby stanowiskowej - jeżeli zachodzi konieczność wykonania próby stanowiskowej CC/S powinien wykazać, że odbył odpowiednie szkolenie2); szkolenie z użycia konkretnych narzędzi wymagane przez dane obsługowe OEM powinno być przeprowadzone przez:

a) OEM, lub

b) producenta stanowiska do prób, lub

c) odpowiednio zatwierdzoną organizację obsługową;

4) wymagania w zakresie szkolenia z obsługi wyposażenia specjalistycznego - jeżeli zachodzi konieczność użycia wyposażenia specjalistycznego, CC/S powinien być w stanie wykazać, że odbył odpowiednie szkolenie; szkolenie z użycia konkretnych narzędzi wymagane przez dane obsługowe OEM powinno zostać przeprowadzone przez:

a) OEM, lub

b) producenta stanowiska do prób, lub

c) zatwierdzoną organizację obsługową, posiadającą w swym zakresie uprawnienia do obsługi tego podzespołu;

5) wymagania w ramach szkolenia określonego w pkt 145.A.30 lit. e Part - 145 są następujące:

a) CC/S powinien wykazać, że odbył szkolenie z procedur MOE i procedur wewnętrznych dotyczących CC/S włącznie z wystawieniem poświadczenia obsługi na formularzu EASA 1, o którym mowa w dodatku II do załącznika I (część M) rozporządzenia (UE) nr 1321/2014,

b) w przypadku, gdy jest to wymagane, CC/S powinien być w stanie wykazać, że odbył wymagane szkolenie z następujących zakresów:

- wstępne z HF, zgodnie z pkt 145.A.30 lit. e i i GM 145.A.30 lit. e Part - 145; zaliczenie szkolenia HF moduł 9, o którym mowa w PART - 66, nie wyklucza konieczności odbycia szkolenia wstępnego HF zgodnie z pkt 145.A.30 lit e Part - 145; szkolenie z HF modułu 9 może zostać uznane w zakresie zagadnień, które są wspólne dla obu szkoleń, pod warunkiem, że szkolenie HF modułu 9 zaliczono w okresie poprzednich 2 lat od dnia dokonywania oceny,

- bezpieczeństwa zbiorników paliwowych poziom 1 lub poziom 2 po 31/12/2010 szczegółowo opisane w Dodatku IV do AMC do 145.A.30 lit. e i 145.B.10(3),

- lotniczego systemu połączeń elektrycznych (EWIS), o którym mowa w AMC 20-22, stanowiącym załącznik III do Decyzji Dyrektora EASA 2008/007/R z dnia 29 sierpnia 2008 r.,

- każdego dodatkowego szkolenia uzasadnionego w wyniku oceny kompetencji wykonanej przez organizację;

6) wymagania dotyczące wiedzy ogólnej są następujące:

a) znajomość języka - CC/S będzie w stanie wykazać, że potrafi czytać, pisać i porozumiewać się na zrozumiałym poziomie w języku, w którym sporządzone są dane obsługowe i procedury niezbędne do wydania poświadczenia obsługi,

b) szkolenie z zakresu czynnika ludzkiego (HF) i prawa - CC/S będzie w stanie wykazać, że odbył odpowiednie szkolenie z zakresu:

- czynnika ludzkiego, o którym mowa w module 9 do Dodatku I do Załącznik III (Part - 66); organizacja obsługowa powinna dopilnować i być w stanie wykazać, że program szkolenia z czynnika ludzkiego i jego poziom są zgodne z programem i poziomem (B1/B2) szkolenia Dodatku I do Załącznik III (Part - 66); procedura wykazania pozostawiona jest do decyzji organizacji obsługowej,

- prawa i przepisów lotniczych, o których mowa w module 10 do Dodatku I do Załącznik III (Part - 66); organizacja obsługowa powinna dopilnować i powinna być w stanie wykazać, że program szkolenia z prawa lotniczego i jego poziom są zgodne z programem i poziomem (B1/B2) szkolenia Dodatku I do Załącznik III (Part - 66); procedura wykazania pozostawiona jest do decyzji organizacji obsługowej; proponowany personel poświadczający obsługę podzespołów uznaje się za spełniający wymagania bez konieczności dalszej oceny, jeśli dostępny jest jeden z poniższych dowodów:

- certyfikat potwierdzający zdanie egzaminu wydany przez ośrodek Part - 147 AMTO dla modułu 9 i 10, lub

- jeżeli można przedstawić tylko oświadczenie wydane przez Part - 147 AMTO, stwierdzające, że osoba uczestniczyła w szkoleniu z odnośnych modułów 9 lub 10, zgodnie z odpowiadającym im programem Part - 66, to wówczas organizacja obsługowa powinna być w stanie wykazać, że szkolenie zostało przeprowadzone zgodnie ze szczegółowym programem, włącznie z jego poziomem, tak jak wskazane w Part - 66 moduł 9 lub 10; w takim przypadku należy podać czas trwania szkolenia dla wykazania objęcia takim szkoleniem wszystkich przedmiotów.

- przy wyborze ośrodka nie będącego ośrodkiem Part - 147 AMTO do przeprowadzenia szkolenia z czynnika ludzkiego lub prawa lotniczego dział monitorowania zgodności lub jakości organizacji obsługowej powinien być w stanie wykazać, że:

-- szkolenie realizowane jest zgodnie ze szczegółowym programem, włącznie z poziomem szkolenia zgodnym z Part - 66 moduł 9 lub 10 (jeśli będzie dotyczyło), należy podać czas trwania szkolenia dla wykazania jego odpowiedniej długości dla omówienia wszystkich tematów,

-- definiowane są kryteria kwalifikacji instruktorów,

-- określona jest maksymalna liczba godzin szkolenia w ciągu dnia (należy uwzględnić zasadę HF),

-- uwzględniona jest maksymalna liczba uczestników w grupie (nie przekraczająca 28 osób);

7) aktualne doświadczenie obsługowe:

a) organizacja obsługowa powinna dopilnować, aby personel CC/S mógł wykazać posiadanie aktualnego doświadczenia w obszarze podzespołu lub warsztatu dotyczącego typu podzespołu, którego ma dotyczyć upoważnienie do obsługi,

b) aktualne doświadczenie obsługowe należy rozumieć jako spełniające wymóg posiadania 6-miesięcznego doświadczenia w okresie dwóch lat poprzedzających zamierzoną datę wydania upoważnienia do poświadczania,

c) organizacja obsługowa powinna stosować następujące kryteria dla zidentyfikowania akceptowalnego charakteru doświadczenia:

- uprawnienie Cx (od C1 do C22), personel poświadczający obsługę podzespołów: doświadczenie będzie obejmować korzystanie z przywilejów poprzez wykonywanie zadań lub korzystanie z przywilejów do poświadczania wynikających z upoważnienia dla każdego upoważnionego uprawnienia C, które ma być przyznane.

- uprawnienie Bx (B1, B2 lub B3), personel poświadczający obsługę silników: doświadczenie będzie obejmować korzystanie z przywilejów poprzez wykonywanie zadań lub korzystanie z przywilejów do poświadczania wynikających z upoważnienia dla każdego upoważnionego uprawnienia B, które ma być przyznane,

d) dla pierwszego indywidualnego upoważnienia można rozważyć następujące wymagania dotyczące uznania posiadanego doświadczenia:

- dla personelu poświadczającego podzespoły posiadającego uprawnienie Cx; zaliczenie szkolenia na podzespole (teoretycznego i praktycznego) w roku poprzedzającym wydanie indywidualnego upoważnienia zastępuje konieczność wykazania posiadania doświadczenia obsługowego 6/24 na konkretnym podzespole z tej samej rodziny lub technologii,

- dla personelu poświadczającego posiadającego uprawnienie Bx; zaliczenie szkolenia na silniku lub APU w roku poprzedzającym wydanie indywidualnego upoważnienia zastępuje konieczność wykazania posiadania doświadczenia obsługowego 6/24 na konkretnym podzespole z tej samej rodziny lub technologii,

e) w przypadku, gdy nie jest możliwe przedstawienie zapisów czasu trwania lub rodzaju doświadczenia, zgodnie z kryteriami określonymi powyżej, nie można przyznać lub przedłużyć indywidualnego upoważnienia, chyba że kandydat ubiegający o wydanie upoważnienia:

- uzupełni brakujące elementy odnoszące się do długości przebiegu doświadczenia (np. brakujące zadania na podwoziu dla CC/S z grupy C14, itp.); jeżeli AMO nie jest w stanie zapewnić takiej możliwości z powodu braku pracy lub czynności, to można skierować kandydata do innej AMO w celu uzupełnienia brakujących elementów,

- weźmie udział w pełnym szkoleniu na typ podzespołu, silnika lub APU; jednak w przypadku przedłużenia indywidualnego upoważnienia, nie można stosować tej opcji jako standardu dla zastępowania wykazania doświadczenia; tę opcję należy stosować tylko w wyjątkowych sytuacjach, określonych jako „osoba powracająca z okresu nieaktywności”, „organizacja obsługowa nie mająca pracy przez określony czas”; preferowane rozwiązanie w przypadku braku aktualnego doświadczenia to zdobycie brakującej części zgodnie z poprzednim punktem,

f) w zależności od ilości czynności wykonywanych przez organizację obsługową, może być trudne do wykazania posiadanie niezbędnego rodzaju doświadczenia obejmującego wszystkie przywileje przez każdego członka personelu poświadczającego; w takim przypadku można przyjąć, że indywidualne upoważnienie jest wydane lub przedłużone, z wprowadzeniem ograniczeń dotyczących brakującego rodzaju doświadczenia (np. upoważnienie z wyłączeniem naprawy głównej); takie ograniczenie przestanie obowiązywać, gdy kandydat ubiegający się o wydanie upoważnienia spełni jedno z wymagań określonych w pkt 4; w przypadku, gdy personel poświadczający dany typ podzespołu ma wpisane ograniczenia do swojego indywidualnego upoważnienia, organizacja obsługowa jest odpowiedzialna za przeprowadzenie analizy skutków takich ograniczeń na zakres zatwierdzenia i utrzymania ciągłej zgodności z wymaganiami PART - 145;

8) dodatkowe kryteria dla przedłużenia indywidualnego upoważnienia:

a) CC/S powinien odbyć szkolenia okresowe odświeżające lub uzupełniające z zakresu odpowiednich procesów technologicznych, zarządzania bezpieczeństwem w tym czynniki ludzki, FTS, EWIS, przepisy lotnicze (Part - 145, Part M), procedur organizacji w zakresie odpowiednim dla posiadanego zakresu upoważnienia i zakresu prac,

b) przed przedłużeniem upoważnienia, CC/S przedstawia potwierdzony 6-miesięczny okres pracy w ostatnim dwuletnim okresie liczonym od daty dokonywania oceny.

§ 5.

1. Przy ocenie kompetencji należy uwzględnić stosunek do pracy i zachowanie CC/S.

2. Organizacja powinna wykazać poprzez ocenę kompetencji, że CC/S:

1) spełnia kryteria kwalifikacyjne omówione powyżej;

2) posiada odpowiednią wiedzę, umiejętności i zdolność do wykonywania zadań obsługowych związanych z pełnioną funkcją;

3) potrafi czytać, pisać i porozumiewać się na zrozumiałym poziomie w języku(-ach), w których sporządzone są dane obsługowe i procedury niezbędne do wydania poświadczenia obsługi;

4) jest w stanie stwierdzić kiedy dany podzespół spełniania warunki do wystawienia poświadczenia obsługi techniczne oraz kiedy nie powinien zostać dopuszczony do eksploatacji.

3. W przypadku pierwszego upoważnienia lub przedłużenia zakresu już istniejącego upoważnienia ocena kompetencji powinna:

1) być odpowiednio dostosowana do typów podzespołu, które mają być objęte upoważnieniem personelu poświadczającego;

2) obejmować ocenę „pracy na stanowisku” lub „próbkowania wiedzy” i powinna być przeprowadzona przez odpowiednio kwalifikowany personel;

4. Zaleca się, aby formularz oceny kompetencji zawierał puste pole do wypełnienia tekstem, w którym osoba odpowiedzialna za ocenę kompetencji odnotuje zadane pytania, uwagi, a także każdą inną informację przydatną dla wsparcia rekomendacji dla ewentualnego zaliczenia lub niezaliczenia.

5. Podsumowanie kryteriów kwalifikacji CC/S w organizacji Part-145 zostało przedstawione w załączniku nr 1 do wytycznych.

6. Podsumowanie zagadnień, które należy ocenić dla CC/S stanowi załącznik nr 2 do wytycznych.

§ 6.

1. Sposób zarządzania wykazem personelu poświadczającego i indywidualnymi upoważnieniami CC/S powinien być wyszczególniony w MOE.

2. Organizacja obsługowa jest odpowiedzialna za zapewnienie utrzymania aktualności CC/S odnośnie procedur, zarządzania bezpieczeństwem, HF i wiedzy technicznej. Oceny kompetencji CC/S należy dokonywać co dwa lata. Program i czas trwania szkolenia doskonalącego dla CC/S powinien uwzględniać wiedzę o aktualnych przepisach prawa i procedur obowiązujących w AMO.

§ 7.

1. Dokumentacja oceny kompetencji CC/S powinna być oceniana pod względem kompletności i poprawności wypełnienia przez osobę odpowiedzialną za funkcjonowanie systemu jakości AMO.

2. Organizacja obsługowa powinna przechowywać i archiwizować dowody związane z upoważnieniami CC/S, w szczególności dokumentów takich jak: certyfikaty, dziennik doświadczenia, dyplom, dowody szkolenia z zakresu doskonalenia zawodowego, ocena - włącznie z wynikami oceny, które mogą być przechowywane w formie wybranej przez organizację obsługą.

§ 8.

Wytyczne wchodzą w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

wz. Prezesa Urzędu
Lotnictwa Cywilnego
p.o. Wiceprezesa ds.
Standardów Lotniczych
Andrzej Kotwica


1) W zależności od złożoności zakresu pracy, która ma być wykonywana, należy rozważyć wyższy poziom szkolenia podstawowego.

2) Odpowiednie szkolenie oznacza, że poziom lub szczegółowość szkolenia są proporcjonalne do przyznanego poziomu obsługi odpowiedniemu personelowi poświadczającemu, zgodnie ze wskazaniem w upoważnieniu do poświadczania. Organizacja może uznać doświadczenie CC/S lub wcześniejsze szkolenie z zakresu podzespołu dla prostego podzespołu dotyczącego tej samej rodziny lub tej samej technologii.

Załącznik 1. [Podsumowanie kryteriów kwalifikacji CC/S w organizacji Part–145]

Załączniki do wytycznych nr 3/2024
Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
z dnia 12 stycznia 2024 r.

Załącznik nr 1

Podsumowanie kryteriów kwalifikacji CC/S w organizacji Part-145



Osoba przeprowadzająca ocenę powinna uwzględnić złożoność i technologię podzespołu. Dla prostych podzespołów organizacja obsługowa może uznać doświadczenie CC/S lub poprzednie szkolenie na podzespole z tej samej tej samej kategorii i o tej samej technologii.

Załącznik 2. [Podsumowanie zagadnień, które należy ocenić dla CC/S]

Załącznik nr 2

Podsumowanie zagadnień, które należy ocenić dla CC/S



Metryka
  • Data ogłoszenia: 2024-01-12
  • Data wejścia w życie: 2024-01-13
  • Data obowiązywania: 2024-01-13
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA