REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 295

KOMUNIKAT NR 285
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 7 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 183/2016

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 4 lutego 2016 r. na samolocie Boeing 737-400, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T12 – Inne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Po wypchnięciu ze stanowiska postojowego tuż przed rozpoczęciem kołowania zaświeciła sygnalizacja WING BODY OVERHEAT po stronie lewej. Załoga podjęła decyzję powrotu na stanowisko postojowe, dokonano wpisu do EDP-1 i powiadomiono dział MCC. Ze względu na brak dostępnego personelu pokładowego kapitan na podstawie jednorazowego upoważnienia nr 01/ENE/16/01 dopuścił samolot do lotu zgodnie z MEL 26.12 oraz MEL 21.1.1.1. Po uaktualnieniu planu lotu i uzupełnieniu paliwa (ze względu na ograniczenie maksymalnego poziomu lotu do FL250) załoga wykonała lot powrotny do Poznania [EPPO] z wyłączonym odbiorem powietrza z upustu sprężarki lewego silnika (ENGINE BLEED). W Poznaniu personel techniczny dokonał sprawdzenia układu WING BODY OVERHEAT. Nie stwierdzono nieszczelności w układzie, test czujników przebiegł prawidłowo. Po wykonaniu resetu bloku sygnalizacja zgasła. Zdjęto ograniczenia MEL 26.12 i MEL 21.1.1.1, samolot dopuszczono do dalszej eksploatacji bez ograniczeń.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Najbardziej prawdopodobną przyczyną zdarzenia było nieprawidłowe działanie układu sygnalizacji WING BODY OVERHEAT z nieustalonego powodu.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

 

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-03-07
  • Data wejścia w życie: 2017-03-07
  • Data obowiązywania: 2017-03-07
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA