REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2014 poz. 56

KOMUNIKAT Nr 6
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 6 sierpnia 2014 r.

w sprawie dokonania przez Rzeczypospolitą Polską notyfikacji w zakresie zastosowania odstępstw wynikających z rozporządzenia Komisji (UE) nr 965/2012

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. z 2013 r. poz. 1393 oraz z 2014 r. poz. 768) w związku z art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 197, poz. 1172 oraz Nr 232, poz. 1378) podaje się do publicznej wiadomości informację o:

1) dokonanej przez Rzeczypospolitą Polską „Notyfikacji w zakresie zastosowania odstępstw wynikających z rozporządzenia Komisji (UE) nr 965/2012 z dnia 5 października 2012 r. ustanawiającego wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do operacji lotniczych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 w przedmiocie operacji lotniczych objętych rozporządzeniem Komisji (UE) nr 379/2014 z dnia 7 kwietnia 2014 r.”, stanowiącej załącznik nr 1 do komunikatu;

2) „Programie wdrożenia nowych przepisów Unii Europejskiej w przedmiocie operacji lotniczych objętych rozporządzeniem Komisji (UE) nr 379/2014 z dnia 7 kwietnia 2014 r. w Rzeczypospolitej Polskiej”, stanowiącym załącznik nr 2 do komunikatu.

wz. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
p.o. Wiceprezesa ds. Standardów Lotniczych

Maciej Kozłowski

 

Załącznik 1. [Notyfikacja Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie zastosowania niektórych odstępstw wynikających z rozporządzenia Komisji (UE) nr 965/2012 z dnia 5 października 2012 r. ustanawiającego wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do operacji lotniczych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 w przedmiocie operacji lotniczych objętych rozporządzeniem Komisji (UE) nr 379/2014 z dnia 7 kwietnia 2014 r.]

Załączniki do komunikatu Nr 6 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
z dnia 6 sierpnia 2014 r.

Załącznik nr 1

Notyfikacja Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie zastosowania niektórych odstępstw wynikających z rozporządzenia Komisji (UE) nr 965/2012 z dnia 5 października 2012 r. ustanawiającego wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do operacji lotniczych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 w przedmiocie operacji lotniczych objętych rozporządzeniem Komisji (UE) nr 379/2014 z dnia 7 kwietnia 2014 r.

Zgodnie z art. 10 ust. 4 i 5 rozporządzenia Komisji (UE) nr 965/2012 z dnia 5 października 2012 r. ustanawiającego wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do operacji lotniczych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 (Dz. Urz. UE L 296 z 25.10.2012, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem nr 965/2012”, wprowadzonego rozporządzeniem Komisji (UE) nr 379/20141) Rzeczpospolita Polska zgłosiła Komisji Europejskiej i Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego zamiar skorzystania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z niżej wymienionych odstępstw przewidzianych w art. 10 ust. 4 i 5 rozporządzenia nr 965/2012, jednocześnie załączając do notyfikacji szczegółowy „Program wdrożenia nowych przepisów Unii Europejskiej w przedmiocie operacji lotniczych objętych rozporządzeniem Komisji (UE) nr 379/2014 z dnia 7 kwietnia 2014 r. w Rzeczypospolitej Polskiej”.

Konieczność zastosowania wymienionych w notyfikacji odstępstw spowodowana jest potrzebą zapewnienia odpowiedniego czasu na dostosowanie się zarówno użytkownikom statków powietrznych, jak i krajowego nadzoru lotniczego (Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego) do nowych lub zmienionych wymagań w zakresie wykonywania specjalistycznych operacji lotniczych z wykorzystaniem skomplikowanych samolotów i śmigłowców, statków powietrznych innych niż skomplikowane samoloty i śmigłowce oraz balonów i szybowców, jak również nowych wymagań dotyczących wykonywania operacji zarobkowego transportu lotniczego rozpoczynających się i kończących na tym samym lotnisku wykonywanych przy użyciu samolotów w klasie osiągów B lub nieskomplikowanych śmigłowców.

Terminy zastosowania odstępstw:

I. Na podstawie art. 10 ust. 4 rozporządzenia nr 965/2014 Rzeczpospolita Polska zdecydowała o niestosowaniu przepisów załączników II (Part–ARO) i VII (Part–NCO) do specjalistycznych operacji niezarobkowych wykonywanych z wykorzystaniem innych niż skomplikowane samoloty i śmigłowce oraz balonów i szybowców – do dnia 28 października 2014 r.

II. Na podstawie art. 10 ust. 5 lit. a rozporządzenia nr 965/2014 Rzeczpospolita Polska zdecydowała o niestosowaniu przepisów załączników II (Part–ARO), III (Part–ORO) oraz IV (Part–CAT) do operacji zarobkowego transportu lotniczego rozpoczynających się i kończących na tym samym lotnisku/w tym samym miejscu operacji lotniczej, wykonywanych przy użyciu samolotów w klasie osiągów B lub nieskomplikowanych śmigłowców – do dnia 21 kwietnia 2017 r.

III. Na podstawie art. 10 ust. 5 lit. b rozporządzenia nr 965/2012 Rzeczpospolita Polska zdecydowała o niestosowaniu przepisów załączników II (Part–ARO), III (Part–ORO) oraz IV (Part–CAT) do operacji zarobkowego transportu lotniczego wykonywanych przy użyciu balonów i szybowców – do dnia 31 marca 2015 r., z zastrzeżeniem pkt IV.

IV. Na podstawie art. 10 ust. 5 lit. b rozporządzenia nr 965/2012 Rzeczpospolita Polska zdecydowała o niestosowaniu przepisu ORO.GEN.200 lit. a pkt 3 załącznika III (Part–ORO) dotyczącego systemu zarządzania bezpieczeństwem (SMS), do operacji zarobkowego transportu lotniczego wykonywanych przy użyciu balonów i szybowców – do dnia 21 kwietnia 2017 r.

V. Na podstawie art. 10 ust. 4 rozporządzenia nr 965/2012 Rzeczpospolita Polska zdecydowała o niestosowaniu przepisów załączników II (Part–ARO), III (Part–ORO), VIII (Part–SPO) do niezarobkowych specjalistycznych operacji wykonywanych z wykorzystaniem skomplikowanych samolotów i śmigłowców – do dnia 21 kwietnia 2017 r.

VI. Na podstawie art. 10 ust. 4 rozporządzenia nr 965/2012 Rzeczpospolita Polska zdecydowała o niestosowaniu przepisów załączników II (Part–ARO), III (Part–ORO) oraz VIII (Part–SPO) do zarobkowych operacji specjalistycznych – do dnia 1 stycznia 2016 r., z zastrzeżeniem pkt VII.

VII. Na podstawie art. 10 ust. 4 rozporządzenia nr 965/2012 Rzeczpospolita Polska zdecydowała o niestosowaniu przepisu ORO.GEN.200 lit. a pkt 3 załącznika III (Part–ORO) dotyczącego systemu zarządzania bezpieczeństwem (SMS), do zarobkowych operacji specjalistycznych – do dnia 21 kwietnia 2017 r.

 

1) Rozporządzenie Komisji (UE) nr 379/2014 z dnia 7 kwietnia 2014 r. zmieniające rozporządzenie (UE) nr 965/2012 ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do operacji lotniczych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 (Dz. Urz. UE L 123 z 24.4.2014, str. 1).

Załącznik 2. [Program wdrożenia nowych przepisów Unii Europejskiej w przedmiocie operacji lotniczych objętych rozporządzeniem Komisji (UE) nr 379/2014 w Rzeczypospolitej Polskiej]

Załącznik nr 2

Program wdrożenia nowych przepisów Unii Europejskiej w przedmiocie operacji lotniczych objętych rozporządzeniem Komisji (UE) nr 379/2014 w Rzeczypospolitej Polskiej

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2014-08-06
  • Data wejścia w życie: 2014-08-06
  • Data obowiązywania: 2014-08-06
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA