REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2016 poz. 27

DECYZJA NR 208
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI

z dnia 2 czerwca 2016 r.

w sprawie programu nauczania na kursie specjalistycznym w zakresie wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej

Tekst pierwotny

Na podstawie § 54 ust. 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 czerwca 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków odbywania szkoleń zawodowych oraz doskonalenia zawodowego w Policji (Dz. U. poz. 877, z późn. zm.1)) postanawia się, co następuje:

§ 1. 

Określa się program nauczania na kursie specjalistycznym w zakresie wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej, stanowiący załącznik do decyzji.

§ 2.

 Realizację kursu, o którym mowa w § 1, powierza się Wyższej Szkole Policji w Szczytnie i Centrum Szkolenia Policji w Legionowie.

§ 3.

 Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Komendant Główny Policji

z upoważnienia
Pierwszy Zastępca Komendanta Głównego Policji
insp. Andrzej Szymczyk

 

 

1) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. poz. 1644, z 2008 r. poz. 1116, z 2010 r. poz. 1381, z 2012 r. poz. 899, z 2014 r. poz. 1312 oraz z 2015 r. poz. 593.

Załącznik 1. [PROGRAM NAUCZANIA NA KURSIE SPECJALISTYCZNYM W ZAKRESIE WARTOŚCIOWANIA STANOWISK PRACY W SŁUŻBIE CYWILNEJ]

Załącznik do decyzji nr 208 Komendanta Głównego Policji
z dnia 2 czerwca 2016 r.

PROGRAM NAUCZANIA NA KURSIE SPECJALISTYCZNYM
W ZAKRESIE WARTOŚCIOWANIA STANOWISK PRACY W SŁUŻBIE CYWILNEJ

SPIS TREŚCI

I. ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNO-PROGRAMOWE

1. Nazwa kursu

2. Cel kursu

3. Kryteria formalne, jakim muszą odpowiadać kandydaci kierowani na kurs

4. System prowadzenia kursu

5. Czas trwania kursu

6. Liczebność grupy szkoleniowej

7. Warunki niezbędne do realizacji i osiągnięcia celów kształcenia

8. Forma zakończenia kursu

II. TREŚCI KSZTAŁCENIA

I. ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNO-PROGRAMOWE

1. Nazwa kursu

Kurs specjalistyczny w zakresie wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej, zwany dalej „kursem”.

2. Cel kursu

Kurs kształci umiejętności z zakresu wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej zgodnie z zarządzeniem nr 1 Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 stycznia 2011 r. w sprawie zasad dokonywania opisów i wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej (M. P. poz. 61 oraz z 2015 r. poz. 724).

3. Kryteria formalne, jakim muszą odpowiadać kandydaci kierowani na kurs

Na kurs kierowani są policjanci, uczestniczący lub przewidziani do udziału w procesie wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej.

4. System prowadzenia kursu

Kurs prowadzony jest w systemie stacjonarnym.

5. Czas trwania kursu

Realizacja treści kształcenia zawartych w programie nauczania na kursie wymaga przeprowadzenia 9 godzin lekcyjnych.

6. Liczebność grupy szkoleniowej

Kurs realizowany jest w grupach szkoleniowych, w których liczba uczestników nie powinna przekraczać 20 słuchaczy.

7. Warunki niezbędne do realizacji i osiągnięcia celów kształcenia

Zajęcia realizują nauczyciele policyjni z jednostki szkoleniowej, której kurs powierzono do realizacji. Do realizacji zajęć można włączyć nauczycieli stowarzyszonych z jednostek organizacyjnych Policji oraz policjantów i pracowników Policji z komórek organizacyjnych KGP.

Realizując określone w programie zagadnienia, można regulować czas zajęć w sposób zapewniający optymalne osiągnięcie zakładanych celów kształcenia.

8. Forma zakończenia kursu

Warunkiem ukończenia kursu jest uzyskanie pozytywnych ocen z ćwiczeń określonych w programie nauczania. Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia kursu, w którym w miejscu ogólnego wyniku nauki stosuje się wpis – „pozytywnym”. Ocena negatywna uzyskana w trakcie kursu musi być poprawiona na ocenę pozytywną.


II. TREŚCI KSZTAŁCENIA

CELE: Po zrealizowaniu tematów słuchacz będzie:

– znał pojęcia związane z wartościowaniem stanowisk pracy w służbie cywilnej,

– znał uwarunkowania prawne związane z tym procesem oraz cele wartościowania stanowiska pracy,

– potrafił analizować opisy stanowisk pracy w celu ich wykorzystania w procesie wartościowania tych stanowisk,

– umiał zastosować w praktyce metodę analityczno-punktową wykorzystywaną podczas wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej.

Temat

Czas realizacji
(w godz. lekcyjnych)

Metoda

Wskazówki do realizacji

1.

Podstawowe pojęcia związane z procesem wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej, definicja procesu, podstawa prawna, cele wartościowania stanowisk oraz zastosowanie wartościowania w zarządzaniu organizacją

2

wykład

Omów uwarunkowania prawne oraz cele procesu wartościowania w służbie cywilnej na podstawie treści zarządzenia nr 1 Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 stycznia 2011 r. w sprawie zasad dokonywania opisów i wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej (M. P. poz. 61 oraz z 2015 r. poz. 724), zwanego dalej „zarządzeniem”, oraz wskaż literaturę przedmiotu.

2.

Analizowanie opisów stanowisk pracy w celu wykorzystania tych opisów w procesie wartościowania. Omówienie opisów stanowisk pracy będących wyższymi stanowiskami w służbie cywilnej oraz opisów stanowisk niebędących wyższymi stanowiskami pracy w służbie cywilnej i ich wykorzystanie w procesie wartościowania

2

wykład

Zaprezentuj wzory opisów stanowisk pracy w służbie cywilnej z uwzględnieniem opisów stanowisk pracy będących wyższymi oraz niebędących wyższymi stanowiskami pracy w służbie cywilnej. Dokonaj ich analizy pod kątem możliwości wykorzystania opisów w procesie wartościowania. Realizując zajęcia, korzystaj z załączników nr 1 i 2 do zarządzenia.

3.

Metoda analityczno-punktowa wykorzystywana w procesie wartościowania stanowisk w służbie cywilnej

2

wykład

Omów metodę analityczno-punktową wykorzystywaną podczas wartościowania wyższych stanowisk w służbie cywilnej oraz niebędących wyższymi stanowiskami w służbie cywilnej zgodnie z załącznikami nr 3 i 4 do zarządzenia.

4.

Wpływ niewłaściwie sporządzanych opisów stanowisk pracy na proces i wyniki wartościowania stanowisk w służbie cywilnej

1

ćwiczenie,
praca w grupach,
dyskusja

Podziel uczestników kursu na grupy. Poleć dokonanie analizy przykładowych opisów stanowisk pracy z zadaniem wskazania błędów mających wpływ na proces wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej. Oceń wyniki pracy słuchaczy, stosując dwustopniową skalę ocen: zal. lub nzal.

5.

Zastosowanie metody analityczno-punktowej w praktyce

1

ćwiczenia,
praca w grupach,
dyskusja

Przeprowadź ćwiczenie polegające na przekazaniu uczestnikom kursu przykładowego opisu stanowiska pracy oraz arkusza tabeli wykorzystywanej w trakcie wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej z zadaniem zaproponowania w grupach wyniku wartościowania. Następnie przedyskutuj wyniki wypracowane przez poszczególne grupy. Oceń pracę słuchaczy, stosując dwustopniową skalę ocen: zal. lub nzal.

6.

Znaczenie procesu wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej

1

dyskusja

Przeprowadź dyskusję podsumowującą zagadnienie procesu wartościowania w służbie cywilnej, wskaż szanse i zagrożenia, które występują w tym procesie.


 

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA