REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2010 nr 2 poz. 22

KOMUNIKAT NR 4
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 9 lutego 2010 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 819/09

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 26 września 2009 r., na spadochronie Laser, na którym drugi skok wykonywał uczeń-skoczek, lat 26, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”

w grupie przyczynowej: „Brak kwalifikacji – H2”.

2. Opis okoliczności wypadku:

Uczeń-skoczek wykonywał skok z wysokości 1000 m, zadanie A I 2 – skok z samoczynnym otwarciem spadochronu, nauka prawidłowego oddzielenia się od samolotu. Uczeń-skoczek poprawnie oddzielił się od samolotu, sterując spadochronem podprowadził go do lądowania na terenie lotniska. Przed przyziemieniem, uczeń-skoczek zbyt gwałtownie ściągnął linki sterownicze. Czasza spadochronu została wyhamowana a uczeń-skoczek przemieścił się do przodu, stykając się z powierzchnią lotniska. Przy lądowaniu podparł się rękami, co wskutek dynamicznego ich obciążenia spowodowało złamanie kości przedramienia ręki lewej i prawej. Po udzieleniu pierwszej pomocy został przewieziony do szpitala.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczyną wypadku był błąd w technice lądowania, polegający na zbyt gwałtownym ściągnięciu uchwytów sterowniczych w fazie wyrównania lotu i podparciu się rękami po przyziemieniu.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

PKBWL zaakceptowała następujący, zastosowany, środek profilaktyczny:

– zaistniały wypadek omówiono ze skoczkami na odprawie,

– omówiono zasady sterowania spadochronem przed lądowaniem, z uwzględnieniem aktualnych warunków atmosferycznych,

– w celu utrwalenia umiejętności sterowania spadochronem powtórzono z uczniami-skoczkami ćwiczenia naziemne, ze szczególnym zwróceniem uwagi na końcowe podejście do lądowania.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Grzegorz Kruszyński

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2010-03-19
  • Data wejścia w życie: 2010-03-19
  • Data obowiązywania: 2010-03-19
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA