REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2001 nr 12 poz. 143
DECYZJA NR 254 KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 8 października 2001 r.
w sprawie: ustalania stawek odpłatności za użycie statków powietrznych lotnictwa policyjnego do wykonywania zadań pozapolicyjnych
W celu wprowadzenia jednolitych stawek odpłatności za użycie statków powietrznych lotnictwa policyjnego do wykonywania zadań pozapolicyjnych, wprowadza się następujące zasady ustalania stawki odpłatności za usługi lotnicze:
§ 1
Koszt użycia policyjnych statków powietrznych określany jest na podstawie, przeliczanej na jedną godzinę lotu, sumy nakładów ponoszonych na:
1) zakup paliwa,
2) naprawy i przeglądy wynikające z resursu godzinowego,
3) ubezpieczenie śmigłowców i załogi,
4) opłaty za stacjonowanie i usługi lotniskowe,
5) specjalistyczne wyposażenie personelu latającego (ubiór),
6) uposażenie personelu latającego (w przypadku użycia śmigłowca na rzecz podmiotów spoza resortu spraw wewnętrznych i administracji),
7) inne świadczenia związane z wykonywaniem lotu.
§ 2
1. Norma zużycia paliwa na 1 godzinę lotu dla poszczególnych typów statków powietrznych wynosi:
1) śmigłowiec Bell-206 wyposażony w silnik Allison-250C 20J – 120 litrów,
2) śmigłowiec PZL-Kania wyposażony w 2 silniki typu Allison-250C 20B – 250 litrów,
3) śmigłowiec Mi-2 wyposażony w 2 silniki typu GTD-350 DW – 350 litrów,
4) śmigłowiec W-3 Sokół wyposażony w 2 silniki typu PZL-10W – 500 litrów,
5) śmigłowiec Mi-8 wyposażony w 2 silniki typu TW-2 117A – 850 litrów.
2. Roczna norma nalotu dla jednego śmigłowca wynosi 300 godzin.
3. Wartość pozostałych składników służących do ustalania kosztów jednej godziny lotu poszczególnych typów śmigłowców użytkowanych w Policji, pokrywanych z budżetu centralnego określa załącznik do niniejszej decyzji.
4. Wartość składników, o których mowa w ust. 3 ustala Dyrektor Biura – Centralny Sztab Policji KGP, w uzgodnieniu z Dyrektorem Biura Finansów KGP i Dyrektorem Biura Logistyki Policji KGP do 30 kwietnia każdego roku, na poziomie kosztów materiałowych i osobowych planowanych w budżecie danego roku.
§ 3
1. Dyrektor Biura – Centralny Sztab Policji KGP ustala stawkę odpłatności za korzystanie ze statków powietrznych Zarządu Lotnictwa Policyjnego Komendy Głównej Policji, z uwzględnieniem wydatków ponoszonych centralnie oraz kosztów własnych związanych z użytkowaniem policyjnych statków powietrznych.
2. Komendanci wojewódzcy Policji w uzgodnieniu z Dyrektorem Biura – Centralny sztab Policji KGP ustalają stawkę odpłatności za korzystanie ze statków powietrznych pozostających w ich dyspozycji, z uwzględnieniem wydatków ponoszonych centralnie oraz kosztów własnych związanych z użytkowaniem policyjnych statków powietrznych.
§ 4
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.
Komendant Główny Policji:
generalny inspektor J. Michna
Załącznik do decyzji nr 254 Komendanta Głównego Policji
z dnia 8 października 2001 r.
Koszty eksploatacji policyjnych statków powietrznych ponoszone z budżetu centralnego w przeliczeniu na 1 godzinę lotu:
/w zł/ | |||||
Rodzaj kosztów | Typ śmigłowca | ||||
BELL-206 | PZL-Kania | Mi-2 | W-3 | Mi-8 | |
Naprawy i przeglądy wynikające z resursu | 940,00 | 893,30 | 1085,00 | 2500,00 | 2200,00 |
Uposażenie personelu lotniczego | 127,75 | 127,75 | 127,75 | 362,60 | 362,60 |
Ubezpieczenie | 25,00 | 25,00 | 25,00 | 25,00 | 25,00 |
Ubiór specjalistyczny | 2,45 | 2,45 | 2,45 | 2,45 | 2,45 |
RAZEM | 1095,20 | 1048,50 | 1240,20 | 2890,05 | 2590,05 |
Całkowity koszt jednej godziny lotu ustalany jest po doliczeniu do ww. stawek kosztów paliwa oraz opłat za stacjonowanie i usługi lotniskowe.
- Data ogłoszenia: 2001-10-31
- Data wejścia w życie: 2001-10-08
- Data obowiązywania: 2001-10-08
- Dokument traci ważność: 2002-06-11
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA