REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 94

KOMUNIKAT NR 91
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 1 lutego 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2567/2015

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 13 grudnia 2015 r. na samolocie Beechcraft King BE9L, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik środowiskowy”
w grupie przyczynowej: „E8 – Inne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Przed lotem wykonano przegląd przedlotowy zgodnie z procedurą zawartą w Instrukcji Użytkowania w Locie (IUwL) – sprawdzono, między innymi, wloty powietrza. Podczas wznoszenia po starcie z lotniska Chopina w Warszawie zaobserwowano stopniowy wzrost temperatury oleju na prawym silniku. Po przekroczeniu żółtego zakresu na wskaźniku temperatury, została podjęta decyzja o przerwaniu lotu i powrocie na lotnisko startu. Równolegle została poinformowana służba kontroli zbliżania (Approach Control, APP) o zaistniałej sytuacji. Samolot wylądował bez problemów. Po wylądowaniu i wykonaniu ponownego przeglądu samolotu zgodnie z IUwL znaleziono liście na wlocie powietrza do chłodnicy oleju, które zasłaniały około 1/3 jego powierzchni. Zważywszy na to, że przed lotem sprawdzono wloty powietrza, zasłonięcie wlotu nastąpiło podczas kołowania lub startu. Po usunięciu liści i przeprowadzeniu naziemnej próby silnika stwierdzono prawidłowe wskazania parametrów silnikowych.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Przysłonięcie podczas kołowania lub startu wlotu powietrza do chłodnicy oleju liśćmi.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

wz. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Wiceprezes ds. Standardów Lotniczych

Maciej Kozłowski

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-02-03
  • Data wejścia w życie: 2017-02-03
  • Data obowiązywania: 2017-02-03
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA