REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2016 poz. 222

KOMUNIKAT NR 154
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 9 grudnia 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 269/16

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, zaistniały w dniu 20 lutego 2016 r. na lotnisku Mielec (EPML), klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny” w grupie przyczynowej:
„T3 – Podwozie i ogumienie”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Załoga w składzie pilot-uczeń i instruktor-pilot wykonywała lot szkolny do uzyskania uprawnień IR/ME. Podczas podejścia do lądowania, po przestawieniu dźwigni podwozia w położenie WYPUSZCZONE nie wysunęło się podwozie przednie. Załoga schowała podwozie i wykonała pomyślnie procedurę awaryjnego wypuszczania podwozia oraz lądowanie na drodze startowej 27 lotniska EPML. Stwierdzono rozszczelnienie instalacji hydraulicznej wypuszczania podwozia i wyciek płynu hydraulicznego, spowodowane uszkodzeniem uszczelki (O-ring) siłownika przedniego podwozia. Po wymianie uszczelki i uzupełnieniu płynu hydraulicznego w instalacji samolot został dopuszczony do dalszej eksploatacji.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Rozszczelnienie instalacji hydraulicznej wypuszczania podwozia, spowodowane uszkodzeniem uszczelki (O-ring) siłownika przedniego podwozia.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zakończeniu badania nie sformułowała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

wz. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Wiceprezes ds. Transportu Lotniczego

Izabela Szymajda-Wojciechowska

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2016-12-09
  • Data wejścia w życie: 2016-12-09
  • Data obowiązywania: 2016-12-09
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA