REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2016 poz. 145

KOMUNIKAT NR 89
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 2 listopada 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2522/2016

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 19 września 2016 r. na samolocie Piaggio P.180 Avanti I, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T5 – Uszkodzenie konstrukcji”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

W trakcie wykonywania obsługi hangarowej samolotu w bazie technicznej (SOT Warszawa-Okęcie), podczas demontażu statecznika pionowego zgodnie z WO/MXHJ079/2Q16 (SB 80-0444 Rev. l PART AJ) stwierdzono rozległą korozję na łożysku stanowiącym dolny węzeł mocowania steru kierunku do płatowca oraz uszkodzenie zewnętrznego pierścienia łożyska środkowego łącznika mocowania steru kierunku do płatowca. Dodatkowych uszkodzeń po demontażu steru kierunku nie stwierdzono. Skorodowane łożysko zakwalifikowano do wymiany na nowe według dokumentacji. Wytwórcy STN 80-0003 Rev. 3. W korespondencji z wytwórcą ustalono tryb wymiany łożysk. Samolot znajduje się w eksploatacji od 12 lat.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Przyczyną zdarzenia jest zużycie eksploatacyjne części.

Okoliczności sprzyjające:

Długoletnia eksploatacja w zmiennych warunkach atmosferycznych.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Działania profilaktyczne podjęte przez użytkownika:

Ze zdarzeniem zapoznano personel operacyjny i techniczny SOT.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2016-11-03
  • Data wejścia w życie: 2016-11-03
  • Data obowiązywania: 2016-11-03
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA