REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2016 poz. 147

KOMUNIKAT NR 91
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 2 listopada 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2561/2015

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 19 września 2016 r. na samolocie Czech Sport Aircraft PS-28 Sport Cruiser, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T3 – Podwozie i ogumienie”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Podczas planowej obsługi okresowej po 50 godz. lotu samolotu PS-28 Sport Cruiser nr fabr. C0521 w certyfikowanej organizacji obsługowej stwierdzono pęknięcia i rozlaminowania goleni lewego podwozia (P/N SG0030L) w jej dolnej części. Samolot i goleń podwozia zaliczyły do chwili wykrycia usterki 1351h41' lotu i 2018 cykli lotu (starty/lądowania). Analogiczne uszkodzenia goleni były spotykane na innych samolotach tego samego typu. Na okoliczność zdarzenia sporządzono zgłoszenie do Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych a następnie raport z badania zdarzenia. Zniszczoną goleń wymieniono na nową według dokumentacji wytwórcy.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Pęknięcie goleni podwozia w następstwie zmęczenia materiału.

Okoliczności sprzyjające:

a) intensywna eksploatacja samolotu w lotach szkolnych, powodująca przyspieszone zmęczeniowe zużycie struktury płatowca i podwozia,

b) znaczny udział kołowania po nawierzchniach nieutwardzonych.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2016-11-03
  • Data wejścia w życie: 2016-11-03
  • Data obowiązywania: 2016-11-03
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA