REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2011 nr 8 poz. 57
ZARZĄDZENIE NR 1147 KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 22 września 2011 r.
w sprawie planowania strategicznego, sprawozdawczości i oceny pracy Policji
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2007 r. Nr 43, poz. 277, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1
1. Zarządzenie określa metody i formy wykonywania w Policji zadań w zakresie:
1) planowania strategicznego;
2) sprawozdawczości;
3) oceny stopnia realizacji Priorytetów Komendanta Głównego Policji,
2. Przepisy zarządzenia nie naruszają przewidzianych w odrębnych przepisach obowiązków Policji w zakresie planowania, sprawozdawczości oraz oceny pracy Policji.
§ 2
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
1) komendancie wojewódzkim Policji – należy przez to rozumieć także Komendanta Stołecznego Policji;
2) komendzie wojewódzkiej Policji – należy przez to rozumieć także Komendę Stołeczną Policji;
3) komórce organizacyjnej KGP – należy przez, to rozumieć biuro lub równorzędną komórkę organizacyjną Komendy Głównej Policji;
4) kierowniku komórki organizacyjnej KGP – należy przez to rozumieć dyrektora biura lub kierownika równorzędnej komórki organizacyjnej Komendy Głównej Policji;
5) SESPol – należy przez to rozumieć System Elektronicznej Sprawozdawczości w Policji;
6) wprowadzaniu – należy przez to rozumieć wpisywanie danych do SESPol lub ich modyfikację przed zatwierdzeniem zestawienia sprawozdawczego;
7) odczytywaniu – należy przez to rozumieć przeglądanie zestawień sprawozdawczych lub ich wydruk z SESPol;
8) zatwierdzaniu – należy przez to rozumieć nadanie zestawieniu sprawozdawczemu statusu „zatwierdzony”, przez bezpośredniego przełożonego osoby dokonującej wprowadzenia danych do SESPol;
9) kontroli – należy przez to rozumieć sprawdzanie poprawności i modyfikację danych w SESPol w zatwierdzonych zestawieniach sprawozdawczych, zatwierdzanie zestawień sprawozdawczych, które zostały automatycznie zablokowane przez SESPol z powodu ich niezatwierdzenia w terminie określonym w wykazie funkcji oraz anulowanie zatwierdzenia zestawienia sprawozdawczego w celu umożliwienia jednostce sporządzającej zestawienie sprawozdawcze modyfikacji wprowadzonych przez nią danych, przez podmioty posiadające w SESPol funkcję „kontrola” dla danego zestawienia sprawozdawczego.
10) w przypadku danych dotyczących komórek organizacyjnych komendy wojewódzkiej Policji, szkół policyjnych i Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie kontrola realizowana jest przez komórkę organizacyjną KGP lub Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji, zwane dalej „CLKP”. W ramach kontroli możliwe jest również;
11) usuwaniu – należy przez to rozumieć skasowanie z SESPol zestawień sprawozdawczych uznanych za błędne lub wprowadzonych nadmiarowo, przez bezpośredniego przełożonego osoby wprowadzającej dane.
§ 3
1. Powołuje się Zespół do spraw planowania i oceny efektywności pracy Policji, działający przy Komendancie Głównym Policji, zwany dalej „Zespołem”.
2. W skład Zespołu wchodzą:
1) przewodniczący Zespołu – Pierwszy Zastępca Komendanta Głównego Policji;
2) sekretarz Zespołu – Dyrektor Gabinetu Komendanta Głównego Policji;
3) członkowie Zespołu:
a) Zastępcy Komendanta Głównego Policji,
b) Dyrektor Biura Finansów Komendy Głównej Policji,
c) Dyrektor Biura Kadr i Szkolenia Komendy Głównej Policji,
d) Dyrektor Biura Kontroli Komendy Głównej Policji,
e) Dyrektor Biura Kryminalnego Komendy Głównej Policji,
f) Dyrektor Biura Logistyki Policji Komendy Głównej Policji,
g) Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Policji,
h) Dyrektor Biura Międzynarodowej Współpracy Policji Komendy Głównej Policji,
i) Dyrektor Biura Prewencji Komendy Głównej Policji,
j) Dyrektor Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji,
k) Dyrektor Biura Spraw Wewnętrznych Komendy Głównej Policji,
I) Dyrektor Biura Wywiadu Kryminalnego Komendy Głównej Policji,
m) Dyrektor Genialnego Biura Śledczego Komendy Głównej Policji,
n) Dyrektor Głównego Sztabu Policji Komendy Głównej Policji,
o) Audytor Wewnętrzny – Koordynator Zespołu Audytu Wewnętrznego,
p) Dyrektor CLKP.
3. Organizację oraz tryb pracy Zespołu określa przewodniczący Zespołu w regulaminie organizacyjnym.
Rozdział 2
Planowanie strategiczne w Policji
§ 4
1. Planowanie strategiczne w Policji na szczeblu Komendy Głównej Policji obejmuje:
1) ustalanie Priorytetów Komendanta Głównego Policji;
2) określanie zadań dla komórek organizacyjnych KGP oraz mierników służących do oceny stopnia realizacji zadań;
3) określanie zadań dla CLKP oraz mierników służących do oceny stopnia realizacji zadań;
4) określanie zadań dla komend wojewódzkich Policji oraz mierników służących do oceny stopnia realizacji zadań;
5) sporządzanie Planu Przedsięwzięć Komendy Głównej Policji, zwanego dalej „Planem Przedsięwzięć KGP”.
2. Planowanie strategiczne w Policji na szczeblu komend wojewódzkich Policji obejmuje:
1) ustalanie Priorytetów lokalnych;
2) określanie zadań lokalnych oraz mierników służących do oceny stopnia realizacji zadań lokalnych;
3) sporządzanie Strategii Wojewódzkiej Policji.
§ 5
1. Priorytety Komendanta Głównego Policji określają główne Kierunki pracy Policji.
2. Priorytety, o których mowa w ust. 1, realizowane są poprzez przypisane do nich zadania dla komórek organizacyjnych KGP, zadania dla CLKP oraz zadania dla komend wojewódzkich Policji.
3. Priorytety Komendanta Głównego Policji opracowywane są na okres 3 lat.
4. Zadania dla komórek organizacyjnych KGP i zadania dla CLKP oraz zadania dla komend wojewódzkich Policji opracowywane są na okres nie dłuższy niż 3 lata i podlegają corocznej weryfikacji dokonywanej przez Zespół.
5. Gabinet Komendanta Głównego Policji przygotowuje diagnozę otoczenia Policji oraz poszczególnych obszarów funkcjonowania Policji, na podstawie której opracowuje propozycję Priorytetów Komendanta Głównego Policji, zadań dla komórek organizacyjnych KGP i zadań dla CLKP oraz zadań dla komend wojewódzkich Policji.
6. Gabinet Komendanta Głównego Policji przekazuje do Zespołu propozycję Priorytetów Komendanta Głównego Policji, zadań dla komórek organizacyjnych KGP i zadań dla CLKP oraz zadań dla komend wojewódzkich Policji wraz z wnioskami z diagnozy, o której mowa w ust. 5.
7. Zespół przedstawia Komendantowi Głównemu Policji do zatwierdzenia listę rekomendowanych Priorytetów Komendanta Głównego Policji, zadań dla komórek organizacyjnych KGP i zadań dla CLKP oraz zadań dla komend wojewódzkich Policji wraz z pozytywną opinią w tej sprawie.
8. Do zmian Priorytetów Komendanta Głównego Policji, zadań dla komórek organizacyjnych KGP i zadań dla CLKP uraz zadań dla komend wojewódzkich Policji stosuje się przepisy ust. 5–7.
§ 6
1. Zespół na podstawie zatwierdzonych Priorytetów Komendanta Głównego Policji, zadań dla komórek organizacyjnych KGP i zadań dla CLKP oraz zadań dla komend wojewódzkich Policji, opracowuje propozycję mierników dla komórek organizacyjnych KGP i mierników dla CLKP oraz mierników dla komend wojewódzkich Policji.
2. Propozycję mierników dla komend wojewódzkich Policji, Zespół przesyła do konsultacji komendantom wojewódzkim Policji.
3. Komendanci wojewódzcy Policji w terminie 10 dni roboczych od dnia otrzymania propozycji, o Której mowa w ust. 2, mogą przekazać opinie do zespołu, który dokonuje ich oceny.
4. Zespół przedstawia Komendantowi Głównemu Policji do zatwierdzenia mierniki wraz z oceną.
5. Na polecenie Komendanta Głównego Policji, Zespół opracowuje dla komórki organizacyjnej KGP lub dla CLKP, bądź komend wojewódzkich Policji dodatkowy miernik lub propozycję rezygnacji z zatwierdzonego wcześniej miernika.
6. Zespół, o zmianach określonych w ust. 5. niezwłocznie informuje właściwego kierownika komórki organizacyjnej KGP lub dyrektora CLKP, bądź komendanta wojewódzkiego Policji.
7. Do opracowywania dodatkowego miernika dla komend wojewódzkich Policji stosuje się przepisy ust. 2–4.
8. Wprowadzenie dodatkowego miernika lub rezygnacja z zatwierdzonego wcześniej miernika dla komórek organizacyjnych KGP i dla CLKP wymaga zatwierdzenia przez Komendanta Głównego Policji.
§ 7
1. Mierniki dla komórek organizacyjnych KGP i dla CLKP oraz dla komend wojewódzkich Policji są ustalane na okres 1 roku.
2. Zespół monitoruje stan realizacji zadań i wartości mierników dla komend wojewódzkich Policji, komórek organizacyjnych KGP i dla CLKP.
3. Właściwi merytorycznie kierownicy komórek organizacyjnych KGP i dyrektor CLKP monitorują stan realizacji zadań i mierników dla komend wojewódzkich Policji w celu możliwości oceny poziomu realizacji zadań.
4. Biuro Kontroli Komendy Głównej Policji monitoruje stan realizacji zadań i mierników dla komórek organizacyjnych KGP i dla CLKP oraz za pośrednictwem komórek, o których mowa w ust. 3, dla komend wojewódzkich Policji, w celu możliwości oceny poziomu realizacji zadań.
5. Biuro Kontroli Komendy Głównej Policji może zwrócić się do właściwych merytorycznie kierowników komórek organizacyjnych KGP i dyrektora CLKP o przekazanie danych i informacji dotyczących stanu realizacji zadań lub mierników przez komendy wojewódzkie Policji lub komórki organizacyjne KGP, bądź CLKP.
6. Wnioski z oceny o której mowa w ust. 2–5, przedstawiane są na posiedzeniach Zespołu i stanowią jedno z kryteriów zasadności przeprowadzenia audytu strategicznego,
§ 8
1. Plan Przedsięwzięć KGP, określający główne kierunki działania Komendy Głównej Policji, zawiera zatwierdzone Priorytety Komendanta Głównego Policji, zadania i mierniki dla komórek organizacyjnych KGP i dla CLKP.
2. Plan, o którym mowa w ust. 1, Zespół niezwłocznie przekazuje kierownikom komórek organizacyjnych KGP i dyrektorowi CLKP.
3. Plan Przedsięwzięć KGP jest ustanawiany na okres 3 lat i podlegają corocznej weryfikacji przez Zespół.
4. Kierownik komórki organizacyjnej KGP i dyrektor CLKP może wystąpić za pośrednictwem Zespołu do Komendanta Głównego Policji z wnioskiem o zmianę Planu Przedsięwzięć KGP, którego wzór określa załącznik nr 1 do zarządzenia.
§ 9
Zatwierdzone Priorytety Komendanta Głównego Policji, Plan Przedsięwzięć KGP, zadania i mierniki dla komend wojewódzkich Policji, Zespół przekazuje komendantom wojewódzkim Policji najpóźniej w terminie do dnia 10 lutego roku rozpoczynającego okres, dla którego zostały opracowane.
§ 10
1. Komendant wojewódzki Policji ustala Priorytety lokalne, na podstawie przeprowadzonej diagnozy lokalnej, uwzględniającej specyfikę danej jednostki w ramach planowania strategicznego.
2. Do każdego z Priorytetów lokalnych komendant wojewódzki Policji określa zadania lokalne służące realizacji Priorytetów lokalnych.
3. Priorytety lokalne są opracowywane na okres 3 lat.
4. Zadania lokalne są opracowywane na okres nie dłuższy niż 3 lata i podlegają corocznej weryfikacji przez komendanta wojewódzkiego Policji.
§ 11
1. Komendant wojewódzki Policji określa mierniki lokalne, służące do oceny stopnia realizacji zadań lokalnych.
2. Mierniki lokalne ustalane są na okres 1 roku.
3. Podstawą określenia mierników lokalnych powinny być dane:
1) z dostępnych Policji baz danych;
2) zbierane w ramach sprawozdawczości w Policji;
3) zbierane na podstawie odrębnych przepisów.
4. Biuro Kontroli Komendy Głównej Policji monitoruje stan realizacji zadań i mierników lokalnych w celu możliwości oceny poziomu realizacji zadań.
5. Biuro Kontroli Komendy Głównej Policji może zwrócić się do komendantów wojewódzkich Policji o przekazanie danych i informacji dotyczących stanu realizacji zadań lub mierników lokalnych.
§ 12
1. Planowanie strategiczne na szczeblu komend wojewódzkich Policji i jednostek im podległych ograniczone jest do opracowania Strategii Wojewódzkiej Policji.
2. Komendant wojewódzki Policji uwzględniając Priorytety Komendanta Głównego Policji, Plan Przedsięwzięć KGP, oraz zadania i mierniki dla komend wojewódzkich Policji, po określeniu Priorytetów lokalnych, zadań lokalnych oraz mierników lokalnych opracowuje Strategię Wojewódzką Policji w terminie do dnia 20 lutego roku rozpoczynającego okres jej obowiązywania.
3. Strategia Wojewódzka Policji jest opracowywana na okres 3 lat.
4. Wzór Strategii Wojewódzkiej Policji określa załącznik nr 2 do zarządzenia.
§ 13
1. Komendant wojewódzki Policji przesyła do Zespołu Strategię Wojewódzką Policji wraz z wnioskiem, którego wzór określa załącznik nr 3 do zarządzenia,
2. Zespół niezwłocznie przekazuje ewentualne uwagi wraz z zaleceniami ich uwzględnienia komendantowi wojewódzkiemu Policji, który dokonuje zmian w terminie 10 dni roboczych od daty ich otrzymania.
3. Zespół, po pozytywnym zaopiniowaniu, przedstawia Strategię Wojewódzką Policji do zatwierdzenia Komendantowi Głównemu Policji.
4. Komendant wojewódzki Policji może wystąpić do Zespołu z wnioskiem o zmiany zatwierdzonej Strategii Wojewódzkiej Policji, sporządzonym zgodnie ze wzorem, o którym mowa w § 8 ust. 4.
5. Do zmian Strategii Wojewódzkiej Policji stosuje się przepisy ust. 1–3.
Rozdział 3
Sprawozdawczość w Policji oraz funkcjonowanie SESPol
§ 14
1. Sprawozdawczość w Policji obejmuje:
1) informacje dotyczące wykonania lub przyczyn niewykonania przez komórki organizacyjne KGP i przez CLKP mierników ustalonych dla Priorytetów Komendanta Głównego Policji, przekazywane w terminie do dnia 30 stycznia za rok poprzedni;
2) informacje dotyczące przyczyn niewykonania przez komendy wojewódzkie Policji mierników ustalonych dla Priorytetów Komendanta Głównego Policji, przekazywane w terminie do dnia 15 lutego za rok poprzedni;
3) zestawienia sprawozdawcze;
4) informacje sprawozdawcze.
2. Sprawozdawczość, o której mowa w ust. 1 pkt 3, prowadzona jest w SESPol, z wyłączeniem zestawień sprawozdawczych zawierających informacje niejawne.
§ 15
1. W SESPol gromadzone są i przetwarzane informacje jawne.
2. Wykaz zestawień sprawozdawczych gromadzonych w SESPol określa załącznik nr 4 do zarządzenia.
§ 16
1. Wykaz zestawień sprawozdawczych zawierających informacje niejawne, terminy ich przekazywania, komórki organizacyjne KGP właściwe do ich przyjmowania oraz okresy sprawozdawcze ukręca załącznik nr 5 do zarządzenia.
2. Wzory formularzy zestawień sprawozdawczych zawierających informacje niejawne określa załącznik nr 6 do zarządzenia.
3. Sprawozdawczość, o której mowa w ust. 1, jest prowadzona w formie papierowej.
§ 17
1. Za poprawność danych, kompletność oraz terminowość ich wprowadzania i zatwierdzania w SESPol odpowiada kierownik jednostki organizacyjnej Policji lub kierownik komórki organizacyjnej Policji, która zobowiązana jest wprowadzić dane.
2. Osoby wymienione w ust. 1 odpowiadają również za koordynację wprowadzania danych.
§ 18
1. Kierownicy komórek organizacyjnych KGP i dyrektor CLKP, zgodnie z zakresem działania określonym w regulaminie Komendy Głównej Policji oraz statucie Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji:
1) proponują zmiany funkcjonalności w SESPol;
2) opracowują wnioski o zmianę zakresu danych gromadzonych w SESPol oraz terminów i zasad wprowadzania danych. Wzór wniosku o zmianę zakresu danych gromadzonych w SESPol oraz terminów i zasad wprowadzania danych określa załącznik nr 7 do zarządzenia.
2. Dyrektor Gabinetu Komendanta Głównego Policji:
1) opiniuje propozycje zmian funkcjonalności SESPol zgłoszone przez kierowników komórek organizacyjnych KGP i dyrektora CLKP;
2) przedkłada do akceptacji Komendantowi Głównemu Policji wnioski, o których mowa w ust. 1 pkt 2.
3. Pozytywne opinie oraz zaakceptowane wnioski, o których mowa w ust. 2, dyrektor Gabinetu Komendanta Głównego Policji przekazuje do realizacji dyrektorowi Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Policji.
4. Nadzór techniczny nad uruchomieniem, funkcjonowaniem i utrzymaniem SESPol sprawuje dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Policji.
§ 19
1. Uprawnienia do wprowadzania, zatwierdzania, odczytywania, usuwania i kontrolowania danych w SESPol oraz rodzaj jednostki organizacyjnej Policji, dla której wykonywane są te czynności, dla poszczególnych zestawień sprawozdawczych określają, wykazy funkcji, stanowiące załącznik nr 8 do zarządzenia.
2. Ze względów organizacyjnych lub technicznych jednostki organizacyjne Policji mogą wprowadzać dane jednostek przez siebie nadzorowanych uwzględniając przyporządkowanie tych danych do jednostek, których dotyczą.
§ 20
1. Z wnioskiem o nadanie, zmianę, odebranie uprawnień do SESPol dla policjanta i pracownika:
1) komendy wojewódzkiej Policji i jednostek przez nią nadzorowanych oraz szkół Policji i Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie – występuje bezpośredni przełożony;
2) Komendy Głównej Policji i CLKP – występuje odpowiednio kierownik komórki organizacyjnej KGP i dyrektor CLKP,
2. Wzór wniosku o nadanie, zmianę, odebranie uprawnień do SESPol określa załącznik nr 9 do zarządzenia.
3. W przypadku nadawania, zmiany lub odebrania uprawnień do SESPol dla policjanta i pracownika komendy wojewódzkiej Policji i jednostek przez nią nadzorowanych oraz szkół Policji i Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie w zakresie usuwania, zatwierdzania i kontroli wniosek, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, podlega zatwierdzeniu przez właściwego kierownika jednostki organizacyjnej Policji.
4. Nadanie, zmiana lub odebranie uprawnień do SESPol następuje po przekazaniu wniosku, o którym mowa w ust. 1, do komórki organizacyjnej właściwej w sprawach łączności i informatyki odpowiednio w komendzie wojewódzkiej Policji lub Komendzie Głównej Policji.
5. W przypadku wniosku, o którym mowa w ust. 1, w zakresie nadania uprawnień do zestawienia sprawozdawczego nie będącego we właściwości merytorycznej wnioskującej komórki organizacyjnej Policji, niezbędne jest uzyskanie akceptacji kierownika komórki organizacyjnej Policji właściwej dla danego formularza.
6. Akceptacja nie jest wymagana w przypadku uprawnień formularza niebędącego we właściwości wnioskującej komórki organizacyjnej, ale do którego komórka ta jest zobowiązana wpisywać dane.
7. W przypadku zmiany zakresu czynności realizowanych przez policjanta, pracownika komórki organizacyjnej lub jednostki organizacyjnej Policji, bezpośredni przełożony może sporządzić wniosek, o którym mowa w ust. 1, w zakresie zmiany przydzielonych uprawnień do SESPol. Sporządzenie wniosku odbywa się na zasadach określonych w ust. 1 i 4.
8. W przypadku zawieszenia policjanta, pracownika komórki organizacyjnej lub jednostki organizacyjnej Policji w czynnościach służbowych, bezpośredni przełożony niezwłocznie kieruje wniosek, o którym mowa w ust. 1, o odebranie uprawnień do SESPoL. Sporządzenie wniosku odbywa się na zasadach określonych w ust. 1 i 4.
9. W przypadku zmiany komórki organizacyjnej lub jednostki organizacyjnej Policji bądź odejścia ze służby lub pracy w Policji, bezpośredni przełożony niezwłocznie kieruje wniosek, o którym mowa w ust. 1, o odebranie uprawnień do SESPol.
§ 21
1. Korekty danych niezatwierdzonego zestawienia sprawozdawczego dokonuje osoba, która wprowadziła dane lub jej bezpośredni przełożony.
2. W przypadku potrzeby modyfikacji danych zatwierdzonego zestawienia sprawozdawczego bezpośredni przełożony osoby, która wprowadziła dane kieruje zatwierdzony przez kierownika jednostki organizacyjnej Policji wniosek o korektę danych sprawozdawczych do kierownika komórki organizacyjnej, posiadającej w SESPol funkcję „kontrola” dla danego zestawienia sprawozdawczego, zgodnie z wykazem funkcji, o którym mowa w § 19 ust. 1. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku komórka ta dokonuje korekty danych lub nadaje status niezatwierdzonego zestawienia sprawozdawczego. W takim przypadku korekty dokonuje osoba, która wpisała do SESPol dane.
3. W przypadku Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, szkoły policyjnej i komendy wojewódzkiej Policji wniosek kierowany jest do kierownika komórki organizacyjnej Komendy Głównej Policji lub dyrektora CLKP, posiadających w SESPol funkcję „kontrola” dla danego zestawienia sprawozdawczego.
4. W przypadku komórek organizacyjnych KGP i CLKP bezpośredni przełożony osoby, która wprowadziła dane przesyła wniosek do kierownika komórki organizacyjnej Komendy Głównej Policji lub dyrektora CLKP, posiadających w SESPol funkcję „kontrola” dla danego zestawienia sprawozdawczego.
5. Wzór wniosku o korektę danych sprawozdawczych określa załącznik nr 10 do zarządzenia.
§ 22
1. Kierownik komórki organizacyjnej KGP, dyrektor CLKP, komendant wojewódzki Policji lub komendant powiatowy (miejski, rejonowy) Policji może polecić sporządzenie informacji sprawozdawczej wyłącznie na zasadach określonych w ust. 3–5.
2. Informacją sprawozdawczą są przetworzone i zestawione dane obejmujące konkretny okres, których nie można otrzymać z dostępnych Policji baz danych lub które nie są zbierane na podstawie niniejszego zarządzenia lub odrębnych przepisów.
3. Kierownik komórki organizacyjnej KGP, dyrektor CLKP lub komendant wojewódzki Policji poleca sporządzenie informacji sprawozdawczej po zatwierdzeniu przez Komendanta Głównego Policji pisemnego wniosku.
4. Komendant powiatowy (miejski, rejonowy) Policji poleca sporządzenie informacji sprawozdawczej po zatwierdzeniu przez komendanta wojewódzkiego Policji pisemnego wniosku.
5. Komendant – rektor Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, a także komendant szkoły policyjnej mogą, zbierać dane na potrzeby sporządzenia informacji sprawozdawczej z innych jednostek organizacyjnych Policji, po zatwierdzeniu przez Komendanta Głównego Policji pisemnego wniosku. Dyrektor Biura Kadr i Szkolenia Komendy Głównej Policji przedstawia Komendantowi Głównemu Policji do zatwierdzenia wniosek Komendanta – rektora Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie lub komendanta szkoły policyjnej wraz z opinią w tej sprawie.
6. Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 3–5, określa załącznik nr 11 do zarządzenia.
Rozdział 4
Ocena stopnia realizacji Priorytetów Komendanta Głównego Policji
§ 23
1. Ocena stopnia realizacji Priorytetów Komendanta Głównego Policji dokonywana jest odrębnie dla komórek organizacyjnych KGP i dla CLKP oraz dla komend wojewódzkich Policji.
2. Zespół przygotowuje założenia do oceny, o której mowa w ust. 1, dla komend wojewódzkich Policji.
§ 24
1. Tworzy się grupy komend wojewódzkich Policji na potrzeby prezentacji stopnia realizacji Priorytetów Komendanta Głównego Policji.
2. Zespół przygotowuje propozycję grupowania komend wojewódzkich Policji na potrzeby prezentacji stopnia realizacji Priorytetów Komendom a Głównego Policji.
3. Zespół przedstawia do zatwierdzenia Komendantowi Głównemu Policji propozycję, o której mowa w ust. 2.
§ 25
1. Zespół w terminie do dnia 10 marca każdego roku:
1) dokonuje oceny stopnia realizacji Priorytetów Komendanta Głównego Policji przez komendy wojewódzkie Policji za rok poprzedni – na podstawie informacji o wykonaniu przez te jednostki mierników;
2) dokonuje oceny realizacji Priorytetów Komendanta Głównego Policji przez komórki organizacyjne KGP i przez CLKP za rok poprzedni – na podstawie informacji o wykonaniu przez nie mierników;
3) opracowuje informacje na temat wykonania lub niewykonania mierników w poprzednim roku – uwzględniając wyniki audytów strategicznych.
2. Oceną oraz informacjo, o których mowa w ust. 1, Zespół przedstawia niezwłocznie do zatwierdzenia Komendantowi Głównemu Policji.
3. Na podstawie informacji, o których mowa w ust. 1 pkt 3, Zespół zwraca się do wybranych komend wojewódzkich Policji o przedstawienie przyczyn niewykonania mierników w poprzednim roku.
§ 26
1. Biuro Kontroli Komendy Głównej Policji przeprowadza, we wszystkich lub w wybranych komórkach organizacyjnych KGP i CLKP oraz komendach wojewódzkich Policji, audyty strategiczne stanu realizacji zadań zawartych w dokumentach planistycznych lub Strategiach Wojewódzkich Policji, tworzonych w celu wykonania Priorytetów Komendanta Głównego Policji.
2. Szczegółowe zasady przeprowadzania audytów, o których mowa w ust. 1, określają odrębne przepisy.
Rozdział 5
Przepisy przejściowe i końcowe
§ 27
Do dnia 31 grudnia 2011 r. zestawienia sprawozdawcze gromadzone są również na zasadach określonych w zarządzeniu, o którym mowa w § 29.
§ 28
Przepisy § 4 – 13, § 15 i § 23 – 26 zarządzenia, o którym mowa w § 29 stosuje się, do czasu wykonania obowiązków, wynikających z tych przepisów.
§ 29
1. Traci moc zarządzenie nr 254 Komendanta Głównego Policji z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie planowania Strategicznego i sprawozdawczości w Policji (Dz. Urz. KGP Nr 4, poz. 13 i Nr 10, poz. 60).
§ 30
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2011 r., z wyjątkiem § 16, który wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012 r.
Komendant Główny Policji
gen. insp. Andrzej Matejuk
|
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 57, poz. 390, Nr 120, poz. 818, Nr 140, poz. 981 i Nr 165, poz. 1170, z 2008 r. Nr 86, poz. 521, Nr 171, poz. 1065 i Nr 237, poz. 1651, z 2009 r. Nr 22, poz. 120, Nr 62, poz. 504, Nr 85, poz. 716, Nr 97, poz. 803, Nr 98, poz. 817, Nr 115, poz. 959, Nr 157, poz. 1241, Nr 168, poz. 1323, Nr 195, poz. 1502, Nr 201, poz. 1540, Nr 206, poz. 1589 i Nr 223, poz. 1777, z 2010 r. Nr 34, poz. 190, Nr 96, poz. 620, Nr 98, poz. 626, Nr 125, poz. 842, Nr 127, poz. 857, Nr 164, poz. 1108, Nr 182, poz. 1228, Nr 238, poz. 1578 i Nr 240, poz. 1602 oraz z 2011 r. Nr 53, poz. 273, Nr 117, poz. 677 i Nr 171, poz. 1016.
Załączniki do zarządzenia nr 1147 Komendanta Głównego Policji
z dnia 22 września 2011 r.
Załącznik nr 1
WZÓR – Wniosek o zmianę Strategii Wojewódzkiej Policji / Planu Przedsięwzięć KGP
Załącznik nr 2
WZÓR – Strategia Wojewódzka Policji
Załącznik nr 3
WZÓR – Wniosek o zatwierdzenie Strategii Wojewódzkiej Policji
Załącznik nr 4
Wykaz zestawień sprawozdawczych gromadzonych w SESPol
Lp. | Właściwa komórka organizacyjna Komendy Głównej Policji, nazwa zestawienia sprawozdawczego | Nr formularza |
I | Biuro Kadr i Szkolenia |
|
| Zestawienia dotyczące: |
|
| – popełnionych przewinień dyscyplinarnych oraz sposobu zakończenia postępowań dyscyplinarnych |
|
1. | – postępowań dyscyplinarnych prowadzonych przeciwko policjantom o czyny wypełniające jednocześnie znamiona przestępstw | I/1 |
| – liczby policjantów poszczególnych rodzajów służb objętych postępowaniem dyscyplinarnym oraz ukaranych dyscyplinarnie |
|
| Stan etatowo-kadrowy w jednostce organizacyjnej Policji dotyczący: |
|
| – policjantów |
|
| – pracowników Policji |
|
| – stanowisk policyjnych finansowanych przez samorządy lokalne | I/2 |
2. | – policjantów pełniących służbę patrolowo-interwencyjną, dzielnicowych, wywiadowczą (prewencji), konwojową i w pomieszczeniach dla osób zatrzymanych lub doprowadzonych w celu wytrzeźwienia |
|
| – liczby rewirów, kierowników rewirów, rejonów i zespołów dzielnicowych |
|
| Stan kadrowy w jednostce organizacyjnej Policji dotyczący: |
|
| – zatrudnionych w Policji pracowników posiadających orzeczenie o niepełnosprawności |
|
3. | – zwolnień lekarskich policjantów | I/3 |
| – zatrudnionych w Policji emerytów i rencistów |
|
| – kobiet w Policji |
|
| Stan kadrowy w jednostce organizacyjnej Policji dotyczący: |
|
4. | – dynamiki przyjęć i zwolnień policjantów |
|
| – policjantów w dyspozycji | I/4 |
| – policjantów ruchu drogowego |
|
5. | Sprawozdanie z działalności psychologów policyjnych | I/5 |
II | Biuro Kryminalne |
|
| Sprawozdanie z działalności służby kryminalnej Policji: |
|
| – zabezpieczenie przez Policję nielegalnie posiadanej broni palnej |
|
1 | – komórki organizacyjne Policji prowadzące postępowania przygotowawcze i efekty ich pracy procesowej | II/1 |
| – realizacja zadań przez techników kryminalistyki |
|
| – stan zagrożenia przestępstwami z użyciem elektronicznych instrumentów pralniczych |
|
| – stan zagrożenia oraz wyniki pracy operacyjnej i dochodzeniowo-śledczej w zakresie przestępczości przeciwko własności intelektualnej |
|
III | Biuro Prewencji |
|
1. | Zestawienie sił komendy wojewódzkiej/ Stołecznej/ Policji skierowanych do służby patrolowej | III/1 |
2. | Informacja o wykorzystaniu sprzętu zakupionego ze środków NFOŚiGW w roku i osiągniętych efektach przy wykorzystaniu tego sprzętu przez policjantów KWP/KSP na wodach i terenach przywodnych | III/2 |
3. | Zestawienie liczbowe osób umieszczonych w pomieszczeniach dla osób zatrzymanych lub doprowadzonych w celu wytrzeźwienia w jednostkach organizacyjnych Policji | III/3 |
4. | Zestawienie liczbowe osób pozbawionych wolności konwojowanych z jednostek penitencjarnych, schronisk dla nieletnich i zakładów poprawczych | III/4 |
5. | Zestawienie liczbowe wykroczeń ujawnionych w ramach prowadzonych czynności wyjaśniających w oparciu o art. 54 kpw i w postępowaniu mandatowym oraz zastosowanych środków oddziaływania pozakarnego | III/5 |
6. | Sprawozdanie z zakresu rozpoznania i profilaktycznej pracy Policji na rzecz zapobiegania demoralizacji nieletnich oraz patologii społecznej | III/6 |
7. | Zestawienie statystyczne nieletnich przebywających w Policyjnej Izbie Dziecka | III/7 |
8. | Sprawozdanie z podjętych przez Policję działań wobec przemocy w rodzinie dotyczące procedury „Niebieskiej Karty” | III/8 |
9. | Karta efektywności służby policjanta realizującego zadania o charakterze prewencyjnym | III/9 |
IV | GŁóWNY SZtAB POLICJI |
|
1. | Sprawozdanie z zabezpieczenia imprez masowych oraz zgromadzeń publicznych i protestów społecznych | IV/1 |
2. | Sprawozdania z przygotowań i realizacji zadań w sytuacjach kryzysowych | IV/2 |
3. | Zestawienie statystyczne osiągniętych wartości dotyczących czasu reakcji na zdarzenie | IV/3 |
V | Biuro Międzynarodowej Współpracy Policji |
|
1. | Sprawozdanie z realizacji przedsięwzięcia międzynarodowego | V/1 |
2. | Zastawienie zrealizowanych przedsięwzięć międzynarodowych | V/2 |
VI | Centralne Biuro ŚleDcze |
|
1. | Efekty pracy dochodzeniowej | VI/1 |
2 | Liczba osób podejrzanych i przedstawionych zarzutów z art. 258 kk oraz z art. 299 kk | VI/2 |
3. | Zestawienie ujawnionych i zabezpieczonych narkotyków i BMK | VI/3 |
4. | Ilość ujawnionych i zabezpieczonych wyrobów tytoniowych i alkoholu | VI/4 |
5. | Stan realizacji i rozpoznania zorganizowanych grup przestępczych | VI/5 |
6. | Formy i metody pracy operacyjnej | VI/6 |
7. | Informacja o stanie zagrożenia przestępczością fałszerstw pieniędzy | VI/7 |
8 | Informacja o stanie zagrożenia handlem ludźmi oraz wybranymi czynami zabronionymi związanymi z handlem ludźmi | VI/8 |
VII | Biuro Operacji Antyterrorystycznych |
|
1. | Sprawozdanie z realizacji zadań związanych z prowadzeniem negocjacji policyjnych | VII/1 |
2 | Zestawienie sprawozdawcze z działań prowadzonych przez jednostki i komórki antyterrorystyczne | VII/2 |
3. | Zestawienie sprawozdawcze z działań komórek minersko-pirotechnicznych | VII/3 |
VIII | Biuro Ochrony Informacji Niejawnych |
|
1. | Sprawozdanie ze stanu ochrony informacji niejawnych | VIII/1 |
IX | BIuRo Kontroli |
|
1. | Sprawozdanie dotyczące wydarzeń nadzwyczajnych z udziałem policjantów i pracowników Policji | IX/1 |
2. | Sprawozdanie dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy/służby | IX/2 |
3. | Meldunek pożarowy (wstępny i końcowy) | IX/3 |
4. | Informacja na temat stanu ochrony przeciwpożarowej jednostek organizacyjnych Policji | IX/4 |
X | Centralne Laboratorium KrymINalistyczne Policji |
|
1. | Zestawienie statystyczne dotyczące zleceń wykonywanych przez laboratoria kryminalistyczne Policji (eksperci, dane statystyczne) | X/1 |
XI | Biuro LogiStYki Policji |
|
1 | Sprawozdanie z działalności inwestycyjnej | Xl/1 |
2. | Informacja z działalności remontowej | XI/2 |
3. | Sprawozdanie z uzyskanego dofinansowania ze środków pozabudżetowych działań Policji w zakresie inwestycji i remontów | XI/3 |
4. | Sprawozdanie o stanie i pracy transportu | Xl/4 |
XII | Biuro Wywiadu Kryminalnego |
|
1. | Sprawozdanie zpracy komórek organizacyjnych wywiadu w Policji | XII/1 |
XIII | Biuro Ruchu DRogowEGo |
|
1. | Zestawienie wykorzystania specjalistycznego sprzętu kontrolnego Ekip Techniki Drogowej i Ekologii | XIII/1 |
2. | Karta statystyczna czynności policjanta ruchu drogowego | XIII/2 |
XIV | BIURo Finansów |
|
1. | Sprawozdanie półroczne z realizacji projektu wykorzystującego środki pomocowe w latach 2008–2013 | XIV/1 |
Załącznik nr 5
Wykaz zestawień sprawozdawczych, zawierających informacje niejawne, terminy ich przekazywania, komórki organizacyjne KGP właściwe do ich przyjmowania oraz okresy sprawozdawcze
Lp. | Właściwa komórka organizacyjna KGP, nazwa zestawienia sprawozdawczego | Okres sprawozdawczy | Termin przekazania do KGP [do dnia...] | Numer formularza |
I | Biuro Kryminalne |
|
|
|
1. | Sprawozdanie z działalności operacyjnej służby kryminalnej Policji | rok | 31 stycznia | I/1 |
2. | Sprawozdanie z działalności techniki operacyjnej służby kryminalnej Policji | półrocze/rok | 28 lutego | I/2 |
3. | Liczba wniosków skierowanych w trybie art. 20 ust. 3 ustawy o Policji | rok | 31 stycznia | I/3 |
4. | Liczba zapytań skierowanych do operatorów telekomunikacyjnych* | rok | 31 stycznia | I/4 |
II | Główny Sztab Policji |
|
|
|
1. | Sprawozdanie roczne z realizacji przygotowań obronnych | rok | 20 stycznia | II |
III | CENTRALNE Biuro Śledcze |
|
|
|
| ||||
1. | Meldunek specjalny dotyczący efektów działań Policji w zakresie przeciwdziałania aktom terroru z użyciem materiałów i urządzeń wybuchowych | półrocze/ | 15 stycznia | Forma |
IV | Biuro Logistyki policji |
|
|
|
1. | Wykaz stanów ewidencyjnych sprzętu uzbrojenia | rok | 20 stycznia | III |
* wypełniają również inne komórki organizacyjne Policji, które posiadają stosowne uprawnienia
|
1) Zgodnie z zarządzeniem nr pf 845 Komendanta Głównego Policji z dnia 29 lipca 2004 r. dnia 29 lipca 2004 r. w sprawie organizacji pracy i zasad działania Policji w przypadku aktu terroru z użyciem materiałów wybuchowych oraz innych zdarzeń o charakterze terrorystycznym i ekstremistycznym.
Załącznik nr 6
Załącznik nr 7
WZÓR – Wniosek o zmianę zakresu danych gromadzonych w SESPol oraz terminów i zasad wprowadzania danych
Załącznik nr 8
Załącznik nr 9
WZÓR – Wniosek o nadanie, zmianę, odebranie uprawnień do SESPol
Załącznik nr 10
WZÓR – Wniosek o korektę danych sprawozdawczych
Załącznik nr 11
WZÓR – Wniosek o zatwierdzenie sporządzenia informacji sprawozdawczej
- Data ogłoszenia: 2011-11-10
- Data wejścia w życie: 2011-10-01
- Data obowiązywania: 2014-10-09
- Dokument traci ważność: 2015-01-01
- ZARZĄDZENIE NR 140 KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI z dnia 28 grudnia 2012 r. zmieniające zarządzenie w sprawie planowania strategicznego, sprawozdawczości i oceny pracy Policji
- ZARZĄDZENIE NR 3 KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI z dnia 18 stycznia 2013 r. zmieniające zarządzenie w sprawie planowania strategicznego, sprawozdawczości i oceny pracy Policji
- ZARZĄDZENIE NR 49 KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI z dnia 6 października 2014 r. zmieniające zarządzenie w sprawie planowania strategicznego, sprawozdawczości i oceny pracy Policji
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA