REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 390

KOMUNIKAT NR 372
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 20 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1463/2015

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 23 lipca 2015 r., na samolocie Embraer E170, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T4 – Układy sterowania”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Podczas podejścia do lądowania w KTW, przy wypuszczaniu klap do pozycji 3, pojawiła się sygnalizacja „FLAP FAIL”. Załoga próbowała wypuścić klapy zgodnie z listą kontrolną, ustawiono prędkość Vref +25 w FMC. Pilot lecący rozmyślnie zszedł poniżej ścieżki ILS celem zachowania płaskiego profilu podejścia. Lot został bezpiecznie dokończony. Na podstawie relacji pilotów i analizy zapisu DFDR, Komisja Badania Zdarzeń Lotniczych operatora ustaliła, że załoga zgodnie z Instrukcją Operacyjną część B wykonała listę kontrolną Flap/Slat fail. Zwiększono prędkość podejścia i wylądowano na pasie w Katowicach. Samolot zatrzymał się na pasie w bezpiecznej odległości, około 1000 m przed końcem.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Przyczyną usterki był wypracowany siłownik napędu klap. Niesprawną część wymieniono, usterka nie powtórzyła się.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-03-20
  • Data wejścia w życie: 2017-03-20
  • Data obowiązywania: 2017-03-20
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA