REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 412

KOMUNIKAT NR 394
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 20 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1906/2014

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 22 października 2014 r. na samolocie Embraer E175, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej” „T4 – Układy sterowania”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Przed rozpoczęciem podejścia końcowego do EPWA na pas 11 i po ustawieniu dźwigni klap w położenie 1, pojawiła się usterka Flaps Fail – słoty wychyliły się do pozycji 3, a klapy 0. Dźwignię klap przestawiono do położenia wyjściowego. Ponowna próba przestawienia klap spowodowała powtórzenie usterki. Przerwano podejście, zgłoszono problem kontrolerowi zbliżania oraz chęć pozostania na wys. 4000 stóp i kursie pasa. Po przeczytaniu check list, wykonano kolejną próbę wypuszczenia klap. Usterka zniknęła. Wykonano normalne podejście. Poinformowano MCC i poproszono o przybycie mechanika. Usterki nie wpisano do LDP60 po konsultacji z mechanikiem. Po zgłoszeniu przez załogę problemów z klapami do ATC, ogłoszona została na lotnisku faza niepewności. Po lądowaniu L0392Y służby lotniskowe dokonały weryfikacji drogi startowej i dróg kołowania pod kątem zanieczyszczeń ewentualnymi częściami samolotu. Zanieczyszczeń nie znaleziono. Załoga drogą mailową przesłała opis zdarzenia do Inspektora Bezpieczeństwa Lotniczego.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Niesprawność LH OUTBOARD FLAP ACTUATOR.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-03-20
  • Data wejścia w życie: 2017-03-20
  • Data obowiązywania: 2017-03-20
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA