REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 5

KOMUNIKAT NR 5
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 3 stycznia 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1420/2011

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 7 listopada 2011 r. na samolocie Boeing B737-300, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T10 – Autopilot/systemy zarządzania lotem”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Po zwiększeniu mocy do startu na górnym EICAS pojawiło się w żółtym kolorze ostrzeżenie: LEFT YAW DAMPER. Start został przerwany przy prędkości 47 kts. Przerwanie tego startu nie powodowało żadnego zagrożenia dla bezpieczeństwa pasażerów i załogi. Szefowa pokładu oraz kontroler TWR zostali o tym fakcie poinformowani przez kapitana. Po skołowaniu samolotu w drogę kołowania D i jego zatrzymaniu kapitan poprosił o pomoc MCC. Zaproponował zakołowanie do rękawa. Kapitan poinformował pasażerów o takiej konieczności. Po wyłączeniu siników obsługa techniczna dopuściła samolot do lotu na podstawie MEL 22-21-01. W trakcie ponownego startu jak i całego lotu ta usterka nie powtórzyła się. W dniu 12.11.2011 r. usunięto usterkę i wymieniono Control Pressure Switch S29 zgodnie z AMM 29-11-19 i wykonano stosowne testy lewego i prawego Yaw Dampera. Testy wypadły pomyślnie.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Usterka Control Pressure Switch S29 w układzie Yaw Dampera.

Działania podjęte przez operatora:

Wymieniono Control Pressure Switoh S29 zgodnie z AMM 29-11-19 i wykonano stosowne testy.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

wz. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Wiceprezes ds. Transportu Lotniczego

Izabela Szymajda-Wojciechowska

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-01-03
  • Data wejścia w życie: 2017-01-03
  • Data obowiązywania: 2017-01-03
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA