REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 334

KOMUNIKAT NR 324
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 7 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 680/2015

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 8 maja 2015 r. na samolocie Cessna 172 S, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T5 – Uszkodzenia konstrukcji”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Przed lotem do lotu szkolnego wykonano próbę silnia. Praca silnika podczas próby – bez zastrzeżeń. Po starcie na wysokości około 150 stóp nastąpiły drgania silnika bez widocznych zmian parametrów pracy na przyrządach. Dowódca/instruktor poinformował o zaistniałej sytuacji Babice Radio. Wzniósł się do wysokości 1000 stóp. Po wykonaniu zakrętu o 180 stopni uzgodnił możliwość lądowania. Lądowanie przebiegło bez problemów. Po skołowaniu z pasa instruktor wykonał próbę silnika. Praca silnika podczas próby – bez zastrzeżeń. Po skołowaniu pod hangar samolot przekazano działowi technicznemu a informację o drganiach wpisano do Pokładowego Dziennika Technicznego. Dokonano przeglądu silnika. Wymieniono świece zapłonowe. Po ich wymianie silnik pracował prawidłowo. W kolejnych lotach drgania nie wystąpiły. Stwierdzono, że prawdopodobną przyczyną wystąpienia drgań silnika była nieprawidłowa praca świecy (lub świec).

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Drgania silnika w trakcie lotu prawdopodobnie spowodowane przez nieprawidłową pracę świecy zapłonowej (lub świec zapłonowych).

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

 

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-03-08
  • Data wejścia w życie: 2017-03-08
  • Data obowiązywania: 2017-03-08
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA