REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2016 poz. 102

KOMUNIKAT NR 47
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 24 października 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1471/2015

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 22 lipca 2015 r. na spadochronie Eagle 220, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej:
”H2 - Brak kwalifikacji”
”H4 – Błędy proceduralne”.

2. Opis okoliczności wypadku lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w dniu 9 września 2016 r.

Lotnisko EPKA. Skoczek (około 800 skoków) wykonał skok z wysokości około 1500 m. Swobodne spadanie, otwarcie spadochronu i dolot do zaplanowanego rejonu lądowania przebiegły prawidłowo. Podejście do lądowania skoczek wykonał zgodnie z wyznaczonym kierunkiem, oznaczonym „strzałą”. W tym momencie zmienny, słaby wiatr (0,5-1 m/s) wiał w kierunku wyznaczonym do lądowania, więc skoczek lądował z wiatrem. Na wysokości oszacowanej na 6-8 m gwałtownie ściągnął linki sterownicze, co spowodowało, że spadochron znalazł się na granicy przeciągnięcia. Lądowanie nastąpiło przy niewielkiej prędkości postępowej i zwiększonej prędkości opadania. Podczas przyziemienia na rozstawione nogi, skoczek doznał lekkich obrażeń ciała.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

1) zbyt wysokie i zbyt gwałtowne wyrównanie lotu spadochronu podczas lądowania;

2) przyjęcie nieprawidłowej sylwetki do przyziemienia ze zwiększoną prędkością opadania.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2016-10-24
  • Data wejścia w życie: 2016-10-24
  • Data obowiązywania: 2016-10-24
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA