REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 294

KOMUNIKAT NR 284
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 7 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2147/2016

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, zaistniały w dniu 5 września 2016 r. na lotnisku Bygdoszcz-Szwederowo (EPBY), na samolocie Cessna 152, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „H4 – Błędy proceduralne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Pilot samolotu podczas wykonywania rozbiegu zgłosił przerwanie startu z powodu nierównomiernej pracy silnika. Samolot bez pomocy zwolnił pas. Z oświadczenia pilota wynika, że niedokładnie wykonał przegląd przedlotowy, pomijając spuszczenie odstojów i sprawdzenia ich na okoliczności wody i zanieczyszczeń. Według instrukcji użytkowania w locie samolotu przed każdym dniem lotnym oraz po każdym tankowaniu należy zdrenować niewielką ilość paliwa z obu zbiorników skrzydłowych oraz filtra paliwa zabudowanego w przedziale silnikowym.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Zaniechanie spuszczenia odstojów paliwa podczas wykonywania przeglądu przedlotowego, co mogło przyczynić się do nierównomiernej pracy silnika i doprowadzić do przerwania startu w fazie rozbiegu.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadów Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadów Lotniczych po zakończeniu badania nie sformułowała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Działania profilaktyczne podjęte przez podmiot badający:

1) przeprowadzenie szkolenia z zakresu tankowania statków powietrznych oraz prowadzenia przeglądów statków powietrznych przed lotami;

2) zwiększenie częstotliwości kontroli zgodności listy odstojów paliwa z rejestrem rozchodu paliwa.

 

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-03-07
  • Data wejścia w życie: 2017-03-07
  • Data obowiązywania: 2017-03-07
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA