REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2024 poz. 62

ZARZĄDZENIE NR 35
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI

z dnia 7 października 2024 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2024 r. poz. 145, 1006, 1089, 1222, 1248 i 1473) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W zarządzeniu nr 40 Komendanta Głównego Policji z dnia 4 kwietnia 2018 r. w sprawie metod i form wykonywania zadań przez służbę Lotnictwo Policji (Dz. Urz. KGP poz. 57, z 2020 r. poz. 28, z 2021 r. poz. 5 oraz z 2024 r. poz. 48) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 1 po pkt 2 dodaje się pkt 2a w brzmieniu:

„2a) kierowania policjantów na szkolenie lotnicze pozwalające na uzyskanie licencji pilota śmigłowcowego LP;”;

2) po rozdziale 2 dodaje się rozdział 2a w brzmieniu:

„Rozdział 2a

Kierowanie policjantów na szkolenie lotnicze pozwalające na uzyskanie licencji pilota śmigłowcowego LP

§ 25a. 1. Policjanta, będącego kandydatem do skierowania na szkolenie lotnicze pozwalające na uzyskanie licencji pilota śmigłowcowego LP, zwanego dalej „kandydatem”, wybiera się spośród policjantów spełniających wymagania niezbędne w zakresie:

1) uzyskania pozytywnego wyniku badań lotniczo-lekarskich;

2) znajomości języka angielskiego;

3) sprawności fizycznej.

2. Przy wyborze kandydata bierze się pod uwagę również spełnienie przez niego wymagań dodatkowych w zakresie:

1) posiadania licencji pilota;

2) posiadanego wykształcenia;

3) znajomości języka angielskiego na poziomie wyższym niż wynikający z wymagań niezbędnych;

4) czasu pełnienia służby w Policji;

5) posiadania pozytywnej opinii służbowej na ostatnio zajmowanym stanowisku.

3. Przed rozpoczęciem naboru kandydat przedstawia ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie klasy 1 (pilot śmigłowcowy zawodowy) wystawione przez centrum medycyny lotniczej, o którym mowa w art. 106 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2023 r. poz. 2110 oraz z 2024 r. poz. 731 i 1222).

4. Wyboru kandydata dokonuje się w drodze naboru, składającego się z następujących etapów:

1) oceny spełnienia przez kandydata wymagań niezbędnych, o których mowa w ust. 1, oraz wymagań dodatkowych, o których mowa w ust. 2;

2) rozmowy kwalifikacyjnej.

5. Informację o naborze kandydatów umieszcza się na portalu internetowym policja.pl, stronach podmiotowych jednostek organizacyjnych Policji w Biuletynie Informacji Publicznej i na portalu wewnętrznym Komendy Głównej Policji.

6. Nabór, o którym mowa w ust. 4, przeprowadza zespół powoływany w drodze decyzji przez Komendanta Głównego Policji.

7. Komendant Główny Policji określi, w drodze decyzji, szczegółowy sposób przeprowadzania i dokumentowania naboru, o którym mowa w ust. 4, oraz skład zespołu, o którym mowa w ust. 6.

§ 25b. Kandydat uzyskuje pozytywny wynik naboru, jeżeli uzyskał pozytywne wyniki oceny, o której mowa w § 25a ust. 4 pkt 1, oraz z rozmowy kwalifikacyjnej, o której mowa w § 25 ust. 4 pkt 2.

§ 26c. Po uzyskaniu pozytywnego wyniku naboru kandydata kieruje się na szkolenie lotnicze pozwalające na uzyskanie licencji pilota śmigłowcowego LP.”.

§ 2.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Komendant Główny Policji
nadinsp. Marek BOROŃ

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2024-10-09
  • Data wejścia w życie: 2024-10-10
  • Data obowiązywania: 2024-10-10

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA