REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 57

KOMUNIKAT NR 56
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 19 stycznia 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 806/2016

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 2 maja 2016 r. na spadochronie Conquest 170, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „H4 – Błędy proceduralne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w dniu 20 czerwca 2016 r.

Skoczek (117 skoków) uczestniczyła w skoku na zadanie RW-8. Po zakończeniu zadania wykonywanego podczas swobodnego spadania, na wysokości około 1000 m otworzyła czaszę główną spadochronu. Po napełnieniu się czaszy nastąpiło mocne skręcenie linek wraz z pogłębiającymi się obrotami. Skoczek wyczepiła czaszę główną i otworzyła czaszę zapasową spadochronu. Prawidłowo wylądowała na użytkowej części lądowiska. Przeprowadzono oględziny czaszy głównej. Stwierdzono, że przyczyną zakłócenia procesu otwarcia mogło być odhamowanie lewej linki sterowniczej, wynikające prawdopodobnie z niestarannego zahamowania tej linki podczas układania spadochronu do skoku.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Błąd popełniony podczas układania spadochronu do skoku na etapie hamowania lewej linki sterowniczej.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes
Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-01-19
  • Data wejścia w życie: 2017-01-19
  • Data obowiązywania: 2017-01-19
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA