REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 168

KOMUNIKAT NR 164
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 13 lutego 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1097/2016

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 28 maja 2016 r. na spadochronie Crossjire 2 139, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „H4 – Błędy proceduralne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Skoczek (2280 skoków) uczestniczył w skoku na zadanie RW-15. Na wysokości około 800 m zainicjował otwarcie czaszy głównej spadochronu. Po napełnieniu się czaszy nastąpiło skręcenie linek i głębokie obroty spadochronu (tzw. twist). Skoczek wyczepił czaszę główną i otworzył czaszę zapasową. Wylądował na lądowisku. Analiza materiału filmowego wskazała, że przyczyną zdarzenia było samoczynne odhamowanie linki sterowniczej w trakcie procesu otwarcia lub niezahamowanie tej linki w trakcie układania spadochronu do skoku.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Błąd popełniony w czasie układania spadochronu do skoku.

Działania profilaktyczne podjęte przez podmiot badający:

Zalecono zwracanie większej uwagi na prawidłowe hamowanie linek sterowniczych, w tym mocowania uchwytów sterowniczych podczas układania spadochronów, zarówno przed, jak i po włożeniu czaszy do komory pokrowca.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-02-13
  • Data wejścia w życie: 2017-02-13
  • Data obowiązywania: 2017-02-13
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA