REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2014 poz. 94

OGŁOSZENIE Nr 27
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 31 grudnia 2014 r.

w sprawie opłat lotniskowych na lotnisku Poznań-Ławica

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 4 w związku z art. 77h ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. z 2013 r. poz. 1393 oraz z 2014 r. poz. 768) ogłasza się, obowiązującą od dnia 31 grudnia 2014 r., zmianę postanowień taryfy opłat lotniskowych dla lotniska Poznań-Ławica, stanowiącą załącznik do ogłoszenia.

wz. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Wiceprezes ds. Standardów Lotniczych

Maciej Kozłowski

 

Załącznik 1. [ZMIANA TARYFY OPŁAT LOTNISKOWYCH DLA LOTNISKA POZNAŃ-ŁAWICA]

Załącznik do ogłoszenia Nr 27 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
z dnia 31 grudnia 2014 r.

ZMIANA TARYFY OPŁAT LOTNISKOWYCH DLA LOTNISKA POZNAŃ-ŁAWICA

W taryfie opłat lotniskowych dla lotniska Poznań-Ławica (Dz. Urz. ULC z 2013 r., poz. 117) wprowadza się następujące zmiany:

1) pkt 1.6 otrzymuje brzmienie:

Niniejsza taryfa wchodzi w życie z dniem 31 grudnia 2014 roku.”;

2) pkt 2.5.a otrzymuje brzmienie:

„2.5.a jest obsługiwane w ciągu roku w większości z częstotliwością min. 2 operacji startów w tygodniu.”;

3) pkt 2.6.a otrzymuje brzmienie:

„2.6.a w każdym tygodniu obsługiwany jest z częstotliwością minimum 1 operacji startu dziennie, przez co najmniej 5 dni w tygodniu.”;

4) pkt 2.16 otrzymuje brzmienie:

„2.16 Godziny nocne – godziny określone przez Zarządzającego lotniskiem POZNAŃ/Ławica jako czas od godziny 22:00 do godziny 06:00 dnia następnego włącznie.”;

5) pkt 3.1 otrzymuje brzmienie:

„3.1 Opłata pasażerska obejmuje udostępnienie pasażerom dworca lotniczego wraz z jego infrastrukturą techniczną w celu rozpoczęcia lub zakończenia podróży lotniczej oraz zapewnienie ochrony i kontroli bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu, a także inne standardowe usługi służb lotniskowych z tym związane, z wyjątkiem usług obsługi naziemnej.”;

6) po pkt 3.3 dodaje się pkt 3.4 w brzmieniu:

„3.4 Opłata hałasowa

3.4.1 Opłata naliczana jest od każdej operacji startu i lądowania wykonanej w godzinach nocnych.

3.4.2 Wysokość opłaty jest uzależniona od przyznanej punktacji Quota Count statku powietrznego oraz od MTOW zgodnie ze wzorem:

(QC1 + QCs) * MTOW * stawka

3.4.3 Stawka opłaty hałasowej za każdą rozpoczętą tonę statku powietrznego wynosi 5,00 PLN.

3.4.4 Punktacja Quota Count: statki powietrzne klasyfikowane są w grupach na podstawie parametrów akustycznych, ustalonych w oparciu o dane o poziomie hałasu w EPNdB emitowanego w czasie startu i lądowania, określone w procesie certyfikacji statków powietrznych w zakresie hałasu.

Klasyfikacja hałasowa

Quota Count

Poniżej 84 EPNdB

0

84-86,9 EPNdB

0,25

87-89,9 EPNdB

0,5

90-92,9 EPNdB

1

93-95,9 EPNdB

2

96-98,9 EPNdB

4

99-101,9 EPNdB

8

powyżej 101,9 EPNdB

16

 

3.4.5 Poziom hałasu w EPNdB na potrzeby ustalenia punktacji Quota Count z tabeli w pkt 3.4.4 wyznacza się ze wzoru:

a) Starty QCs : [EPNdB(lateral)+EPNdB(flyover)]/2

b) Lądowania QC1 : EPNdB (approach) -9

3.4.6 Podstawę wyliczenia QC1 i QCs stanowi świadectwo zdatności w zakresie hałasu zawierające wszystkie informacje niezbędne do ustalenia stawki opłaty hałasowej. Jeśli usługobiorca nie przekazał do Portu lotniczego takiego świadectwa, przyjmuje się że QC1 i QCs wynoszą 16.

3.4.7 W przypadku gdy w godzinach nocnych wykonywana jest jedna operacja statku powietrznego, opłatę nalicza się tylko dla tej operacji.”;

7) po pkt 3.4 dodaje się pkt 3.5, który otrzymuje brzmienie:

„3.5 Opłata za zapewnienie ochrony i kontrolę bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu

3.5.1 Opłata za zapewnienie ochrony i kontrolę bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu pobierana jest za każdego pasażera i wynosi 6,00 PLN.”;

8) pkt 5.1.8.a otrzymuje brzmienie:

„5.1.8.a Zniżka będzie naliczana na podstawie planowanego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.”;

9) pkt 5.1.12.d otrzymuje brzmienie:

„5.1.12.d Zniżka będzie naliczana na podstawie planowanego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.”;

10) pkt 5.2.5.a otrzymuje brzmienie:

„5.2.5.a Zniżka będzie naliczana na podstawie planowanego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.”;

11) pkt 5.2.10.a otrzymuje brzmienie:

„5.2.10.a Zniżka będzie naliczana na podstawie planowanego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.”;

12) pkt 5.3.2.a otrzymuje brzmienie:

„5.3.2.a Zniżka będzie naliczana na podstawie planowanego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.”;

13) w pkt 5.3.3 akapit 2 otrzymuje brzmienie:

„5.3.3 Zniżka będzie naliczana na podstawie planowanego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.”;

14) po pkt 5.2.5.b dodaje się pkt 5.2.5.c, który otrzymuje brzmienie:

„5.2.5.c Zniżka będzie naliczana w stosunku do połączeń w regularnym przewozie lotniczym, przekierowanych oraz dodatkowych na połączeniach objętych zniżką.”;

15) uchyla się pkt. 5.2.6.c;

16) uchyla się pkt. 5.2.10.e.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA