REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2016 poz. 37
ZARZĄDZENIE NR 30
MINISTRA SPRAW ZAGRANICZNYCH1)
z dnia 31 sierpnia 2016 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Spraw Zagranicznych
Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§ 1.
1) § 11 otrzymuje brzmienie:
„§ 11. 1. W komórce organizacyjnej referat może zostać utworzony poza wydziałem albo w ramach wydziału liczącego co najmniej ośmiu pracowników.
2. W placówce zagranicznej referat może zostać utworzony poza wydziałem albo w ramach wydziału liczącego przynajmniej sześciu pracowników.
3. Referat obejmuje przynajmniej:
1) trzech pracowników, w tym kierownika referatu, o ile został wyznaczony – w przypadku referatu utworzonego w komórce organizacyjnej;
2) dwóch pracowników, w tym kierownika referatu, o ile został wyznaczony – w przypadku referatu utworzonego w placówce zagranicznej.
4. W referacie utworzonym w ramach wydziału liczącego co najmniej 10 pracowników można wyznaczyć kierownika referatu, który podlega bezpośrednio naczelnikowi wydziału lub kierownikowi wydziału w przypadku referatu utworzonego w placówce zagranicznej.”;
2) § 12 otrzymuje brzmienie:
„§ 12. 1. Pracownik zatrudniony na samodzielnym stanowisku w komórce organizacyjnej lub placówce zagranicznej podlega bezpośrednio dyrektorowi albo zastępcy dyrektora wskazanemu w wewnętrznym regulaminie organizacyjnym komórki organizacyjnej, a w przypadku placówki zagranicznej kierownikowi placówki zagranicznej.
2. Bezpośrednim przełożonym pracownika zatrudnionego w wydziale lub referacie poza wydziałem jest osoba kierująca wydziałem lub referatem.
3. Bezpośrednim przełożonym pracownika zatrudnionego w referacie, o którym mowa w § 11 ust. 4, jest kierownik tego referatu.”;
3) po § 12 dodaje się § 12a w brzmieniu:
„§ 12a. 1. W strukturze departamentu terytorialnego, jako samodzielne stanowisko pracy, może funkcjonować ambasador wizytujący.
2. Ambasador wizytujący jest przedstawicielem dyplomatycznym Rzeczypospolitej Polskiej w randze ambasadora nadzwyczajnego i pełnomocnego w państwie przyjmującym, w którym Minister Spraw Zagranicznych nie ustanowił przedstawicielstwa dyplomatycznego. Ambasador wizytujący rezyduje na stałe w Warszawie.
3. Nadzór nad działalnością ambasadora wizytującego sprawuje Minister Spraw Zagranicznych, w którego imieniu może działać właściwy terytorialnie sekretarz albo podsekretarz stanu albo dyrektor właściwego departamentu terytorialnego.”;
4) w § 14:
a) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Dyrektor komórki organizacyjnej albo kierownik placówki zagranicznej przedkłada projekt wewnętrznego regulaminu organizacyjnego do zatwierdzenia dyrektorowi generalnemu za pośrednictwem komórki organizacyjnej właściwej w sprawach obsługi dyrektora generalnego.”;
b) po ust. 3 dodaje się ust. 4 i 5 w brzmieniu:
„4. Dyrektor komórki organizacyjnej właściwej w sprawach obsługi dyrektora generalnego może wystąpić do dyrektora generalnego z propozycją zmiany regulaminu organizacyjnego komórki organizacyjnej lub placówki zagranicznej.
5. Przedłożenie powinno być poprzedzone konsultacjami z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi lub placówkami zagranicznymi oraz komórką organizacyjną właściwą w sprawach osobowych.”;
5) w § 42 w pkt 12 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 13 w brzmieniu:
„13) sprawuje ogólną koordynację problematyki kosmicznej w Ministerstwie Spraw Zagranicznych.”;
6) w § 46 pkt 12 otrzymuje brzmienie:
„12) jest departamentem wiodącym w sprawach współpracy ministerstwa z krajowymi i zagranicznymi ośrodkami naukowymi i instytutami badawczymi oraz analitycznymi, w tym w zakresie realizacji porozumienia o stałej współpracy z Fundacją Centrum Europejskie – Natolin.”;
7) w § 48 w pkt 11 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 12 w brzmieniu:
„12) współpracuje z Departamentem Polityki Bezpieczeństwa w realizacji zadań dot. problematyki kosmicznej w zakresie promocji polskich interesów gospodarczych w odniesieniu do tego sektora oraz wsparcia polskich podmiotów za granicą.”;
8) po § 50 dodaje się § 50a w brzmieniu:
„§ 50a. Akademia Dyplomatyczna MSZ (AD MSZ):
1) przygotowuje i realizuje strategię szkoleniową w ministerstwie i placówkach zagranicznych;
2) uczestniczy w procesie analizy luk kompetencyjnych i wynikających z nich potrzeb rozwojowych pracowników ministerstwa i placówek zagranicznych, prowadzonym przez Biuro Spraw Osobowych;
3) organizuje szkolenia i inne formy podnoszenia kwalifikacji zawodowych, w tym dla kandydatów na stanowiska w placówkach zagranicznych, niebędących pracownikami MSZ;
4) dokonuje ewaluacji prowadzonych szkoleń i innych form podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
5) we współpracy z Biurem Spraw Osobowych wspiera rozwój zawodowy pracowników ministerstwa i placówek zagranicznych, w tym koordynuje ich udział w szkoleniach, stażach i innych formach podnoszenia kwalifikacji zawodowych w kraju i za granicą;
6) organizuje kształcenie językowe, egzamin resortowy z języków obcych oraz potwierdza znajomość języków obcych;
7) organizuje i przeprowadza konkurs na aplikację dyplomatyczno-konsularną we współpracy z Biurem Spraw Osobowych;
8) organizuje i przeprowadza aplikację dyplomatyczno-konsularną;
9) organizuje i przeprowadza egzamin dyplomatyczno-konsularny;
10) organizuje i przeprowadza służbę przygotowawczą dla nowozatrudnionych pracowników;
11) analizuje praktykę szkoleniową ministerstw spraw zagranicznych innych państw oraz organizacji międzynarodowych pod kątem potrzeb ministerstwa i placówek zagranicznych;
12) odpowiada za współpracę ministerstwa z instytucjami edukacyjnymi i szkoleniowymi w kraju i za granicą, ministerstwami spraw zagranicznych innych państw, organizacjami międzynarodowymi, w szczególności w zakresie realizacji umów i porozumień dotyczących podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników ministerstwa i placówek zagranicznych oraz programów wymiany urzędników;
13) realizuje nabór i koordynuje współpracę ministerstwa z Kolegium Europejskim w Brugii i Natolinie;
14) organizuje i przeprowadza procedury wyłaniania i kwalifikowania polskich kandydatów do udziału w szkoleniach i stażach zagranicznych oferowanych pracownikom polskiej administracji publicznej przez zagraniczne instytucje edukacyjne i szkoleniowe, organizacje międzynarodowe oraz ministerstwa spraw zagranicznych;
15) koordynuje konkurs Ministra Spraw Zagranicznych na najlepszą pracę magisterską z zakresu współczesnych stosunków międzynarodowych.”;
9) w § 51:
a) pkt 15 otrzymuje brzmienie:
„15) prowadzi sprawy w zakresie konserwacji nieruchomości krajowych ministerstwa;”,
b) uchyla się pkt 16 i 17,
c) w pkt 19 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 20 w brzmieniu:
„20) kontynuuje realizację spraw i rozliczenie zadań wynikających z przygotowania i organizacji Szczytu NATO w Warszawie; pracownicy zaangażowani w przygotowanie i organizację Szczytu NATO w Warszawie zobowiązani są do udzielania wszelkich informacji związanych z przygotowaniem i organizacją Szczytu NATO w Warszawie na żądanie dyrektora BA.”;
10) uchyla się § 53;
11) w § 58 w pkt 13 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 14–16 w brzmieniu:
„14) prowadzi sprawy w zakresie inwestycji i remontów nieruchomości krajowych ministerstwa;
15) realizuje wnioski komórki właściwej do spraw bezpieczeństwa w zakresie budowy, modernizacji i utrzymania systemów zabezpieczenia technicznego w nieruchomościach w kraju;
16) realizuje wnioski komórki właściwej do spraw teleinformatycznych, w zakresie budowy, modernizacji i utrzymania sieci strukturalnych w nieruchomościach ministerstwa.”;
12) § 62 otrzymuje brzmienie:
„§ 62. Biuro Spraw Osobowych (BSO):
1) zapewnia realizację decyzji personalnych podjętych przez Ministra Spraw Zagranicznych;
2) zapewnia obsługę dyrektora generalnego w zakresie wykonywanych przez niego czynności z zakresu prawa pracy i wykonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników, w szczególności w zakresie nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy, planowania i wypłaty wynagrodzeń i innych świadczeń pieniężnych wynikających ze stosunku pracy, a także świadczeń przysługujących członkom ich rodzin;
3) przygotowuje i realizuje program zarządzania zasobami ludzkimi;
4) planuje rozwój zawodowy pracowników ministerstwa i placówek zagranicznych;
5) koordynuje działania związane z opisywaniem i wartościowaniem stanowisk pracy, a także z przeprowadzaniem ocen pracowniczych;
6) planuje i organizuje procedury naboru na stanowiska pracy w komórkach organizacyjnych oraz w placówkach zagranicznych;
7) uczestniczy w procesie organizacji i przeprowadzania konkursu na aplikację dyplomatyczno-konsularną;
8) opiniuje wnioski w sprawie dopuszczenia do egzaminu dyplomatyczno-konsularnego bez konieczności odbycia aplikacji dyplomatyczno-konsularnej lub przy jej skróceniu;
9) prowadzi proces badania i analizy luk kompetencyjnych pracowników i wynikających z nich potrzeb rozwojowych;
10) przeprowadza kwalifikację kandydatów z ministerstwa i placówek zagranicznych do udziału w szkoleniach, stażach i innych formach podnoszenia kwalifikacji zawodowych w kraju i za granicą;
11) rozpatruje indywidualne wnioski pracowników ministerstwa i placówek zagranicznych w sprawie podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
12) współpracuje z Akademią Dyplomatyczną MSZ w sprawach dotyczących szkoleń i innych działań rozwojowych pracowników ministerstwa i placówek zagranicznych oraz kandydatów na stanowiska w placówkach zagranicznych, niebędących pracownikami ministerstwa;
13) organizuje praktyki, staże, z wyjątkiem staży wynikających z programów wymiany urzędników, oraz wolontariat na rzecz ministerstwa i placówek zagranicznych;
14) prowadzi sprawy związane z wydawaniem, ewidencjonowaniem i przechowywaniem paszportów dyplomatycznych oraz służbowych, załatwia sprawy wizowe związane z wyjazdami służbowymi pracowników ministerstwa oraz innych uprawnionych osób;
15) podejmuje działania z zakresu ochrony zdrowia pracowników i członków ich rodzin;
16) realizuje zadania związane z zapewnieniem bezpiecznych i higienicznych warunków pracy;
17) realizuje zadania związane z działalnością socjalną pracodawcy, w tym planuje budżet zakładowego funduszu świadczeń socjalnych oraz gospodaruje tym funduszem;
18) opracowuje i aktualizuje kategoryzację placówek pod względem jakości życia;
19) odpowiada za współpracę ministerstwa ze Stowarzyszeniem Rodzin Dyplomatów Rzeczypospolitej Polskiej.”.
§ 2.
Minister Spraw Zagranicznych: Witold Waszczykowski
|
1) Minister Spraw Zagranicznych kieruje działami administracji rządowej – sprawy zagraniczne oraz członkostwo Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Zagranicznych (Dz. U. poz. 1899 oraz z 2016 r. poz. 131).
- Data ogłoszenia: 2016-08-31
- Data wejścia w życie: 2016-09-01
- Data obowiązywania: 2016-09-01
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA