REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2021 poz. 1
OGŁOSZENIE NR 1
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 11 stycznia 2021 r.
w sprawie opłat lotniskowych na lotnisku Bydgoszcz
Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 4 w związku z art. 77h ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2020 r. poz. 1970) ogłasza się, obowiązującą od 1 stycznia 2021 r. zmianę poszczególnych postanowień taryfy opłat lotniskowych na lotnisku Bydgoszcz-Szwederowo (Dz. Urz. ULC z 2013 r. poz. 116 oraz z 2016 r. poz. 81), stanowiącą załącznik do ogłoszenia.
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Piotr Samson
Załącznik do ogłoszenia nr 1
Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
z dnia 11 stycznia 2021 r.
Zmiana taryfy opłat lotniskowych na lotnisku Bydgoszcz-Szwederowo
W taryfie opłat lotniskowych na lotnisku Bydgoszcz-Szwederowo (Dz. Urz. ULC z 2013 r. poz. 116 oraz z 2016 r. poz. 81) wprowadza się następujące zmiany:
1. Tytuł taryfy opłat lotniskowych otrzymuje brzmienie:
"TARYFA OPŁAT LOTNISKOWYCH NA LOTNISKU BYDGOSZCZ";
2. W pkt. 1.1. po wyrazie "Bydgoszcz" skreśla się wyraz "-Szwederowo";
3. W pkt. 1.6. po wyrazie "Bydgoszcz" skreśla się wyraz "-Szwederowo";
4. Pkt. 1.9. otrzymuje brzmienie:
"1.9. Usługobiorca - osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, na rzecz której wykonywane są przez Port Lotniczy Bydgoszcz S.A usługi związane z obsługą operacji startu, lądowania i postoju statku powietrznego. Usługobiorcą może być użytkownik statku powietrznego, inna osoba wykonująca lub na rzecz, której jest wykonywana operacja startu lub lądowania statku powietrznego, a w szczególności: przewoźnik lotniczy, z którego numerem rejsu jest wykonywany lot, a w sytuacji operacji startu lub lądowania wykonywanych w ramach umów o wspólnym oznaczaniu rejsów (code-share) - przewoźnik lotniczy, który faktycznie wykonuje daną operację.";
5. Pkt. 1.10. otrzymuje brzmienie:
"1.10. Lot przekierowany "diverted flight" - lot statku powietrznego, który planowo miał lądować na innym lotnisku, jednak z przyczyn pogodowych, technicznych, bądź innych został skierowany na lotnisko Bydgoszcz.";
6. Pkt 1.11. otrzymuje brzmienie:
"1.11. Połączenie regularne - jest to regularny przewóz lotniczy, jeżeli w każdym locie miejsca w statkach powietrznych przeznaczone do przewozu pasażerów, bagażu, towarów lub poczty są publicznie oferowane do nabycia, wykonywany między tymi samymi punktami według opublikowanego rozkładu lotów albo w stałych odstępach czasu lub z częstotliwością wskazującą na regularność lotów.";
7. Pkt 1.12. otrzymuje brzmienie:
"1.12. Lot czarterowy - jest to przewóz lotniczy dokonywany na podstawie umowy czarteru lotniczego, w której przewoźnik lotniczy oddaje do dyspozycji czarterującego określoną liczbę miejsc lub pojemność statku powietrznego w celu wykonania określonego przewozu pasażerów, bagażu, towarów lub poczty, wskazanych przez czarterującego.";
8. Pkt 1.13. otrzymuje brzmienie:
"1.13.Regularny lot cargo - jest to transport lotniczy obejmujący wyłącznie przewóz towarów, wykonywany między tymi samymi punktami w stałych odstępach czasu lub z częstotliwością wskazującą na regularność lotów.";
9. Pkt. 1.14. otrzymuje brzmienie:
"1.14. Obloty statków powietrznych - loty związane z wykonywaniem serwisów technicznych statków powietrznych realizowanych przez usługobiorców realizujących usługi na rzecz statków powietrznych Sił Zbrojnych RP.";
10. Pkt 1.15. otrzymuje brzmienie:
"1.15.Termin "miesięczny" - oznacza pełny miesiąc kalendarzowy.";
11. Pkt. 1.16. otrzymuje brzmienie:
"1.16. Baza ośrodka szkolenia lotniczego - Infrastruktura zlokalizowana na terenie lotniska Bydgoszcz służąca Organizacji Szkolenia Lotniczego ATO certyfikowanej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego do prowadzenia szkoleń lotniczych. Przez infrastrukturę rozumie się budynek posiadający sale szkoleniowe z zapleczem sanitarnym oraz statki powietrzne i zaplecze techniczne umożliwiające hangarowanie statków powietrznych spełniające wymagania ULC dla ATO.";
12. Pkt. 1.17. otrzymuje brzmienie:
"1.17. Płyta postojowa - oznacza określony obszar wydzielony dla postoju statków powietrznych, na którym odbywa się wsiadanie lub wysiadanie pasażerów, załadunek i wyładunek towarów lub poczty, tankowanie, parkowanie lub obsługa techniczna samolotu.";
13. Pkt. 1.18. otrzymuje brzmienie:
"1.18.Stanowisko postojowe - oznacza miejsce na płycie postojowej wyznaczone do postoju statku powietrznego.";
14. Po pkt 1.18. dodaje się pkt. 1.19. w brzmieniu:
1.19. "Low pass - niski przelot statku powietrznego nad drogą startową.";
15. Pkt. 2.3. otrzymuje brzmienie:
"2.3. Stawki opłat określonych w niniejszej taryfie są stawkami netto, do których zostanie doliczony podatek VAT, w wysokości określonej odrębnymi przepisami obowiązującymi w dniu wykonania usługi.";
16. W pkt. 3.1. po wyrazie "Bydgoszcz" skreśla się wyraz "-Szwederowo";
17. Pkt 3.2. otrzymuje brzmienie:
"3.2 "Opłata za lądowanie statku powietrznego o masie do 2 t MTOW wynosi 75,00 PLN. Opłata za lądowanie statków powietrznych przekraczających masę 2 t MTOW pobierana jest za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej statku powietrznego (MTOW), wynosi:
powyżej 2,01 t do 25 t MTOW | 60,00 PLN/t |
powyżej 25,01 t do 40 t MTOW | 45,00 PLN/t |
powyżej 40,01 t do 60t MTOW | 40,00 PLN/t |
powyżej 60,01 t do 80 t MTOW | 35,00 PLN/t |
powyżej 80,01 t | 30,00 PLN/t |
18. Pkt. 3.3. otrzymuje brzmienie:
"3.3. Opłata za operację "touch & go" statku powietrznego o masie do 2 t MTOW wynosi 50,00 PLN. Opłata za operację "touch & go" statków powietrznych przekraczających masę 2 t MTOW pobierana jest za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej statku powietrznego (MTOW), zgodnie z poniższą tabelą, z zastrzeżeniem, iż minimalna opłata za operację "touch & go" statku powietrznego nie może być niższa niż 50,00 zł netto.
powyżej 2,01 t do 25 t MTOW | 9,00 PLN/t |
powyżej 25,01 t do 40 t MTOW | 6,75 PLN/t |
powyżej 40,01 t do 60t MTOW | 6.00 PLN/t |
powyżej 60,01 t do 80 t MTOW | 5.25 PLN/t |
powyżej 80,01 t | 4,50 PLN/t |
19. Po pkt 3.3. dodaje się pkt. 3.4. w brzmieniu:
"3.4. Opłata za operację "low pass" statku powietrznego o masie do 2 t MTOW wynosi 25,00 PLN. Opłata za operację "low pass" statków powietrznych przekraczających masę 2 t MTOW pobierana jest za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej statku powietrznego (MTOW), zgodnie z poniższą tabelą, z zastrzeżeniem, iż minimalna opłata za operację "low pass" statku powietrznego nie może być niższa niż 25,00 zł netto.
powyżej 2,01 t do 25 t MTOW | 3,00 PLN/t |
powyżej 25,01 t do 40 t MTOW | 2.25 PLN/t |
powyżej 40,01 t do 60t MTOW | 2,00 PLN/t |
powyżej 60,01 t do 80 t MTOW | 1,75 PLN/t |
powyżej 80,01 t | 1,50 PLN/t |
20. Pkt 4.1. otrzymuje brzmienie:
"4.1. Opłata postojowa statku powietrznego na wyznaczonej do tego powierzchni lotniska Bydgoszcz pobierana jest za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej statku powietrznego (MTOW) i za każde rozpoczęte 24 h i wynosi odpowiednio:
Długość postoju | Cena [PLN] za każde rozpoczęte 24 godziny postoju |
Do 3 dób | 9,00 |
powyżej 3 dób - do 5 dób | 7,00 |
powyżej 5 dób -8 dób | 5,00 |
Powyżej 9 dób | 2,80 |
21. Pkt 4.2. otrzymuje brzmienie:
"4.2. Czasem postoju statku powietrznego jest czas od momentu zatrzymania się statku powietrznego na płycie postojowej po kołowaniu po lądowaniu lub po holowaniu, do rozpoczęcia kołowania lub odholowania do startu lub poza płytę postojową.";
22. Pkt 6.2. otrzymuje brzmienie:
"6.2. Dodatkowa ochrona statków powietrznych w czasie postoju. Opłaty pobiera się za niestandardowe usługi zabezpieczenia statku powietrznego podczas parkowania w porcie lotniczym:
Rodzaj opłaty | Cena [PLN] |
Ochrona statku powietrznego przez pracownika SOL (PLN/godzinę) za każdego pracownika | 200,00 |
Specjalne oświetlenie stanowiska postojowego (PLN/dobę) za 1 punkt świetlny | 150,00 |
Wygrodzenie stanowiska postojowego | 250,00 |
23. Pkt 6.3. otrzymuje brzmienie:
"6.3. Zabezpieczenie statku powietrznego podczas tankowania przez Lotniskową Służbę Ratowniczo-Gaśniczą. Opłatę pobiera się za usługę zabezpieczenia tankowania statku powietrznego przez Lotniskową Służbę Ratowniczo-Gaśniczą podczas wsiadania, przebywania na pokładzie lub wysiadania pasażerów. Cena jednej operacji wynosi 100,00 PLN.";
24. Po pkt 6.3. uchyla się pkt.: 6.4., 6.5. oraz 6.6.;
25. Pkt. 7.5. otrzymuje brzmienie;
"7.5. Użytkownikowi statku powietrznego, który otworzy nowy regularny lot cargo, udziela się zniżki w wysokości:
95% | W okresie pierwszych 12 miesięcy funkcjonowania nowego regularnego lotu cargo |
90% | W okresie od 13 do 24 miesiąca funkcjonowania nowego regularnego lotu cargo |
85% | W okresie od 25 do 36 miesiąca funkcjonowania nowego regularnego lotu cargo |
od opłaty określonej w pkt. 3.2 taryfy.";
26. Pkt. 7.6. otrzymuje brzmienie:
"7.6. Użytkownikowi statku powietrznego realizującego loty szkolne lub treningowe w ramach certyfikatu Organizacji Szkolenia Lotniczego ATO, loty usługowe w ramach certyfikatów usługowych (AWC, AOC lub PART), który posiada bazę w rozumieniu pkt 1.16 na terenie lotniska Bydgoszcz, udziela się zniżek od:
7.6.1. opłaty za lądowanie zdefiniowanej w pkt 3.2, w wysokości:
Ilość operacji lądowań w roku kalendarzowym | Zniżka |
0-70 | 20% |
71-200 | 60% |
201-400 | 74% |
401-800 | 76% |
801-1600 | 80% |
1601 + | 84% |
7.6.2. operacji "touch & go" zdefiniowanej w pkt 3.3 oraz operacji low pass zdefiniowanej w pkt 3.4, w wysokości:
Typ operacji | Zniżka |
"Touch & go" | 95 % |
Low pass | 95 % |
27. Pkt 7.7. otrzymuje brzmienie:
"7.7. W przypadku uzyskania kilku rabatów użytkownikowi przysługują wszystkie rabaty z wyjątkiem zniżek opisanych w pkt. 7.6, z uwzględnieniem reguły, iż rabaty dotyczące tej samej opłaty nie podlegają sumowaniu i są przyznawane zgodnie z kolejnością wymienioną w taryfie, tzn. cenę podstawową obniża się o przysługujący rabat, a następnie od obniżonej ceny odejmuje się kolejny rabat.
Przykładowe naliczenie rabatu z tytułu lądowania dla nowego połączenia regularnego:
Dane:
OP - opłata za lądowanie za 1 MTOW zgodnie z tabelą w pkt. 3.2. - dla przykładu ustalono samolot o masie 80 MTOW, tj. z tytułu lądowania 35,00 PLN za każdą rozpoczętą masę startową (pkt. 3.2. taryfy)
Ra - Zniżka dla regularnego połączenia pasażerskiego (pkt. 7.1. taryfy) - 10,00 PLN Rb - Zniżka z tytułu nowego połączenia regularnego (pkt. 7.2. taryfy) - 60%
Rc - Wykonano 10 operacji lotniczych w miesiącu (pkt. 7.3. taryfy) - 10%
T - wysokość opłaty za 1 MTOW po przyznanych rabatach
Wzór: T = ((OP-Ra)-Rb)-Rc
Dla podanego przykładu:
T = ((35.00 PLN - 10.00 PLN) -60% ) -10%
T = 9.00 PLN /1 MTOW";
28. Pkt. 8.3. otrzymuje brzmienie:
"8.3 Wyłącznie w celu przewozu, w oficjalnej misji, panującego monarchy i jego najbliższej rodziny, głowy państwa, przewodniczącego parlamentu lub jego izby, szefa rządu lub osoby zajmującej stanowisko równorzędne - potwierdzonego odpowiednią uwagą w planie lotu lub następującym statusem lotu:
- HEAD (lot polskiego statku powietrznego nadany przez Komendanta Służby Ochrony Państwa).";
29. Pkt. 8.4. otrzymuje brzmienie:
"8.4 Usługobiorca uprawniony do skorzystania ze zwolnienia z opłaty przekazuje zarządzającemu lotniskiem użytku publicznego, nie później niż w ciągu 24 godzin od zaistnienia zdarzenia będącego podstawą do pobierania opłat lotniskowych, kopię planu lotu potwierdzającego prawo do skorzystania ze zwolnienia. Kopię planu lotu należy przesłać drogą poczty elektronicznej na adres:
a) info@bzg.aero
b) kasa@bzg.aero";
30. Pkt 9.1. trzymuje brzmienie:
9.1. PLB S.A. może odmówić świadczenia usług Usługobiorcy korzystającemu z usług lotniska, jeżeli Usługobiorca ten dopuścił się zwłoki, w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, w regulowaniu opłat lotniskowych należnych PLB S.A., pod warunkiem, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa wykonywania operacji lotniczych, pasażerów lub ładunków (towarów i poczty).
31. Po pkt. 9.1 dodaje się pkt.: 9.2., 9.3. oraz 9.4. w brzmieniu:
"9.2. Przed zastosowaniem odmowy, o której mowa w ust. 1, PLB S.A. jest obowiązany do wyznaczenia Usługobiorcy, który dopuścił się zwłoki, dodatkowego terminu do wykonania zobowiązania, nie krótszego niż 5 dni roboczych oraz wskazania, iż w razie bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu zarządzający lotniskiem może zastosować tę odmowę.
9.3. Zarządzający lotniskiem użytku publicznego niezwłocznie informuje Usługobiorcę, który pomimo upływu wyznaczonego terminu nie uregulował zaległych opłat lotniskowych, o podjęciu decyzji w sprawie odmowy, o której mowa w ust. 1
9.4. PLB S.A. zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia statku powietrznego ze względu na ważne okoliczności związane z funkcjonowaniem lotniska, uniemożliwiające bezpieczne lądowanie.";
32. Pkt. 10. otrzymuje brzmieniu:
"10. PRZEPISY PORZĄDKOWE
10.1. Faktury dla usługobiorców wystawiane są w złotych polskich (PLN), w dniu wykonania usługi lub w możliwie najbliższym terminie, chyba że zapisy zawartej pomiędzy stronami umowy stanowią inaczej. Płatności powinny być dokonywane w złotych polskich (PLN).
10.2. Opłaty wymienione w taryfie pobierane są przed wykonaniem operacji startu przez pracowników Działu Sprzedaży i IT ( DSIT) lub Działu Obsługi Naziemnej (DON) PLB S.A. w punkcie kasy biletowej lub bezgotówkowo na stanowisku postojowym.
10.3. Płatności, za usługi wymienione w taryfie, są dokonywane na podstawie otrzymywanych faktur VAT:
a) gotówką;
b) kartą kredytową;
c) w formie przedpłaty na podstawie faktury proforma;
d) przelewem na podstawie faktury z odroczonym terminem płatności.
10.4. Jeżeli usługobiorca korzysta lub planuje korzystać systematycznie (tj. co najmniej raz w tygodniu przez cztery kolejne tygodnie) z usług świadczonych przez PLB S.A. oraz nie posiada zaległości finansowych wobec PLB S.A., może dokonywać płatności z tytułu opłat lotniskowych przelewem na podstawie zbiorczych faktur z odroczonym terminem płatności, wystawianych za okresy rozliczeniowe nie dłuższe niż 1 miesiąc kalendarzowy. Taki tryb rozliczeń wymaga zawarcia stosownej umowy pomiędzy PLB S.A. a usługobiorcą, która reguluje m. in. okres rozliczeniowy.
10.5. W przypadku należności z odroczonym terminem płatności, wystawiane są faktury z terminem płatności 7, 14, 21 lub 30 dni, zależnym od skali regularności działalności i wiarygodności usługobiorcy. Kwestie te regulowane są w umowach, o których wspomniano w punkcie 10.4.
10.6. Płatności z tytułu opłat lotniskowych mogą być dokonane przez usługobiorcę w formie przedpłaty na podstawie oszacowanej przez PLB S.A. wartości opłat lotniskowych należnych od usługobiorcy za usługi świadczone w czasie, którego dotyczy przedpłata. Przedpłata musi wpłynąć na rachunek bankowy PLB S.A. najpóźniej na dzień roboczy przed dniem wykonania pierwszej operacji, której dotyczy. Jeżeli przedpłata nie wpłynie w podanym wyżej terminie, PLB S.A. ma prawo zażądać od usługobiorcy regulowania płatności z tytułu opłat lotniskowych w formie gotówki lub kartą kredytową, na miejscu.
10.7. W przypadku, gdy usługobiorca będzie korzystał z usług PLB S.A. poza godzinami urzędowania DSIT bądź DON, lub gdy nie potwierdzi płatności z PLB S.A. w formie przelewu, a nie dokonał płatności na miejscu gotówką, lub kartą kredytową, wówczas zobligowany jest do uregulowania płatności na podstawie faktury z 7 dniowym terminem płatności od daty otrzymania faktury.
10.8. Wysyłka faktur za pośrednictwem poczty elektronicznej nie podlega dodatkowym opłatom.
W przypadku przesyłania faktur listownie naliczona zostanie dodatkowa opłata w wysokości:
a) 10,00 PLN netto w przypadku wysyłki na terenie RP,
b) 20,00 PLN netto na terenie UE i poza UE.
10.9. Każdy usługobiorca, który zamierza korzystać z formy płatności opisanej w pkt. 10.4 oraz 10.6, zobowiązany jest do uprzedniego wystąpienia ze stosownym wnioskiem do PLB S.A.
10.10. PLB S.A. zastrzega sobie prawo żądania od usługobiorcy złożenia zabezpieczenia płatności w formie nieoprocentowanej kaucji (depozytu) lub bezwarunkowej, nieodwołalnej i płatnej na pierwsze żądanie gwarancji bankowej wystawionej przez pierwszorzędny bank. Zarówno bank, jak i treść gwarancji bankowej winna być wcześniej zaakceptowana przez PLB S.A. oraz bank obsługujący PLB S.A.
10.11. Kwota depozytu lub gwarancji bankowej będzie wyliczana na podstawie wysokości opłat lotniskowych, które zobowiązany będzie ponieść usługobiorca w okresie, którego dotyczy faktura zbiorcza, powiększonym o liczbę dni kalendarzowych przeznaczonych na dokonanie płatności. W celu oszacowania wartości zabezpieczenia wymagane jest przekazanie przez usługobiorcę informacji i dokumentów umożliwiających oszacowanie wartości zabezpieczenia. Brak zabezpieczenia płatności może skutkować cofnięciem zgody PLB S.A. na dokonywanie płatności w trybie określonym w pkt. 10.4.
10.12. Jeżeli usługobiorca uzyskał zgodę PLB S.A. na rozliczanie się w trybie określonym w pkt. 10.4, a nie reguluje swoich zobowiązań wobec PLB S.A. lub reguluje je nieterminowo, PLB S.A. zastrzega sobie prawo do cofnięcia tej zgody lub jej zawieszenia do czasu uregulowania przez usługobiorcę wymagalnych należności. W takim przypadku usługobiorca zobowiązany jest do dokonywania płatności z tytułu opłat lotniskowych w formie gotówki lub kartą kredytową. Warunkiem przywrócenia możliwości dokonywania płatności w trybie określonym w pkt. 10.4 jest uregulowanie wszystkich wymagalnych należności wobec PLB S.A.
10.13. PLB S.A. ma prawo odmowy przyjęcia banknotów i/lub kart kredytowych uszkodzonych, zabrudzonych oraz tych, co do których istnieją uzasadnione wątpliwości co do ich autentyczności i/lub ważności. Odmowa przyjęcia banknotów i/lub zakwestionowanych lub zatrzymanych kart płatniczych nie zwalnia usługobiorcy od konieczności uregulowania stosownych opłat wynikających z taryfy.
10.14. Usługobiorca ponosi wszystkie koszty opłat bankowych i prowizji związanych z uregulowaniem płatności na rzecz PLB S.A. naliczane przez bank usługobiorcy oraz banki i instytucje pośredniczące w realizacji transakcji płatności.
10.15. Za niezapłacone w terminie należności będą pobierane ustawowe odsetki w wysokości określonej w obowiązującym Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej.
10.16. PLB S.A. zastrzega możliwość zgłoszenia do Urzędu Lotnictwa Cywilnego informacji na temat Usługobiorców, którzy nie regulują należności tytułem opłat lotniskowych.
10.17. PLB S.A. zastrzega możliwość wystąpienia na drogę sądową w celu egzekucji zaległych należności przez usługobiorcę względem PLB S.A.
10.18. Zasady komunikacji: Informacje, wnioski, potwierdzenia dokonania przedpłaty oraz wszelkie zapytania i sugestie związane z naliczaniem i pobieraniem opłat lotniskowych oraz udzielaniem zniżek w opłatach lotniskowych należy kierować na poniższy adres:
Port Lotniczy Bydgoszcz S.A.
Paderewskiego 1, 86-005 Białe Błota, Polska,
tel. +48 52 365 46 20
fax. +48 52 365 46 19
e-mail: kasa@bzg.aero
10.19. Wszelkie reklamacje przyjmowane są wyłącznie w formie pisemnej, w języku polskim lub angielskim. Prawidłowo złożone reklamacje rozpatrywane są niezwłocznie, przy czym odpowiedzi na reklamacje są udzielane nie później niż w terminie 30 dni od daty ich wpłynięcia. W wyjątkowych sytuacjach okres ten może zostać przedłużony do 60 dni, o czym PLB S.A. ma obowiązek poinformować przed upływem 30 dni od daty wpłynięcia. Dane kontaktowe:
Port Lotniczy Bydgoszcz S.A.
Paderewskiego 1, 86-005 Białe Błota, Polska
10.20. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać informacje w zakresie następujących danych Usługobiorcy u składającego reklamację:
a) nazwa firmy bądź imię i nazwisko w przypadku osób fizycznych;
b) adres poczty elektronicznej bądź adres zamieszkania i adres do korespondencji;
c) przedmiot reklamacji;
d) przyczynę reklamacji.
10.21. Reklamacje zawierające nieprawidłowe lub niepełne dane adresowe lub niezbędne do rozpatrzenia reklamacji, a także zawierające niecenzuralne lub obelżywe słownictwo, nie będą rozpatrywane.
10.22. Usługobiorca składający reklamację poinformowany zostanie o sposobie rozpatrzenia reklamacji pocztą elektroniczną lub pocztą zwykłą.
10.23. Administratorem Danych Osobowych jest Port Lotniczy Bydgoszcz S.A. z siedzibą w Białych Błotach, ul. Paderewskiego 1, 86-005 Białe Błota, KRS nr 0000121056, Sąd Rejonowy w Bydgoszczy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
10.24. Dane Osobowe są przetwarzane z zachowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa, spełniających wymagania prawa.
10.25. Dane Osobowe będą przetwarzane w celach:
a) świadczenia usług lotniskowych;
b) rozliczenia i zafakturowania usług lotniskowych;
c) zawarcie lub realizacja umowy na świadczenie usług lotniskowych;
d) prowadzenie korespondencji biznesowej.
Podstawą prawną ich przetwarzania jest realizacja usług wymienionych w niniejszej taryfie - tj. art. 6 ust. 1 lit b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ("RODO").
10.26. Ponadto Dane Osobowe mogą być wykorzystywane w celu :
a) Zapewnienia bezpieczeństwa osób i ochrony mienia w formie monitoringu wizyjnego;
b) przeprowadzenia postępowania reklamacyjnego;
c) marketingowym;
d) statystycznym.
10.27. Podstawą prawną przetwarzania są dozwolone, prawnie uzasadnione interesy administratora danych osobowych - art. 6 ust. 1 lit f) RODO, a w przypadku działań marketingowych - zgoda osoby, której dane dotyczą art. 6 ust. 1 lit a) RODO. Podanie Danych Osobowych jest dobrowolne, ale może być konieczne dla realizacji wybranych celów przetwarzania. Dane Osobowe będą przechowywane jedynie przez okres niezbędny do prawidłowej realizacji powyższych celów, a po ich wykonaniu przez okres wymagany obowiązkami nałożonymi na administratora danych przepisami prawa, w tym (i) przepisami dotyczącymi odpowiedzialności cywilnej za należyte wykonanie przez strony swoich zobowiązań oraz (ii) przepisami podatkowymi.
10.28. Odbiorcami Danych Osobowych mogą być stosowni pracownicy PLB S.A., w zakresie w jakim może to być wymagane do wykonania obowiązków związanych z realizacją usług lotniskowych, w tym ich rozliczeniem i zafakturowaniem.
10.29. Ponadto Dane Osobowe mogą być udostępniane innym podmiotom, jeżeli ich współpraca z PLB S.A. będzie uzasadniona opisanymi powyżej celami przetwarzania lub przechowywaniem Danych (np. podmiotom świadczącym usługi pocztowe, kurierskie, bankowe, doradcze, finansowe, rachunkowe, podatkowe, audytorskie, prawne, a także podmiotom zajmującym się dostarczaniem usług IT, takich jak hosting lub serwisowanie systemów i oprogramowania IT).
10.30. Usługobiorca ma prawo dostępu do swoich Danych Osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia Danych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Danych z uwagi na szczególną sytuację Usługobiorcy, a także prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie Danych w każdym czasie bez wpływu na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania. W celu realizacji powyższych uprawnień Usługobiorca zobowiązany jest do przesłania wiadomości e-mail na adres: iodo@bzg.aero.
10.31. Dane osobowe będą przechowywane przez okres obowiązywania niniejszej taryfy lub przez okres wymagany prawem, w szczególności zaś przez okres wynikający z przepisów dotyczących rachunkowości.
10.32. Z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych można się skontaktować poprzez adres e-mail: iodo@bzg.aero, albo pisemnie na adres Port Lotniczy Bydgoszcz S.A. z siedzibą w Białych Błotach, ul. Paderewskiego 1, 86-005 Białe Błota.
10.33. Podstawę przetwarzania Danych Osobowych stanowi art. 6 ust. 1 lit. b), c) i f) RODO. W razie uznania, że doszło do naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych, mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, w szczególności w państwie członkowskim swojego zwykłego pobytu, swojego miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.";
33. Po pkt. 10. dodaje się pkt. 11. w brzmieniu:
"11. TARYFA OPŁAT WCHODZI W ŻYCIE Z DNIEM 01.01.2021 ROKU.".
- Data ogłoszenia: 2021-01-11
- Data wejścia w życie: 2021-01-01
- Data obowiązywania: 2021-01-01
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA