REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 442

KOMUNIKAT NR 424
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 20 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1517/2015

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 16 sierpnia 2015 r., klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik środowiskowy”
w grupie przyczynowej: „E4 – Służby lotniskowe”
oraz
„Czynnik organizacyjny”

w grupie przyczynowej: „O12 – Inne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

O godz. 20.45 Kontroler TWR stwierdził brak świateł krawędzi dróg kołowania TWY B4, B5, C oraz G. W tym czasie operacje lotnicze nie odbywały się. Awarię zgłoszono Dyżurnemu Operacyjnemu Portu Lotniczego oraz Dyżurnemu Energetykowi. Wydano NOTAM Nr A3655/15 o niesprawności świateł krawędziowych. Późniejsze operacje kołowania odbywały się poprzez TWY A, B6 i J. Awarię usunięto o godz. 3.30, po czym NOTAM odwołano.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Przyczyną zdarzenia było uszkodzenie podczas koszenia trawy kabla zasilającego obwód nr CCR17 (bypass) lamp krawędziowych drogi kołowania i poprowadzonego tymczasowo w terenie zielonym w trakcie wykonywanych prac budowlanych remontu dróg kołowania. Koszenie traw w godzinach wieczornych i nocnych było wykonywane z powodu aktywności ptaków podczas koszenia w ciągu dnia. Kabel nie był dostatecznie oznakowany.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-03-20
  • Data wejścia w życie: 2017-03-20
  • Data obowiązywania: 2017-03-20
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA