REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 159

KOMUNIKAT NR 155
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 13 lutego 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1143/2016

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 27 maja 2016 r. na samolocie Embraer 175, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik organizacyjny”
w grupie przyczynowej: „O2 – System szkolenia”
oraz
„O5 – Działanie obsługi naziemnej”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Lotnisko Warszawa EPWA. Kierujący ciągnikiem elektrycznym przejechał przez linię wjazdu na stanowisko postojowe 38, na które miał skręcić samolot kołujący drogą M3. Z powodu zajęcia tej linii przez pojazd doszło do przerwania kołowania i zatrzymania samolotu. W wyniku postępowania wyjaśniającego ustalono, że kierowca ciągnika pomimo znajomości przepisów ruchu pojazdów i pieszych na lotnisku nie zachował należytej ostrożności w czasie poruszania się po drodze serwisowej. Z wyjaśnienia złożonego przez pracownika wynika, że panujące podczas zdarzenia warunki atmosferyczne (temperatura powietrza +25°C, nasłonecznienie) oraz prowadzona z przełożonym korespondencja radiowa mogły mieć wpływ na chwilowe rozproszenie uwagi i brak trafnej oceny aktualnej sytuacji ruchowej w okolicy stanowiska postojowego.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Niezachowanie przez kierującego ciągnikiem odpowiedniej uwagi podczas poruszania się drogą serwisową w pobliżu stanowisk postojowych samolotów.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-02-13
  • Data wejścia w życie: 2017-02-13
  • Data obowiązywania: 2017-02-13
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA