REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2008 nr 10 poz. 126

KOMUNIKAT NR 45
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 21 sierpnia 2008 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 183/04

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 1 sierpnia 2004 r. na spadochronie Para Foil 282, na którym 228 skok wykonywał skoczek spadochronowy, lat 47, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej „Błędy proceduralne - H4”.

2. Opis okoliczności wypadku:

Skoczek szkolił się w celu uzyskania uprawnień do wykonywania skoków w terenie przygodnym. Podczas podejścia do lądowania w terenie ograniczonym, wyznaczonym wcześniej przez instruktora prowadzącego szkolenie, na wysokości około 100m wykonał zakręt o około 180° do lądowania. Po zakończeniu zakrętu na wysokości około 15m oceniając, że przeleci poza wyznaczone miejsce lądowania, ściągnął nieco mocniej linki sterownicze. Skoczek, chcąc przed przyziemieniem rozpędzić czaszę spadochronu, na wysokości około 10m zmniejszył hamowanie, a na wysokości około 4m ponownie ściągnął linki sterownicze. W wyniku przyziemienia ze zwiększoną prędkością pionową, skoczek doznał poważnych obrażeń ciała.

3. Przyczyna wypadku:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczyną wypadku były błędy skoczka popełnione w końcowej fazie skoku:

- niewłaściwe wykonanie podejścia do lądowania w terenie przygodnym, a w konsekwencji wykonanie ostatniego zakrętu na małej wysokości, uniemożliwiającej skuteczną korektę toru lotu przed przyziemieniem;

- nieprawidłowe sterowanie spadochronem w końcowej fazie lądowania.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

PKBWL nie zaproponowała zaleceń profilaktycznych.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
w z.
T. Kądziołka,
Wiceprezes Urzędu

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2008-09-12
  • Data wejścia w życie: 2008-09-12
  • Data obowiązywania: 2008-09-12
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA