REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 25

KOMUNIKAT NR 24
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 19 stycznia 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1704/2016

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 14 lipca 2016 r. na samolocie Boeing 737-800, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T12 – Inne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w dniu 22 sierpnia 2016 r.

W trakcie uruchamiania silnika nr 2 obroty N2 tego silnika nie osiągnęły minimalnej wartości 20%. Załoga wykonała pamięciową listę kontrolną ABORTED ENGINE START. Następnie załoga podjęła decyzję o uruchomieniu silnika nr 1 z zastosowaniem procedury CROSS BLEED START dla silnika nr 2. W trakcie drugiej próby uruchomienia silnika nr 2 ponownie wystąpił zbyt wolny przyrost parametrów. Załoga ponownie przerwała procedurę uruchamiania silnika i wykonała listę kontrolną ABORTED ENGINE START. Po jej zakończeniu powiadomiono ATC o problemie i używając ciągu silnika nr 1 wkołowano na stanowisko postojowe. Po wyłączeniu silnika kapitan poinformował dział MCC o problemie i dokonał odpowiednich wpisów w EDP-1. Personel techniczny po wykonaniu odpowiednich testów stwierdził uszkodzenie czujnika temperatury powietrza wlotowego do sprężarki wysokiego ciśnienia w silniku nr 2. Uszkodzony czujnik wymieniono i po wykonaniu próby z pomyślnym wynikiem samolot dopuszczono do eksploatacji bez ograniczeń.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Mechaniczne uszkodzenie czujnika temperatury powietrza na wlocie do sprężarki wysokiego ciśnienia silnika nr 2.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-01-19
  • Data wejścia w życie: 2017-01-19
  • Data obowiązywania: 2017-01-19
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA