REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 252

KOMUNIKAT NR 244
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 20 lutego 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2560/2016

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 10 grudnia 2015 r. na samolocie Zlin-143, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „H4 – Błędy proceduralne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Załoga samolotu Zlin-143 w składzie pilot instruktor oraz pilot uczeń, zaplanowali lot szkolny z lotniska EPBC na lotnisko EPDE. Po starcie z lotniska EPBC, załoga przyjęła kurs na punkt nawigacyjny „Zulu”, „Mike” a następnie na radiopomoc VOR „SIE”. W trakcie wykonywanego lotu służba informacji powietrznej FIS Olsztyn poinformowała załogę o aktywnej przestrzeni powietrznej MATZ lotniska wojskowego EPMM oraz o konieczności jej ominięcia, co załoga potwierdziła. Załoga samolotu kontynuując lot, naruszyła aktywną strefę ruchu lotniskowego lotnictwa wojskowego MATZ EPMM.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Według informacji przesłanych użytkownika, przyczyną zaistnienia zdarzenia lotniczego była nieuwaga załogi spowodowana zaangażowaniem pilota instruktora w omawianie bieżących ćwiczeń w trakcie lotu szkolnego.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-02-20
  • Data wejścia w życie: 2017-02-20
  • Data obowiązywania: 2017-02-20
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA