REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2022 poz. 47

OGŁOSZENIE NR 22
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 2 sierpnia 2022 r.

w sprawie opłat lotniskowych na lotnisku Wrocław-Strachowice

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 4 w związku z art. 77h ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2022 r. poz. 1235) ogłasza się, obowiązującą od dnia 2 sierpnia 2022 r. zmianę w taryfie opłat lotniskowych na lotnisku Wrocław-Strachowice, polegającą na tym, że:

1) pkt. 3.1 otrzymuje brzmienie:

"3.1 Opłata za lądowanie statku powietrznego. Opłata pobierana jest za każde lądowanie statku powietrznego na lotnisku. Opłata obejmuje również start statku powietrznego.

Dla śmigłowców opłata za lądowanie wynosi 50 % stawki określonej w powyższej tabeli.".;

2) pkt. 3.4 otrzymuje brzmienie:

"3.4 Opłata za zapewnienie ochrony i kontrolę bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu. Opłata za zapewnienie ochrony i kontrolę bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu pobierana jest za każdego pasażera odlatującego.

PASAŻER ODLATUJĄCY

STAWKA [PLN]

Ruch krajowy i międzynarodowy

8,85

Opłacie nie podlegają:

- pasażerowie w tranzycie,

- dzieci do lat 2, nieuprawnione do zajmowania miejsca pasażerskiego w samolocie.".;

3) pkt 8 otrzymuje brzmienie:

"8. WARUNKI PŁATNOŚCI

8.1 Opłaty wymienione w niniejszej taryfie są pobierane przez PLW S.A. przed startem.

8.2 Kasa walutowa PLW S.A. wyznaczona do pobierania opłat przyjmuje:

- karty kredytowe: DINERS CLUB, JCB, MASTER CARD, MASTER CARD ELECTRONIC, VISA, VISA ELECTRON, POLCARD, AMERICAN EXPRESS, BIS, MAESTRO;

- wpłaty gotówkowe będą przyjmowane w wyjątkowych sytuacjach.

8.3 Na podstawie umowy zawartej z firmą "Polcard" prowadzącą obsługę transakcji dokonywanych za pomocą kart kredytowych wymienionych w punkcie 8.2, PLW S.A. jest zobowiązany do zatrzymania karty kredytowej lub odmowy jej honorowania jeśli dyspozycję taką wydał przedstawiciel firmy "Polcard". Za decyzję przyjmuje się polecenie przekazane telefonicznie przez operatora firmy "Polcard", listę o nazwie "STOPLIST" lub ewentualną elektroniczną odmowę transakcji.

8.4 Wszelkie zastrzeżenia wynikające z zastosowania procedury opisanej w punkcie 8.3 należy kierować bezpośrednio do firmy "Polcard" na adres: POLCARDul. Ostrobramska 10304-441 Warszawa Tel.: +48-22-515-3000, 515-3005Faks: +48-22-515-3055E-mail: info@polcard.com.pl

8.5 PLW S.A. nie ponosi odpowiedzialności za decyzje wydane przez przedstawicieli firmy "Polcard".

8.6 PLW S.A. ma prawo odmowy przyjęcia kart kredytowych, banknotów i/lub czeków uszkodzonych i/lub zabrudzonych oraz tych, co do których istnieją uzasadnione wątpliwości odnoszące się do ich autentyczności.

8.7 Odmowa przyjęcia zakwestionowanych (lub zatrzymanych) kart kredytowych, banknotów i/lub czeków nie zwalnia płatnika od konieczności uregulowania stosownych opłat wynikających z niniejszej taryfy.

8.8 Od usługobiorców korzystających systematycznie z usług PLW S.A. opłaty mogą być pobierane na podstawie zbiorczych faktur w trybie rozliczeń okresowych, nie rzadziej niż raz w miesiącu, na warunkach określonych w umowie zawartej z PLW S.A.

8.9 Faktury dla usługobiorców są wystawiane w PLN. Płatności powinny być dokonywane przez tych usługobiorców w PLN.

8.10 Płatności powinny być realizowane w terminie i na konto bankowe podane na fakturze.

8.11 Płatności dokonywane w gotówce podlegają zaokrągleniu zgodnie z regułą arytmetyczną do pełnej jednostki waluty płatności. Zasada ta nie dotyczy innych form płatności.

8.12 Za niezapłacone w terminie należności PLW S.A. będzie naliczał odsetki ustawowe, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie regulacjami polskiego prawa.

8.13 Reklamacje dotyczące wystawionych faktur będą rozpatrywane po otrzymaniu przez PLW S.A. w formie pisemnej w ciągu 30 dni od daty wystawienia faktury. Termin rozpatrzenia reklamacji przez PLW S.A. wynosi 30 dni od daty otrzymania reklamacji.

8.14 Zgłoszenie reklamacji nie zwalnia usługobiorcy od obowiązku terminowego uregulowania wszystkich zobowiązań wynikających z wystawionych przez PLW S.A. faktur.

8.15 Podmioty wykonujące loty podlegające zwolnieniu z opłat lotniskowych, o których mowa w pkt 7.1, zobowiązane są przekazać PLW S.A. kopię planu lotu potwierdzającego prawo do skorzystania ze zwolnienia. Kopia planu lotu powinna być przesłana w ciągu 24 godzin od zaistnienia zdarzenia będącego podstawą do pobierania opłat lotniskowych pocztą elektroniczną (skan dokumentu) na adres mailowy: oplaty@airport.wroclaw.pl. Jeżeli kopia planu lotu potwierdzająca prawo do skorzystania ze zwolnienia nie zostanie przesłana w oznaczonym czasie, powyższy podmiot jest zobowiązany do zapłaty wszystkich opłat lotniskowych w pełnej wysokości."..

wz. Prezesa Urzędu
Lotnictwa Cywilnego
p.o. Wiceprezes
ds. Infrastruktury Lotniczej
Michał Kozłowski

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2022-08-02
  • Data wejścia w życie: 2022-08-02
  • Data obowiązywania: 2022-08-02

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA