REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2016 poz. 162

KOMUNIKAT NR 106
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 4 listopada 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 357/2016

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 8 marca 2016 r. na samolocie PZL M-20-3 Mewa, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „H4 – Błędy proceduralne”

oraz

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T3 – Podwozie i ogumienie”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Podczas przeglądu okresowego wykonywanego co 100FH stwierdzono brak kilku nitów w tylnej części żebra kesonu prawego skrzydła w rejonie bliskim mocowania tylnego okucia goleni podwozia głównego na skutek ich ścięcia, pęknięcia przy górnej i dolnej półce żebra w jego tylnej części oraz zniekształcenia górnego i dolnego pokrycia prawego skrzydła (pukle) w sąsiedztwie występowania ww. uszkodzeń żebra. Samolot zaliczył łącznie 9129 lądowań i najprawdopodobniej nie zostanie naprawiony.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Najbardziej prawdopodobną przyczyną zdarzenia było twarde przyziemienie na prawe podwozie główne.

Okoliczności sprzyjające:

Znaczne zużycie eksploatacyjne samolotu, wynikające z wykorzystania go do szkolenia, czego skutkiem jest wysoka liczba zaliczonych cykli lotów i narażenie na twarde lądowania w wykonaniu uczniów-pilotów.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2016-11-09
  • Data wejścia w życie: 2016-11-09
  • Data obowiązywania: 2016-11-09
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA