REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 215

KOMUNIKAT NR 211
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 14 lutego 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2669/2015

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 29 grudnia 2015 r. na samolocie Embraer El75, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T12 – Inne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Problemy techniczne zgłoszone przez załogę samolotu, który o godz. 06:49 UTC dostał zgodę na zajęcie pasa 15 i oczekiwanie na zezwolenie na start. W tym momencie poinformował o zaistniałym problemie technicznym i konieczności powrotu na stanowisko postojowe. Otrzymał instrukcję kołowania do zwolnienia pasa, a następnie przekołował na wyznaczone przez koordynację stanowisko 41. Pilot sprecyzował, iż problem dotyczy układu hydraulicznego. Informację o zdarzeniu przekazano do DOPL z prośbą o sprawdzenie nawierzchni dróg kołowania i pasa. Inspekcja nie wykazała zanieczyszczenia sprawdzanych.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Komisja Badania Zdarzeń Lotniczych (KBZL) zakwalifikowała usterkę jako jednorazową, trudną do zdiagnozowania. Prawdopodobną przyczyną usterki były chwilowe błędne wskazania. Sprawdzenie rzeczywistego poziomu płynu hydraulicznego wskazywały właściwą ilość.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-02-14
  • Data wejścia w życie: 2017-02-14
  • Data obowiązywania: 2017-02-14
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA