REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2016 poz. 10
DECYZJA NR 66
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 29 lutego 2016 r.
w sprawie programu nauczania na kursie specjalistycznym w zakresie doskonalenia umiejętności instruktorów strzelań policyjnych
Na podstawie § 54 ust. 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 czerwca 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków odbywania szkoleń zawodowych oraz doskonalenia zawodowego w Policji (Dz. U. Nr 126, poz. 877, z późn. zm.1)) postanawia się, co następuje:
§ 1.
§ 2.
§ 3.
p.o. Komendant Główny Policji |
mł. insp. Andrzej Szymczyk |
Załącznik do decyzji nr 66 Komendanta Głównego Policji
z dnia 29 lutego 2016 r.
PROGRAM NAUCZANIA NA KURSIE SPECJALISTYCZNYM W ZAKRESIE DOSKONALENIA UMIEJĘTNOŚCI INSTRUKTORÓW STRZELAŃ POLICYJNYCH
SPIS TREŚCI
I. ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNO-PROGRAMOWE
1. Nazwa kursu
2. Cel kursu
3. Kryteria formalne, jakim muszą odpowiadać kandydaci kierowani na kurs
4. System prowadzenia kursu
5. Czas trwania kursu i organizacja zajęć
6. Liczebność grupy szkoleniowej
7. Zakres tematyczny kursu
8. Forma zakończenia kursu
II. LISTA WYPOSAŻENIA DYDAKTYCZNEGO
1. Obiekty
2. Pomoce dydaktyczne
III. TREŚCI KSZTAŁCENIA
I. ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNO-PROGRAMOWE
1. Nazwa kursu
Program nauczania na kursie specjalistycznym w zakresie doskonalenia umiejętności instruktorów strzelań policyjnych, zwany dalej „kursem”.
2. Cel kursu
Celem kursu jest pogłębienie wiedzy i umiejętności nabytych przez instruktorów w zakresie strzelań policyjnych oraz posługiwania się bronią palną podczas zajęć szkolenia strzeleckiego realizowanych w jednostkach organizacyjnych Policji.
3. Kryteria formalne, jakim muszą odpowiadać kandydaci kierowani na kurs
Na kurs kierowani są policjanci, przynajmniej raz na trzy lata, posiadający uprawnienia instruktora strzelań policyjnych realizujący w jednostkach organizacyjnych Policji zajęcia z zakresu szkolenia strzeleckiego. Uczestnicy biorą udział w szkoleniu z indywidualną bronią palną krótką.
4. System prowadzenia kursu
Kurs specjalistyczny prowadzony jest w systemie stacjonarnym.
5. Czas trwania kursu i organizacja zajęć
Realizacja treści kształcenia zawartych w programie kursu wymaga przeprowadzenia 39 godzin lekcyjnych (5 dni szkoleniowych). Liczba godzin lekcyjnych, liczona w jednostkach 45-minutowych, nie powinna przekraczać 8 godzin dziennie. Realizując określone zagadnienia, dopuszczalne jest regulowanie czasu zajęć w sposób zapewniający optymalne osiągnięcie zakładanych celów.
Zajęcia prowadzone są przez dwóch policjantów posiadających uprawnienia instruktora strzelań policyjnych (instruktora szkolenia strzeleckiego).
6. Liczebność grupy szkoleniowej
Kurs specjalistyczny należy realizować w grupach szkoleniowych, w których liczba uczestników nie powinna przekraczać 16 słuchaczy.
7. Zakres tematyczny kursu
Treści kursu obejmują podstawowe wiadomości z zakresu metodyki prowadzenia zajęć ze szkolenia strzeleckiego i pierwszej pomocy oraz zajęcia praktyczne ze strzelania z broni palnej krótkiej, pistoletu maszynowego, strzelby gładkolufowej i karabinka automatycznego.
8. Forma zakończenia kursu
Warunkiem ukończenia kursu jest uzyskanie pozytywnej oceny z zaliczenia tematu numer 5. Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia kursu. W miejscu ogólnego wyniku nauki wpisuje się „z wynikiem pozytywnym”.
II. LISTA WYPOSAŻENIA DYDAKTYCZNEGO
1. Obiekty:
Sala dydaktyczna, sala do przeprowadzenia treningu bezstrzałowego, oś strzelecka.
2. Pomoce dydaktyczne:
Kategoria/nazwa wyposażenia | Ilość na grupę/osobę |
Wyposażenie pracowni: | |
Komputer | 1 |
Fantom osoby dorosłej | 1 |
Rzutnik multimedialny | 1 |
Pomoce dydaktyczne: | |
Zestaw pozoracji obrażeń ciała | 1 |
Opatrunek hemostatyczny | 1 |
Staza taktyczna | 8 |
Opatrunek wentylowy | 1 |
Rękawiczki jednorazowego użytku | 16 par |
Maseczka do resuscytacji | 16 |
Kompres gazowy 1x1m2 | 16 |
Opatrunek indywidualny | 16 |
Sztuczna krew | 1 litr |
Prezentacja multimedialna | 1 |
Karabinek automatyczny | 16 |
Broń palna krótka indywidualna/szkolna | 16/16 |
Strzelba gładkolufowa | 16 |
Pistolet maszynowy | 16 |
Amunicja | 400 szt. na osobę, w tym: 300 szt. 9mm Parabellum, 40 szt. kal.12, 60 szt. 7,62x39 |
Amunicja szkolna | 100 sztuk |
Tarczownica | 8 |
Tarcza strzelecka | 200 |
Zszywacz | 1 |
Zszywki | 500 |
Ochronniki słuchu | 16 |
Ochronniki wzroku | 16 |
Lista wyników strzelania | 30 |
Speed – timer strzelecki z wyświetlaczem | 1 komplet |
Stoper | 2 |
III. TREŚCI KSZTAŁCENIA
Lp. | Przedsięwzięcia | Czas realizacji w godz. lekcyjnych |
1 | Rozpoczęcie kursu, czynności organizacyjne, omówienie zasad pobytu słuchacza w jednostce szkoleniowej Policji. | 1 |
2 | Realizacja treści kształcenia. | 37 |
3 | Podsumowanie i zakończenie kursu. | 1 |
Temat nr 1: Podstawowe elementy metodyki szkolenia strzeleckiego.
CELE: Po zrealizowaniu tematu słuchacz będzie potrafił:
– wskazać wybrane zasady kształcenia stosowane podczas szkolenia strzeleckiego policjantów,
– omówić wybrane metody kształcenia stosowane podczas szkolenia strzeleckiego policjantów.
Zagadnienia | Czas realizacji w godz. lekcyjnych | Sposób realizacji | Wskazówki do realizacji |
1. Elementy metodyki szkolenia i doskonalenia strzeleckiego policjantów. | 1 | wykład | 1. Omów zasady kształcenia: a. zasadę świadomego i aktywnego udziału uczniów w procesie kształcenia, b. zasadę poglądowości, c. zasadę przystępności, d. zasadę wiązania teorii z praktyką. 2. Omów wybrane metody kształcenia: a. wykład interaktywny, b. opis, c. pokaz, d. ćwiczenia. |
Temat nr 2: Udzielanie pierwszej pomocy poszkodowanym w wyniku postrzału.
CELE: Po zrealizowaniu tematu słuchacz będzie potrafił:
– dokonać wstępnego badania poszkodowanego,
– udzielić pierwszej pomocy osobie poszkodowanej w wyniku postrzału.
Zagadnienia | Czas realizacji w godz. lekcyjnych | Sposób realizacji | Wskazówki do realizacji |
1. Ocena wstępna poszkodowanego. 2. Postępowanie w przypadku wystąpienia wstrząsu hipowolemicznego. 3. Postępowanie w przypadku nagłego zatrzymania krążenia i prowadzenie resuscytacji krążeniowo-oddechowej. 4. Praktyczne opatrywanie ran postrzałowych. | 4 | pokaz, ćwiczenia | 1. Dokonaj pokazu oceny wstępnej poszkodowanego z wykorzystaniem fantoma osoby dorosłej – standardy postępowania. 2. Omów rodzaje ran i krwotoków oraz dokonaj pokazu trybu postępowania w przypadku ich wystąpienia. 3. Dokonaj pokazu i przećwicz algorytm postępowania w nagłym zatrzymaniu krążenia. 4. Omów, zaprezentuj i przećwicz działania przeciwwstrząsowe. 5. Zademonstruj i przećwicz sposoby tamowania krwotoków ze szczególnym uwzględnieniem ran postrzałowych (stosowanie opatrunków na różne części ciała). |
Temat nr 3: Bezpieczeństwo użytkowania broni palnej.
CELE: Po zrealizowaniu tematu słuchacz będzie potrafił stosować zasady bezpiecznego użytkowania broni palnej.
Zagadnienia | Czas realizacji w godz. lekcyjnych | Sposób realizacji | Wskazówki do realizacji |
1. Zasady użytkowania broni palnej przydzielonej do celów służbowych. | 1 | wykład | Omów zasady bezpiecznego użytkowania broni palnej oraz warunki bezpieczeństwa podczas zajęć ze szkolenia strzeleckiego. Przypomnij zasady bezpieczeństwa podczas strzelania i obowiązki strzelającego. |
2. Zasady bezpiecznego użytkowania i posługiwania się bronią palną oraz warunki bezpieczeństwa podczas szkoleń z wykorzystaniem broni palnej. |
Temat nr 4: Prowadzenie dokumentacji szkoleniowej.
CELE: Po zrealizowaniu tematu słuchacz będzie potrafił sporządzić dokumentację dotyczącą szkolenia strzeleckiego.
Zagadnienia | Czas realizacji w godz. lekcyjnych | Sposób realizacji | Wskazówki do realizacji |
1. Podstawowa dokumentacja dotycząca szkolenia strzeleckiego. | 1 | wykład | Omów zasady sporządzania dokumentacji instruktora strzelań policyjnych (konspekt, karta rozchodu amunicji, lista wyników strzelania, arkusz wyszkolenia strzeleckiego). |
Temat nr 5: Standaryzacja wiedzy i umiejętności instruktora.
CELE: Po zrealizowaniu tematu słuchacz będzie potrafił zaplanować, zorganizować i przeprowadzić zajęcia praktyczne ze szkolenia strzeleckiego.
Zagadnienia | Czas realizacji w godz. lekcyjnych | Sposób realizacji | Wskazówki do realizacji |
1. Prowadzenie zajęć szkoleniowych z broni palnej krótkiej. | 16 | ćwiczenia | Poleć słuchaczom przeprowadzenie zajęć praktycznych ze szkolenia strzeleckiego. Zajęcia ze wskazanej tematyki powinni realizować wszyscy uczestnicy kursu w blokach 2x45 minut bez przerwy. Czas ten przeznaczony jest również na przygotowanie, omówienie i podsumowanie zajęć, które łącznie nie powinny przekroczyć 20 minut. Każdy z uczestników realizuje zajęcia z tematyki wskazanej przez prowadzącego, na podstawie przygotowanej dokumentacji niezbędnej do prowadzenia zajęć. Oceń sposób prowadzenia zajęć stosując skalę ocen uogólnionych zal./nzal. Uzyskana ocena stanowi ocenę okresową. |
2. Prowadzenie zajęć szkoleniowych z pistoletu maszynowego. | 6 | ||
3. Prowadzenie zajęć szkoleniowych ze strzelby gładkolufowej. | 4 | ||
4. Prowadzenie zajęć szkoleniowych z karabinka automatycznego. | 4 |
- Data ogłoszenia: 2016-03-14
- Data wejścia w życie: 2016-03-01
- Data obowiązywania: 2021-02-08
- DECYZJA NR 128 KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI z dnia 22 kwietnia 2016 r. zmieniająca decyzję w sprawie programu nauczania na kursie specjalistycznym w zakresie doskonalenia umiejętności instruktorów strzelań policyjnych
- DECYZJA NR 26 KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI z dnia 8 lutego 2021 r. zmieniająca decyzję w sprawie programu nauczania na kursie specjalistycznym w zakresie doskonalenia umiejętności instruktorów strzelań policyjnych
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA